abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 14:31:56 #201
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48347720
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:06 schreef moussie het volgende:

[..]

nou, ik vind al dat "gekanker" op Nederland anders behoorlijk geïntegreerd hoor, de gemiddelde autochtoon doet niet anders .. en eigen taaltjes, tja, we hebben ABN en daarnaast een heleboel streektalen, je gaat toch ook niet zeuren over groningers of friezen of ... ?

hoe ging dat leuke levenslied over een kind uit een achterbuurt van toen (toen, je weet, vroeger toen alles nog goed en blank was en zo) ook alweer ..

krijg toch allemaal de colere
val voor mijn part allemaal dood
ik heb geen zin om nog te leren
ik eindig toch wel in de goot
Ik zeg toch ook dat schelden met ziektes een Nederlandse gewoonte is?
Verder valt er natuurlijk weinig goed te praten aan het gedrag van deze jongeren. dat ze een taaltje hebben is ook absoluut niet het probleem (Surinamers ook en Turken spreken ook vaak hun eigen taal onderling). Dat ze zichzelf kansloos wanen, de autochtoon daarvan de schuld geven en zich absoluut niet willen gedragen , en de ouders hier ook helemaal niks aan doen DAT is het probleem.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 15 april 2007 @ 15:25:56 #202
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_48349124
Elke generatie krijgt de kinderen die ze verdient. Er zijn ook veel Nederlandse kinderen waar geen land mee te bezeilen valt.

De grap is alleen dat volgens mij heel veel mensen niet doorhebben dat het daadwerkelijke probleem moeilijker is dan de onwilligheid van links Nederland om er iets aan te doen. Ook meer politie op straat op zich is geen oplossing.

De kinderen (vooral de jongens) wordt teveel vrijheid gegeven.
De overheid is druk bezig mensen te beboeten voor het rijden zonder licht.
Rechts Nederland weigert sociale omgeving in de analyse mee te nemen.
Links Nederland weigert in te zien dat hogere straffen en meer sociale controle wel degelijk kan helpen.

En zo heeft iedereen zijn zelf gecreeerde oogkleppen op.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_48350631
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik hoor jou alleen maar klaagzangen posten van de overkant van de grote plas. Ik hoor jou nooit met een oplossing komen.
Er is best een oplossing, maar als je die hier uit, krijg je een ban aan je reet!!!
pi_48350709
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En de agenten die er zijn handhaven liever geen orde, maar bekeuren liever fietsers. Watjes zijn 't.
Zo is dat!
pi_48350884
Ik vind 't prima dat deze noodkreet uit Utrecht komt. Maar laten we er vooral aan denken dat deze (zoals de pers het noemd) "nieuwe" (LOL) probleemjongeren in iedere stad voorkomen waar een groot/groter aantal Berbers wonen dan in een kleinere stad of een dorp. Wat voor Utrecht geldt, geldt ook voor Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Of houdt het berbertuig zich daar soms in? Ik dacht 't niet.
Maar hoe dan ook: het eerste alarm is EINDELIJK geslagen. Nu de rest nog!
pi_48351069
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:30 schreef progrock het volgende:
Ik vind 't prima dat deze noodkreet uit Utrecht komt. Maar laten we er vooral aan denken dat deze (zoals de pers het noemd) "nieuwe" (LOL) probleemjongeren in iedere stad voorkomen waar een groot/groter aantal Berbers wonen dan in een kleinere stad of een dorp. Wat voor Utrecht geldt, geldt ook voor Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Of houdt het berbertuig zich daar soms in? Ik dacht 't niet.
Maar hoe dan ook: het eerste alarm is EINDELIJK geslagen. Nu de rest nog!
Wonen er in de ghetto's van L.A. en Rio ook veel berbers ? Of hebben de inwoners van achterstandswijken een andere gemeenschappelijk probleem, en is het wel erg makkelijk om etniciteit als oorzaak aan te wijzen..
pi_48351101
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:25 schreef Rock-shocker het volgende:
Elke generatie krijgt de kinderen die ze verdient. Er zijn ook veel Nederlandse kinderen waar geen land mee te bezeilen valt.

De grap is alleen dat volgens mij heel veel mensen niet doorhebben dat het daadwerkelijke probleem moeilijker is dan de onwilligheid van links Nederland om er iets aan te doen. Ook meer politie op straat op zich is geen oplossing.

De kinderen (vooral de jongens) wordt teveel vrijheid gegeven. De Berberjongens bedoel je zeker!
De overheid is druk bezig mensen te beboeten voor het rijden zonder licht. Da's waar
Rechts Nederland weigert sociale omgeving in de analyse mee te nemen. Dit slaat weer nergens op....
Links Nederland weigert in te zien dat hogere straffen en meer sociale controle wel degelijk kan helpen. ...en dit weer wel.

En zo heeft iedereen zijn zelf gecreeerde oogkleppen op.
De meeste oogkleppen worden imho al jaren in het kamp van links massaal uitgedeeld. Mensen als een Geert Wilders weten wat er onder het volk speelt. Daarom verdient de PVV zeker NU veel meer zetels.
pi_48351283
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Wonen er in de ghetto's van L.A. en Rio ook veel berbers ? Of hebben de inwoners van achterstandswijken een andere gemeenschappelijk probleem, en is het wel erg makkelijk om etniciteit als oorzaak aan te wijzen..
Is het nog steeds niet voldoende bewezen dan dat de etniciteit de oorzaak is van het meeste criminele gedrag??!!
We hebben het hier over Nederland, hoor. Trouwens, in de ghetto's van L.A zijn het de 'niggerz' die criminaliteit veroorzaken, en al heb je het in dit geval dan over meerdere generaties geleden, ook zíj zijn van een andere etnische achtergrond dan de blanke Amerikanen...en als de nood voor hen aan de man komt schreeuwen ze daar het hardst over, dan komt het slavernij-verleden ineens op tafel! Net als het beroemde "mijn-vader-zit-nou-thuis-met-een-kapotte-rug"-verhaal van de Berbers. Lees "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens eens.
pi_48351676
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:42 schreef progrock het volgende:

[..]

Is het nog steeds niet voldoende bewezen dan dat de etniciteit de oorzaak is van het meeste criminele gedrag??!!
Uhm, nee. Het is slechts een kleine factor.
quote:
We hebben het hier over Nederland, hoor.
Ja, we hebben het over Nederland. Jij bent er kennelijk van overtuigd dat etniciteit hoofdoorzaak is van crimineel gedrag, en daarom haal ik voorbeelden uit andere landen aan. Wat is daar dan de oorzaak van crimineel gedrag, erg veel berbers wonen er niet. Kennelijk heb je het ook niet zo op negers, dan maar een andere voorbeeld. Hoe verklaar je het criminele gedrag van Ierse en Italiaanse immigranten begin vorige eeuw in de VS ? Als etniciteit de oorzaak is, zoals jij stelt, waarom zie je datzelfde gedrag dan niet terug in Ierland of Italië ?

Zou het niet wat realistischer zijn om te stellen dat als mensen uit lage sociale klassen naar een ander land verhuizen ze nog steeds in die sociale klasse verkeren ?
  zondag 15 april 2007 @ 16:58:02 #210
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48351795
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Zie jij ooit bijvoorbeeld Chinezen zulk gedrag vertonen dan?
pi_48351845
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:58 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Crimineel gedrag ? Die maken vooral elkaar het leven zuur.
  zondag 15 april 2007 @ 17:00:27 #212
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48351857
quote:

[..]

Zeker, hier in Utrecht wel.
  zondag 15 april 2007 @ 17:03:23 #213
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48351957
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zeker, hier in Utrecht wel.
Ja hoor tuurlijk, Charlie Chiu heeft je zeker een keer een aangebrand broodje pang verkocht ofzo.
pi_48352013
quote:

[..]

Wat is dat toch elke keer met dat "die Chinezen doen het niet he". Die doen het wél, maar op een manier dat het niemand anders opvalt, want niemand durft iets te zeggen. Het is een ander soort criminaliteit dat zich daar roert. En daarbij speelt zeker mee dat de Chinezen nooit in zo grote getale zijn gekomen dat ze een massale onderklasse hebben kunnen vormen en dat juist de ondernemers deze kant op kwamen ipv ongeletterde dorpsbewoners.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 15 april 2007 @ 17:09:35 #215
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352163
quote:
Lees "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens eens.
Dat is inderdaad een goed boek. De makke van de Nederberbercultuur is vaak:
1. Ze is seksistisch - meisjes worden wel streng gecontroleerd (te streng), maar de jongens mogen doen waar ze zin in hebben. Te veel vrijheid is niet goed voor een kind.
2. Ze is materialistisch - jongens plegen geen roofovervallen omdat ze worden gedisxcrimineerd, maar gewoon uit hebberigheid.
3. Ze is slachtofferig.

Gelukkig is er ook verandering in aan het komen: een kwart van de Marokkaanse jongeren uit dat milieu zit nu op het Hoger Onderwijs, en zelfkritiek van Marokkaanse caberetiers en auteurs is ook in opkomst.
  zondag 15 april 2007 @ 17:10:22 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352189
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:03 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ja hoor tuurlijk, Charlie Chiu heeft je zeker een keer een aangebrand broodje pang verkocht ofzo.
Iemand komt hier nooit in Majellapark.
  zondag 15 april 2007 @ 17:12:40 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352264
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:36 schreef progrock het volgende:

[..]

De meeste oogkleppen worden imho al jaren in het kamp van links massaal uitgedeeld. Mensen als een Geert Wilders weten wat er onder het volk speelt. Daarom verdient de PVV zeker NU veel meer zetels.
Hoe kom je hier toch bij? Toen Tiny Cox van de SP tien jaar geleden vrijwillige taalcursussen voor allochtonen voorstelde, kwam er een antiracismedemonstratie voor zijn deur. En ook de VVD had de petitie tegen hem ondertekend.

Rechts is hier al even lang aan de macht geweest als links. Sterker nog, de afgelopen twintig jaar zit de VVD er voor de tweede keer niet in, en op Paars na heeft het CDA een fli9nke hegemonie gehad. Wat is toch altijd dat gehuil over "links"?
  zondag 15 april 2007 @ 17:13:20 #218
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352287
quote:

[..]

Wat is het dan volgens jou, cultuur, genen?
  zondag 15 april 2007 @ 17:13:37 #219
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352296
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:21 schreef progrock het volgende:

[..]

Er is best een oplossing, maar als je die hier uit, krijg je een ban aan je reet!!!
Try me.
pi_48352610
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Try me.
Ik zet m'n geld op "Allemaal ut land uit !"
  zondag 15 april 2007 @ 17:24:10 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352701
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat mag je zeggen.
Ik vrees iets met Goelags of concentratiekampen.
pi_48352745
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is het dan volgens jou, cultuur, genen?
het zit volgens mij ongeveer als volgt:

al die marokkanen hebben NIETS met nederland ze voelen zich voor 100% marokkaan. Wij moeten natuurlijk alles doen om het hun naar de zin te maken. Maar onze vrouwen zijn hoeren want die gaan niet als spook door het leven tja dan ben je in hun ogen een hoer. Als je niks hebt met een land waar je woont en ook niet met de mensen die er wonen wat let je dan om te doen en te laten wat je wenst? zeker als de politie meer bezig is met het bekeuren van burgers die een paar KM te hard rijden en onze MP alleen maar thee komt drinken.

gevolg berovingen, mishandelingen, dicriminatie, groepsverkrachtingen en meer van dat soort fijne praktijken, ik hoop dat wilders over 4 jaar zo gruwelijk veel stemmen gaat krijgen dat ze in 1 klap de grootste partij worden

face it 30 jaar knuffelbeleid heeft NIETS maar dan ook NIETS geholpen. wat mij betreft moeten we aan een oplossing werken waarin het naar marokko sturen (ook als ze in nederland zijn geboren) mogelijk wordt want zoals Johan Crijf zo mooi zei: "elk voordeel hep zn nadeel" een dubbel paspoort is daarop geen uitzondering als het aan mij lag.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48352860
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:21 schreef gelly het volgende:

[..]

dat is wat drastisch er zitten ook wel wat goeien tussen. maar het zou wel een hele hoop problemen oplossen! kijk eens naar de criminaliteit cijfers bij het CBS en als je daar dan toch bent kijk ook eens naar de opleiding en werkeloosheidscijfers die liegen er niet om mister, heb jij een oplossing?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48352868
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat mag je zeggen.
Ik vrees iets met Goelags of concentratiekampen.
  zondag 15 april 2007 @ 17:28:15 #225
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_48352871
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:12 schreef Floripas het volgende:

Rechts is hier al even lang aan de macht geweest als links. Sterker nog, de afgelopen twintig jaar zit de VVD er voor de tweede keer niet in, en op Paars na heeft het CDA een fli9nke hegemonie gehad. Wat is toch altijd dat gehuil over "links"?
Dat vraag ik me dus ook al heel lang af. Altijd zeiken op de SP en Groenlinks, terwijl die eerste een vreemdelingenbeleid voorstaat wat dat van de VVD en GW niet ver ontloopt en die tweede nooit maar een greintje beleidsinvloed heeft gehad.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')