ja dat dacht ik ook...quote:Op maandag 7 mei 2007 16:06 schreef fokME2 het volgende:
Ligt dat niet aan de encoding?
1 |
oplossing zat wel die kant op:quote:Op maandag 7 mei 2007 16:43 schreef fokME2 het volgende:
Misschien zelf voor de zekerheid de encoding meegeven in de headers?
[ code verwijderd ]
Edit: Dat werkt dus niet. o|O
1 2 3 | htmlentities($alt_title,ENT_NOQUOTES,"UTF-8") ?> |
quote:Op maandag 7 mei 2007 17:11 schreef mschol het volgende:
[..]
oplossing zat wel die kant op:
ik gebruikte de functie htmlentities en die moest ik de encoding meegeven..
dus met
[ code verwijderd ]
werd alles goed weergegeven
En hoe update ik dat of moet ik dan php5 installeren?quote:Op maandag 7 mei 2007 17:48 schreef JeRa het volgende:
@Bill.Clinton
De standaard mysql-extensie van PHP ondersteunt niet het nieuwe authenticatieprotocol van MySQL, je kunt daarvoor mysqli of PDO gebruiken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | $result = mysql_query($query); $count = mysql_num_rows($result); $counter = 0; $cats = array(); // alle informatie in arrays gooien while(list($id, $naam, $parent, $actief) = mysql_fetch_row($result)){ $cats[$counter] = array($id, $naam, $parent, $actief); $counter++; } // aantal categorieen $aantal = count($cats); $aantal = $aantal - 1; // array uitlezen for ($i=0; $i<=$aantal; $i++){ // root laag if ($cats[$i][2] == 0){ echo $cats[$i][1]; echo $cats[$i][2]; echo "<br>"; } } |
Welke versie van MySQL gebruik je en hoe ziet je databasemodel eruit?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:45 schreef markiemark het volgende:
Ik ben een kleine applicatie aan het maken, maar wel met iets ingewikkelds er in.. voor mij..
Ik wil categorieën kunnen beheren met daaronder subcategorieën. Nu wil ik alle categorieen in een keer ophalen, in een array gooien en vervolgens sorteren. De root categorieen haal ik zo op:
[ code verwijderd ]
Dit werkt.. Maar hoe krijg ik nu de sub categorieen daar onder?
Hmmz, ik heb 4.4.2 draaien dus dat kan het probleem niet veroorzaken?quote:Op maandag 7 mei 2007 18:09 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
En hoe update ik dat of moet ik dan php5 installeren?
-edit- 4.3.11 of 5.0.4 inderdaad
Waarom MS SQL eigenlijk? kleven daar nog flinke voordelen aan of gewoon omdat je in een IIS-achtige omgeving draait ofzo?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:39 schreef JortK het volgende:
Ik ga nu beginnen met PHP en MS SQL 2005
Het draait nu naar behoren kijken hoever ik kom met de functies die PHP voor MS SQL heeft
MSSQL no offence tegenover de MySQL fanaten is toch een van de meer stabielere database systemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:49 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Waarom MS SQL eigenlijk? kleven daar nog flinke voordelen aan of gewoon omdat je in een IIS-achtige omgeving draait ofzo?
Zoals daar zijn?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:08 schreef JortK het volgende:
En het aantal functionaliteit van MS SQL (en zeker 2005) is vele malen groter als MySQL als database systeem.
Helaas geen behoorlijke error afhandeling, maar ik zal morgen wel ff een scriptje daarvor plaatsen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:39 schreef JortK het volgende:
Ik ga nu beginnen met PHP en MS SQL 2005
Het draait nu naar behoren kijken hoever ik kom met de functies die PHP voor MS SQL heeft
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <form id="enquete" name="vragen" method="post" action="post.php"> <span class="vraag">01. Vraag 1!</span><br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag1" value="a" /></label> Blah!<br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag1" value="b" /></label> Blah!<br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag1" value="c" /></label> Blah!<br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag1" value="d" /></label> Blah!<br /> <br /> <span class="vraag">02. Vraag 2!</span><br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag2" value="a" /></label> Blah!<br /> <label><input class="radio" type="radio" name="vraag2" value="b" /></label> Blah!<br /><br /> <br /> <INPUT name="Submit" type="submit" value="Submit"> </form> ?> |
1 2 3 | inhoud_van_regel_2 inhoud_van_regel_3 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | function get_sql_error () { $sql = "select @@ERROR as code"; $result = mssql_query($sql); $row = mssql_fetch_array($result); $code = $row["code"]; // error code $sql = "select cast (description as varchar(255)) as errtxt from master.dbo.sysmessages where error = $code and msglangid = 1033"; // german $result = mssql_query($sql); $row = mssql_fetch_array($result); if ($row) $text = $row["errtxt"]; // error text (with placeholders) else $text = "unknown error"; mssql_free_result($result); return "[$code] $text"; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |