Het stoffelijk lichaam is sowieso wormenvoer, daar bestaat geen twijfel over. Een lichaam is slechts een stuk gereedschap dat in bruikleen is, net zoals al het aardse. Vraag is hoe je omgaat met hetgeen je in bruikleen hebt gehad en of je daar dankbaar genoeg voor bent.quote:Op maandag 23 april 2007 08:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of niet en hebben we allemaal pech, zijn we gewoon wormenvoer..
Ook mooi, the circle of life.
En de vraag is natuurlijk wat jij onder dankbaarheid schaart en hoe je die appreciatie dan uit zou moeten drukken. Maar dat kan ik dan wel eigenlijk weer radenquote:Op maandag 23 april 2007 09:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het stoffelijk lichaam is sowieso wormenvoer, daar bestaat geen twijfel over. Een lichaam is slechts een stuk gereedschap dat in bruikleen is, net zoals al het aardse. Vraag is hoe je omgaat met hetgeen je in bruikleen hebt gehad en of je daar dankbaar genoeg voor bent.
Hoe had je dat in gedachten dan? Aan wie zou een ongelovige dankbaar moeten zijn? Denk je uberhaupt dat ongelovigen dankbaar zijn voor hun leven? Ze zijn immers geboren door 'toeval' en de rest van hun leven is een aaneenschakeling van toevalligheden en automatismen.quote:Op maandag 23 april 2007 09:31 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben altijd een beetje vies van mensen die menen dat als je niet religieus bent, je niet " dankbaar" voor het leven bent, of niet genoeg waardering ervoor zou hebben.
het dankbaar gedeelte ben ik met je eens al vatte je het iets letterlijker op dan Haus het bedoelde, maar waarom zou een ongelovige zijn/haar leven niet waarderen ?quote:Op maandag 23 april 2007 09:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
laat staan dat ze het zouden waarderen.
Nouja, letterlijk naar de wormen gaan we niet, het zijn niet de wormen die lijken verwerkenquote:Op maandag 23 april 2007 09:19 schreef Autodidact het volgende:
Wat weet 'ie toch veel over het leven hè...
Hij die jou uit het niets heeft geschapen, kan jou ook weer uit je botten opwekken.quote:Op maandag 23 april 2007 08:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of niet en hebben we allemaal pech, zijn we gewoon wormenvoer..
Ook mooi, the circle of life.
quote:Op maandag 23 april 2007 09:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij die jou uit het niets heeft geschapen, kan jou ook weer uit je botten opwekkn.![]()
quote:Durf kritisch te zijn!
quote:
quote:'Er zijn vele mensen die fouten vinden in perfecte woorden, als de fout in hun eigen gebrekkige waarneming bestaat.'
Ik weet niet waar je het uit citeert, dat iemand je uit je botten kan opwekken, maar het ziet eruit als een weinig kritiekvolle copypaste.quote:Op maandag 23 april 2007 10:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij claimt/denkt dat ik het niet durf?
Dus essentie van je reactie komt al voort uit onwetendheid waarvan/door ik reageer, maar goed Yvonne heeft gelijk.quote:Op maandag 23 april 2007 10:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het uit citeert, dat iemand je uit je botten kan opwekken, maar het ziet eruit als een weinig kritiekvolle copypaste.
Je bedoelt toch erfzonde?quote:Op maandag 23 april 2007 10:10 schreef yvonne het volgende:
Wu dwaluh af
Ik ben grootgebracht met Hemel, Hel en Vagevuur, en de doodzonde en een zwarte ziel
Beat that!
Leg het dan 's uit...quote:Op maandag 23 april 2007 10:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus essentie van je reactie komt al voort uit onwetendheid waarvan/door ik reageer, maar goed Yvonne heeft gelijk.
Omdat voor iemand die niet gelooft het leven vanzelfsprekend is. Bij 'toeval' word je geboren en ooit ga je dood. Maar misschien begrijp ik het niet goed. Leg jij anders eens uit wat jij nu precies waardeert aan je leven?quote:Op maandag 23 april 2007 09:49 schreef osho het volgende:
[..]
... maar waarom zou een ongelovige zijn/haar leven niet waarderen ?
mwah...je zou ook kunnen argumenteren dat je het leven niet op waarde schat als je het als een soort voorproefje ziet alvorens je aan het eeuwige leven begint...en dat echte waardering blijkt uit het feit dat je het hier en nu serieus neemtquote:Op maandag 23 april 2007 10:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Omdat voor iemand die niet gelooft het leven vanzelfsprekend is. Bij 'toeval' word je geboren en ooit ga je dood. Maar misschien begrijp ik het niet goed. Leg jij anders eens uit wat jij nu precies waardeert aan je leven?
Ik ben immers van mening dat waardering inherent is aan dankbaarheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |