Zkr een optie voor een veilig gevoel, met een doormelding erbij. Maar wat ik dan niet begrijp ik geen pirretjes? Bedoel, door je huis heen banjeren kan altijd, je kan verschillende zones instellen op de centrale...quote:Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef TheFrankey het volgende:
[knip]
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden. Aan de achterkant hebben we een schuin dak tot de beganegrond zeg maar. en daan de voorkant is het praktish onmogelijk om daardoor naar binnen te komen.quote:Op zondag 15 april 2007 10:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Zkr een optie voor een veilig gevoel, met een doormelding erbij. Maar wat ik dan niet begrijp ik geen pirretjes? Bedoel, door je huis heen banjeren kan altijd, je kan verschillende zones instellen op de centrale...
Je hebt tegenwoordig hele mooie pirren voor de woonkamer. Maar een reden waarom wel een pir? Wat gaat er gebeuren als ze het magneet contactje zien vanaf buiten en gewoon een raam ingooien? Heb je aan je schoot en mangeet contacten niets meer...quote:Op zondag 15 april 2007 10:34 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden. Aan de achterkant hebben we een schuin dak tot de beganegrond zeg maar. en daan de voorkant is het praktish onmogelijk om daardoor naar binnen te komen.
Het huis is 5 jaar oud en al het hang en sluitwerk is reedspolitiekeurmerproof.
Een pir lijkt mij overbodig. Maar ik hoor graag argumenten om het wel te gebruiken,.
Ik zou hem op een aparte zone kunnen doen, nou verdient een pir ook niet de schoonheidsprijs in je woonkamer....
Een pir is een bewegingsdetector. Net zoals je bijvoorbeeld vaak op buitenlampen ziet. Je hebt ze ook met infrarood, deze zijn dan vaak huisdierproof. hoe dat werkt weet ik nietquote:
Klopt. En misschien heb je daardoor wel een extra adreskaart nodig voor je centrale (wat uiteindelijk weer duurder zou zijn dan 1 pir)quote:Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Nou, met 1 pir dek je een hele ruimte af, terwijl je er misschien wel 4 of 5 magneetcontacten voor nodig hebt. Bovendien heb je het verschil tussen toegangsbewaking en ruimte bewaking.
Met een magneetcontact ben je niet beschermd tegen het inslaan van een raam, terwijl je met een PIR dat wel opvangt.
Maar als je huisdieren hebt, dan zou ik ook niet zo happig zijn op een PIR, ondaks dat er een 'huisdiervriendelijke' stand opzit.
maar aan de andere kant verwacht ik niet dat ze mijn thermopene ramen inslaan, netjes het glas verwijderen etc. en dan gaan zitten stelen.quote:Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Met een magneetcontact ben je niet beschermd tegen het inslaan van een raam, terwijl je met een PIR dat wel opvangt.
Heb je veel spelende kinderen in de buurt? Want die glasbreuk melders zijn erg gevoelig. Stel er wordt een keer een bal tegen de ruit aan gespeeld, geeft ie een melding afquote:Op zondag 15 april 2007 10:40 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
maar aan de andere kant verwacht ik niet dat ze mijn thermopene ramen inslaan, netjes het glas verwijderen etc. en dan gaan zitten stelen.
Ik heb via marktplaats ook 5 magneetcontacten 2 pirren en 4 glasbreukmelders gekocht. In 1 koop dus
ja het zijn eigenlijk trillingssensoren he, ik verwacht niet dat ik ze ga gebruiken.quote:Op zondag 15 april 2007 10:41 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Heb je veel spelende kinderen in de buurt? Want die glasbreuk melders zijn erg gevoelig. Stel er wordt een keer een bal tegen de ruit aan gespeeld, geeft ie een melding af
Precies. EIgenlijk zou je met wat basic dingen wel weg kunnen komen. Schootcontact en een magneetcontact op de voor en 8terdeur. Pirretje in de gang en 1 in de keuken. Een stralende door de woonkamer heen, en op alle opende ramen mangeetcontactjes op de begane grond (wellicht op de 1e verdieping ook wanneer makkelijk te bereiken)quote:Op zondag 15 april 2007 10:43 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ja het zijn eigenlijk trillingssensoren he, ik verwacht niet dat ik ze ga gebruiken.
Magneet contacten zijn er ook in versies die je kunt invrezen, mooi systeem. Heb je btw je schootcontacten ook meegerekend?quote:Op zondag 15 april 2007 10:51 schreef TheFrankey het volgende:
mmm toch blijf ik twijvelen bij de pirren.... ik vind ze ook lelijk magneetcontacten zijn vrij onzichtbaar.
Je hebt daar ook geen ramen e.d.quote:Op zondag 15 april 2007 10:34 schreef TheFrankey het volgende:
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden.
Nee, net even opgezocht. maar heb ik die presee nodig dan? Als ik een magneetcontact gebruik ben ik er toch ook? Anders voer ik het dubbel uitquote:Op zondag 15 april 2007 10:52 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Magneet contacten zijn er ook in versies die je kunt invrezen, mooi systeem. Heb je btw je schootcontacten ook meegerekend?
Gaat erom dat je je alarmsysteem niet kunt inschakelen wanneer de deuren niet op slot zijn gedraaid. Stel: De deuren zijn niet op slot en er wordt 'ingebroken', ben je niet verzekerd...quote:Op zondag 15 april 2007 11:02 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Nee, net even opgezocht. maar heb ik die presee nodig dan? Als ik een magneetcontact gebruik ben ik er toch ook? Anders voer ik het dubbel uit
quote:Op zondag 15 april 2007 11:02 schreef TheFrankey het volgende:
@logical ik verwacht niet, gezien de bouw van het huis dat ze die route zullen kiezen.
Zit wat in...quote:
Wij hebben een Varel alarminstallatie en in 10 jaar nog nooit een vals alarm gehad. Een enkele keer ging het alarm af omdat wij aanwijsbaar iets verkeerd gedaan hebben. Zoals de stroom volledig uitschakelen of aan de telefoonlijn werken. In beide gevallen wordt dan direct een sabotagemelding naar de meldkamer gestuurd. De eerste keer stond binnen 10 minuten de politie in de keukenquote:Op zondag 15 april 2007 14:17 schreef bart1977 het volgende:
Ik heb wel eens nagedacht over een alarmsysteem, maar het percentage vals alarm is bizar (volgens deze link minstens 94%. Volgens mij het enige dat helpt is een terugbel-systeem, d.w.z. bij een alarm wordt je gebeld door de centrale. Maar ja, dan heb je een KPN vaste lijn nodig (en wij gebruiken alleen mobieltjes).
Of bederf ik nu de pret? :-D
dat zijn ook valse alarmen... als het alarm af gaat zonder dat er echt iets is dan is het een vals alarm, ook al is het een bedieningsfout...quote:Op zondag 15 april 2007 14:47 schreef 12bhippy het volgende:
[..]
Wij hebben een Varel alarminstallatie en in 10 jaar nog nooit een vals alarm gehad. Een enkele keer ging het alarm af omdat wij aanwijsbaar iets verkeerd gedaan hebben. Zoals de stroom volledig uitschakelen of aan de telefoonlijn werken. In beide gevallen wordt dan direct een sabotagemelding naar de meldkamer gestuurd. De eerste keer stond binnen 10 minuten de politie in de keuken, en na die keer bellen we eerst even op als we iets aan de stroom of telefoonlijn gaan doen. Maar bij ons is het ook door een installateur geïnstalleerd. Het komt volgens mij allemaal vrij nauw om storingen te voorkomen en dat zou ik dan ook nooit zelf doen.
Dit ziet er wel super uit en geeft me een lekker gevoel.. wat kost zoiets nou? Daar staat vanaf 1,- per dag maar dat zal wel veel hoger uitvallen als je meer service wilt denk ik.quote:Op zondag 15 april 2007 10:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet niet. ik heb nog nooit zo'n systeem gehad, en er is ook nog nooit ingebroken![]()
TVP:
Ik heb net een huis gekocht. Zit ook een alarmsysteem op van @home, dat is met telefoonverbinding met een centrale en een beveiligingscontract.
Zoiets: http://www.homesafety.nl/Producten/Producten+overzicht.htm
Iemand ervaringen?
Dat weet ik niet. Het zit al in het huis, en ik heb helaas geen idee wat het kost. Ik zie het wel als ik de eerste rekening op de mat ligt.quote:Op zondag 15 april 2007 21:54 schreef Faithz het volgende:
[..]
Dit ziet er wel super uit en geeft me een lekker gevoel.. wat kost zoiets nou? Daar staat vanaf 1,- per dag maar dat zal wel veel hoger uitvallen als je meer service wilt denk ik.
Tegen de tijd dat jij beneden bent, zijn ze allang gevlogen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:27 schreef TheFrankey het volgende:
Jongeren breken in met nieuwe methode
toch maar glasbreukmelders
dobermann in je woonkamer....quote:Op woensdag 18 april 2007 10:17 schreef Faithz het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jij beneden bent, zijn ze allang gevlogen.
220 op 't kozijn zetten![]()
nog mee bezig ...maar als je dit mooi wil doen ben je ook een sloot geld kwijt. Mooiste is een IP camera, die van zichzelf weer erg duur is want ze moeten wel klein zijn en niet lelijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:59 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat te denken van webcam's die je om de *aantal seconde een foto laat uploaden naar en server die in een ander pand staat?
Ok is geen alarm maar je kan wel naar de politie stappen met beeleden van de eventueele daders.
mag niet zomaar gebruikt worden dan als bewijsmateriaal...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:59 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat te denken van webcam's die je om de *aantal seconde een foto laat uploaden naar en server die in een ander pand staat?
Ok is geen alarm maar je kan wel naar de politie stappen met beeleden van de eventueele daders.
Zorg dan voor een motion detectioncamera, en een sticker op je toegangsdeur.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:59 schreef allsystemshalt het volgende:
nee maar werk er wel mee.... vandaag weer eentje installeren.... incl rookkanon..... hoop dat die niet ongewild afgaatquote:Op zondag 6 mei 2007 21:33 schreef TheFrankey het volgende:
on topic:
nog meer mensen die een alarm hebben?
quote:Op maandag 7 mei 2007 05:30 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
nee maar werk er wel mee.... vandaag weer eentje installeren.... incl rookkanon..... hoop dat die niet ongewild afgaat![]()
Je kan inderdaad korting krijgen. Maar dan moet je alarm wel aangesloten zijn door een erkent bedrijf. Met zegel dus.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:04 schreef RecomServ het volgende:
Hoe zit zo'n alarm nou verzekeringstechnisch in elkaar? als je een bepaalde klasse hebt van alarmsystemen dan kun je, naar wat ik gehoord heb, 10% korting krijgen op je inboedelverzekering. Als je een koophuis hebt kan dit ook voor een meerwaarde zorgen. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Wat zijn in dit geval goede systemen?
er zijn PIR detectoren die huisdiervriendelijk zijn... gaat op gewicht dan.... weet niet hoeveel je kat weegt?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:34 schreef 911GT2 het volgende:
Hoe zijn de ervaringen hier met een PIR icm met huisdieren (kat).
Ik kreeg van de makelaar een coupon voor een gratis alarmsysteem, moest ik alleen wel 5 jaar lid worden van de meldkamer, 1500 euro... lekker gratis is dat
Anyway voor dat geld kan ik een redelijk systeem kopen en nog wat over houden. Maar het moet dus wel werken ICM met onze huistijger
yepquote:Op maandag 4 juni 2007 01:10 schreef Repeat het volgende:
Is Honeywell wat ook voor ADT levert?
Ik herkende het bedieningspaneelquote:Op maandag 4 juni 2007 01:13 schreef misteriks het volgende:
[..]
yepMaar vooral als leverancier voor specifieke pack's
is de eerste keer dat ik ADT op FOK! lees![]()
ik heb er zelfs 2! Een MK7 bij de voordeur en een iets ouderen (waar het klepje ook het display bedekt) op de slaapkamer.quote:
Kastje openmaken, en speakertje afplakken of dichtlijmen?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:13 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ik heb er zelfs 2! Een MK7 bij de voordeur en een iets ouderen (waar het klepje ook het display bedekt) op de slaapkamer.
Vind het wel jammer dat die piep uit de bedieningskastjes zo verschrikkelijk hard zijn. mag wel iets zachter, maar dat is volgens mij niet in te stellen.
Ik heb er even over nagedacht, vind dit geen goede oplossing. Maar dit heb ik besloten na veel wikken en wegenquote:Op maandag 4 juni 2007 23:45 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Kastje openmaken, en speakertje afplakken of dichtlijmen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |