abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48468487
Ik had een bestelling gedaan bij Conrad. Die is vanmiddag bij mij thuis geweest maar er was niemand thuis dus hebben ze het bij een buurman afgegeven . Daar was ik al pissed om! Dus ik toog naar de buurman..alleen zijn vriendin thuis..die had niets gezien...even later komt de buurman zelf thuis dus ik er weer heen.
Nee hij had ook niets gezien....een maat van hem was vanmiddag bij hem thuis geweest en heeft waarschijnlijk dat pakketje aangenomen maar aangezien het niet in zijn huis stond moet hij het mee hebben genomen.

Godverdegodver...ik heb meteen Selektvracht gebeld over hoe dit op te lossen. Ze ging achter de handtekening aan die gezet is bij ontvangst maar ja wat als het een kruisje is?

Ik heb Conrad gebeld en die konden verder ook niets doen behalve het nog eens versturen maar moest ik dus wel weer opnieuw 31.90 betalen!

Verder zei hij wel dat als het echt zo is dat die "maat" het mee heeft genomen dat hij een misdrijf heeft gepleegd. Ik zeg: hartikke mooi maar ik wil mijn pakket!

Die buurman zou dus vanmiddag die "maat" bellen...als hij vanavond nog niets heeft gehoord dan zeg ik dat ik de politie inschakel..

Wat zou ik nog meer kunne ondernemen?
pi_48468525
Dit wil ik wel eens volgen
1 teveel of 1 te weinig, dat is de vraag
pi_48468547
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdegodver...ik heb meteen Selektvracht gebeld over hoe dit op te lossen. Ze ging achter de handtekening aan die gezet is bij ontvangst maar ja wat als het een kruisje is?
Dan is dat dus niet jouw handtekening en moet Conrad het met Selektvracht uitvechten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_48468586
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:07 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dan is dat dus niet jouw handtekening en moet Conrad het met Selektvracht uitvechten.
Wat moeten ze uitvechten dan?
  woensdag 18 april 2007 @ 17:09:36 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_48468617
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:07 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee, TS moet het met Selektvracht uitvechten. Conrad heeft hier geen hol meer mee te maken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 18 april 2007 @ 17:10:51 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_48468669
Nu gaan ze bij Selektvracht de handtekening achterhalen. Maar die zit natuurlijk al sinds 2 minuten na afleveren diep in het archief dat op de Noordpool bewaard wordt en slechts 1x per jaar wordt geopend.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:11:01 #7
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_48468676
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:07 schreef chromosoompje het volgende:
pi_48468678
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wat moeten ze uitvechten dan?
Dat TS het pakket ontvangen zou hebben. Zijn handtekening staat er toch niet?
pi_48468691
Jij bent niet verantwoordelijk. De verantwoording ligt bij de verzender (conrad) en het bezorgbedrijf. Die moeten er samen voor zorgen dat het bij jou komt. Lukt dat uiteindelijk niet, dan moeten ze je een nieuwe leveren of je je geld teruggeven.

Hoezo zou jij nog een keer betalen als je dat pakje nooit hebt gezien. Schade voor conrad? Jammer dan, dat verhalen ze maar op de bezorger.
pi_48468700
Ja maar Selektvracht mag het bij de buren afleveren...ik ben nu mijn geld kwijt...wiens schuld is het dan.
pi_48468707
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, TS moet het met Selektvracht uitvechten. Conrad heeft hier geen hol meer mee te maken.
Bullshit, Conrad is de aanbieder, die is verantwoordelijk voor de aflevering: geen product, geld terugvorderen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 18 april 2007 @ 17:12:02 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_48468717
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:11 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dat TS het pakket ontvangen zou hebben. Zijn handtekening staat er toch niet?
Dat is geen zaak van Conrad...
pi_48468742
Zo'n topic heb ik al eens eerder gezien.. Ik ga wel ff zoeken, misschien heb je d'r wat aan.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 18 april 2007 @ 17:12:50 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_48468750
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:11 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Bullshit, Conrad is de aanbieder, die is verantwoordelijk voor de aflevering: geen product, geld terugvoorderen.
Nee..Selektvracht is verantwoordelijk voor het juist afleveren. Daar betaal je nl verzendkosten voor.

Als Conrad er nou een verkeerd adres op had gezet, dan wel. Maar dat is hier niet het geval.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:13:02 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_48468765
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:12 schreef crossover het volgende:
Zo'n topic heb ik al eens eerder gezien.. Ik ga wel ff zoeken, misschien heb je d'r wat aan.
Al 10x gezien zo'n topic.
pi_48468775
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:12 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee..Selektvracht is verantwoordelijk voor het juist afleveren. Daar betaal je nl verzendkosten voor.

Als Conrad er nou een verkeerd adres op had gezet, dan wel. Maar dat is hier niet het geval.
Daat maakt niet uit. Je hebt een koopovereenkomst met Conrad en niet met selektvracht.

Dat Conrad selektvracht verantwoordelijk kan stellen is niet jouw probleem

[ Bericht 8% gewijzigd door Skinkie op 18-04-2007 17:14:18 (Aanvulling) ]
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_48468776
quote:

[..]

Dat is geen zaak van Conrad...
Jawel, TS besteld iets, conrad moet dan zorgen dat ze het bij TS laten leveren.
Dat hebben ze niet gedaan.
pi_48468808
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:13 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Al 10x gezien zo'n topic.
Alleen dan is de TT meestal 'Klote TNT'.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:23:33 #19
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_48469165
Ik ben ook benieuwd naar de "oplossing"
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_48469262
Dit ga ik ook even volgen.
Onze postbode heeft de vervelende gewoonte om pakketjes in de schuur achter te laten als wij niet thuis zijn. Ook als het om pakketjes gaat waar voor getekend moet worden. Ik heb hem daar al meerdere malen op aangesproken maar hij blijft het doen omdat 'dat wel kan in zo'n dorp' maar ik zie het nog wel een keer mis gaan.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:29:24 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_48469361
quote:

[..]

Onzin. Je sluit de overeenkomst met Conrad. Als Conrad daar vervolgens een tussenpersoon voor wil inschakelen, dan is dat de verantwoordelijkheid van Conrad. Als het dus misgaat, dan kan de koper Conrad aanspreken.

TS heeft het pakketje nooit ontvangen, dus er is niet geleverd. TS heeft recht op nakoming van de overeenkomst en kan dat eisen van Conrad.

bovenstaande is het materiële recht, dus even los van bewijsproblemen
pi_48469372
Misschien kan ik ook nog wat toevoegen?......Even denken.....Nee, uhm, niet dus.

Maar, ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

(tevens TVP)
  woensdag 18 april 2007 @ 17:33:11 #23
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_48469457
Ik heb een keer iets besteld via internet, 120E. Hebben ze het via TNT verstuurd als gewoon pakketje tot 10 kilo, handtekening etc. was kennelijk niet nodig. Kom ik thuis, was die dag de hele dag weg toevallig, stond 't gewoon buiten, voor m'n deur
pi_48469510
Mijn vader vroeg me daarnet of ik iets bij de Conrad had besteld, voor 30 euro.
Ik weet van niets.

Is het van jou soms ?
  woensdag 18 april 2007 @ 17:35:26 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_48469542
Ik bestel regelmatig wat bij webwinkels, en het zit als volgt;
Jij hebt verbintenis met Conrad dat je die spullen krijgt
Conrad heeft met Selektmail verbintenis over het vervoer.

Aangezien Conrad zijn verplichting met jou niet is nagkomen, moeten zij zonder kosten, het gewoon nog een keer versturen. Dit doen ze uiteindelijk ook, en intern gaat men de kosten verhalen op Selektmail.

Jij moet je dus tot Conrad wenden
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_48469563
Je kan natuurlijk ook die maat van de buurman aangeven en gewoon de politie bellen tis maar een idee..
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
  woensdag 18 april 2007 @ 17:36:09 #27
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_48469571
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:33 schreef Steve_I. het volgende:
Ik heb een keer iets besteld via internet, 120E. Hebben ze het via TNT verstuurd als gewoon pakketje tot 10 kilo, handtekening etc. was kennelijk niet nodig. Kom ik thuis, was die dag de hele dag weg toevallig, stond 't gewoon buiten, voor m'n deur
Gelukkig woon jij in een buurt waar dat ook zo kan
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_48469586
Oh ja. PM. Morgen. Beloofd. Ik vergeet. Dat. Steeds.
pi_48469982
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:35 schreef eriksd het volgende:
Ik bestel regelmatig wat bij webwinkels, en het zit als volgt;
Jij hebt verbintenis met Conrad dat je die spullen krijgt
Conrad heeft met Selektmail verbintenis over het vervoer.

Aangezien Conrad zijn verplichting met jou niet is nagkomen, moeten zij zonder kosten, het gewoon nog een keer versturen. Dit doen ze uiteindelijk ook, en intern gaat men de kosten verhalen op Selektmail.

Jij moet je dus tot Conrad wenden

Ware het niet dat conrad misschien hoopt of denkt dat jij dat niet weet en de bal bij jou legt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48470147
Selektvracht is tien keer niks. Ik heb het ook een keer gehad.
Digitale camera besteld van > 200 euro gaan die gasten het afleveren bij de buren. Ook géén briefje in de bus. Totdat buurjongetje kwam met pakket, ik stomverbaasd het pakketje aangenomen.
Later gebeld met Selektvracht te Amsterdam om mijn beklag te doen, maar die hork die daar werkt en zich "chef"noemt mogen ze van mij aan de hoogste boom ophangen. Zoooo onbeschoft!

Ik had ook nog een klacht ingediend bij Selektvracht maar nog nooit wat van gehoord!

Sindsdien heb ik me voorgenomen om minder te bestellen maar ja.....
  woensdag 18 april 2007 @ 17:54:51 #31
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48470306
1 keer wat besteld bij de Blokker van Tele2. Moest ook via Selektvracht komen. Nou, die telefoon is nooit aangekomen. Waarschijnlijk gewoon door Selektvracht in hun zak gestoken.

Toen zou het opnieuw verstuurd worden "maar dan zou het weer 6 weken duren". Ja, dag! Ik ga niet 3 maanden op een telefoon wachten. Toen heb ik de bestelling geannuleerd en er 1 bij Bol.com besteld. Was de volgende dag in huis.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:56:07 #32
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48470356
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Onze postbode heeft de vervelende gewoonte om pakketjes in de schuur achter te laten als wij niet thuis zijn. Ook als het om pakketjes gaat waar voor getekend moet worden. Ik heb hem daar al meerdere malen op aangesproken maar hij blijft het doen omdat 'dat wel kan in zo'n dorp' maar ik zie het nog wel een keer mis gaan.
Dan doe je de schuur toch op slot? Kan de postbode tenminste niet meer inbreken.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_48470703
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat deed de postbode vroeger ook bij mijn ouders, nadat er verschillende pakketten aangegeven waren als vermist of niet afgeleverd, is hij daar toch maar mee gestopt.
Ook hij had de reden dat het op een dorp wel moest kunnen, maar er zaten soms pakketjes bij waar toch wel wat geld voor betaald was.
En de man erop aanspreken had weinig nut, want hij belde niet eens aan, legde het zo binnen de poort of gooide het erover.
this bitch bites
pi_48473884
Tvp
  woensdag 18 april 2007 @ 19:27:53 #35
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_48474159
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:36 schreef kless het volgende:

[..]

Gelukkig woon jij in een buurt waar dat ook zo kan
Ik had geluk dat 't niet thuis-thuis gebeurde, zat toen tijdelijk even ergens anders. hier zou hij allang weg zijn geweest. kutpost
  woensdag 18 april 2007 @ 19:38:21 #36
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_48474651
Jij hebt iets besteld en niet ontvangen. Wederpartij moet bewijzen dat jij iets hebt ontvangen, wanneer ze dat stellen. Dus..... wederpartij sommeren tot nakoming van de overeenkomst zou ik zo zeggen.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  woensdag 18 april 2007 @ 19:45:05 #37
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_48474944
quote:

[..]

Grapjas. Met Selektvracht heb je juist geen zak te maken. Het aan jou verkopende bedrijf blijft verantwoordelijk voor de levering tot jij het pakketje ontvangen hebt. Conrad mag het voor de rest uitvechten met Selektvracht.

Artikel 11 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 2
Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9.

Artikel 6 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 1
1.
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel NIET ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.

Het pakketje is niet bezorgd bij de koper en Conrad moet derhalve nog steeds aan zijn verplichting voldoen.
pi_48475307
ZIt er soms zo'n helicoptertje in dat pakketje ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_48475552
OT: Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat die vriend van de buurman dat pakketje gaat houden. Lijkt me niet echt handig voor hun verstandhouding. Tenzij jullie niet met de buren overweg kunnen maar dan denk ik dat hij nog wel wat van Conrad zal horen.
pi_48475948
quote:

[..]

Fout. TS heeft alleen maar met Conrad te maken. (BW 7:11)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_48476163
Er staat me iets van bij dat je bij Conrad een keuze hebt om het verzekerd te laten versturen. Dan zou er eventueel iets over de levering in de voorwaarden kunnen staan waar TS bij aankoop mee accoord is gegaan. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_48476268
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:15 schreef JoeDank het volgende:
Er staat me iets van bij dat je bij Conrad een keuze hebt om het verzekerd te laten versturen. Dan zou er eventueel iets over de levering in de voorwaarden kunnen staan waar TS bij aankoop mee accoord is gegaan. Maar dat weet ik niet zeker.
Consumentenkoop (zeker via internet) is zeer netjes geregeld
  woensdag 18 april 2007 @ 20:18:06 #43
141482 Q.
JurassiQ
pi_48476291
Ik ben toch wel blij dat ik beschaafde buren heb.
For great justice!
  woensdag 18 april 2007 @ 20:19:30 #44
39333 Zelva
pi_48476351
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:09 schreef _-rally-_ het volgende:
Fout. TS heeft alleen maar met Conrad te maken. (BW 7:11)
En voordat er weer iemand slim denkt te zijn en zegt: ,,Maar het pakketje is toch bezorgd..."

Artikel 9 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 2
quote:
2.
Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
  woensdag 18 april 2007 @ 20:20:58 #45
39333 Zelva
pi_48476423
quote:
Vlak boven je:
quote:
Artikel 6 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 1
1.
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel NIET ten nadele van de koper worden afgeweken
pi_48476473
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:17 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Consumentenkoop (zeker via internet) is zeer netjes geregeld
Is het een bepaling die (evt) nietig verklaard kan worden ? TS kan ook vanuit de gids hebben besteld of dat eerder zo gedaan hebben (als dat er wat toe doet).

Edit: Bovenstaande post gelezen. Dank je Zelva
  woensdag 18 april 2007 @ 21:17:56 #47
46794 Berkery
Fat bastard
pi_48479113
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ze ging achter de handtekening aan die gezet is bij ontvangst maar ja wat als het een kruisje is?
Ik neem ook wel eens pakjes aan voor buren, maar een handtekening heb ik nooit hoeven zetten
No Dukes of Hazzard in the classroom
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 april 2007 @ 21:39:43 #48
862 Arcee
Look closer
pi_48480182
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:07 schreef chromosoompje het volgende:
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_48481096
quote:
Ja, en je had ook een taxi kunnen huren om het persoonlijk bij Conrad af te halen.

Het feit dat er andere, DUURDERE opties zijn betekent niet dat je al je rechten verliest als je die optie niet neemt.

Voor zover TS het kan zien, is zijn pakketje niet afgeleverd.
Voor zover Conrad het kan zien, hebben zij geen afleverbriefje met de handtekening van TS erop.
pi_48481646
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:56 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ja, en je had ook een taxi kunnen huren om het persoonlijk bij Conrad af te halen.

Het feit dat er andere, DUURDERE opties zijn betekent niet dat je al je rechten verliest als je die optie niet neemt.

Voor zover TS het kan zien, is zijn pakketje niet afgeleverd.
Voor zover Conrad het kan zien, hebben zij geen afleverbriefje met de handtekening van TS erop.
Dank je voor je uitleg mgerben. Één en ander had ik begrepen van Zelva (zie verdere post).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')