Was een geintje, maar bedankt voor het complimentquote:
Muziek inderdaad, en film/tv en cabaret.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:35 schreef ElizabethR het volgende:
Welke kunststroom, behalve muziek, ervaar jij dan wél emotioneel??
Nou wewinig is leuk maar wel musicalsquote:
Thanks.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:45 schreef Lamon het volgende:
[..]
Muziek inderdaad, en film/tv en cabaret.
Boeken vroeger ook, maar dat is nu helemaal verdwenen. Nu irriteer ik me enkel nog maar aan het feit dat schrijvers bijna altijd excentriek proberen te zijn, en dan wil ik niet eens meer wat van ze lezen.
Mulisch, Wolkers, noem maar op.
(De enige schrijver waar ik ooit misschien nog wat van zal lezen is Stephen King, omdat ik zijn Bachman reeks zo goed en spontaan vond.)
En dan houdt het wel op, kunstobjecten, schilderijen, foto's, toneelstukken (wat grappig is, want ik vind het wel leuk om zelf te spelen), ik snap het helaas niet.
(Waar ik overigens niet de kunstvorm op veroordeel, het is mijn tekortkoming en ik weet dat ook)
Daar ben ik ook dol opquote:Op woensdag 25 april 2007 01:58 schreef broer het volgende:
[..]
Quote gerust het deel even waar Lamon het over musicals heeft.
Bestaan er überhaupt zoveel musicals?quote:
quote:Op woensdag 25 april 2007 02:10 schreef tong80 het volgende:
ER mijn moeder speelt al40 jaar toneel. Is nu 67 en heeft vorig jaar een toneelgezelschap opgericht voor ouderen. Hebben net als vorig jaar weer een par optredenes gepland. Ma is zo actief als en 25jarige en een actrice pur sang
quote:Op woensdag 25 april 2007 02:12 schreef broer het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt zoveel musicals?
Ik dacht altijd dat er maar een stuk of tien, twaalf bestonden.
Dat klinkt als een goed idee voor een uitgeverij.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:19 schreef ElizabethR het volgende:
Ik geloof dat er tussen de 1200 en 1500 musicals bestaan momenteel. Althans, dat heb ik me ooit laten vertellen door de regisseur van de Nederlandse Opera. En da's een kenner. Ik weet het niet precies, er is niet veel documentatie over. Ik heb wel een beok met allerlei musicals, daar staan er zo'n 800 in, met alle info over rechten enzo. Maar dat boek is aardig gedateerd inmiddels.
Helaas, Letta ken ik niet. Maar da's een gemis zo te horenquote:Op woensdag 25 april 2007 02:14 schreef tong80 het volgende:
Gelderland net geen Brabant. Maar in Bommel kent iedereen Letta
Hoef je toch geen homo voor te zijn! Je bent pas homo als je 'Muriels wedding' adoreert!!quote:Op woensdag 25 april 2007 02:15 schreef Lamon het volgende:
Musicals op film, zoals Moulin Rouge, Jesus Christ Superstar en Fame vind ik dan wel weer geweldig.
(En toch ben ik geen homo.)
quote:Op woensdag 25 april 2007 02:17 schreef tong80 het volgende:
Ol kan het woord musical niet meer horen.
In Nederland wordt het door Joop van den Enden in je strot geduwd, mensen denken tegenwoordig dat het echt wat voorstelt en dat de sterren zijn. Terwijl het vderderangs zangers en znageressen zijn. En verder tenenkrommend omk naar te kijken.
Dan heb je Entrapment vast niet gezien, wat meteen de enige film is waar ik Catherina Zeta Jones echt erotisch vond.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:27 schreef kotser het volgende:
Catherina Zeta Jones is wel een mopje , tenminste in de film zorro
quote:Op woensdag 25 april 2007 02:21 schreef broer het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goed idee voor een uitgeverij. [afbeelding]
Hmm...
Vond ik niet zo goed.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:25 schreef ElizabethR het volgende:
Tip: Chicago. Met Rene Zellweger en Catherina Zeta Jones.
Heb je Chicago al gezien dan??quote:Op woensdag 25 april 2007 02:29 schreef Lamon het volgende:
[..]
In andere films doet ze me geen reet.
Ow, okéquote:
Je gaat dat toch hopelijk niet zo bij ons neerleggen, zonder verdere uitleg?quote:Op woensdag 25 april 2007 02:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
..viltflippen..
Ik wilde zeggen 'lees de wikipedia maar', maar mezelf kennende gaat dat er nooit van komen. Het spel is eigenlijk heel simpel: je legt een flink aantal (40 is een aardige indicatie) viltjes op tafel neer, allemaal met dezelfde kant naar boven en met een honingraatstructuur. Daarna ga je met 3-7 spelers (meer of minder is vast ook mogelijk) daaromheen zitten, en gebruik je je eigen glas als pion. Deze zet je op een viltje. Vervolgens mag je per beurt één of twee stappen zetten met je glas. Nadat je klaar bent draai je het viltje waar je vandaan kwam om, en mag niemand er meer op staan. Zodoende kan je proberen andere spelers in te sluiten. De laatste speler die nog een zet kan doen wint. Met leegtes, teleports en andere enhencements kan je de toch al lange speelduur van dit spel nog verder uitbreiden.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:33 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je gaat dat toch hopelijk niet zo bij ons neerleggen, zonder verdere uitleg?
ERGER, ERGER.quote:
...en mijn woensdagavond is nu ineens bij voorbaat al gevuld.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen 'lees de wikipedia maar', maar mezelf kennende gaat dat er nooit van komen. Het spel is eigenlijk heel simpel: je legt een flink aantal (40 is een aardige indicatie) viltjes op tafel neer, allemaal met dezelfde kant naar boven en met een honingraatstructuur. Daarna ga je met 3-7 spelers (meer of minder is vast ook mogelijk) daaromheen zitten, en gebruik je je eigen glas als pion. Deze zet je op een viltje. Vervolgens mag je per beurt één of twee stappen zetten met je glas. Nadat je klaar bent draai je het viltje waar je vandaan kwam om, en mag niemand er meer op staan. Zodoende kan je proberen andere spelers in te sluiten. De laatste speler die nog een zet kan doen wint. Met leegtes, teleports en andere enhencements kan je de toch al lange speelduur van dit spel nog verder uitbreiden.
Dat dus. Simpel, maar toch onderhoudend. Helaas heb ik niet het zelf bedacht. Maar een paar andere cycladianen wel, dus het is toch een beetje eigen.
Ik heb zoiets van....quote:Op woensdag 25 april 2007 02:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
ERGER, ERGER.
"Me irritereen" kan niet. Iets kan JOU wel ergeren. Als je dan toch een wederkerig werkwoord wil gebruiken kan je 'zich ergeren' uitstekend gebruiken.
Dit is overigens één van de grootste ergernissen in mijn leven. Mensen die "ik heb zoiets van" zeggen staan overigens ook heel hoog in die lijst.
enhancements!quote:
Als je je ergert aan het feit dat je je ergens door laat ergeren, kan het dan ook niet?quote:Op woensdag 25 april 2007 02:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
ERGER, ERGER.
"Me irritereen" kan niet. Iets kan JOU wel ergeren. Als je dan toch een wederkerig werkwoord wil gebruiken kan je 'zich ergeren' uitstekend gebruiken.
Dit is overigens één van de grootste ergernissen in mijn leven. Mensen die "ik heb zoiets van" zeggen staan overigens ook heel hoog in die lijst.
Nou, wij speelden dat je je glas aan de rand v.d. raat neerzette, maar in principe is iedereen vrij daarin. Het toevoegen van de teleport zorgt voor een extra dimensie, want dan heb je twee (of meer) viltjes (voor het gemak aangegeven door ze even met een aansteker te bewerken, zodat ze beroet zijn), die eigenlijk hetzelfde veld aangeven. Wanneer je ze allebei aan een ander eind van het veld plaatst kan je er voor zorgen dat het heel tactische punten worden. Wanneer je je beurt eindigt op een teleport mag je de beurt daarna van één van beide velden verder gaan en twee stappen zetten, zonder dat je de teleport om hoeft te draaien. En, zoals de oplettende lezer al begrpen heeft: als één speler zijn glas op een teleport neergezet heeft mag een andere speler dat niet meer doen, en aan de andere kant mag je nooit 2 beurten achter elkaar je glas op een teleport zetten.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:47 schreef Lamon het volgende:
[..]
...en mijn woensdagavond is nu ineens bij voorbaat al gevuld.
Nog even de rest overtuigen , maar ik heb een sterk vermoeden dat ik morgen dit spel in praktijk ga meemaken.
(even voor de duidelijheid, mag je je glas aan het begin van het spel overal neerzetten of moet het aan de rand van de graat? )
Jaja, ik weet het. Mijn engels is echt heel snel verslechterd. En het was al niet zo geweldig (okee, de meeste andere exchange students, zeker uit mediterrane landen, konden er nog minder van, maar toch maar toch maar toch).quote:Op woensdag 25 april 2007 02:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik heb zoiets van....
[..]
enhancements!
Heb jij altijd maar 1 glas tegelijk ?quote:Op donderdag 26 april 2007 04:54 schreef speknek het volgende:
Goeiemiddag hier al bijna.
IR. Als je je glas moet gebruiken om te spelen, dan kun je toch niet meer zuipen?
quote:Op donderdag 26 april 2007 07:01 schreef kotser het volgende:
[..]
Heb jij altijd maar 1 glas tegelijk ?
* kotser is confused
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |