Straf? Het is haar woord tegen het zijne, geen enkel bewijs dus hier een zaak van maken is volledige verspilling van tijd en moeite.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:50 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Er staat ook ten hoogste. Dat zijn de schrijnende gevallen waarin een en ander dusdanig ernstig is uitgevallen.
Wat ik dus aangeef dat dit misdrijf wel degelijk strafbaar is. Als de persoon in kwestie er mee zit moet ze vooral niet schromen om aangifte te doen. Wat de uiteindelijke straf zal worden; geen idee. Maar de dader zal in ieder geval wel 'een straf' krijgen dan.
Het is dus maar wat het meisje in kwestie wil.

Kom stel je niet aan. Juridisch is dit misschien wel niet koosjer (maar zo goed als niet bewijsbaar), maar het stelt natuurlijk niets voor. De beste jongen probeerde alleen en hield netjes op toen mevrouw aangaf er niet van gediend te zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:45 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Dit is een strafbaar misdrijf. Artikel 243 Wetboek van Strafrecht.
Het seksueel binnendringen van het lichaam van een wilsonbekwame persoon ( is ook iemand die slaapt of lijkt te slapen).
Dit misdrijf wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of een geldboete.
Kortom: aangifte doen en nooit weer blijven slapen bij een dergelijk geval.

Heb je dat nummer wel eens geluisterd dan?quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:47 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Behoorlijk instabiel persoon als je het mij vraagt.

Misschien omdat daar de kans groter is dat er wat gebeurd.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:51 schreef metallicelmo het volgende:
En waarom gaat ze dan niet slapen bij degene die ze WEL leuk vind?

Mwoach, dan zal het voor iemand ook weer geen goed idee zijn. Ik weet in ieder geval van mezelf dat ik in dronken toestand niet helder ben wat betreft omgangsregels en dergelijke. Niet in zoverre dat ik met mijn hand bij een dame tussen de benen ga wroeten als ze daar niet van gediend is gelukkig. Echter kan ik mij voorstellen dat sommige personen écht alleen maar met hun geslachtsdeel denken en het voor zichzelf goed kunnen praten. Als die dame er echt mee zit moet ze er werk van maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:45 schreef JeRa het volgende:
[..]
Behalve als dit inhoudt dat men met hamer en zaag aan de slag gaat natuurlijk.

En het feit dat ze van te voren al had gezegd daar niet van gediend te zijn?quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kom stel je niet aan. Juridisch is dit misschien wel niet koosjer (maar zo goed als niet bewijsbaar), maar het stelt natuurlijk niets voor. De beste jongen probeerde alleen en hield netjes op toen mevrouw aangaf er niet van gediend te zijn.

Zou zo'n wijf met mij niet hoeven flikken, die ging met een steen om d'r kop zo de gracht in dan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:53 schreef dagizmo het volgende:
Overigens; meisjes die eerst alles toetstaan, de situatie uitlokken en vervolgens aangifte doen van aanranding/verkrachting omdat ze er spijt van hebben moeten ze opknopen aan de hoogste boom.
Het is in en intriest als je ziet hoe een man/jongen door de molen wordt gehaald wegens een verdenking van verkrachting,etc, terwijl het meisje dus de boel heeft gefaked. Dat soort 'wijven' moeten ze 'afschaffen'.

quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:53 schreef dagizmo het volgende:
Overigens; meisjes die eerst alles toetstaan, de situatie uitlokken en vervolgens aangifte doen van aanranding/verkrachting omdat ze er spijt van hebben moeten ze opknopen aan de hoogste boom.
Het is in en intriest als je ziet hoe een man/jongen door de molen wordt gehaald wegens een verdenking van verkrachting,etc, terwijl het meisje dus de boel heeft gefaked. Dat soort 'wijven' moeten ze 'afschaffen'.

Ik kijk wel link uit.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:53 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Heb je dat nummer wel eens geluisterd dan?

alleen als het ernstig is. als je een probleem hebt los je dat ter plekke op, niet een paar dagen/weken later.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Als die dame er echt mee zit moet ze er werk van maken natuurlijk.

wil je nu eten? nee? maar vanavond wel...quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:55 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
En het feit dat ze van te voren al had gezegd daar niet van gediend te zijn?

Hij heeft nog tegen haar gezegd dat hij redelijk nuchter was, zij was wel eerlijk over dat zij behoorlijk aangeschoten was.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:55 schreef TheSorrow het volgende:
Was hij ook dronken?

Dat het nummer trashed heet, slaat op het feit dat iemand haar hart gebroken (trashed) heeft.quote:

In dit soort zaken ligt de bewijslast iets informeler en neigt richting de verdachte te gaan. Er wordt al redelijk snel aangenomen dat de gedraging gepleegd is, mede doordat bewijsvoering op dit gebied inderdaad lastig is. Maar de wetgever heeft dit delict wel serieus genomen en mede daardoor worden deze zaken hoog opgenomen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:53 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Straf? Het is haar woord tegen het zijne, geen enkel bewijs dus hier een zaak van maken is volledige verspilling van tijd en moeite.

Wat een vette bullshit.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:56 schreef kless het volgende:
[..]
wil je nu eten? nee? maar vanavond wel...

Wat me nog even dwars zit: als jij al weet dat zij niet open is over haar gevoelens naar jou toe, hoe weet je dan zo zeker dat zij het hele verhaal aan jou verteld heeft? Misschien heeft ze wel degelijk het één en het ander uitgelokt, dat zou meteen een reden zijn waarom ze het zelf nu minder erg vindt. Jouw speculatie dat ze het straks wél erg gaat vinden heeft op dit moment nog geen waarde natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:56 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Hij heeft nog tegen haar gezegd dat hij redelijk nuchter was, zij was wel eerlijk over dat zij behoorlijk aangeschoten was.

Ze gaf ook heel andere signalen, het feit dat ze bij hem in bed ging liggen is er zo een.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:55 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
En het feit dat ze van te voren al had gezegd daar niet van gediend te zijn?

He muts. Heb ik het over haar??? Ik zeg alleen de meisje DIE iets dergelijks flikken. Ik heb je toch al geholpen in dit topic door aan te geven dat een dergelijke handeling wél strafbaar is.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:56 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
![]()
ZIJ is hier het slachtoffer dus kom niet aan met zulke praatjes.

dan is het nog een dommere hufter, als die vriendin de moed heeft om hem te vervolgen is het misschien nog niet eens zo'n slecht idee.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:56 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Hij heeft nog tegen haar gezegd dat hij redelijk nuchter was, zij was wel eerlijk over dat zij behoorlijk aangeschoten was.

Gesprek ging als volgt:quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ze gaf ook heel andere signalen, het feit dat ze bij hem in bed ging liggen is er zo een.

Dus de volgende keer dat jij bij een vriend blijft logeren mag hij jou even bruut anaal nemen?quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ze gaf ook heel andere signalen, het feit dat ze bij hem in bed ging liggen is er zo een.

Dat vond ik ook al.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:57 schreef TJDoornbos het volgende:
erg stom om bij een redelijk onbekend persoon in bed te gaan liggen. Bank is logischer in zo'n geval!!

dat heet versieren... "doen alsof je niet geintereeerd bentquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:01 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Gesprek ging als volgt:
Zij: 'ik crash wel op je bank'
Hij: 'hoeft niet, ik blijf wel van je af'
Zij: 'weet je het zeker? Je weet toch dat ik B. leuk vind enzo'
Hij: 'maak je maar geen zorgen'

Ze laat zich wel erg makkelijk overhalen om bank voor bed te verruilen. Beetje boel naief.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:01 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Gesprek ging als volgt:
Zij: 'ik crash wel op je bank'
Hij: 'hoeft niet, ik blijf wel van je af'
Zij: 'weet je het zeker? Je weet toch dat ik B. leuk vind enzo'
Hij: 'maak je maar geen zorgen'

Dan is het dus eigenlijk "gewoon" verkrachting...quote:

Doe even normaal man!quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:03 schreef kless het volgende:
[..]
dat heet versieren... "doen alsof je niet geintereeerd bent![]()

donder toch op man, idioot. Als ze iets duidelijk meerdere keren uitspreekt en zelfs beargumenteerd (ze vind die ander leuk), en vervolgens gaat ie aan der mossel wrijven terwijl ze slaapt dan heeft dat niets maar dan ook niets te maken met 'gewoon wat proberen en netjes ophouden zodra ze zegt dat ze het niet wil'. Ze had dat immers allang gezegd, en dan nog doet hij iets als ze slaapt en dus geen nee kan zeggen. helaas heb je geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kom stel je niet aan. Juridisch is dit misschien wel niet koosjer (maar zo goed als niet bewijsbaar), maar het stelt natuurlijk niets voor. De beste jongen probeerde alleen en hield netjes op toen mevrouw aangaf er niet van gediend te zijn.

Natuurlijk niet, maar als ik bij een homovriend niet zijnde partner in bed zou kruipen zou ik heus niet meteen door het lint gaan als deze persoon wat probeerde, idem voor man-vrouw.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:01 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Dus de volgende keer dat jij bij een vriend blijft logeren mag hij jou even bruut anaal nemen?
Dat is leuke theorie, maar heb je in de praktijk wel eens een contract in drievoud opgesteld alvorens tot seksuele handelingen over te gaan? In de praktijk bestaat expliciete toestemming uit niet expliciet afwijzen (waarbij het enkele gebruik van het woord nee bepaald niet in alle gevallen verondersteld kan worden een daadwerkelijke ontkenning te zijn...).quote:Flauwe kul man. Toestemming tot het verrichtten van seksuele handelingen moet expliciet geven worden, in alle andere gevallen kan er sprake zijn van ontuch, danwel aanranding danwel verkrachting.

maar ze dook er wel bij in bedquote:Op dinsdag 17 april 2007 13:48 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ze heeft nooit gezoend met de gast die aan haar zat!

Dan moet je niet bij iemand anders in bed stappenquote:

over het algemeen heb je eerst een fase van verwerking nodig.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:56 schreef SlimShady het volgende:
[..]
alleen als het ernstig is. als je een probleem hebt los je dat ter plekke op, niet een paar dagen/weken later.

Wat een in en in trieste vergelijking zeg !!quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:56 schreef kless het volgende:
[..]
wil je nu eten? nee? maar vanavond wel...

Was jij er bij sukkel? Ze kroop bij die jongen (die ze amper kende) in bed, ik kan me zo voorstellen dat de zaken derhalve niet zo eenduidig liggen als gesteld/gedacht wordt door sommigen. Het is helemaal niet gezegd dat ze geen dubbele signalen heeft uitgezonden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:08 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
donder toch op man, idioot. Als ze iets duidelijk meerdere keren uitspreekt en zelfs beargumenteerd (ze vind die ander leuk), en vervolgens gaat ie aan der mossel wrijven terwijl ze slaapt dan heeft dat niets maar dan ook niets te maken met 'gewoon wat proberen en netjes ophouden zodra ze zegt dat ze het niet wil'. Ze had dat immers allang gezegd, en dan nog doet hij iets als ze slaapt en dus geen nee kan zeggen. helaas heb je geen poot om op te staan.

Onderbroek en BH.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:06 schreef Lucille het volgende:
Had ze nog wel iets van kleding aan in bed?

Nee je hebt het niet goed! Geen verkrachting. Verkrachting impliceert geweld. In casu is er geen geweld gebruikt bij het seksueel binnendringen van het lichaam.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan is het dus eigenlijk "gewoon" verkrachting...
Artikel 243 Sr.
Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijke onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden, handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
maar: bewijstechnisch lastig. Ga er even vanuit dat je niet zo zeer gesteld bent om een juridisch verhaal, maar meer een mening, dus laat ik het hier verder bij.
Ten aanzien van wat er is gebeurd lijkt het gedrag van deze jongen natuurlijk nergens op. Afgezien van de mogelijkheid van "slaapsex" (het schijnt dat je daar aan kan leiden)... De vraag is alleen wat je er mee moet. Misschien is het beter voor haar om er niet te lang bij stil te staan en het te beschouwen als "niet bijzonder". Als je er nl. een punt van maakt kan het psychisch doorwerken...
Daar staat tegenover dat er ook goede redenen zijn om deze jongen eens goed de waarheid te vertellen en misschien wel aangifte te doen. Lastig om daar goed advies over te geven denk ik. Veel hangt af van je eigen gevoel.
Hoe dan ook: het kan niet, mag niet en is meer dan alleen maar aanranding, het is verkrachting. Niet zo maar een misdrijf dus.

Goed lezen. Het grijpt mij erg aan maar ik projecteer dat niet op haar omdat ik haar zeker niets aan wil praten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:11 schreef Strychnine het volgende:
Wettelijk gezien is het aanranding. All I can say.
@TS, probeer niet zo te denken voor dat meisje bij wie het gebeurd is. Het is vast heel lief bedoeld, maar inderdaad zoals eerder al is gezegd, het lijkt erop dat je jouw mening probeert te verkondingen als zijnde haar mening. En het is niet de bedoeling dat jij haar straks iets 'aanpraat' lijkt me.

Donder op idioot. Als ze duidelijk NEE zegt is dat gewoon NEE. Als hij zegt dat ze gewoon bij elkaar kunnen slapen en hij wel van ze af zal blijven is dat GEEN signaal dat NEE opeens toch ja isquote:Op dinsdag 17 april 2007 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]

Geweld is niet noodzakelijk voor verkrachting, slechts dwang.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:14 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Nee je hebt het niet goed! Geen verkrachting. Verkrachting impliceert geweld. In casu is er geen geweld gebruikt bij het seksueel binnendringen van het lichaam.
In dit geval ( soort slaapseks) hebben we het dus over 243 Sr. Seksueel binnendringen van het lichaam van een persoon die wilsonbekwaam is.
Lees artikel 242 Sr. maar eens door ( de verkrachting) daarin staat letterlijk dat er geweld moet zijn gebruikt.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |