abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48381659
quote:
HUIZEN - Lidl verkoopt de beste kwaliteit rundergehakt van Nederland. In de Gehakttest van het Algemeen Dagblad verslaat de prijsvechter alle supermarkten en slagerijen. De kwaliteit van het gehakt in de supermarkt scoort beter dan het gehakt van de slagers.

Het rundergehakt van Lidl scoort een 9,9 als eindcijfer. De score is opvallend, omdat de discounter pas sinds november 2004 is gestart met de verkoop van vers vlees. Over de smaak oordeelt het AD: 'Grof gedraaid gehakt. Goede, volle vleesgeur en dito smaak. Kortom, een topproduct.' Als eindoordeel meldt de krant: 'Alles klopt en daarmee is Lidl de verrassende winnaar van de test. Het bewijs dat goed niet duur hoeft te zijn.'

Kwaliteit Lidl
Lidl is uiteraard zeer blij met de uitslag van de test. 'Onze filosofie is het leveren van de beste kwaliteit tegen de laagste prijs. in zowel food als non-food. De uitverkiezing tot beste van Nederland in het rundergehakt bevestigt de hoge kwaliteitsstandaard welke Lidl van al haar producten verlangt', zegt directeur Inkoop M. Koster van Lidl Nederland in het AD. Lidl hangt in al haar filialen plafondhangers op met het resultaat van de test en kondigt aan haar klanten mee te laten profiteren van deze uitverkiezing.

Super verslaat slager
Opvallend is dat de supermarkten veel beter scoren dan de slagerijen in de test. In de top tien van de 65 bezochte verkooppunten staan zes supermarkten. Na Lidl volgt Poiesz (eindcijfer 9,7) met een tweede plaats, Hoogvliet (eindcijfer 8,9) met een vierde plaats, Dekamarkt (eindcijfer 8,5) als zesde, Nettomarkt (eindcijfer 8,0) als negende en Boni (eindcijfer 7,8) als tiende. C1000, traditioneel gezien sterk in vlees, scoort een 22ste plaats (eindcijfer 6,9) en Albert Heijn eindigt met een 34ste plek (eindcijfer 5,4) in de middenmoot.

Achterhoedegevecht
Dirk van den Broek, Meermarkt en Plus komen slecht uit de test. Het Rundergehakt van Plus (eindcijfer 0) krijgt als oordeel: Afwijkende rubberachtige geur. Smaakt naar autoband. Of is het toch oude stopverf.' Als eindoordeel krijgt het Plus-gehakt: 'Plus overtreedt wettelijke norm vetpercentage. Ook onhygiënisch, veel darmbacteriën. Dus geen plus, maar dikke min.'
bron

Ik vind het altijd leuk om te lezen hoe bepaalde vooroordelen over Duitse discounters teniet worden gedaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 april 2007 @ 14:48:31 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48381802
Prima gehakt inderdaad, niks mis mee.

Ook met de bapao-broodjes (Kassa!) kwamen de Aldi en de Lidl als beste uit de test.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_48381817
Heb ik altijd al geweten. Prima vlees daar!
  maandag 16 april 2007 @ 14:50:26 #4
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_48381849
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:48 schreef Rewimo het volgende:

Ook met de bapao-broodjes (Kassa!) kwamen de Aldi en de Lidl als beste uit de test.
die van de albert heijn, daar verkopen ze twee soorten en een is ook echt om te kotsen
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_48381853
Ja ik hoorde het ook! Toch wel gek, als je een duur stukje bij de slager of de AH koopt denk je toch gelijk dat het beter is!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_48381895
grappig
de prijsvechter hoeft ook gewoon niet per definitie slecht te zijn, blijkt maar weer

ik vind overigens het voorverpakte gehakt van de aldi vrésélijk!
vieze drap, smaakt vies, ziet er vies uit.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_48382000
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:50 schreef Roi het volgende:
Ja ik hoorde het ook! Toch wel gek, als je een duur stukje bij de slager of de AH koopt denk je toch gelijk dat het beter is!
quote:
De Keuringsdienst van Waren heeft een onderzoek gedaan naar de herkomst van het gehakt van AH. Een van het meest verkochte soorten vlees!
De Keuringsdienst van Waren vraagt zich af wat gehakt precies is en belandt pardoes in Botswana en in een vrieshuis in Londen waar de diepgevroren Afrikaanse koeien maximaal 2 jaar worden bewaard voor Albert Heijn. AH maakt er ook filet Americain van.
Het gehakt en de filet Americain komt dan in de schappen bij AH onder de noemer vers!
Vers betekent dus gewoon niet bevroren voor AH, maar kan best 2 jaar oud zijn!!
bron

Ze mengen hier in Nederland vet toe omdat het vlees te mager is.
  maandag 16 april 2007 @ 15:10:33 #8
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_48382432
De Lidl is wel ok, sommige mensen denken echt dat lidl/aldi alleen voor arme sloebers zijn. Lidl

[ Bericht 23% gewijzigd door Martijn_77 op 16-04-2007 19:23:10 (Niets zeggende quote verwijderd) ]
  maandag 16 april 2007 @ 15:21:40 #9
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_48382775
ik gebruik al weer een tijdje gehakt van de lidl en ben er ook heel tevreden over
mijn vriend had zijn twijfels, maar nu kan ik hem dit laten lezen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_48384228
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:55 schreef schatje het volgende:

[..]

[..]

bron

Ze mengen hier in Nederland vet toe omdat het vlees te mager is.
Dit is nogal misleidend om twee redenen:
1. Het is oud, achterhaald en feitelijk onjuist nieuws. Het is namelijk 3 jaar geleden in het programma Keuringsdienst van Waarde gebracht, waarbij tevens is gesuggereerd dat het om gehakt en filet americain ging, maar het alleen over filet americain bleek te gaan. Zie ook dit artikel: http://www.meatandmeal.nl(...)es-uit-botswana.html
2. Het artikel pretendeert te verwijzen naar een onderzoek door de Keuringsdienst van Waren:
quote:
De Keuringsdienst van Waren heeft een onderzoek gedaan naar de herkomst van het gehakt van AH. Een van het meest verkochte soorten vlees!
Dit is niet juist! Het onderzoek is gedaan door het TV-programma Keuringsdienst van Waarde, níet door de Voedsel en Waren Autoriteit!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_48384989
Ja hallo? Zegt een woordvoerster van AH. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan omdat die verre van objectief is en eigenbelang van het bedrijf nastreeft. Volgens mij werd de bewering van 'vers gehakt uit Afrika' in de uitzending gestaafd door uitlatingen van leveranciers en medewerkers van AH.
  maandag 16 april 2007 @ 16:40:31 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48385096
Ik ben dol op Lidl
  maandag 16 april 2007 @ 16:40:47 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_48385107
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:48 schreef Rewimo het volgende:

Omdat ze dan ook kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding. Heeft niet veel te maken welke nu eigenlijk lekkerder is.
  maandag 16 april 2007 @ 16:42:06 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48385142
Groene Weg eco slagers niet getest? Die waren een paar jaar geleden nog verschrikkelijk laag geeindigt omdat er paardenvlees in het rundergehakt zat..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 april 2007 @ 16:43:52 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48385211
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Omdat ze dan ook kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding. Heeft niet veel te maken welke nu eigenlijk lekkerder is.
Nu is er aan bapao weinig te verkloten..die vulling is net als bij de frikandel bij voorbaat al vrij dubieus

Zat er maar een Lidl in de buurt, dan zou ik er alles vandaan halen. Helaas moet ik het doen met alleen een AH in de buurt
pi_48385242
ik vind het vlees van de lidl persoonlijk lekkerder dan van de slager of andere supermarkt...
ben blij met de uitslag dat het ook zo is
  maandag 16 april 2007 @ 16:47:48 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48385315
Dat is het ook zeker. Ik moet echt even met de auto voor een Lidl, maar voor BBQ's doe ik dat altijd. Het vlees laat geen emmers water vrij, zoals die van de slager/AH EN het smaakt beter.
Ik heb ook nooit echt begrepen waarom de Lidl werd gebombardeerd tot pauper winkel..want om heel eerlijk te zijn hebben ze niet alleen een zeer uitgebreid assortiment, maar zijn sommige produkten echt verreweg beter dan die van de gangbare supermarkten.

Zelfs de verse groenten en fruit zien er top uit, terwijl ik bij de AH regelmatig rot en bederf aantref.
  maandag 16 april 2007 @ 16:47:59 #18
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48385320
LIDL
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_48385731
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:37 schreef schatje het volgende:
Ja hallo? Zegt een woordvoerster van AH. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan omdat die verre van objectief is en eigenbelang van het bedrijf nastreeft. Volgens mij werd de bewering van 'vers gehakt uit Afrika' in de uitzending gestaafd door uitlatingen van leveranciers en medewerkers van AH.
Blijft nog steeds staan dat de informatie outdated en het artikel feitelijk onjuist is.
Albert Hein gebruikt op dit moment geen rundvlees meer uit afrika voor zijn gehakt en/of filet americain.
Tevens was dit niet een onderzoek wat gedaan is door de Voedsel en Waren Autoriteit (zoals in het artikel gewoon beweerd wordt, namelijk Keuringsdienst van Waren) maar door het tv-programma Keuringsdienst van Waarde. Dat is net zoiets als zeggen dat uit politieonderzoek blijkt dat jantje pietje heeft opgelicht terwijl dat feitelijk geconcludeerd is door Peter R. de Vries.
LinkedIn profiel
  maandag 16 april 2007 @ 17:13:26 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48386040
Opvallend hoe vaak de LIDL (en de Aldi) tegenwoordig als beste uit allerlei tests komt.
Ook vaak het geval bij de tests van het programma Kassa.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 april 2007 @ 17:19:34 #21
45206 Pietverdriet
pi_48386158
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:13 schreef golfer het volgende:
Opvallend hoe vaak de LIDL (en de Aldi) tegenwoordig als beste uit allerlei tests komt.
Ook vaak het geval bij de tests van het programma Kassa.
Dat is al een jaren zo, en niet alleen in NL
pi_48386222
Dat valt idd wel regelmatig op ja. Ik haal bij de Aldi ook bijvoorbeeld eendenborst en ook wel ossenhaas uit de diepvries en dat is, met inachtneming van het feit dat het uit de diepvries komt en dus nooit zo lekker is als wanneer het echt vers is, echt bijzonder goed.
Als het écht iets bijzonders moet zijn en het ook echt geld mag kosten ga ik het liefst gewoon naar een kleine, goede, plaatselijke slager of poelier. En voor lam gewoon naar de islamitische slager, dat is ideaal.
LinkedIn profiel
  maandag 16 april 2007 @ 17:24:00 #23
45206 Pietverdriet
pi_48386290
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:21 schreef beunkster het volgende:
Dat valt idd wel regelmatig op ja. Ik haal bij de Aldi ook bijvoorbeeld eendenborst en ook wel ossenhaas uit de diepvries en dat is, met inachtneming van het feit dat het uit de diepvries komt en dus nooit zo lekker is als wanneer het echt vers is, echt bijzonder goed.
Als het écht iets bijzonders moet zijn en het ook echt geld mag kosten ga ik het liefst gewoon naar een kleine, goede, plaatselijke slager of poelier. En voor lam gewoon naar de islamitische slager, dat is ideaal.
Vind het alleen kut dat de Aldi NL het meeste vlees in de diepvries al gemarineerd heeft.
  maandag 16 april 2007 @ 17:26:26 #24
3185 Adelante
To let it go now
pi_48386379
Ik blijf toch naar m'n echte slager gaan voor alle vlees (vleeswaren wel van de supers).
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_48386412
Ik haal de zalm weg bij de lidl. Lekker man!
En de oranje natte doekjes, die gebruik ik ook. En oja, de aardappelpartjes met schil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')