abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 19:34:21 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_48390439
Goed, het zit zo : Een kennis van me heeft een eigen schoonmaakbedrijfje.
Ze maakt schoon bij rijke mensen thuis. Omdat het nogal een grote villa is waar ze schoonmaakt, heeft ze 3 mensen in dienst die haar helpen met de schoonmaak.

Op zich is het een leuk team samen, maar ze heeft 1 meisje aangenomen die wat minder bevalt, laten we haar voor het gemak maar even L noemen... Al een tijdje maakt ze minder goed schoon dan ze normaal zou doen, en hier is L informeel op aangesproken. Wat nog erger is is dat ze een liefdesrelatie aan is gegaan met 1 van de bewoners van de villa, hem noemen we eventjes H. Op zich heeft ze zoiets van iedereen moet zelf doen wat ie wil, zolang het werk van L maar niet onder gaat lijden.

Echter, gisteren was er een personeelsfeestje waar al het personeel van de villa was uitgenodigd. Op dit feestje gunde L haar collega's en mijn kennis (haar baas) geen blik waardig, en was ze alleen maar aan het viezelevozelen met H. Ze had die avond zelfs sex met H.

De volgende dag barstte de bom. Toen mijn kennis L aansprak over haar losbollige gedrag, schoot L uit haar slof en ontstond er een bekvechtpartij. Mijn kennis heeft L toen op staande voet ontslagen.

Nu is mijn vraag :
  • Staat mijn kennis in haar recht?
  • Is het hebben van een relatie met je klant een reden tot ontslag?
  • Ben je verplichjt om tijdens een personeelsfeestje amicaal met je directe collega's om te gaan, of mag je hieraan je eigen invulling geven?

Hopelijk kunnen jullie mijn kennis hiermee helpen!
  • Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
      maandag 16 april 2007 @ 19:36:34 #2
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_48390515
    Mogen we ook inzage in haar contract? en welke afspraken er zijn gemaakt tijdens overlegmomenten?
    pi_48390575
    Niet gehinderd door enige kennis hierover denk ik het volgende
    quote:
    Op maandag 16 april 2007 19:34 schreef Maanvis het volgende:
  • Hmm, lastig... belediging kán een reden zijn (http://www.arbeidsrechter.nl/h/h342.htm#3423f), maar is niet zo heel sterk...
    quote:
  • Tenzij dit in de arbeidsovereenkomst staat lijkt dit me heel sterk...
    quote:
  • Ben je verplichjt om tijdens een personeelsfeestje amicaal met je directe collega's om te gaan, of mag je hieraan je eigen invulling geven?
  • Ik mag toch hopen van niet
      Admin maandag 16 april 2007 @ 19:42:50 #4
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_48390744
    Goed topic!
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      maandag 16 april 2007 @ 19:45:16 #5
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_48390843
    je mag toch personeel ontslaan als zijn/haar werk verslechterd/ slechter is dan om gevraagd word?
    Blimps are pretty pimp!
      maandag 16 april 2007 @ 19:46:50 #6
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_48390899
    quote:
    Op maandag 16 april 2007 19:45 schreef sir_DERFEL het volgende:
    je mag toch personeel ontslaan als zijn/haar werk verslechterd/ slechter is dan om gevraagd word?
    Je moet eerst tijdig een functionerings gesprek aangaan
      maandag 16 april 2007 @ 19:46:53 #7
    92928 kadoter
    It's the cable guy
    pi_48390903
    quote:
    Dat is iets anders dan op staande voet :p
    Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
    pi_48390956
    Als L die avond geen dienst had is haar weinig te maken. Acties zoals ze nu heeft uitgehaald zijn echter niet zeer bevorderlijk voor de collegialiteit.
    Work mode_ [ ] on
    __________ [x] off
    relax mode_ [x] on
    __________ [ ] off
    pi_48391018
    quote:
    nee, je moet haar daar eerst formeel op aanspreken, schriftelijk bevestigen en haar de kans geen zich te verbeteren.

Denk dat de eigenaar van het schoonmaakbedrijf best wel eens een probleem kan hebben.
    Some weasel took the cork out of my lunch...
    pi_48391212
    quote:
    # Staat mijn kennis in haar recht?
    Volgens mij niet, vooral omdat er niets op papier staat
    quote:
    # Is het hebben van een relatie met je klant een reden tot ontslag?
    Binnen dit beroep niet lijkt me, bij een dokter oid is het iets anders
    quote:
    # Ben je verplichjt om tijdens een personeelsfeestje amicaal met je directe collega's om te gaan, of mag je hieraan je eigen invulling geven?
    Iig geen reden tot ontslag
      maandag 16 april 2007 @ 19:56:26 #11
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_48391253
    het risico bestaat dat H ruzie gaat krijgen met B, N en A. Volgens mij is L dat niet waard.. maar goed als H dat perse wil, moet hij wmb hetzelfde doen als destijds B gedaan heeft toen hij een verhouding kreeg met een personeelslid

If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
      maandag 16 april 2007 @ 19:59:11 #12
    152894 Ex-Lekkerlander
    Nee, ik woon er niet meer
    pi_48391361
    quote:
  • Als het voor de rechter komt ligt het deels ook aan de rechter. Wiens verhaal gelooft hij/zij? Deze vraag kan ik niet met zekerheid beantwoorden. Denk dat L toch wel eerst een paar schriftelijke waarschuwingen had moeten krijgen voor de rechter dit conflict met ontslag op staande voet wil accepteren.
    quote:
  • Er is geen vertrouwenssituatie zoals met een huisarts, dokter, pastoor o.i.d. dus lijkt me geen geldige reden voor ontslag.
    quote:
  • Nee. Het is wel een beetje raar als ze op een personeelsfeestje bij bijv. een bowling centrum alleen maar bij de barman zou zitten aangezien ze dan met een groep op stap zijn maar in dit geval was het een feest op de vila waar H dus ook aanwezig was (en dus ook deel van het feestgezelschap). Zij gaf hiermee aan dat ze liever met hem optrekt dan met de rest van het schoonmaakteam.

Als ik op een personeelsfeest ben dan zit ik ook niet de hele avond bij mensen uit mijn eigen team of in de buurt van mijn chef maar ga ik ook om met andere mensen die in ons bedrijf werken. Nu werken er bij ons op de zaak wat meer mensen dan bij genoemd schoonmaakbedrijfje dus valt het ook minder op en wordt het dus automatisch niet raar gevonden.
    "In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
    Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
      maandag 16 april 2007 @ 20:00:29 #13
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_48391412
    had L overigens wel een arbeidsovereenkomst met je kennis, of was ze een uitzendkracht?
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
      maandag 16 april 2007 @ 20:07:33 #14
    152894 Ex-Lekkerlander
    Nee, ik woon er niet meer
    pi_48391713
    had ze een proeftijd en was die al afgelopen?
    "In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
    Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
    pi_48392182
    quote:

• Nee, ik zie hier geen reden voor ontslag op staande voet.
    quote:
  • In beginsel niet.
    quote:
  • Fatsoenshalve dien je dat te doen... Wettelijk? Nee.
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
    pi_48392552
    Je weet trouwens helemaal niet of ze echt ontslagen is. Ze is dat programma wel uit, maar misschien is ze nog wel gewoon in dienst van Talpa.....
      maandag 16 april 2007 @ 20:29:46 #17
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_48392632
    maar: Als H het hier niet mee eens is, kan hij P toch gewoon ontslaan en L weer inhuren
      Licht Ontvlambaar maandag 16 april 2007 @ 20:45:25 #18
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_48393268
    Opgeruimd... TS bedoelt dit echt serieus, we zitten in WGR, dus reageer serieus of reageer niet
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      maandag 16 april 2007 @ 20:48:43 #19
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_48393419
    OT en serieus dan:

ik neem aan dat in de constructie waarin L werkte er geen sprake was van een standaard dienstverband, hooguit van een uitzendovereenkomst. Zeker aangezien zowel de bewoners van de villa als de buren op elk willekeurig moment het personeel kunnen wisselen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat L een directe overeenkomst met P. heeft
    pi_48397773
    Ik denk dat de werkgeefster heel goed in haar recht staat.

Er wordt hier gedaan alsof de werkneemster alles maar mag doen wat in haar hoofdje opkomt.
    En op een personeelsfeestje ben je niet verplicht om leuk te zijn. Wel is het aan te raden om je te gedragen maar je kunt niet ontslagen worden als je niet precies naar de pijpen van de baas danst.

Maar:
    - Ze maakt het voor de werkgeefster moeilijker om een zakelijke relatie met die klant te onderhouden. Welles nietes, maar dat is natuurlijk WEL zo. Als zij met die klant overlegt hebben beide partijen in het achterhoofd dat hij het doet met haar werkneemster.
    - Je kunt wél aangesproken worden op hoe jij je in het normale leven gedraagt, en zeker op een personeelsfeestje. Daar kun je gewoon niet dronken tegen iemand aan gaan rijden alsof je in de disco bent, en denken dat dat zonder gevolgen blijft.
    - Werkneemster laat zich daar niet op aanspreken, ontploft en verziekt daarmee de arbeidsrelatie die werkgeefster en werkneemster hebben.

Simpel: Als je wilt dat je baas zich niet in je privéleven mengt, moet je zelf je werk en je privéleven niet mixen.
      maandag 16 april 2007 @ 23:14:18 #21
    58948 Daboy
    ModelBeleggen
    pi_48400219
    Ik hou niet zo van de Gouden Kooi. (Lijkt het namelijk nogal op H(uub) en (L)ieke die ook schoonmaakster ofzo is.)
    pi_48402852
    Hoelang werkte ze er? Proeftijd?
    pi_48522910
    De werkgeefster staat niet in haar recht.
    Een werknemer moet altijd in een persoonlijk en vertrouwelijk gesprek officieel ( schriftelijk onderbouwd) te nalatigheden vernemen en moet zeker de kans krijgen om binnen een redelijke termijn de redelijke verzoeken tot werkverbetering kunnen uitvoeren.

Als er na een redelijke termijn van minimaal een halve maand, maar redelijker is het om iemand puur op werk gebaseerde zaken geen verbetring is geconstateerd dan kan een ontslagPROCEDURE in gang worden gezet!

Redenen voor ontslag op staande voet zijn hier absoluut niet aan de orde geweest! Daarmee is de goede naam van L aangetast en daar zal de werkgever moeten dokken! Grof voor moeten dokken, omdat er zoveel mensen getuige waren van de aantasting van de goede naam en eer van de werkneemster.

Ik hoop dat L een goede advocaat in dienst neemt, want de werkgever van de werkgeefster is eindverantwoordelijke! En daar zal de ontslagvergoeding vandaan komen.
      vrijdag 20 april 2007 @ 08:43:49 #24
    93427 Echo99
    © Boy_Snakeye 21.07.05
    pi_48528586
    quote:
    Op maandag 16 april 2007 19:56 schreef teamlead het volgende:
    het risico bestaat dat H ruzie gaat krijgen met B, N en A. Volgens mij is L dat niet waard.. maar goed als H dat perse wil, moet hij wmb hetzelfde doen als destijds B gedaan heeft toen hij een verhouding kreeg met een personeelslid

Lang leve mij! *O*
    pi_48531835
    Ik ga tijdens personeelsfeestjes ook weinig mogelijk om met mijn vaste collega's en waarom zou ik, ik zie die mensen al 40 uur per week verdomme. Wat ik bij sommige personen best ok vind maar bij andere dan ook weer heel weinig.

Dit lijkt me in ieder geval geen reden tot ontslag. Goede reden is hier toch wel het slecht/niet presteren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')