abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48337334
Vanavond gooide iemand op een vriend van mij een milkshake, zomaar, waardoor hij onder de milkshake kwam te zitten.
Hij weet wie de persoon is. Kan hij nu naar het politie bureau gaan en aangifte doen?
Zoja, wat is dan de straf die de andere persoon krijgt?

[ Bericht 9% gewijzigd door ThijsThijs op 14-04-2007 23:58:08 ]
google is your friend
pi_48337356
welke smaak?
No. I'm not part of the show.
pi_48337363
haha, aardbei
google is your friend
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:53:56 #4
173649 SWAB
nou ja alles !!
pi_48337380
Ligt aan de smaak milkshake
pi_48337411
5 jaar cel...
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
pi_48337463
ik zit te fucken.. maar ik weet het niet, het lijkt me niet,
Hij heeft geen schade ondervonden (neem ik aan..)
Aan kleding of aan zichzelf.
Ik denk dat ze er dan alleen melding van maken maar er totaal niets mee doen.
pi_48337502
Zijn kleding zat wel onder de milkshake.
google is your friend
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:59:17 #8
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48337546
Wat een humor zeg
En je vriend liet het gewoon gebeuren?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_48337553
hand afhakken!
pi_48337558
Jep
google is your friend
pi_48337577
Ik zou graag wat serieuze antwoorden willen..
google is your friend
  zondag 15 april 2007 @ 00:01:13 #12
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48337611
Aangifte doen, en dan doet de politie er niets mee omdat ze het met andere dingen te druk hebben (flitsen)
  zondag 15 april 2007 @ 00:02:00 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48337635
Iemand gooide zomaar een aarbeienmilkshake over hem leeg? Misschien dat je de stomerijkosten terugkrijgt maar ik geef je weinig kans op een rechtszaak met gevangenisstraffen
  zondag 15 april 2007 @ 00:03:56 #14
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48337701
Ik was die persoon dus echt wel achterna gegaan

Anyway, ga gewoon naar desbetreffende persoon en eis dat hij de stomerijkosten betaald, veel meer zul je er niet uithalen met of zonder politie.

Stel je voor als de politie zich hier mee ging bezig houden zeg.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_48337741
Een milkshake! Man man als ik ergens zin in heb dan is het wel een milkshake
pi_48337793
Is er een kans dat de jongen een strafblad krijgt?
google is your friend
  zondag 15 april 2007 @ 00:07:59 #17
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_48337814
..... Nu heb ik zin in een milkshake.....
En de mac is net 7 minuten dicht..

AARGH!!! Bedankt maar weer.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 15 april 2007 @ 00:09:55 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48337870
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:07 schreef ThijsThijs het volgende:
Een strafblad omdat je iemands kleren vies hebt gemaakt? Ik denk dat half Nederland dan wel een strafblad zou kunnen hebben.

Heb je trouwens enig idee waarom diegene het deed? Anyway, ik zou maar tevreden zijn als je de stomerijkosten vergoed zou krijgen

[ Bericht 21% gewijzigd door TNA op 15-04-2007 00:15:12 ]
pi_48337875
quote:
Nah waarschijnlijk gaat de politie er niet eens wat mee doen...
Do you know the difference between commitment and involved?
Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
pi_48337941
quote:
Ik denk het niet.
Hij heeft volgens mij geen schade aangericht.
(vuile kleding is geen schade)

Sommige mensen worden compleet in elkaar geslagen en die daders gebeurt ook niets mee, dus ik denk dat hier ook niet veel mee gebeurt.
Als je echt een serieus antwoord wilt van mensen die er meer verstand van hebben is het misschien handig om dit topic door te kicken naar een ma-tot vrijdag tussen 9 en 5.
Om 0:11 op een zondag ochtend komt er weinig serieus voorbij denk ik..
pi_48337973
Oke dat ga ik dan doen
google is your friend
pi_48337992
quote:
Blijkbaar speelt er dus toch wat en is het niet "zomaar".

Verder lijkt het me verstandig jezelf niet verder belachelijk te maken en gewoon je kleren te wassen en door te gaan met je leven
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48338807
quote:

HBO, ik hoop dat je dronken bent terwijl je dit topic hebt geplaatst. Ik zit hier nuchter en ik kan alleen maar lachen Get a life!
pi_48338823
Trouwens he als jij je vriend nou lekker vindt kan je die milkshake lekker van hem aflikken, heb je een win win situatie!
  zondag 15 april 2007 @ 00:52:07 #25
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_48338921
alsof de politie daar wat aan gaat doen

heb het zelf wel eens gehad dat een gozer van een metertje afstand een patatje op me dacht te kunnen schieten met z'n rietje als blaaspijp..... rietje zat nog vol milkshake
pi_48339373
de politie doet echt niet zo snel iets hoor...
ben een tijd geleden dik een maand lang bedreigd...en op het laatst van mijn fiets getrokken door die meiden.....weet niet wat ze verder wouden doen, maar toen kwam er een klasgenoot van mij aanrijden met de auto....en kregen hij en die meiden ruzie (hij wist ook wat er speelde en wist meteen wat er aan de hand was toen hij mij van de fiets afgetrokken zag worden) en schopten ze een deuk in zijn auto....
Aangifte er van gedaan en alles....van de bedreigingen, het van de fiets aftrekken en de deuk....
en dat van die deuk kwam voor....en ik moest komen getuigen, en met de rest werd niets gedaan....
  zondag 15 april 2007 @ 02:03:18 #27
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_48339992
De politie doet er niets aan. Sterker nog als die maat van je de des betreffende persoon terug pakt en hem/haar een klap geeft loopt hij kans om vervolgd te worden. Yes it's a sick world.
The Light Is Leaving Us All
  zondag 15 april 2007 @ 02:07:51 #28
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_48340040
quote:
wat ben jij een n.e.r.d., had gewoon een milkshake teruggegooid, opgelost.
pi_48340113
waarom aangifte doen?

Gewoon direct het principe van 'oog om oog, tand om tand' toepassen...

nehhh, beter had die vriend van jou die gozer boven op z'n muil geslagen...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_48341264
Strafrechtelijk heb je volgens mij weinig kans van slagen.

Als je het echt in juridische zin wilt aanpakken, dien je de dader civielrechtelijk aansprakelijk te stellen voor de schade op basis van onrechtmatige daad (art. 6:162 lid 2 bw). Hiermee kun je (in theorie) de geleden schade verhalen op de dader.

Overigens, voordat jij en je vriend helemaal blij worden. Ook in een verhaalsactie OD zit weinig kans hoor, en voor de kosten die je zou moeten maken (waaronder verplichte procesvertegenwoordiging, dus advocaat) kun je bijna een MC-D-vestiging kopen

Moraal van dit verhaal, lik je wonden (milkshake) en gaat door met leven
Quinn Dexter
pi_48341956
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:07 schreef GizartFRL het volgende:
..... Nu heb ik zin in een milkshake.....
En de mac is net 7 minuten dicht..

AARGH!!! Bedankt maar weer.
Welke uithoek woon je dan dat de MAC al om 0:00 uur dicht is?
De meeste zijn toch tot 1:00 of 2:00 uur open.
  zondag 15 april 2007 @ 10:25:00 #32
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_48342308
kan je het ook niet op mishandelinig gooien eigenlijk? (slagen en verwonding)

bv. stel zo'n vieze dierenactivist gooit een blik rode verf op m'n bondjas, dan kan je hem ook voor de rechter dagen.
pi_48342437
Maak je eigen milkshake (bloed, kots, schijt en pis) en gooi die op hem, dat zal hem leren.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_48342529
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:25 schreef dvdk het volgende:
kan je het ook niet op mishandelinig gooien eigenlijk? (slagen en verwonding)
Voor het gooien van een milkshake?

Met een beetje geluk krijg je de stomerij kosten eruit maar dan ben je het geld kwijt aan een advocaat. Als ik iig zo'n brief zou krijgen van de advocaat van TS dan zou ik eerst nog een brief of 5 terug sturen met allerlei domme vragen en verwijzingen naar wetten en jurisprudentie om vervolgens na 5 brieven toch akkoord te gaan met het betalen van de stomerij kosten waardoor TS de rekening v/d advocaat moet betalen

Zelfs al zou je dit op een rechtzaak uit laten komen dan moet je nog bewijzen dat de milkshake bewust werd gegooid. Zonder getuigen zal de dader gewoon roepen dat hij struikelde
  zondag 15 april 2007 @ 10:42:16 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48342578
De oplossing voor dit soort gevallen is dan ook om de milkshakegooier in een stil steegje bestraffend toe te laten spreken door twee hells-angels.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 15 april 2007 @ 10:43:05 #36
170577 bugeye1
Dit is een ondertitel
pi_48342592
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:05 schreef thaleia het volgende:
Een milkshake! Man man als ik ergens zin in heb dan is het wel een milkshake
Als de politie toch niets aan doet, wil ik best naar je langskomen om milkshake over je heen te gooien hoor

Dit is een signature
  zondag 15 april 2007 @ 10:45:59 #37
170577 bugeye1
Dit is een ondertitel
pi_48342636
Trouwens toen die jongen het gooide, was hij met andere mensen of zei hij ook wat?

Dit is een signature
  zondag 15 april 2007 @ 11:47:04 #38
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_48343800
Zie je het al voor je . Gast staat bij de kassa, besteld grote aardbei milkshake, betaald, krijgt hem, trekt de deksel eraf, draait zich om en gooit het over de eerste beste onbekende heen.... Heerlijk
  zondag 15 april 2007 @ 11:58:01 #39
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48343948
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:47 schreef Bob-B het volgende:
Zie je het al voor je . Gast staat bij de kassa, besteld grote aardbei milkshake, betaald, krijgt hem, trekt de deksel eraf, draait zich om en gooit het over de eerste beste onbekende heen.... Heerlijk
Zie gast vervolgens dubbelklappen als-ie een karatetrap in z'n maag krijgt
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_48344009
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Voor het gooien van een milkshake?

Met een beetje geluk krijg je de stomerij kosten eruit maar dan ben je het geld kwijt aan een advocaat. Als ik iig zo'n brief zou krijgen van de advocaat van TS dan zou ik eerst nog een brief of 5 terug sturen met allerlei domme vragen en verwijzingen naar wetten en jurisprudentie om vervolgens na 5 brieven toch akkoord te gaan met het betalen van de stomerij kosten waardoor TS de rekening v/d advocaat moet betalen
Dat is heel simpel te ondervangen door als eiser niet akkoord te gaan met een schikking. Voor de rechter ga je nat en dan mag je één keer raden wie er voor het grootste gedeelte van de kosten mag opdraaien
quote:
Zelfs al zou je dit op een rechtzaak uit laten komen dan moet je nog bewijzen dat de milkshake bewust werd gegooid. Zonder getuigen zal de dader gewoon roepen dat hij struikelde
Dan nog ben je nog steeds aansprakelijk voor de geleden schade
pi_48344157
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:00 schreef Fastmatti het volgende:
Dat is heel simpel te ondervangen door als eiser niet akkoord te gaan met een schikking. Voor de rechter ga je nat en dan mag je één keer raden wie er voor het grootste gedeelte van de kosten mag opdraaien
Jij eist van mij de kosten v/d stomerij. Ik vraag me af of dat eenvoudig zou kunnen en correspondeer een paar keer met je advocaat. Onder het mom van "goh ik deed het niet express gelden er dan geen andere wetten die me van aansprakelijkheid afhelpen?" en meer van dat soort vragen over hoe de wet precies werkt en vervolgens kom ik na een brief of 5 tot de conclusie dat ik dan blijkbaar niets meer kan en ga ik akkoord met het vergoeden van de schadevergoeding.

Dan kunnen er twee dingen zijn gebeurd; jij kan je aanbod hebben ingetrokken waardoor je opeens meer van mij eist of je aanbod loopt nog. In het laatste geval heb ik het aanbod geaccepteerd en zijn we klaar. In het eerste geval zul je bij de rechter aannemelijk moeten maken dat ik het slechts deed om jou op kosten te jagen en ik zal dan verklaren dat ik als brave burger toch geen idee heb hoe de wet precies in elkaar steekt (er zijn niet voor niets zoveel advocaten en grote advocaten kantoren; blijkbaar is het lastig) en dat ik twijfelde of het toch net niet anders in elkaar zat en dat ik daarom correspondentie aan ben gegaan met de advocaat maar dat ik uiteindelijk tot de conclusie ben gegaan dat je eis wel terrecht was en toen was ik gerustgesteld en wilde ik de kosten best vergoeden. Ik wilde toch eerst weten of je wel in je recht stond en als jij denkt dat via een advocaat te moeten doen dan is dat je goed recht maar dan betaal je dat ook zelf.

Knappe vent als je dat naar de rechter durft te brengen
pi_48345337
De dagvaarding ligt er waarschijnlijk eerder dan dat jij akkoord ben gegaan met het voorstel. Zo niet, dan verdwijnt jou akkoord op wonderbaarlijke wijze
pi_48345431
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:01 schreef Fastmatti het volgende:
De dagvaarding ligt er waarschijnlijk eerder dan dat jij akkoord ben gegaan met het voorstel. Zo niet, dan verdwijnt jou akkoord op wonderbaarlijke wijze
Vervolgens kom ik bij de rechter en verklaar ik dat ik met jou in gesprek (dmv correspondentie) was over of je aanklacht rechtvaardig was en dat ik daar nog niet geheel van overtuigd was en dat ik nog een paar vragen had maar dat jij dat blijkbaar niet af wilde wachten en direct een dagvaarding de bus in schopte. Dat terwijl ik helemaal niet negatief tegenover een schadevergoeding sta maar ik wil slechts weten of die gerechtvaardigd is en daarover was ik dus in gesprek. Dat je dus met die dagvaarding komt is wel erg snel en geeft al aan dat jij op niets anders uit bent dan het toebrengen van zoveel mogelijk financiele schade in plaats van een fatsoenlijke oplossing te vinden voor een geschil van een euro of 30,- en alleen al daarom zou het schandalig zijn als ik daarvoor op moet draaien temeer omdat ik wel bereid ben was om een fatsoenlijk compromis te bereiken.

Succes bij de rechter zou ik zeggen

En een akkoord aan je advocaat gaat niet op wonderbaarlijke wijze verdwijnen aangezien ik het dan wel persoonlijk dan wel aangetekend laat bezorgen en ik uiteraard een kopie achterhoud. Als dat akkoord dus weggegooid wordt door je advocaat dan bel ik de volgende dag de deken van advocaten even op om meneer aan te geven. Ik denk niet dat er een advocaat is die voor een dergelijk achterlijk laag bedrag z'n carriere op het spel wil zetten. Uiteraard sterkt dat m'n zaak dat je op niets anders uit bent dan mij financieel zo zwaar mogelijk te belasten in plaats van een schade vergoeding te krijgen.
  zondag 15 april 2007 @ 13:10:06 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48345528
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:05 schreef FJD het volgende:
Dat terwijl ik helemaal niet negatief tegenover een schadevergoeding sta maar ik wil slechts weten of die gerechtvaardigd is en daarover was ik dus in gesprek.
Jij beschadigt andermans spullen, iemand vraagt of je dat wilt vergoeden, en jij gaat met een advocaat zitten emmeren of het wel gerechtvaardigd is of je de schade moet vergoeden?

pi_48345602
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:10 schreef gronk het volgende:
Jij beschadigt andermans spullen, iemand vraagt of je dat wilt vergoeden, en jij gaat met een advocaat zitten emmeren of het wel gerechtvaardigd is of je de schade moet vergoeden?

Met een advocaat komen omdat je te laf bent om zelf een de stomerij kosten te vragen bij de dader slaat natuurlijk ook nergens op en dat voor 30,-
pi_48345752
quote:
Té triest dit...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 15 april 2007 @ 13:50:46 #47
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48346597
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Met een advocaat komen omdat je te laf bent om zelf een de stomerij kosten te vragen bij de dader slaat natuurlijk ook nergens op en dat voor 30,-
Ik mag aannemen dat je eerst een telefoontje doet, dan 'n brief stuurt, en daarna stevigere middelen in de arm neemt.

Overigens blijf ik van mening dat Hells Angels voor dit soort ettertjes veel effectiever zijn
pi_48346644
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:01 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Aangifte doen, en dan doet de politie er niets mee omdat ze het met andere dingen te druk hebben (flitsen)
yep,
Bekeurd
History became legend, legend became myth.
pi_48346687
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:50 schreef gronk het volgende:
Ik mag aannemen dat je eerst een telefoontje doet, dan 'n brief stuurt, en daarna stevigere middelen in de arm neemt.
Sowieso is het gooien van milkshakes triest maar volgens mij krijg je dat spul gewoon uit je kleding. Het is niet meer dan melk/ijs met een heleboel suiker en een smaakje. Dus wat dat betreft kun je het maar beter gewoon wassen en doorgaan met je leven.
pi_48346853
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:52 schreef ThijsThijs het volgende:
Vanavond gooide iemand op een vriend van mij een milkshake, zomaar, waardoor hij onder de milkshake kwam te zitten.
Hij weet wie de persoon is. Kan hij nu naar het politie bureau gaan en aangifte doen?
Zoja, wat is dan de straf die de andere persoon krijgt?
Ten eerste is je vriend een pauper, omdat hij dat laat gebeuren. Jij bent er overigens ook een.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')