Werkt wel met drivers, maar de drivers zijn P&Pquote:Op maandag 23 april 2007 14:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/gb/behringer_ucontrol_uca_202.htm
die schijnt zonder drivers te werken, maar geen idee wat voor latency je dan hebt.
whehe echt nietquote:Op maandag 23 april 2007 13:44 schreef Deansensitized het volgende:
Ah ok, ja dan houd het op hè
Gewoon Line 6 TonePort kopen![]()
Dat is inderdaad niet zo gek!quote:Op maandag 23 april 2007 15:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Volgens mij heb je Gearbox wel nodig voor de aansturing van je Toneport (weet ik niet 100% zeker).
Ik vond 75 euro (2ehands) een net prijsje MET al die modeling crap
ik wil alleen maar m'n gitaar fatsoenlijk op kunnen nemenquote:Op maandag 23 april 2007 15:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Volgens mij heb je Gearbox wel nodig voor de aansturing van je Toneport (weet ik niet 100% zeker).
Dat kan alleen met een microfoon voor je speaker, een andere manier is er niet. Misschien een directe line-out van je amp naar je pc, maar dat wordt eigenlijk altijd lelijk.quote:Op maandag 23 april 2007 15:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik wil alleen maar m'n gitaar fatsoenlijk op kunnen nemen
zonder software. (modeling software enzo dus he)
gewoon je gitaar kan sowieso wel recht in je pc, met een amp erbij is het signaal gewoon te sterk, ofzo.quote:Op maandag 23 april 2007 16:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat kan alleen met een microfoon voor je speaker, een andere manier is er niet. Misschien een directe line-out van je amp naar je pc, maar dat wordt eigenlijk altijd lelijk.
Denk ook dat die gearplug bedoeld is om je gitaar rechtstreeks via usb op je pc aan te sluiten, niet je versterker.
Aan een toneport heb je ook vrij weinig als je de modeling features toch niet gaat gebruiken, want dan is het niks meer dan een externe geluidskaart met lage latency. Digitaal opnemen is veruit het handigst met modeling, anders zul je dus echt een mic voor je cabinet moeten hangen.
Ik zou niet weten waarom een line-out van je amp in je pc wel lelijk wordt, en je amp via USB dan niet. Het is gewoon hetzelfde signaal, of je't nu als audio-signaal binnenkrijgt of als digitaal USB-signaal.quote:Op maandag 23 april 2007 16:22 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gewoon je gitaar kan sowieso wel recht in je pc, met een amp erbij is het signaal gewoon te sterk, ofzo.
en via USB moet een amp gewoon lukken.
Idd, als wij versterkers in de PA opnemen mogen we van de begeleider doorgaans geen mics gebruiken om te versterkerne maar alleen de line out van de versterkers. en maar zeiken dat bandjes nooit goed versterkerd worden in onze zaal, no shit manquote:Op maandag 23 april 2007 16:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom een line-out van je amp in je pc wel lelijk wordt, en je amp via USB dan niet. Het is gewoon hetzelfde signaal, of je't nu als audio-signaal binnenkrijgt of als digitaal USB-signaal.
De kracht en klank van een versterker worden voor een heel groot deel gevormd door je speaker. Als je daar omheen wil, zul je toch iets van modeling moeten gebruiken (hetzij speaker danwel ampmodeling), want zonder speaker wordt het gewoon heel lelijk.
Lame!quote:Op maandag 23 april 2007 16:33 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Idd, als wij versterkers in de PA opnemen mogen we van de begeleider doorgaans geen mics gebruiken om te versterkerne maar alleen de line out van de versterkers. en maar zeiken dat bandjes nooit goed versterkerd worden in onze zaal, no shit man
Te ingewikkeld...quote:Op maandag 23 april 2007 17:07 schreef imported_sphinx het volgende:
waarom mág je geen mic gebruiken, dat slaat nergens op.![]()
Idd, kans op feedback enzoquote:
je kunt het gewoon gebruiken als geluidskaart. gearbox verzorgt alleen de modelling gedoe erop. oja, ik zal vanavond een sampletje opnemen met me tonepoortjequote:Op maandag 23 april 2007 15:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
kun je dan ook distortion van je amp opnemen met zo'n ding? want dan kan dat met goedkopere USB dingen ook.quote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
je kunt het gewoon gebruiken als geluidskaart. gearbox verzorgt alleen de modelling gedoe erop. oja, ik zal vanavond een sampletje opnemen met me tonepoortje
erg vette muziekquote:Op maandag 23 april 2007 00:12 schreef ibaneX het volgende:
van wie was deze bank ook alweer? http://www.fcgserver.nl/~simple-assumption/brave&happy/home.htm
Wat een relaxte muziek luistert lekker weg
Lijkt mij wel....quote:Op maandag 23 april 2007 19:55 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kun je dan ook distortion van je amp opnemen met zo'n ding? want dan kan dat met goedkopere USB dingen ook.![]()
![]()
Tot nu toe heb ik live steeds over andermans versterkers gespeeld, aangezien ik m'n transistor er niet echt voor aanzie dat die het live echt goed gaat trekkenquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:05 schreef Deansensitized het volgende:
Klink je live dan niet vreselijk anders? Kan je nu wel een lekkere buizenbaksimulatie uitzoeken, maar als je live met je transistor bak staat te spelen...
Of zie ik dat verkeerd?
Je klinkt live altijd vreselijk anders.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:05 schreef Deansensitized het volgende:
Klink je live dan niet vreselijk anders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |