abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 23:08:18 #301
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48399955
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Gewoon, maximaal 40 handwapens in de kluis, munitie apart, geen automatische geweren.
In wedstrijdverband niet te doen. (ik denk aan de discipline snelvuurpistool)
Een regionale wedstrijd bij een schietclub kent al meer als 100-300 deelnemers.
En elk wapen moet meer opnieuw afgesteld worden per schutter. Die tijd heb je niet.
pi_48400024
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:07 schreef opgebaarde het volgende:

Goed punt, daarom meer wapens minder ellende.

Zwitserland is beidewaj een voorbeeld wat jouw stelling zou bevestigen, ik weet dat er meer speelt dan alleen het aantal vuurwapens en ik hoop jij ook maar je kan echt moeilijk beweren dat vuurwapens nu een goed iets is in handen van elke willekeurige burger...
Dat beweer ik ook niet en ik zei al dat het mogen hebben van semi-automatische wapens belachelijk is. Ik probeer alleen wat te nuanceren als mensen zeggen dat een vrijer wapenbezit de oorzaak is van dit soort massamoorden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 april 2007 @ 23:16:17 #303
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48400317
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kunt je in zo'n geval ook afvragen waar je dan eigenlijk mee bezig bent, maar goed. Die discussie heb ik echt geen zin in.
Die discussie loopt in elkaars verlengde. Ook Micheal Moore probeerde die link te leggen naar de schietsport (die hij grotendeels miste... ken wel de film)

Aanpassen en/of regulering van de wapenwat. Ja mits je de schutter nog zwaarder gaat screenen. Het type wapen opslag en vervoer zijn allemaal ten dienste van de schietsport in zijn volledigheid.

Ik zit in hetzelfde kamp als Evil_Jur, en ik zie een hoop reakties die de schietsport tekort doen of zelfs kapot maakt.
Schietsport is een serieuze aangelegenheid daar zullen we elkaar wel vinden. Maar diverse stellingen over het bezit van een wapen of de indianenverhalen die daarbij horen zijn wat mij betreft stemmingmakend of beter incidentenpolitiek. Kijk dan niet vreemd op dat ik dan ook een inhoudelijke mening heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')