Mama, was een beetje ziek in de kop, daarom flikkerd ze haar kind in de gracht.quote:AMSTERDAM - Een vrouw is zondagmiddag met haar twee kinderen van 1 en 5 jaar in een Amsterdamse gracht beland. Een getuige heeft de drie uit het water langs de Jacob Catskade in Amsterdam-West gehaald.
Het 1-jarige kind is er volgens de politie slecht aan toe. Het is gereanimeerd nadat het uit het water was gekomen.
Omstanders zouden hebben gezien dat de vrouw één kind in de gracht gooide en er vervolgens met het andere achteraan sprong. De politie zegt dat nog wordt onderzocht hoe het is gegaan. De moeder is meegenomen naar het politiebureau. Zij is volgens de politie verward.
bron:Nu.nl
Tja, dat ligt voor iedereen weer anders. Nieuws wat voor de een boeiend is, is dat voor een ander niet. Geen interesse, dan niet klikken op het topic en niet reageren.quote:Op zondag 15 april 2007 18:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan je misschien ook nog wat boeiends nieuws plaatsen, i.p.v. al die sbs hart van nederland berichten.
Oh, je hebt gelijk. Vandaag is een Nederlandse militair betrokken bij een schietincident met Talibanstrijders.Er zijn geen gewonden gevallen.quote:Op zondag 15 april 2007 18:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan je misschien ook nog wat boeiends nieuws plaatsen, i.p.v. al die sbs hart van nederland berichten.
Ja, anders kan ik ook elk nieuwsbericht uit het plaatselijke snuffertje gaan plaatsen. EN als je alleen maar nieusberichten plaats om het plaatsen doe je dat maar op de FB en niet op het forum. Zijn commentaar bij de berichten stelt ook niets voor.quote:Op zondag 15 april 2007 19:04 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Oh, je hebt gelijk. Vandaag is een Nederlandse militair betrokken bij een schietincident met Talibanstrijders.Er zijn geen gewonden gevallen.
Bedoel je dat soort nieuws? Is dat misschien interessanter voor jou?
Ik had zijn ouvre nog niet gezien, wat dat betreft heb je gelijk.quote:Op zondag 15 april 2007 19:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ja, anders kan ik ook elk nieuwsbericht uit het plaatselijke snuffertje gaan plaatsen. EN als je alleen maar nieusberichten plaats om het plaatsen doe je dat maar op de FB en niet op het forum. Zijn commentaar bij de berichten stelt ook niets voor.
Oh dat bepaal jij, volgens mij heb je het bericht niet eens gelezen, want dit deed jij bij me andere topic ook.quote:Op zondag 15 april 2007 19:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ja, anders kan ik ook elk nieuwsbericht uit het plaatselijke snuffertje gaan plaatsen. EN als je alleen maar nieusberichten plaats om het plaatsen doe je dat maar op de FB en niet op het forum. Zijn commentaar bij de berichten stelt ook niets voor.
Als de nieuwswaarde je niet bevalt, dan kun je ook prima een krant kopen, of de publieke zenders afstruinen.quote:Op zondag 15 april 2007 19:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Tja, een psychose vermoed ik... Wil je dat een beetje begrijpen dan moet je eens paddestoelen nemen zolang het nog kanquote:Op zondag 15 april 2007 19:49 schreef PushyGurl het volgende:
wat zulke mensen bezielen,vraag ik me altijd af
wat gaat er dan in vredesnaam in hun hoofd om
Deze reactie is geheel ontopicquote:Op zondag 15 april 2007 19:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Als de nieuwswaarde je niet bevalt, dan kun je ook prima een krant kopen, of de publieke zenders afstruinen.
Succes en ontopic.
ooit gehoord van post-natale depressie .. of post partum depressie zoals het nu genoemd wordt ?quote:Op zondag 15 april 2007 19:08 schreef Dirkh het volgende:
Verder zouden ze dat wijf dus gewoon weer de gracht in moeten trappen. De kinderen brengen ze maar onder bij familie of een pleeggezin.
quote:Hoeveel vrouwen krijgen ppd?
Men denkt dat gemiddeld 10% van alle bevallen vrouwen ppd krijgt. Maar er is zo´n grote groep ongeregistreerde moeders (gaan direct naar hulp zonder verwijzing, of hebben een lichte depressie die vanzelf overgaat), dat het zeer waarschijnlijk is dat je eerder kunt spreken over aantallen van 15 tot 20%. Dit betekent dat als er in één jaar 200.000 vrouwen bevallen, er 40.000 van hen ppd klachten zullen ervaren!
Hoe voelt een ppd?
Als gezond mens is het moeilijk voor te stellen hoe zwaar een ppd is. Het verandert je persoonlijkheid volledig. Stel je voor dat je opeens van een leuk, spontaan mens verandert in een angstig hoopje vrouw. Dat je totaal geen energie meer hebt om de dag door te komen. Dat je gedachten hebt die niet te stoppen zijn en je tot wanhoop drijven. Daarbuiten is er een scala aan lichamelijke klachten. Dit wisselt van hoofdpijn, opvliegers, misselijkheid, haaruitval tot maag- en darmstoornissen, van enorme angsten en paniek tot niet meer kunnen slapen. Er zijn moeders die met zelfmoordgedachten rondlopen. Vaak is dit een uiting van wanhoop: 'Hoe moet ik verder? Gaat dit ooit weg?' Vrouwen klagen ook over het feit dat zij geen controle meer hebben over hun lichaam en gevoelens. Zij moeten altijd afwachten hoe de dag zal worden. Je kunt van het één op het andere moment in een enorme dip zakken of angstig worden.Dit veroorzaakt een machteloos gevoel. Ppd hebben betekent vooral het verlies van alle fijne gevoelens en het verlies van lichamelijk welzijn.
Je omgeving:steunpunt of last?
Ppd is geen erkende ziekte. Dit door het ontbreken van wetenschappelijk bewijs. Dit hebben we al vaker meegemaakt. Denk maar aan klachten voor de menstruatie. Zei men in het verleden niet dat dit kwam door de teleurstelling niet zwanger te zijn? Vrouwen in de overgang kampten met het lege nest syndroom. Oók vrouwen zonder kinderen?! Want zij kregen ook te maken met jaren vol vervelende verschijnselen. Mensen die een aanrijding kregen en daarna tot niets meer in staat waren, kregen het etiket 'aansteller' opgeplakt. Nu weten we dat zij een whiplash opliepen. En zij die op onverklaarbare wijze alleen nog maar op bed konden liggen wegens totale uitputting werden aangezien voor lui terwijl ze, zo bleek later, leden aan het chronisch vermoeidheidsyndroom. Ppd moeders hoeven ook niet altijd te rekenen op medeleven of steun. Het is niet voor niets dat zij vaak verzuchten: 'Ik had liever mijn armen en benen gebroken'. Omgeving en soms zelfs familie bekijken de nieuwbakken moeder vaak met argusogen. De associatie ppd en nonsensziekte zit er bij velen helaas nog ingeprogrammeerd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |