VerSCHlag, zonder dit topic was ik er waarSCHijnlijk nooit geweest maar ben er toch even langs gereden uit een soort antropologische belangstelling en best een aardige middag gehad.
Voor de neutrale toeSCHouwr zoals ik viel het qua voetbal zwaar tegen. Ik kijk zelden wedstrijden op dit niveau maar mag toch hopen dat het normaal wat beter en verzorgder is. Heel veel balverlies, heel veel ballen zomaar naar voren pompen en vooral heeeeeeeeeel veeeeeeeeel blessures.
Spakenburg was de bovenliggende ploeg, zeker tot de 2-1 maar had na de 2-1 ook nog een tweetal goede kansen om gelijk te maken en dat was zeker verdiend geweest. Waarschijnlijk waren de Vogels erg nerveus maar er lukte vrijwel niks, geen lijn in het spel. Een nogal Huntelaar achtige blonde spits voorin die ik erg matig vond maar wel de winnende goal maakte. Bij Spakenburg zat de vechtlust en de inzet maar ook de pech. Vogels maakten nauwelijks de indruk dat ze beseften dat het om het kampioenschap ging. Meer geluk dan wijsheid dus. Een volstrekt onterechte penalty, ik stond er met mijn neus bovenop en een wat gelukkige counter en de wedstrijd was beslist.
Publiek van Spakenburg was ook de bovenliggende partij al had ik van die beruchte sfeer wel iets meer verwacht. Of kwam dat door het ontbreken van bier?
Wel geweldig hoor, al die mensen in zo'n durp, in zo'n klein stadionnetje, schouder aan schouder langs de lijn, iedereen zoekend naar een goed plekje. Er viel nog een oude man flauw, ik zag twee mannen van een jaar of 60 geweldige ruzie krijgen over die penalty
![]()
Ik ben nog wel benieuwd hoe het nou preciesz it in dit durp. Wanneer je hart blauw/wit kleurt of rood, heeft dat met families temaken, met geografie of geloof?