Das wel erg kut voor hem ja, hopelijk is er snel genoeg duidelijkheid.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:40 schreef Ephemera het volgende:
[..]
Ik las het al ergens.. die dude is heel hard zijn best om aan te tonen dat hij het niet is. Hij heeft alles tegen zich; Aziaat, VT student, obsessie voor wapens én vorige week zn vriendinnetje gedumpt.
Erg kut voor hem.. aangezien hij het echt niet is.
-edit- ghehe.. zie de link van Guard hierboven dus
Geen ID, z'n gezicht is een puinhoop en waarschijnlijk nog niet zo lang in de VS dus geen gebitdata enzo...quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:39 schreef Stark het volgende:
wat ook heel vreemd is, is dat we heel weinig over de dader te weten zijn gekomen.
Ze laten heel weinig los over de dader.
De meesten zijn dan ook gevallen in een klaslokaal, een ruimte waarin je je dus niet kan verstoppen, en ook nergens naar toe kunt vluchten als de schutter bij de deur staat.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:31 schreef Vernidal het volgende:
Wat mij ook zo opvalt is dat er zoveel meer doden dan gewonden zijn gevallen. 33-15.
Is er dan zo heel gericht geschoten, en dus niet zomaar als een dolle om hem heen.
Dat Amerika een buitenproportioneel probleem met geweld heeft roep ik al vanaf het begin, maar zoals vergelijkingen met andere landen en de statistieken aangeven kan het legale wapenbezit niet de hoofdoorzaak zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wapens zijn inderdaad niet de hoofdoorzaak maar verergeren de afloop wel. Verder lijkt mij die lijst niet te kloppen omdat mij echt bijstaat dat er in Brazilie, Argentinie en Mexico veel meer doden vallen dan in Amerika.
Waarom het in Amerika zo vaak fout afloopt, dat heeft meer psychische oorzaken die in samenwerking met die makkelijk verkrijgbare vuurwapens extreem negatieve gevolgen heeft die relatief gezien buiten proportioneel zijn in vergelijking met andere landen.
Kom op, geloof jij nu echt dat er niks bijzonders aan de hand is in Amerika, ik krijg ook een beetje de indruk dat jij denkt dat meer wapens tot minder ellende leidt, klopt dat?
Waarom? Moeten we het anders alleen gaan hebben over hoe kut het wel niet is dat er zoveel mensen onschuldig zijn afgeknald?quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:42 schreef NorthernStar het volgende:
Misschien kan de wapendiscussie beter in een apart topic ofzo
Het is nog vroeg daar, dus hopen dat het binnen een paar uur vrijkomt. Anders denk ik dat er toch meer achter zit (politieke motieven - terrorisme?) en dan is het begrijpelijk waarom de overheid en media alles zolang mogelijk onder de pet willen houden, want dan breekt de stront uit en kunnen ze maar beter alles op een rijtje hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:39 schreef Stark het volgende:
wat ook heel vreemd is, is dat we heel weinig over de dader te weten zijn gekomen.
Ze laten heel weinig los over de dader.
Ik las ook dat vingerafdrukken van elke nieuwe immigrant bekend zijn, maar niet van deze dader. Dat is toch vreemd als men roept dat hij nog niet zo lang in Amerika was? Ik neem aan dat hij alleen in zijn hoofd heeft geschoten en niet eerst ook in zijn vingers.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:42 schreef -skippybal- het volgende:
Geen ID, z'n gezicht is een puinhoop en waarschijnlijk nog niet zo lang in de VS dus geen gebitdata enzo...
Het blijft allemaal speculeren, maar er is hier wel iets vreemds aan de hand krijg ik het idee. Sowieso natuurlijk, maar dus meer dan 'kerel-draait-door' idee.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las ook dat vingerafdrukken van elke nieuwe immigrant bekend zijn, maar niet van deze dader. Dat is toch vreemd als men roept dat hij nog niet zo lang in Amerika was? Ik neem aan dat hij alleen in zijn hoofd heeft geschoten en niet eerst ook in zijn vingers.
Er wordt gewoon veel te veel geroepen. Iedereen wil 'nieuws' geven, lees/kijkcijfers dus wat doe je dan, precies, je maakt een verhaal. Waarom is het blijkbaar allemaal zo belangrijk dat hij een Aziatische achtergrond had, waarom zou het belangrijk zijn dat hij een immigrant zou zijn kunnen geweest, heeft vergelijkbare gevallen niet uitgewezen dat achtergrond, etniciteit er geen fuck toe doet? Dit soort gedoe van de media heeft nare gevolgenquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las ook dat vingerafdrukken van elke nieuwe immigrant bekend zijn, maar niet van deze dader. Dat is toch vreemd als men roept dat hij nog niet zo lang in Amerika was? Ik neem aan dat hij alleen in zijn hoofd heeft geschoten en niet eerst ook in zijn vingers.
mee eens.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het blijft allemaal speculeren, maar er is hier wel iets vreemds aan de hand krijg ik het idee. Sowieso natuurlijk, maar dus meer dan 'kerel-draait-door' idee.
Vrij wapenbezit maakt een samenleving gevaarlijkerquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Waarom? Moeten we het anders alleen gaan hebben over hoe kut het wel niet is dat er zoveel mensen onschuldig zijn afgeknald?
Waarom denk je dat? Ik vind het wel vreemd dat er 2 uur tussen die schietpartijen zit, ik kan me geen motief bedenken, ik kan me geen plausibele verklaring voor de geest halen, dat vind ik vreemd maar met die jongen zal buiten zijn dolgedraaide geest toch niks aparts zijn?quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het blijft allemaal speculeren, maar er is hier wel iets vreemds aan de hand krijg ik het idee. Sowieso natuurlijk, maar dus meer dan 'kerel-draait-door' idee.
Dat is ook al besproken en de politie heeft in de laatste persconferentie verklaard niemand vast te houden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:55 schreef NorthernStar het volgende:
Dit vind ik interessanter:
Did the same gunman kill two people in a dormitory and then two hours later chain the doors of an academic building and begin to kill as many as he could? CNN
Als er meerdere daders zijn, waar is de andere dan?
En wie is de "person of interest" die de politie vasthoudt?
Een kwartier geleden live op CNN werd gezegd van wel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is ook al besproken en de politie heeft in de laatste persconferentie verklaard niemand vast te houden.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:55 schreef NorthernStar het volgende:
En wie is de "person of interest" die de politie vasthoudt?
bron: http://www.washingtonpost.comquote:The sources said police initially focused on the female student's boyfriend, a student at nearby Radford University, as a suspect. Police questioned the boyfriend, later termed "a person of interest," and were questioning him when they learned of the subsequent shootings at Norris Hall. A family friend of the boyfriend's said the boyfriend was stopped by police alongside Route 460 in Blacksburg, handcuffed and interrogated on the side of the road and later released.
Allemaal weer vaagheden en onduidelijkheden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
bron: http://www.washingtonpost.com
Ik keek even bij Amerikaanse Staten en de doodstraf en Virginia staat op de tweede plaats (na Texas) met executies sinds 1976. Misschien dacht hij toch al de doodstraf te krijgen of was hij toch al van plan zelfmoord te plegen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:00 schreef Dementor het volgende:
Misschien heeft de dader in die 2 uur tijd bedacht dat of hij nou 1 of 2 personen vermoord of een hele klas het toch geen donder uitmaakt en hij uiteindelijk erop uit was om zoveel mogelijk levens met zich mee te nemen in zijn graf.
Het is maar een gedachte...
Dat de dader mogelijk pas net in het land is zou daar een beetje mee botsen, maar ook het dichtketenen van de uitgangen vind ik een beetje te controleerd voor een dolgedraaide maniak. Het zijn vooral geruchten momenteel, maar er zit gewoon een raar smaakje aan dit alles.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ik vind het wel vreemd dat er 2 uur tussen die schietpartijen zit, ik kan me geen motief bedenken, ik kan me geen plausibele verklaring voor de geest halen, dat vind ik vreemd maar met die jongen zal buiten zijn dolgedraaide geest toch niks aparts zijn?
quote:Afdrukken Sluiten
Schietpartij VS rijt wonden in Duitsland open
Schietpartij VS rijt wonden in Duitsland open
SCHIETPARTIJ VIRGINIA
ERFURT (ANP/DPA) - De schietpartij in Virginia van maandag heeft in het Duitse Erfurt oude wonden opengereten. Het Gutenberg-gymnasium verkeert in diepe schok door de gebeurtenis, aldus het schoolhoofd. Op de Duitse school doodde vijf jaar geleden een oud-scholier zestien mensen alvorens de hand aan zichzelf te slaan.
,,Op zulke momenten komt alles meteen weer boven. Wanneer we zulke beelden zoals die uit Virginia zien, keert de herinnering in een klap terug'', aldus Christiane Alt. Op 26 april is het vijf jaar geleden dat de school werd getroffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |