Views zijn een soort van pseudo-tabellen en gedragen zich in alle opzichten precies als een echte tabel.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:16 schreef fokME2 het volgende:
Handig mensen, bedankt!
Hoe zit het met die "views"? :)
1 2 3 4 5 6 7 | `id` int(4) unsigned NOT NULL auto_increment, `field1` varchar(8) NOT NULL, `field2` varchar(8) NOT NULL, `field3` varchar(8) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=4 DEFAULT CHARSET=utf8 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ALGORITHM=MERGE SQL SECURITY DEFINER VIEW show_table AS SELECT id AS row_id, field1 AS veld1, field2 AS veld2, field3 AS veld3 FROM view_table |
Heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:56 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
Die ja
[..]
Thanks, daar is geen standaard funtie voor zoals mysql_real_escape_string dus?
Best simpel hequote:
Dat hangt ervan af wat je zelf in je query gebruikt. Als jij je tekst zelf tussen ' zet, kun je in er prima " in neerzetten, maar een ' moet je escapen. Omgekeerd, als je een " gebruikt, kun je er prima een ' in zetten, maar een " moet je escapen.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:03 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
Best simpel he
Ik neem aan dat dubbele quotes ook geescaped moeten worden?
Wat is er mis met een check-constraint aanleggen in de database? Snap ook niet waarom je een select gebruikt voor een constraint. Tenzij je een trigger zou maken, maar daar zie ik ook niks van terug. Voor een check constraint in oracle, zie dit.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:34 schreef pimtenbrinke het volgende:
Hoe kan ik die beperking anders opgeven dat de leeftijd ouder moet zijn dan 35?
quote:Op woensdag 18 april 2007 23:24 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je zelf in je query gebruikt. Als jij je tekst zelf tussen ' zet, kun je in er prima " in neerzetten, maar een ' moet je escapen. Omgekeerd, als je een " gebruikt, kun je er prima een ' in zetten, maar een " moet je escapen.
1 2 3 4 5 | $query="INSERT INTO page_body (pageName,pageBody) VALUES('".$pageName."','".$pageBody."')"; ?> |
Inderdaadquote:Op donderdag 19 april 2007 09:27 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Dus in dit geval moet ik altijd alleen enkele quotes escapen?
mooiquote:
1 2 3 | include("/../../functies.php"); ?> |
1 2 3 | include("../../functies.php"); ?> |
Het kan soms handig zijn om algemene config files (sql config etc) en zelfs classes die je deelt buiten je www map te zetten en dan via de root te includen,quote:Op donderdag 19 april 2007 12:31 schreef hornage het volgende:
het moet dan wezen:
[ code verwijderd ]
Als je begint met een / geef je aan dat je naar de root gaatMet .. ga je 1 map naar boven
1 2 3 4 | //er vanuitgaande dat je een public_html map hebt oid include '/home/user/config.inc.php'; ?> |
1 2 3 | include './../blabla.php'; ?> |
Dat ze niet in de browser zijn aan te roepen vind ik wel prettig.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:00 schreef super-muffin het volgende:
En waarom is dat handig, behalve dat ze dan niet in de browser zijn aan te roepen?
Het kan ook niet altijd hoor. Veel servers worden beheerd met directadmin en dan kan het vaak niet. Maar als je zelf host, of er is een webhost waar het wel kan, dan vind ik het persoonlijk wel prettigquote:Op donderdag 19 april 2007 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Zo heb ik het nu ook hoor, alleen dan in public_html. Eigenlijk een submap daarvan.
Alle classen staan in een apart bestand, netzoals de wachtwoorden enzo.
Word allemaal heel makkelijk geladen door de __autoload() functie
Eigenlijk wist ik niet dat je bestanden buiten de public_html kon benaderen in PHP.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | session_start(); .... if (isset($_SESSION['UserID']) && isset($_SESSION['Userlevel'])){ header("Location: homepage.php"); } ?> |
1 2 3 4 5 | session_start(); echo $_SESSION['UserID']; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | $SESS = 'MIJNSESSIONID'; $html = file_get_contents('http://forum.fok.nl/forum/9'); if(preg_match_all('/topic(([0-9]{6,}),'([WFL-LFC.*)'/iU', $html, $matches)) { $topics = array(); foreach($matches[1] as $index => $id) $topics[] = array('id' => $id, 'title' => $matches[2][$index]); $message = "Weer een update op mijn weblog op [url=http://www.qu63.nl/blog]".$tijd."[/url] met als onderwerp "".$onderwerp."""; $ch = curl_init("http://forum.fok.nl/fok/post_reply/".$topics[0]['id'].""); curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array("Host: forum.fok.nl","Connection: Keep-Alive")); curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true); curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "&topic=".$topics[0]['id']."&sessid=".$SESS."&skipVerbose=TRUE&Username=qu63&Password=MIJNPASSWORD&posticon=6&message=".$message."&submit=Invoeren&sid=MIJNSID"); curl_exec($ch); curl_close($ch); } ?> |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 april 2007 16:13 schreef JortK het volgende:
Weet iemand trouwens als ik bijvoorbeeld een bestand include met 10 queries, dat wanneer ik de pagina open waarin dit bestand geinclude is, ook al alle 10 de queries worden gedraaidIn dit bestand dat geinclude wordt, hoe staan de queries daar opgeschreven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 2 3 | $q = "SELECT * FROM strontsoorten"; ?> |
1 2 3 | $r = mysql_query($q) or die mysql_error(); ?> |
Ik heb het niet gevolgd, maar kun je niet iets met de referrerheader doen?quote:Op zondag 22 april 2007 16:11 schreef qu63 het volgende:
Ik hád een mooi scriptje gemaakt om op fok te kunnen posten als mijn weblog geupdate werd, maar door de laatste update(s) gaat dat dus niet meer.
Mijn script ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |