abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2007 @ 11:15:26 #154
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53482090
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Waardoor je competitie zwakker word en jullie ook steeds minder zullen ontvangen.
Klopt, wat dat betreft zou je kunnen concluderen dat de Nederlandse clubs nooit meer een rol in Europa zullen spelen óf er moet een Europese liga komen. Persoonlijk zie ik dat niet zitten, alleen het samenvoegen met de Belgische competitie lijkt me wel wat.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53482121
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:12 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Om, net als Ajax, structureel bij de beste zestien van Europa te willen behoren, zullen er meer inkomsten moeten komen. Wanneer je de televisiegelden vergelijkt met de grotere competities in Europa, dan verdienen de Nederlandse topclubs maar een fooi. Logisch dus dat ernaar gekeken wordt hoe dat te verbeteren is!

Denk overigens ook wel dat het ervan gaat komen, dat iedere club separaat haar rechten verkoopt. Zeker gezien de opkomst van het internet, spoedig zullen de clubs met zogenaamde seizoenskaarten komen, waarbij iedere wedstrijd van een bepaalde club kunnen worden bekeken. En natuurlijk zullen de topclubs daar véél meer voor ontvangen dan de kleinere clubs, logisch ook.
Ajax structureel bij de beste zestien van Europa ?

Feit blijft dat clubs uit de grote competities altijd veel meer geld zullen ontvangen uit televisie-gelden dan de clubs in Nederland, wat voor plannen er ook worden verzonnen.

Dat is altijd al zo geweest, en zal altijd zo blijven.

Dus moet je creatief zijn, spelers opleiden enzo, en daar heb je ook kleine clubs voor nodig.

Als de grote clubs apart hun rechten gaan verkopen, en een paar miljoen meer zullen ontvangen, komen ze echt niet dichter bij de top in Europa hoor.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:18:20 #156
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53482166
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:15 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, wat dat betreft zou je kunnen concluderen dat de Nederlandse clubs nooit meer een rol in Europa zullen spelen óf er moet een Europese liga komen. Persoonlijk zie ik dat niet zitten, alleen het samenvoegen met de Belgische competitie lijkt me wel wat.
Samenvoegen met Belgie lijkt mij ook geen probleem. Het Belgisch voetbal zit al in een slop, wij gaan er ook nog inkomen op deze manier.

Misschien kun je Luxemburg er dan ook meteen in betrekken (BeNeLux) idee.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 26 september 2007 @ 11:20:05 #157
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53482209
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ajax structureel bij de beste zestien van Europa ?
Dat is wat Maarten Fontijn in zijn beleidsplan als één van de doelen stelde, net als minimaal één landstitel per twee seizoenen.
quote:
Feit blijft dat clubs uit de grote competities altijd veel meer geld zullen ontvangen uit televisie-gelden dan de clubs in Nederland, wat voor plannen er ook worden verzonnen.

Dat is altijd al zo geweest, en zal altijd zo blijven.

Dus moet je creatief zijn, spelers opleiden enzo, en daar heb je ook kleine clubs voor nodig.

Als de grote clubs apart hun rechten gaan verkopen, en een paar miljoen meer zullen ontvangen, komen ze echt niet dichter bij de top in Europa hoor.
Klopt, natuurlijk zullen we ons qua televisiegelden nooit kunnen meten met de clubs uit de topcompetities, toch denk ik wel dat Ajax, Feyenoord en PSV best wel wat miljoenen extra kunnen vergaren door de televisierechten separaat te verkopen en dat extra geld is sowieso mooi meegenomen, niet dan?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53482241
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:20 schreef M0NTANA het volgende:

Klopt, natuurlijk zullen we ons qua televisiegelden nooit kunnen meten met de clubs uit de topcompetities, toch denk ik wel dat Ajax, Feyenoord en PSV best wel wat miljoenen extra kunnen vergaren door de televisierechten separaat te verkopen en dat extra geld is sowieso mooi meegenomen, niet dan?
Niet als kleinere clubs hierdoor minder zullen ontvangen.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:23:44 #159
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53482295
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:18 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Samenvoegen met Belgie lijkt mij ook geen probleem. Het Belgisch voetbal zit al in een slop, wij gaan er ook nog inkomen op deze manier.

Misschien kun je Luxemburg er dan ook meteen in betrekken (BeNeLux) idee.
Een competitie met Ajax, Anderlecht, Club Brugge, Feyenoord en PSV zal qua niveau stijgen en daardoor de televisiegelden ook wel, maar aan de andere kant is er toch iets dat mij zegt dat het géén goed idee is.
pi_53482333
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Een competitie met Ajax, Anderlecht, Club Brugge, Feyenoord en PSV zal qua niveau stijgen en daardoor de televisiegelden ook wel, maar aan de andere kant is er toch iets dat mij zegt dat het géén goed idee is.
De meeste mensen kijken liever naar De Graafschap - Vitesse dan naar Club Brugge - PSV.

Hoe gek dat ook klinkt.

Voetbal is heel regionaal in NL, dacht dat ze dit ook meerdere malen hebben onderzocht toen er steeds sprake was van een Bene-liga.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:26:32 #161
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53482361
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Niet als kleinere clubs hierdoor minder zullen ontvangen.
Denk dat dat wel zou meevallen, relatief gezien zullen de televisiegelden voor de kleinere clubs echt niet gigantisch gaan dalen.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:26:41 #162
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53482363
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Een competitie met Ajax, Anderlecht, Club Brugge, Feyenoord en PSV zal qua niveau stijgen en daardoor de televisiegelden ook wel,
En dan vergeet je Standaard Luik ook nog
quote:
maar aan de andere kant is er toch iets dat mij zegt dat het géén goed idee is.
Het doorgedreven commercieel gedoe en de KBVB (hun 2de & 3de Klasse soap is het perfecte voorbeeld).
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 26 september 2007 @ 11:27:42 #163
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53482389
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:25 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

De meeste mensen kijken liever naar De Graafschap - Vitesse dan naar Club Brugge - PSV.

Hoe gek dat ook klinkt.

Voetbal is heel regionaal in NL, dacht dat ze dit ook meerdere malen hebben onderzocht toen er steeds sprake was van een Bene-liga.
Begin dan eens als proef een BeNe beker.
Planning:
-
pi_53482419
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:27 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Begin dan eens als proef een BeNe beker.
Dat zou geen gek idee zijn, al denk ik dat de animo uit Nederland & België niet al te hoog zal zijn.

Ik zou iig niet naar Roeselaere - FC Utrecht gaan bv.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:29:47 #165
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53482428
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:25 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hoe gek dat ook klinkt.

Weet niet of dat zo is, natuurlijk zijn die burenruzies vermakelijk, maar met Anderlecht en Club Brugge erbij komen er wel twee onbetwiste topclubs bij. Daarbij nog Standard Luik en Racing Genk, die samen met clubs als AZ, Heerenveen, FC Twente en FC Utrecht een zeer sterke subtop kunnen gaan vormen.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:29:49 #166
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_53482429
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:07 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zo sterk is de Nederlandse competitie niet, getuige het bedrag wat aan televisiegelden wordt betaald.

Ajax, Feyenoord, PSV en in mindere mate AZ zouden meer televisiegelden genereren als zij alles apart verkopen, terwijl eerdergenoemde clubs als VVV-Venlo, Heracles en Excelsior juist minder zullen ontvangen.
Misschien is de Nederlandse competitie commercieel niet interessant omdat telkens dezelfde 2 clubs landskampioen worden?

Nederland is gewoon een klein land, en 2/3 clubs met internationale uitstraling hebben is gewoon niet genoeg. Zie Schotland, dat boeit buiten Schotland ook niemand ene kont.

Wat wat is het scenario als Ajax/PSV/Feyenoord en die provinciale kaasclub meer geld zouden krijgen. Een nog saaiere competitie met grotere verschillen. Een competitie valt of staat bij de duels tussen alle clubs.
Als Feyenoord/Ajax/PSV en AZ zo commercieel interessant zouden zijn, waarom hebben ze dan niet allang een competitie met z'n 4en opgericht?
  woensdag 26 september 2007 @ 11:31:56 #167
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53482484
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:29 schreef Stpan het volgende:

[..]

Misschien is de Nederlandse competitie commercieel niet interessant omdat telkens dezelfde 2 clubs landskampioen worden?

Nederland is gewoon een klein land, en 2/3 clubs met internationale uitstraling hebben is gewoon niet genoeg. Zie Schotland, dat boeit buiten Schotland ook niemand ene kont.

Wat wat is het scenario als Ajax/PSV/Feyenoord en die provinciale kaasclub meer geld zouden krijgen. Een nog saaiere competitie met grotere verschillen. Een competitie valt of staat bij de duels tussen alle clubs.
Als Feyenoord/Ajax/PSV en AZ zo commercieel interessant zouden zijn, waarom hebben ze dan niet allang een competitie met z'n 4en opgericht?
Denk niet dat de competitie nóg saaier zal worden, dus voor Ajax, Feyenoord, PSV en in mindere mate AZ is het een win-win-situatie.

Als er een BeNe-liga komt zal het niveau omhoog gaan en rivaliteit zal ook blijven, persoonlijk zal ik de wedstrijden tussen NEC, Vitesse en De Graafschap niet missen, vind deze hele rivaliteit maar overschat en amateuristisch/provenciaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door M0NTANA op 26-09-2007 11:39:27 ]
  woensdag 26 september 2007 @ 11:35:12 #168
73305 Stpan
pi_53482560
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:12 schreef M0NTANA het volgende:
Denk overigens ook wel dat het ervan gaat komen, dat iedere club separaat haar rechten verkoopt. Zeker gezien de opkomst van het internet, spoedig zullen de clubs met zogenaamde seizoenskaarten komen, waarbij iedere wedstrijd van een bepaalde club kunnen worden bekeken. En natuurlijk zullen de topclubs daar véél meer voor ontvangen dan de kleinere clubs, logisch ook.
Dat is heel wat anders dan de TV-rechten van samenvattingen los verkopen.
Dat Ajax/Feyenoord & PSV meer krijgen voor de Tele2 kanalen lijkt me logisch, want er zijn nu eenmaal meer fans van die clubs die speciaal voor hun club zo'n pakket aanschaffen.

Ideaal zou natuurlijk zijn dat je de samenvattingen hebt, (en die verdeel je gelijk of naar eindstand van de ranglijst) en dat de clubs zelf (via intermediair Tele2 of wie dan ook) per kijker naar de live-wedstrijd een bedrag ontvangt.
Nu heb je met al die Digitenne kanalen een grijs gebied waarbij iedere gek als Scheringa kan claimen dat die allemaal door zijn club komt.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:44:33 #169
73305 Stpan
pi_53482786
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:31 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Denk niet dat de competitie nóg saaier zal worden, dus voor Ajax, Feyenoord, PSV en in mindere mate AZ is het een win-win-situatie.

Als er een BeNe-liga komt zal het niveau omhoog gaan en rivaliteit zal ook blijven, persoonlijk zal ik de wedstrijden tussen NEC, Vitesse en De Graafschap niet missen, vind deze hele rivaliteit maar overschat en amateuristisch/provenciaal.
Ik vind het zo naief om te denken dat er wereldwijd meer mensen geinteresseerd zijn in de Nederlandse competitie wanneer SC Heerenveen - Eendracht Aalst op het programma staat dan wanneer het Vitesse - NEC is.

ook zullen fans van Vitesse of NEC gaan echt niet opeens naar Ajax - Anderlecht kijken, dus je verliest die hele markt als je een BeNe liga opstelt.
En wat krijg je ervoor terug? Ik denk heel weinig. Deze BeNe-liga zal niet meer TV-gelden opleveren (ook per club) dan de Belgische en Nederlande competities samen.
In ieder geval nooit zoveel meer dat het het opofferen van de Eredivisie waard is.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:48:00 #170
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53482860
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:35 schreef Stpan het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders dan de TV-rechten van samenvattingen los verkopen.
Dat Ajax/Feyenoord & PSV meer krijgen voor de Tele2 kanalen lijkt me logisch, want er zijn nu eenmaal meer fans van die clubs die speciaal voor hun club zo'n pakket aanschaffen.

Ideaal zou natuurlijk zijn dat je de samenvattingen hebt, (en die verdeel je gelijk of naar eindstand van de ranglijst) en dat de clubs zelf (via intermediair Tele2 of wie dan ook) per kijker naar de live-wedstrijd een bedrag ontvangt.
Nu heb je met al die Digitenne kanalen een grijs gebied waarbij iedere gek als Scheringa kan claimen dat die allemaal door zijn club komt.
Maar het gaat Dirk Scheringa toch niet enkel om de televisierechten voor de samenvattingen?
pi_53482864
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:44 schreef Stpan het volgende:

[..]

Ik vind het zo naief om te denken dat er wereldwijd meer mensen geinteresseerd zijn in de Nederlandse competitie wanneer SC Heerenveen - Eendracht Aalst op het programma staat dan wanneer het Vitesse - NEC is.

ook zullen fans van Vitesse of NEC gaan echt niet opeens naar Ajax - Anderlecht kijken, dus je verliest die hele markt als je een BeNe liga opstelt.
En wat krijg je ervoor terug? Ik denk heel weinig. Deze BeNe-liga zal niet meer TV-gelden opleveren (ook per club) dan de Belgische en Nederlande competities samen.
In ieder geval nooit zoveel meer dat het het opofferen van de Eredivisie waard is.
Correct. Ik geloof dat Voetbal International vaak genoeg onderzoek doet wat de lezers interessant vinden. Chelsea - ManU verkoopt nog beter dan Vitesse - NEC, en dat kan je met Utrecht - Standard echt niet veranderen.
pi_53482923
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:48 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar het gaat Dirk Scheringa toch niet enkel om de televisierechten voor de samenvattingen?
Vast niet, je moet even wachten op een genuanceerde opmerking van DarkShine dan wordt alles duidelijk!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:52:39 #173
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53482969
quote:

[..]

Stel dat je een eredivisie krijgt met zestien clubs en daaronder nog een paar divisies, dan is de kans groot dat Vitesse - NEC blijft bestaan, evenals FC Groningen - Heerenveen. Supporters van Vitesse of NEC kijken nu toch ook heel graag AZ - Ajax, waarom zouden ze dan niet naar PSV - Anderlecht of Feyenoord - Club Brugge kijken?

Als Ajax-supporter kijk ik meer uit naar tripjes naar Luik, Brugge of Brussel dan naar Heerenveen, Arnhem of Nijmegen. Voor het niveau is het beter, voor de inkomsten aan televisiegelden ook, alleen is het kut voor subtoppers die misschien afzakken naar de tweede divisie.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:56:03 #174
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53483064
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat zou geen gek idee zijn, al denk ik dat de animo uit Nederland & België niet al te hoog zal zijn.

Ik zou iig niet naar Roeselaere - FC Utrecht gaan bv.
Die belangstelling voor de beker is er zowiezo al amper. Stadions zijn met halve finales vaker amper gevuld.
Planning:
-
pi_53483127
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:52 schreef M0NTANA het volgende:
Als Ajax-supporter kijk ik meer uit naar tripjes naar Luik, Brugge of Brussel dan naar Heerenveen, Arnhem of Nijmegen.
Niet als je er elke 2 weken heen moet. Ten eerste worden de reizen voor supporters duurder en voor mij persoonlijk qua tijd onhaalbaar om elke 2 weken naar Belgie te gaan.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:59:10 #176
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53483148
quote:

[..]

Heerenveen naar 3de Klasse?
quote:
Zoals eerder is gezegd zul je een sterkere (sub)top krijgen.
Planning:
-
  woensdag 26 september 2007 @ 12:00:38 #177
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53483199
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Niet als je er elke 2 weken heen moet. Ten eerste worden de reizen voor supporters duurder en voor mij persoonlijk qua tijd onhaalbaar om elke 2 weken naar Belgie te gaan.
Reistijd is een non-argument aangezien jullie in Kerkrade ook met amper volk bijhebben. En zo groot is de BeNeLux echt niet!
Planning:
-
  woensdag 26 september 2007 @ 12:00:48 #178
73305 Stpan
pi_53483202
Mijn scenario voor de verkoop van TV rechten is als volgt:
Korte termijn winst voor de topclubs. Direct al verlies voor de gehele eredivisie.
Een verspreid TV-aanbod, kijkcijfers dalen vanwege fragmentatie en onduidelijkheid, TV-rechten minder waard voor de topclubs, de totaal opbrengsten van de eredivisie nog verder naar beneden.
Nederlandse clubs kennen leegloop van kwaliteit, topclubs op hangende pootjes terug om terug te gaan naar het oude systeem.

Mijn scenario voor de BeNe-liga is als volgt:
De BeNe-liga verkoop levert minder op dan de Jupiler League en de Eredivisie bij elkaar opgeteld vanwege een smallere afzet markt. Interesse van voetbal wordt teveel verdeeld over topdivisie en lokale divisies. Topclubs halen niet het verwachte rendement.

Enige juiste scenario zoals hierboven al geschreven is een gezamelijke verkoop van de samenvattingen en een gezamelijke verkoop van de livewedstrijden, maar met een distributiesysteem per club gebaseerd op werkelijke kijkcijfers.
Met dat laatste mag Scheringa bewijzen of zijn club echt zoveel geld waard is. Zo ja, krijgt hij de pieken, zo niet is het wel zo eerlijk voor de andere clubs verdeeld.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:02:12 #179
73305 Stpan
pi_53483243
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:59 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Heerenveen naar 3de Klasse?
[..]

Zoals eerder is gezegd zul je een sterkere (sub)top krijgen.
Zo weinig interesseert Belgie mij (en iedereen die in de Randstad woont) dus......

En waarom zul je dan een sterkere subtop krijgen?
(en waarom zou Roda JC daar aan mee mogen doen?)
pi_53483259
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:00 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Reistijd is een non-argument aangezien jullie in Kerkrade ook met amper volk bijhebben. En zo groot is de BeNeLux echt niet!
Waarom denk je dat daar zo weinig mensen komen? Omdat het zo'n teringeind weg is. En als we nog vaker die kant op moeten zal het niet beter worden. Verder had ik het alleen over mezelf en ik ben er in 80% van de wedstrijden bij.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:04:53 #181
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53483329
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ach, zullen sowieso combi's zijn en treinverkeer is in België heel goedkoop, denk dat dat dus wel mee zal vallen.

Maar goed, klinkt wellicht arrogant, maar op dit moment heb ik een SCC voornamelijk vanwege de uitwedstrijden. Thuis is Ajax - Feyenoord leuk, maar verder is er geen enkele wedstrijd waar ik per se bij moet zijn. Natuurlijk ga ik wel iedere keer, maar de wedstrijd is vaak slecht bijzaak. Met clubs als Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk en Standard Luik erbij, wordt het voor mij persoonlijk véél interessanter.
pi_53483391
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
Maar goed, klinkt wellicht arrogant, maar op dit moment heb ik een SCC voornamelijk vanwege de uitwedstrijden. Thuis is Ajax - Feyenoord leuk, maar verder is er geen enkele wedstrijd waar ik per se bij moet zijn.
Dit zal inderdaad voor veel Ajax-scc-houders gelden, gezien de vele lege stoelen altijd.
quote:
Natuurlijk ga ik wel iedere keer, maar de wedstrijd is vaak slecht bijzaak. Met clubs als Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk en Standard Luik erbij, wordt het voor mij persoonlijk véél interessanter.
Denk dat je 1 van de weinige in de Arena bent die er zo over denkt. Volgens bij boeit 90% van de scc-houders de belgische competitie geen reet.
pi_53483422
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:09:10 #184
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53483426
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dit zal inderdaad voor veel Ajax-scc-houders gelden, gezien de vele lege stoelen altijd.
Dat zijn allemaal geen supporters.
quote:
Denk dat je 1 van de weinige in de Arena bent die er zo over denkt. Volgens bij boeit 90% van de scc-houders de belgische competitie geen reet.
Maar jij denkt dat ze De Graafschap, NEC, NAC, Willem II, Heracles, Excelsior, VVV-Venlo etc zullen missen?

Denk dat (bijna) iedereen meer uitkijkt naar wedstrijden tegen Club Brugge of Anderlecht, dan Heerenveen.
pi_53483536
voor alle duidelijkheid, die van Dop is wel een pannekoek.
Hij schreeuwd maar wat, maar waar draait het voornamelijk om voor Scheringa.

Het gaat om de buitenlandse en de live wedstrijden, de samenvattingen waar dik geld achter zit staan hier compleet los van. Maar hij draait helemaal door in zijn verhaal waardoor hij in mijn ogen niet goed weet waar hij over praat.

Waarom zou je als club niet jouw eigen live wedstrijden mogen exploiteren?
  woensdag 26 september 2007 @ 12:17:21 #186
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53483610
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 08:35 schreef Staanplaats het volgende:
Opbrengsten betaal tv (in mln):
Frankrijk 600
Engeland 530
Italië 498
Spanje 250
Duitsland 220
Nederland 30,5
Totaal dus ruim dertig miljoen euro voor achttien eredivisieclubs, zonder te overdrijven denk ik dat Ajax, Feyenoord en PSV dit met zijn drieën nog wel kunnen vergaren, wanneer iedere club zijn eigen rechten verkoopt.
pi_53483611
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:14 schreef fuckbuddy het volgende:

Het gaat om de buitenlandse en de live wedstrijden, de samenvattingen waar dik geld achter zit staan hier compleet los van. Maar hij draait helemaal door in zijn verhaal waardoor hij in mijn ogen niet goed weet waar hij over praat.

De enige pannekoek is Scheringa.
pi_53483627
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:17 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

De enige pannekoek is Scheringa.
Lekker onderbouwde reactie!

Feit is wel dat voetbalclubs bedrijven (aan het worden) zijn. Ajax is beursgenoteerd bijv. Dan zie je ook dat als dit soort bedrijven proberen hun winst te vergroten ze meteen gezeik krijgen.
Maar ik zie echt niet in hoe een Utrecht benadeeld kan worden als AZ CL /UEFA Cup kwart finales speelt en uitzend. Daarmee bedoel ik te zeggen AZ probeert financieel het beste te halen uit het door hun behaalde resultaat. Ik praat nu even alleen over de buitenlandse wedstrijden.

En als we het hebben over de live dan heeft iedere club de kans om zijn wedstrijd aan te bieden. AZ-Ajax zal net zoveel trekken als Ajax-AZ. Dus beiden zullen eraan verdienen.

Serieus als je er goed over nadenkt is het helemaal niet zo slecht, het enige wat je wel moet doen is een soort percentage afdwingen voor de 1e divisie, anders kan je die wel opdoeken denk ik.

[ Bericht 31% gewijzigd door fuckbuddy op 26-09-2007 12:27:16 ]
pi_53483736
quote:
Dat mag. Kleine clubs kunnen piepen wat ze willen maar ze hebben niets te vertellen over de TV-Rechten van een ander.

De thuisclub is de baas over de TV-Rechten. Dat is in 1997 al bepaald door de rechter in de zaak van vd Herik namens Feyenoord.
pi_53483813
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:09 schreef M0NTANA het volgende:

Maar jij denkt dat ze De Graafschap, NEC, NAC, Willem II, Heracles, Excelsior, VVV-Venlo etc zullen missen?

Denk dat (bijna) iedereen meer uitkijkt naar wedstrijden tegen Club Brugge of Anderlecht, dan Heerenveen.
Denk het niet. De clubs zijn inwisselbaar. Er zal in ieder geval niet méér voor betaald worden. Het wordt voor het Amsterdamse publiek pas echt interessant als Arsenal of Milan langskomen.
pi_53483824
quote:

De live-wedstrijden is juist waar ze het meeste op willen gaan verdienen, in navolging van de andere landen. Daar gaat nu dus die hele discussie over en jij spreekt jezelf dus eigenlijk een beetje tegen...
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53483854
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:31 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Over arrogantie gesproken...

Er zijn overigens ook een heleboel mensen die die meelopersclub uit Amsterdam niet hoeven te zien...
pi_53483858
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:26 schreef vingerplant het volgende:

[..]

De live-wedstrijden is juist waar ze het meeste op willen gaan verdienen, in navolging van de andere landen. Daar gaat nu dus die hele discussie over en jij spreekt jezelf dus eigenlijk een beetje tegen...
Check mijn reactie hierboven..
iets meer onderbouwd!
pi_53483885
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:18 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Lekker onderbouwde reactie!

Feit is wel dat voetbalclubs bedrijven (aan het worden) zijn. Ajax is beursgenoteerd bijv. Dan zie je ook dat als dit soort bedrijven proberen hun winst te vergroten ze meteen gezeik krijgen.
Maar ik zie echt niet in hoe een Utrecht benadeeld kan worden als AZ CL /UEFA Cup kwart finales speelt en uitzend. Daarmee bedoel ik te zeggen AZ probeert financieel het beste te halen uit het door hun behaalde resultaat. Ik praat nu even alleen over de buitenlandse wedstrijden.

En als we het hebben over de live dan heeft iedere club de kans om zijn wedstrijd aan te bieden. AZ-Ajax zal net zoveel trekken als Ajax-AZ. Dus beiden zullen eraan verdienen.

Serieus als je er goed over nadenkt is het helemaal niet zo slecht, het enige wat je wel moet doen is een soort percentage afdwingen voor de 1e divisie, anders kan je die wel opdoeken denk ik.
Geen onderbouwing voor nodig, het feit dat Scheringa hieraan begonnen is zegt al genoeg.
  woensdag 26 september 2007 @ 12:30:55 #195
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53483932
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:27 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Over arrogantie gesproken...

Er zijn overigens ook een heleboel mensen die die meelopersclub uit Amsterdam niet hoeven te zien...
Dat slaat sowieso nergens op, voor de helft van de clubs is de wedstrijd tegen Ajax de wedstrijd van het jaar, Ajax is namelijk voor veel clubs de grote vijand.
pi_53483961
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:30 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat slaat sowieso nergens op, voor de helft van de clubs is de wedstrijd tegen Ajax de wedstrijd van het jaar, Ajax is namelijk voor veel clubs de grote vijand.
Maar als hun club niet tegen Ajax speelt, dan boeit het ze weinig.

Denk dat ie dat bedoelde.
pi_53484000
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:27 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Check mijn reactie hierboven..
iets meer onderbouwd!
De buitenlandrechten zijn de issue ook niet toch

Het gaat om de liveopbrengsten, daar zou het geld moeten zitten. Als je er vanuit gaat (waar je ook gelijk in hebt) dat zowel Ajax-AZ als AZ-Ajax evenveel kijkers en geld oplevert geldt dat ook voor Ajax-VVV en VVV-Ajax. Echter, Ajax speelt 34x per jaar een wedstrijd met veel kijkers, de meeste andere clubs een keer of 10. Ajax zou dan echt een veelvoud krijgen vergeleken met de kleine clubs, die gewoon meehelpen aan het overeindhouden van de competitie. Inkomensverschillen worden nog veel groter en de kleinere clubs zwakker. Ik weet niet of dat zo goed is.

Als supporter van Ajax of Feyenoord is de insteek natuurlijk anders, die gaan er financieel op vooruit. Lange termijn (niveau competitie) is niet zo belangrijk.

Overigens overschat Scheringa de aantrekkingskracht van AZ schromelijk. Ik zie ze niet liever dan Heerenveen, Groningen, Roda etc...
pi_53484009
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Geen onderbouwing voor nodig, het feit dat Scheringa hieraan begonnen is zegt al genoeg.
Hou vol!

Das echt zo dom om dit soort uitspraken te maken, die zgn "omdat Scheringa blablabla..."
Je vorige waren een stuk beter en duidelijk (meen ik)

Feit is wel dat als je iets probeerd te doen wat anders is dan is het in NL vaak wel zo dat je;

1) Arrogant bent
2) Geldwolf bent
3) Grote bek hebt

Als jij als bedrijf/club zijnde per saldo i.p.v. 10.000 euro 100.000 kon maken zou jij dan de filantroop zijn en denken, ach het gaat toch prima zo?!
of zou je denken, wacht even laat ik eerst eens kijken wat de mogelijkheden zijn..

En DAT is er gebeurd tot op heden, niets meer niets minder.
pi_53484021
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:30 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zoals PBateman al zegt, dat zijn 2 potjes. Voor de rest hoef ik Ajax niet te zien
pi_53484069
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:35 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Hou vol!

Das echt zo dom om dit soort uitspraken te maken, die zgn "omdat Scheringa blablabla..."

Feit is wel dat als je iets probeerd te doen wat anders is dan is het in NL vaak wel zo dat je;

1) Arrogant bent
2) Geldwolf bent
3) Grote bek hebt

Als jij als bedrijf/club zijnde per saldo i.p.v. 10.000 euro 100.000 kon maken zou jij dan de filantroop zijn en denken, ach het gaat toch prima zo?!
of zou je denken, wacht even laat ik eerst eens kijken wat de mogelijkheden zijn..

Je hebt helemaal gelijk in jouw stelling, maar Scheringa had in zijn recht gestaan en een punt gehad als hij voorzitter was geweest van Ajax of Feyenoord en niet van AZ. Dát is wat veel mensen stoort
  woensdag 26 september 2007 @ 12:40:11 #201
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53484089
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:36 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Zoals PBateman al zegt, dat zijn 2 potjes. Voor de rest hoef ik Ajax niet te zien
OK, dan begreep ik je verkeerd.

Maar toch, denk dat jij liever de samenvatting kijkt van Ajax - Anderlecht, als het een cruciaal duel betreft om de landstitel dan bijvoorbeeld Ajax - Heracles?
pi_53484113
Op het moemnt dat de kleinere clubs de spelers niet kunnen behouden vanwege lagere inkomsten is er ook niks aan om de wedstrijd AZ- (nog) kleinere club te kopen en dalen die inkomsten ook .
pi_53484114
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:35 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Hou vol!

1) Arrogant bent
2) Geldwolf bent
3) Grote bek hebt

Weet je wat pas dom is ?

Jezelf als club inschalen op het niveau van Ajax, Feyenoord en PSV, terwijl je gewoon in de groep zit bij Heerenveen, Roda etc.

Alleen in Alkmaar denken ze daar anders over, in de rest van NL niet, en daarom is Scheringa gewoon een pannekoek, met zijn gelul over dat iedereen op AZ zit te wachten, hou toch op...

Helemaal als je bedenkt dat 10 jaar geleden AZ bij de allerkleinsten hoorde (lees : eerste divisie), en Scheringa toen volgens mij fel tegen de plannen van v/d Herik was.
pi_53484174
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

OK, dan begreep ik je verkeerd.

Maar toch, denk dat jij liever de samenvatting kijkt van Ajax - Anderlecht, als het een cruciaal duel betreft om de landstitel dan bijvoorbeeld Ajax - Heracles?
Ajax-Heracles, omdat ik wat sympathie heb voor Heracles. Maar Ajax-VVV en Ajax-Anderlecht staan voor mij gelijk, ik hoef ze beide niet te zien. Tenzij Ajax-Anderlecht in de CL (sorry, UEFA cup ) is, maar dat valt buiten deze discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')