abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48342367
Misschien een centraal topic van maken... in ieder geval:

Ik heb voor in ons nieuwe huis, 24 april, een alarmsysteem gekocht. Ik vind toch wel dat het een bepaald gevoel van veiligheid geeft.

Ik ben niet voor paupere draadloze systemen van elro en dergelijke gegaan. Maar een goed bedraad systeem van Honeyell Galaxy....type 18. Voor de mensen die het wat zegt een plaatje:

ik ben voornemens om de achterdeur, de openslaande ramen en de voordeur mee te nemen in het systeen. Geen bewegingsdetectors dus. Op die manier kun je zelf ook nog door je huis banjeren terwijl het alarm erop staat.

Wat vinden jullie van een alarmsysteem?

Mod, zou iemand de spelvout in de TT willen verhelpen en daarna deze zin willen verwijderen? tnx

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2007 10:37:43 ]
  zondag 15 april 2007 @ 10:31:40 #2
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342413
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef TheFrankey het volgende:
[knip]
Zkr een optie voor een veilig gevoel, met een doormelding erbij. Maar wat ik dan niet begrijp ik geen pirretjes? Bedoel, door je huis heen banjeren kan altijd, je kan verschillende zones instellen op de centrale...
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  zondag 15 april 2007 @ 10:32:52 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48342431
Ik weet niet. ik heb nog nooit zo'n systeem gehad, en er is ook nog nooit ingebroken

TVP:
Ik heb net een huis gekocht. Zit ook een alarmsysteem op van @home, dat is met telefoonverbinding met een centrale en een beveiligingscontract.
Zoiets: http://www.homesafety.nl/Producten/Producten+overzicht.htm
Iemand ervaringen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_48342456
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Zkr een optie voor een veilig gevoel, met een doormelding erbij. Maar wat ik dan niet begrijp ik geen pirretjes? Bedoel, door je huis heen banjeren kan altijd, je kan verschillende zones instellen op de centrale...
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden. Aan de achterkant hebben we een schuin dak tot de beganegrond zeg maar. en daan de voorkant is het praktish onmogelijk om daardoor naar binnen te komen.

Het huis is 5 jaar oud en al het hang en sluitwerk is reedspolitiekeurmerproof.

Een pir lijkt mij overbodig. Maar ik hoor graag argumenten om het wel te gebruiken,.

Ik zou hem op een aparte zone kunnen doen, nou verdient een pir ook niet de schoonheidsprijs in je woonkamer....

Doormelding doe ik naam mijn mobiele telefoon middels OF sms of gesproken beriht. Weet nog niet precies hoe of wat

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2007 10:36:28 ]
  zondag 15 april 2007 @ 10:37:00 #5
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342498
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:34 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden. Aan de achterkant hebben we een schuin dak tot de beganegrond zeg maar. en daan de voorkant is het praktish onmogelijk om daardoor naar binnen te komen.

Het huis is 5 jaar oud en al het hang en sluitwerk is reedspolitiekeurmerproof.

Een pir lijkt mij overbodig. Maar ik hoor graag argumenten om het wel te gebruiken,.

Ik zou hem op een aparte zone kunnen doen, nou verdient een pir ook niet de schoonheidsprijs in je woonkamer....
Je hebt tegenwoordig hele mooie pirren voor de woonkamer. Maar een reden waarom wel een pir? Wat gaat er gebeuren als ze het magneet contactje zien vanaf buiten en gewoon een raam ingooien? Heb je aan je schoot en mangeet contacten niets meer...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  zondag 15 april 2007 @ 10:37:13 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48342500
Wat is een pir: infrarood ofzo?
pi_48342518
Nou, met 1 pir dek je een hele ruimte af, terwijl je er misschien wel 4 of 5 magneetcontacten voor nodig hebt. Bovendien heb je het verschil tussen toegangsbewaking en ruimte bewaking.

Met een magneetcontact ben je niet beschermd tegen het inslaan van een raam, terwijl je met een PIR dat wel opvangt.

Maar als je huisdieren hebt, dan zou ik ook niet zo happig zijn op een PIR, ondaks dat er een 'huisdiervriendelijke' stand opzit.
  zondag 15 april 2007 @ 10:38:24 #8
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342524
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
Detector voor beweging
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48342525
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
Een pir is een bewegingsdetector. Net zoals je bijvoorbeeld vaak op buitenlampen ziet. Je hebt ze ook met infrarood, deze zijn dan vaak huisdierproof. hoe dat werkt weet ik niet
  zondag 15 april 2007 @ 10:39:28 #10
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342541
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Nou, met 1 pir dek je een hele ruimte af, terwijl je er misschien wel 4 of 5 magneetcontacten voor nodig hebt. Bovendien heb je het verschil tussen toegangsbewaking en ruimte bewaking.

Met een magneetcontact ben je niet beschermd tegen het inslaan van een raam, terwijl je met een PIR dat wel opvangt.

Maar als je huisdieren hebt, dan zou ik ook niet zo happig zijn op een PIR, ondaks dat er een 'huisdiervriendelijke' stand opzit.
Klopt. En misschien heb je daardoor wel een extra adreskaart nodig voor je centrale (wat uiteindelijk weer duurder zou zijn dan 1 pir)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  zondag 15 april 2007 @ 10:39:45 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48342545
OK

Ik lees ff mee.
pi_48342548
@Hyperdude: Infrarood Beweginsmelder, ze zijn er met verschillende hoeken van detectie. Ruinte bewaking, hoog gemonteerd. Of laag gemonteerd. Ook zijn ze er met een lensje zodat ze als eensoort gordijn werken. Dus lang maar smal, goed om bijvoorbeeld een brede doorgang af te dekken.

Afhankijlijk van het merk moet je een lensje vervangen en een dipswitch omzetten, of een ander type melder kopen.
pi_48342551
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
maar aan de andere kant verwacht ik niet dat ze mijn thermopene ramen inslaan, netjes het glas verwijderen etc. en dan gaan zitten stelen.

Ik heb via marktplaats ook 5 magneetcontacten 2 pirren en 4 glasbreukmelders gekocht. In 1 koop dus

Extra adreskaarten niet nodig. Ik mag 5 zones aansluiten. En elke zone is een serie van schakelpunten. Hoeveel schakelpunten je in 1 zone opneemt is niet beperkt op mijn systeem.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2007 10:41:44 ]
pi_48342567
Verwacht altijd het onverwachte
  zondag 15 april 2007 @ 10:41:56 #15
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342569
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:40 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

maar aan de andere kant verwacht ik niet dat ze mijn thermopene ramen inslaan, netjes het glas verwijderen etc. en dan gaan zitten stelen.

Ik heb via marktplaats ook 5 magneetcontacten 2 pirren en 4 glasbreukmelders gekocht. In 1 koop dus
Heb je veel spelende kinderen in de buurt? Want die glasbreuk melders zijn erg gevoelig. Stel er wordt een keer een bal tegen de ruit aan gespeeld, geeft ie een melding af
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48342600
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:41 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Heb je veel spelende kinderen in de buurt? Want die glasbreuk melders zijn erg gevoelig. Stel er wordt een keer een bal tegen de ruit aan gespeeld, geeft ie een melding af
ja het zijn eigenlijk trillingssensoren he, ik verwacht niet dat ik ze ga gebruiken.
pi_48342612
Ook dat hangt van het type melder af, veel glasbreukmelders werken met geluidsherkenning.En dat is precies wat me bij mij doet twijfelen. Bij gewoon enkel en dubbelglas zal het goed werken, maar bij mij is het glas/folie/glas/spouw/glas/folie/glas, totaal 4 cm dik (Bovenverdieping 5 cm) De vrag is dan weer of dat ingeslagen wordt.
  zondag 15 april 2007 @ 10:46:12 #18
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342640
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:43 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

ja het zijn eigenlijk trillingssensoren he, ik verwacht niet dat ik ze ga gebruiken.
Precies. EIgenlijk zou je met wat basic dingen wel weg kunnen komen. Schootcontact en een magneetcontact op de voor en 8terdeur. Pirretje in de gang en 1 in de keuken. Een stralende door de woonkamer heen, en op alle opende ramen mangeetcontactjes op de begane grond (wellicht op de 1e verdieping ook wanneer makkelijk te bereiken)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48342733
mmm toch blijf ik twijvelen bij de pirren.... ik vind ze ook lelijk magneetcontacten zijn vrij onzichtbaar.
  zondag 15 april 2007 @ 10:52:29 #20
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342742
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:51 schreef TheFrankey het volgende:
mmm toch blijf ik twijvelen bij de pirren.... ik vind ze ook lelijk magneetcontacten zijn vrij onzichtbaar.
Magneet contacten zijn er ook in versies die je kunt invrezen, mooi systeem. Heb je btw je schootcontacten ook meegerekend?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48342872
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:34 schreef TheFrankey het volgende:
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden.
Je hebt daar ook geen ramen e.d.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_48342923
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:52 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Magneet contacten zijn er ook in versies die je kunt invrezen, mooi systeem. Heb je btw je schootcontacten ook meegerekend?
Nee, net even opgezocht. maar heb ik die presee nodig dan? Als ik een magneetcontact gebruik ben ik er toch ook? Anders voer ik het dubbel uit

@logical ik verwacht niet, gezien de bouw van het huis dat ze die route zullen kiezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2007 11:03:31 ]
  zondag 15 april 2007 @ 11:05:43 #23
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342992
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:02 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Nee, net even opgezocht. maar heb ik die presee nodig dan? Als ik een magneetcontact gebruik ben ik er toch ook? Anders voer ik het dubbel uit
Gaat erom dat je je alarmsysteem niet kunt inschakelen wanneer de deuren niet op slot zijn gedraaid. Stel: De deuren zijn niet op slot en er wordt 'ingebroken', ben je niet verzekerd...
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:02 schreef TheFrankey het volgende:
@logical ik verwacht niet, gezien de bouw van het huis dat ze die route zullen kiezen.
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:41 schreef Marsepein het volgende:
Verwacht altijd het onverwachte
Zit wat in...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48345252
Zit inderdaad wat in..... maar het hoeft ook geen ford te worden. Wil gewoon degelijke bescherming aan het begin. Zo en zo zijn de ramen in ons huis boven aan de achterkant alleen dakramen
pi_48347298
Ik heb wel eens nagedacht over een alarmsysteem, maar het percentage vals alarm is bizar (volgens deze link minstens 94%. Volgens mij het enige dat helpt is een terugbel-systeem, d.w.z. bij een alarm wordt je gebeld door de centrale. Maar ja, dan heb je een KPN vaste lijn nodig (en wij gebruiken alleen mobieltjes).

Of bederf ik nu de pret? :-D
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_48348102
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:17 schreef bart1977 het volgende:
Ik heb wel eens nagedacht over een alarmsysteem, maar het percentage vals alarm is bizar (volgens deze link minstens 94%. Volgens mij het enige dat helpt is een terugbel-systeem, d.w.z. bij een alarm wordt je gebeld door de centrale. Maar ja, dan heb je een KPN vaste lijn nodig (en wij gebruiken alleen mobieltjes).

Of bederf ik nu de pret? :-D
Wij hebben een Varel alarminstallatie en in 10 jaar nog nooit een vals alarm gehad. Een enkele keer ging het alarm af omdat wij aanwijsbaar iets verkeerd gedaan hebben. Zoals de stroom volledig uitschakelen of aan de telefoonlijn werken. In beide gevallen wordt dan direct een sabotagemelding naar de meldkamer gestuurd. De eerste keer stond binnen 10 minuten de politie in de keuken , en na die keer bellen we eerst even op als we iets aan de stroom of telefoonlijn gaan doen. Maar bij ons is het ook door een installateur geïnstalleerd. Het komt volgens mij allemaal vrij nauw om storingen te voorkomen en dat zou ik dan ook nooit zelf doen.
pi_48348853
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:47 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Wij hebben een Varel alarminstallatie en in 10 jaar nog nooit een vals alarm gehad. Een enkele keer ging het alarm af omdat wij aanwijsbaar iets verkeerd gedaan hebben. Zoals de stroom volledig uitschakelen of aan de telefoonlijn werken. In beide gevallen wordt dan direct een sabotagemelding naar de meldkamer gestuurd. De eerste keer stond binnen 10 minuten de politie in de keuken , en na die keer bellen we eerst even op als we iets aan de stroom of telefoonlijn gaan doen. Maar bij ons is het ook door een installateur geïnstalleerd. Het komt volgens mij allemaal vrij nauw om storingen te voorkomen en dat zou ik dan ook nooit zelf doen.
dat zijn ook valse alarmen... als het alarm af gaat zonder dat er echt iets is dan is het een vals alarm, ook al is het een bedieningsfout...

ik heb tijdens een cursus met de galaxy gewerkt, vond het niks, geef mij maar een new generation van alphatronics ofzo, werkt stukken fijner en zeer gebruiksvriendelijk.

Naar mijn weten gebruikt Varel het merk Aritech, daar werken wij ook wel mee, maar dan alleen de ATS panelen, kun je erg veel mee.

Als je geen KPN abo hebt kun je ook een GSM module plaatsen, dan heb je KPN niet nodig en kan je toch doormelden, weet alleen niet of ze voor de Galaxy ook iets hebben...
Als ik alarm zou hebben in mijn huis zou ik het niet naar een meldkamer toe doen, elke maand betalen en soms komen ze pas na een uur... lekker naar je eigen GSM laten bellen, dan kun je zelf nog altijd de buren of 112 bellen...
pi_48349173
Ik denk dat wij gemiddeld 1x in de twee jaar een vals alarm hebben, dat vind ik toh heel acceptabel.
  zondag 15 april 2007 @ 21:54:41 #29
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48362046
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet niet. ik heb nog nooit zo'n systeem gehad, en er is ook nog nooit ingebroken

TVP:
Ik heb net een huis gekocht. Zit ook een alarmsysteem op van @home, dat is met telefoonverbinding met een centrale en een beveiligingscontract.
Zoiets: http://www.homesafety.nl/Producten/Producten+overzicht.htm
Iemand ervaringen?
Dit ziet er wel super uit en geeft me een lekker gevoel.. wat kost zoiets nou? Daar staat vanaf 1,- per dag maar dat zal wel veel hoger uitvallen als je meer service wilt denk ik.
Trotse mamma :)
  maandag 16 april 2007 @ 18:15:12 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48387797
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:54 schreef Faithz het volgende:

[..]

Dit ziet er wel super uit en geeft me een lekker gevoel.. wat kost zoiets nou? Daar staat vanaf 1,- per dag maar dat zal wel veel hoger uitvallen als je meer service wilt denk ik.
Dat weet ik niet. Het zit al in het huis, en ik heb helaas geen idee wat het kost. Ik zie het wel als ik de eerste rekening op de mat ligt.
Maar anders neem je toch ff contact op metEssent oid.? Er zijn natuurlijk meerder bedrijven die dit soort systemen leveren. Op mijn werk hebben we bv. de hierboven al ergens genoemde Initial Varel voor brand- en inbraak alarm.
pi_48426563
Jongeren breken in met nieuwe methode

toch maar glasbreukmelders
pi_48449084
Zulke meldingen vang je ook af met bewegingsmelders ipv glasbreukmelders.
  woensdag 18 april 2007 @ 10:17:29 #33
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48450609
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:27 schreef TheFrankey het volgende:
Jongeren breken in met nieuwe methode

toch maar glasbreukmelders
Tegen de tijd dat jij beneden bent, zijn ze allang gevlogen.

220 op 't kozijn zetten
pi_48481448
quote:
Op woensdag 18 april 2007 10:17 schreef Faithz het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat jij beneden bent, zijn ze allang gevlogen.

220 op 't kozijn zetten
dobermann in je woonkamer....

of 2....
  woensdag 18 april 2007 @ 22:08:22 #35
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48481777
Blaffen is al genoeg
pi_49005721
hij draait hier mijn galaxy!!! geen valse meldingen helemaal goed. Het is dan ook een profesioneel systeem
pi_49030240
Wat te denken van webcam's die je om de *aantal seconde een foto laat uploaden naar en server die in een ander pand staat?

Ok is geen alarm maar je kan wel naar de politie stappen met beeleden van de eventueele daders.
pi_49030522
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 09:59 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat te denken van webcam's die je om de *aantal seconde een foto laat uploaden naar en server die in een ander pand staat?

Ok is geen alarm maar je kan wel naar de politie stappen met beeleden van de eventueele daders.
nog mee bezig ...maar als je dit mooi wil doen ben je ook een sloot geld kwijt. Mooiste is een IP camera, die van zichzelf weer erg duur is want ze moeten wel klein zijn en niet lelijk.
pi_49039542
quote:

mag niet zomaar gebruikt worden dan als bewijsmateriaal...
pi_49049694
quote:

Zorg dan voor een motion detectioncamera, en een sticker op je toegangsdeur.
pi_49078648
on topic:

nog meer mensen die een alarm hebben?
  maandag 7 mei 2007 @ 05:30:55 #42
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_49089258
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:33 schreef TheFrankey het volgende:
on topic:

nog meer mensen die een alarm hebben?
nee maar werk er wel mee.... vandaag weer eentje installeren.... incl rookkanon..... hoop dat die niet ongewild afgaat
pi_49089338
quote:
Op maandag 7 mei 2007 05:30 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

nee maar werk er wel mee.... vandaag weer eentje installeren.... incl rookkanon..... hoop dat die niet ongewild afgaat
  maandag 7 mei 2007 @ 11:04:19 #44
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49093146
Hoe zit zo'n alarm nou verzekeringstechnisch in elkaar? als je een bepaalde klasse hebt van alarmsystemen dan kun je, naar wat ik gehoord heb, 10% korting krijgen op je inboedelverzekering. Als je een koophuis hebt kan dit ook voor een meerwaarde zorgen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Wat zijn in dit geval goede systemen?
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_49104021
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:04 schreef RecomServ het volgende:
Hoe zit zo'n alarm nou verzekeringstechnisch in elkaar? als je een bepaalde klasse hebt van alarmsystemen dan kun je, naar wat ik gehoord heb, 10% korting krijgen op je inboedelverzekering. Als je een koophuis hebt kan dit ook voor een meerwaarde zorgen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Wat zijn in dit geval goede systemen?
Je kan inderdaad korting krijgen. Maar dan moet je alarm wel aangesloten zijn door een erkent bedrijf. Met zegel dus.
Daarnaast moet je bij inbraak wel bewijzen dat het alarm erop stond, anders krijg je misschien wel niets. Ik heb het niet voor de premie maar voor eigen veiligheid.
Meerwaarde ongetwijveld als je het netjes maakt. In mijn huis is helemaal niets te zien van het alarm. Behalve de 2 bedienpanelen dan en zijn netjes op de muur gevreesd.

Goede merken zijn Honeywell Galaxy en Aritech meen ik

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2007 15:55:57 ]
pi_49134166
Hoe zijn de ervaringen hier met een PIR icm met huisdieren (kat).
Ik kreeg van de makelaar een coupon voor een gratis alarmsysteem, moest ik alleen wel 5 jaar lid worden van de meldkamer, 1500 euro... lekker gratis is dat
Anyway voor dat geld kan ik een redelijk systeem kopen en nog wat over houden. Maar het moet dus wel werken ICM met onze huistijger
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:53:56 #47
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_49152072
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:34 schreef 911GT2 het volgende:
Hoe zijn de ervaringen hier met een PIR icm met huisdieren (kat).
Ik kreeg van de makelaar een coupon voor een gratis alarmsysteem, moest ik alleen wel 5 jaar lid worden van de meldkamer, 1500 euro... lekker gratis is dat
Anyway voor dat geld kan ik een redelijk systeem kopen en nog wat over houden. Maar het moet dus wel werken ICM met onze huistijger
er zijn PIR detectoren die huisdiervriendelijk zijn... gaat op gewicht dan.... weet niet hoeveel je kat weegt?
pi_49153017
Wij hadden ook altijd een alarmsysteem (bij ouders thuis) en ik werd altijd zenuwachtig van dat ding
Als het alarm ingeschakeld stond en je liep door een sensor begon alles te piepen in huis.. en dan moest je nog snel de code invoeren. Vooral mijn zusje had er in het begin moeite mee, die door de spanning van het piepen spontaan weleens 3x achter elkaar de verkeerde code intoetste

Of ik, die de meterkast eens opentrok met ingeschakeld alarm..en er een letterlijk oorverdoevend gejoel m'n gehoorgangen kwam binnenstormen.

Of als we 's avonds stiekem op de overloop mandarijntjes aan het overgooien waren (je moest wat als kind ) en er één recht door een sensor heenvloog....

Of, als je dan snel de alarmcentrale belt om een vals alarm door te geven.. de code bij hen anders gerigistreerd staat en er tóch een politiewagen wordt gestuurd

Nouja, gelukkig heb ik nu m'n eigen huis en heb ik er geen last meer van
Maar als ik nu bij mijn ouders slaap in hun nieuwe huis waar óók weer zo'n complex geval in zit, ga ik 's nachts maar niet meer naar de wc
pi_49831627
vanochtend eerste valse melding :-) Mijn vriendin deed het raam beneden even open vanochtend. Ze was echter vergeten het alarm uit te zetten.
Ik was wakker.....

Maar dat is gewenning zeg ik dan. Het werkt dus prima!
pi_50077830
Dat was dus theoretisch gezien geen valse melding, maar een bedieningsfout
  maandag 4 juni 2007 @ 00:48:03 #51
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_50078354
ben te lui om het hele topic te doorlezen ; maar ben "specialist" in deze branche; dus liefst niet te veel buiten de werkuren; maar indien iemand vragen heeft omtrent een efficiente telebewaking; just shoot
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_50078909
Is Honeywell wat ook voor ADT levert?
  maandag 4 juni 2007 @ 01:13:13 #53
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_50079002
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:10 schreef Repeat het volgende:
Is Honeywell wat ook voor ADT levert?
yep Maar vooral als leverancier voor specifieke pack's
is de eerste keer dat ik ADT op FOK! lees
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_50079049
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:13 schreef misteriks het volgende:

[..]

yep Maar vooral als leverancier voor specifieke pack's
is de eerste keer dat ik ADT op FOK! lees
Ik herkende het bedieningspaneel
pi_50105802
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik herkende het bedieningspaneel
ik heb er zelfs 2! Een MK7 bij de voordeur en een iets ouderen (waar het klepje ook het display bedekt) op de slaapkamer.

Vind het wel jammer dat die piep uit de bedieningskastjes zo verschrikkelijk hard zijn. mag wel iets zachter, maar dat is volgens mij niet in te stellen.
pi_50112630
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:13 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

ik heb er zelfs 2! Een MK7 bij de voordeur en een iets ouderen (waar het klepje ook het display bedekt) op de slaapkamer.

Vind het wel jammer dat die piep uit de bedieningskastjes zo verschrikkelijk hard zijn. mag wel iets zachter, maar dat is volgens mij niet in te stellen.
Kastje openmaken, en speakertje afplakken of dichtlijmen?
pi_77357440
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:45 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Kastje openmaken, en speakertje afplakken of dichtlijmen?
Ik heb er even over nagedacht, vind dit geen goede oplossing. Maar dit heb ik besloten na veel wikken en wegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')