Dan is dat dus niet jouw handtekening en moet Conrad het met Selektvracht uitvechten.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdegodver...ik heb meteen Selektvracht gebeld over hoe dit op te lossen. Ze ging achter de handtekening aan die gezet is bij ontvangst maar ja wat als het een kruisje is?
Wat moeten ze uitvechten dan?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:07 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dan is dat dus niet jouw handtekening en moet Conrad het met Selektvracht uitvechten.
Nee, TS moet het met Selektvracht uitvechten. Conrad heeft hier geen hol meer mee te maken.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:07 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dan is dat dus niet jouw handtekening en moet Conrad het met Selektvracht uitvechten.
Dat TS het pakket ontvangen zou hebben. Zijn handtekening staat er toch niet?quote:
Bullshit, Conrad is de aanbieder, die is verantwoordelijk voor de aflevering: geen product, geld terugvorderen.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, TS moet het met Selektvracht uitvechten. Conrad heeft hier geen hol meer mee te maken.
Dat is geen zaak van Conrad...quote:Op woensdag 18 april 2007 17:11 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat TS het pakket ontvangen zou hebben. Zijn handtekening staat er toch niet?
Nee..Selektvracht is verantwoordelijk voor het juist afleveren. Daar betaal je nl verzendkosten voor.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:11 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Bullshit, Conrad is de aanbieder, die is verantwoordelijk voor de aflevering: geen product, geld terugvoorderen.
Al 10x gezien zo'n topic.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:12 schreef crossover het volgende:
Zo'n topic heb ik al eens eerder gezien.. Ik ga wel ff zoeken, misschien heb je d'r wat aan.
Daat maakt niet uit. Je hebt een koopovereenkomst met Conrad en niet met selektvracht.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee..Selektvracht is verantwoordelijk voor het juist afleveren. Daar betaal je nl verzendkosten voor.
Als Conrad er nou een verkeerd adres op had gezet, dan wel. Maar dat is hier niet het geval.
Jawel, TS besteld iets, conrad moet dan zorgen dat ze het bij TS laten leveren.quote:
Onzin. Je sluit de overeenkomst met Conrad. Als Conrad daar vervolgens een tussenpersoon voor wil inschakelen, dan is dat de verantwoordelijkheid van Conrad. Als het dus misgaat, dan kan de koper Conrad aanspreken.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee..Selektvracht is verantwoordelijk voor het juist afleveren. Daar betaal je nl verzendkosten voor.
Als Conrad er nou een verkeerd adres op had gezet, dan wel. Maar dat is hier niet het geval.
Gelukkig woon jij in een buurt waar dat ook zo kanquote:Op woensdag 18 april 2007 17:33 schreef Steve_I. het volgende:
Ik heb een keer iets besteld via internet, 120E. Hebben ze het via TNT verstuurd als gewoon pakketje tot 10 kilo, handtekening etc. was kennelijk niet nodig. Kom ik thuis, was die dag de hele dag weg toevallig, stond 't gewoon buiten, voor m'n deur![]()
quote:Op woensdag 18 april 2007 17:35 schreef eriksd het volgende:
Ik bestel regelmatig wat bij webwinkels, en het zit als volgt;
Jij hebt verbintenis met Conrad dat je die spullen krijgt
Conrad heeft met Selektmail verbintenis over het vervoer.
Aangezien Conrad zijn verplichting met jou niet is nagkomen, moeten zij zonder kosten, het gewoon nog een keer versturen. Dit doen ze uiteindelijk ook, en intern gaat men de kosten verhalen op Selektmail.
Jij moet je dus tot Conrad wenden
Dan doe je de schuur toch op slot? Kan de postbode tenminste niet meer inbreken.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit ga ik ook even volgen.
Onze postbode heeft de vervelende gewoonte om pakketjes in de schuur achter te laten als wij niet thuis zijn. Ook als het om pakketjes gaat waar voor getekend moet worden. Ik heb hem daar al meerdere malen op aangesproken maar hij blijft het doen omdat 'dat wel kan in zo'n dorp'maar ik zie het nog wel een keer mis gaan.
Dat deed de postbode vroeger ook bij mijn ouders, nadat er verschillende pakketten aangegeven waren als vermist of niet afgeleverd, is hij daar toch maar mee gestopt.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit ga ik ook even volgen.
Onze postbode heeft de vervelende gewoonte om pakketjes in de schuur achter te laten als wij niet thuis zijn. Ook als het om pakketjes gaat waar voor getekend moet worden. Ik heb hem daar al meerdere malen op aangesproken maar hij blijft het doen omdat 'dat wel kan in zo'n dorp'maar ik zie het nog wel een keer mis gaan.
Ik had geluk dat 't niet thuis-thuis gebeurde, zat toen tijdelijk even ergens anders. hier zou hij allang weg zijn geweest. kutpostquote:Op woensdag 18 april 2007 17:36 schreef kless het volgende:
[..]
Gelukkig woon jij in een buurt waar dat ook zo kan![]()
Grapjas. Met Selektvracht heb je juist geen zak te maken. Het aan jou verkopende bedrijf blijft verantwoordelijk voor de levering tot jij het pakketje ontvangen hebt. Conrad mag het voor de rest uitvechten met Selektvracht.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, TS moet het met Selektvracht uitvechten. Conrad heeft hier geen hol meer mee te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fout. TS heeft alleen maar met Conrad te maken. (BW 7:11)quote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Consumentenkoop (zeker via internet) is zeer netjes geregeldquote:Op woensdag 18 april 2007 20:15 schreef JoeDank het volgende:
Er staat me iets van bij dat je bij Conrad een keuze hebt om het verzekerd te laten versturen. Dan zou er eventueel iets over de levering in de voorwaarden kunnen staan waar TS bij aankoop mee accoord is gegaan. Maar dat weet ik niet zeker.
En voordat er weer iemand slim denkt te zijn en zegt: ,,Maar het pakketje is toch bezorgd..."quote:Op woensdag 18 april 2007 20:09 schreef _-rally-_ het volgende:
Fout. TS heeft alleen maar met Conrad te maken. (BW 7:11)
quote:2.
Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
Vlak boven je:quote:Op woensdag 18 april 2007 20:15 schreef JoeDank het volgende:
Er staat me iets van bij dat je bij Conrad een keuze hebt om het verzekerd te laten versturen. Dan zou er eventueel iets over de levering in de voorwaarden kunnen staan waar TS bij aankoop mee accoord is gegaan. Maar dat weet ik niet zeker.
quote:Artikel 6 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 1
1.
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel NIET ten nadele van de koper worden afgeweken
Is het een bepaling die (evt) nietig verklaard kan worden ? TS kan ook vanuit de gids hebben besteld of dat eerder zo gedaan hebben (als dat er wat toe doet).quote:Op woensdag 18 april 2007 20:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Consumentenkoop (zeker via internet) is zeer netjes geregeld![]()
Ik neem ook wel eens pakjes aan voor buren, maar een handtekening heb ik nooit hoeven zettenquote:Op woensdag 18 april 2007 17:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ze ging achter de handtekening aan die gezet is bij ontvangst maar ja wat als het een kruisje is?
Ja, en je had ook een taxi kunnen huren om het persoonlijk bij Conrad af te halen.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:15 schreef JoeDank het volgende:
Dank je voor je uitleg mgerben. Één en ander had ik begrepen van Zelva (zie verdere post).quote:Op woensdag 18 april 2007 21:56 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ja, en je had ook een taxi kunnen huren om het persoonlijk bij Conrad af te halen.
Het feit dat er andere, DUURDERE opties zijn betekent niet dat je al je rechten verliest als je die optie niet neemt.
Voor zover TS het kan zien, is zijn pakketje niet afgeleverd.
Voor zover Conrad het kan zien, hebben zij geen afleverbriefje met de handtekening van TS erop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |