Hmm, lastig... belediging kán een reden zijn (http://www.arbeidsrechter.nl/h/h342.htm#3423f), maar is niet zo heel sterk...quote:
Tenzij dit in de arbeidsovereenkomst staat lijkt dit me heel sterk...quote:Op maandag 16 april 2007 19:34 schreef Maanvis het volgende:Is het hebben van een relatie met je klant een reden tot ontslag?
Ik mag toch hopen van nietquote:Op maandag 16 april 2007 19:34 schreef Maanvis het volgende:Ben je verplichjt om tijdens een personeelsfeestje amicaal met je directe collega's om te gaan, of mag je hieraan je eigen invulling geven?
Je moet eerst tijdig een functionerings gesprek aangaanquote:Op maandag 16 april 2007 19:45 schreef sir_DERFEL het volgende:
je mag toch personeel ontslaan als zijn/haar werk verslechterd/ slechter is dan om gevraagd word?
Dat is iets anders dan op staande voet :pquote:Op maandag 16 april 2007 19:45 schreef sir_DERFEL het volgende:
je mag toch personeel ontslaan als zijn/haar werk verslechterd/ slechter is dan om gevraagd word?
nee, je moet haar daar eerst formeel op aanspreken, schriftelijk bevestigen en haar de kans geen zich te verbeteren.quote:Op maandag 16 april 2007 19:45 schreef sir_DERFEL het volgende:
Volgens mij niet, vooral omdat er niets op papier staatquote:# Staat mijn kennis in haar recht?
Binnen dit beroep niet lijkt me, bij een dokter oid is het iets andersquote:# Is het hebben van een relatie met je klant een reden tot ontslag?
Iig geen reden tot ontslagquote:# Ben je verplichjt om tijdens een personeelsfeestje amicaal met je directe collega's om te gaan, of mag je hieraan je eigen invulling geven?
Als het voor de rechter komt ligt het deels ook aan de rechter. Wiens verhaal gelooft hij/zij? Deze vraag kan ik niet met zekerheid beantwoorden. Denk dat L toch wel eerst een paar schriftelijke waarschuwingen had moeten krijgen voor de rechter dit conflict met ontslag op staande voet wil accepteren.quote:Staat mijn kennis in haar recht?
Er is geen vertrouwenssituatie zoals met een huisarts, dokter, pastoor o.i.d. dus lijkt me geen geldige reden voor ontslag.quote:Is het hebben van een relatie met je klant een reden tot ontslag?
Nee. Het is wel een beetje raar als ze op een personeelsfeestje bij bijv. een bowling centrum alleen maar bij de barman zou zitten aangezien ze dan met een groep op stap zijn maar in dit geval was het een feest op de vila waar H dus ook aanwezig was (en dus ook deel van het feestgezelschap). Zij gaf hiermee aan dat ze liever met hem optrekt dan met de rest van het schoonmaakteam.quote:Ben je verplichjt om tijdens een personeelsfeestje amicaal met je directe collega's om te gaan, of mag je hieraan je eigen invulling geven?
Nee, ik zie hier geen reden voor ontslag op staande voet.quote:
In beginsel niet.quote:Is het hebben van een relatie met je klant een reden tot ontslag?
Fatsoenshalve dien je dat te doen... Wettelijk? Nee.quote:Ben je verplichjt om tijdens een personeelsfeestje amicaal met je directe collega's om te gaan, of mag je hieraan je eigen invulling geven?
quote:Op maandag 16 april 2007 19:56 schreef teamlead het volgende:
het risico bestaat dat H ruzie gaat krijgen met B, N en A. Volgens mij is L dat niet waard.. maar goed als H dat perse wil, moet hij wmb hetzelfde doen als destijds B gedaan heeft toen hij een verhouding kreeg met een personeelslid![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |