abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48326740
Welzijnsorganisaties in Utrecht slaan alarm over het steeds grotere aantal jonge kinderen, die niet te hanteren zijn. De kinderen van 8 tot 12 jaar oud, vertonen ernstig probleemgedrag.

De vooral Marokkaanse kinderen pesten, intmideren, veroorzaken overlast en zijn totaal niet aanspreekbaar. Vooral in Overvecht, een van de Utrechtse wijken die het kabinet extra steun wil geven, is de roep om oplossingen groot.

Utrecht zegt hulp nodig te hebben van het rijk om ouders te verplichten een opvoedingscusus te nemen. Ook andere steden worstelen met de aanpak van deze nieuwe groep probleemkinderen.

Volgens mij zeggen de burgers dit al vele jaren (Fortuyn had daar zijn opkomst aan te danken) en toch is er geen politieke partij die er wat aan doet.
Dit zal nog wel erger worden en dan kan het mooi elke keer gebruikt worden voor de verkiezingen.
Audaces fortuna juvat
pi_48326793
Ik weet het !
Allemaal laten oppakken voor "terrorisme" en overdragen aan de CIA voor deportatie !
pi_48326906
Goh..
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:10:11 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48326927
Bron .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:10:34 #5
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48326941
Zolang de PVDA en Groenlinks daar de grootsten blijven wordt alles met de mantel der liefde bedekt.
pi_48326960
Kinderen van 8 tot 12 jaar
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:12:14 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48326981
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
Zolang de PVDA en Groenlinks daar de grootsten blijven wordt alles met de mantel der liefde bedekt.
Ja, want het wetboek verschilt per stad..
pi_48326983
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:10 schreef Posdnous het volgende:
Bron .
NOS teletekst.
Audaces fortuna juvat
pi_48327040
Tja, laat ik in dit kader maar drs. Hans van Oostrom citeren:

"Wie kan er nog een zweep hanteren? Wie kan er nog met de rotting overweg? Wie weet nog hoe die moet ranselen? Ja, een tik met de fluwelen handschoen, of een mep met een geitenwollensok, dat kunnen we wel, maar als je tot die hardere aanpak zou besluiten, krijg je daar dan mensen voor?"
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 18:17:44 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48327145
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ja, op oplossingen hoef je de komende 3,5 jaar niet te rekenen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:17:56 #11
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48327151
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, want het wetboek beleid verschilt per stad..
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:19:47 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48327212
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:17 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]
Dat valt nog reuze mee hoor.
pi_48327317
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:14 schreef Commensaal het volgende:

"Wie kan er nog een zweep hanteren? Wie kan er nog met de rotting overweg? Wie weet nog hoe die moet ranselen? Ja, een tik met de fluwelen handschoen, of een mep met een geitenwollensok, dat kunnen we wel, maar als je tot die hardere aanpak zou besluiten, krijg je daar dan mensen voor?"
Ik weet niet of ranselen de oplossing is, ik denk dat mensen dan juist nog geweldadiger worden.

Het punt is dat de politiek niet wil zien dat er problemen zijn.
Nu is men dan bezig met het benoemen van probleemwijken maar dat begon pas nadat een inval minister (Winsemius) daar op wees.
Waar is die PvdA (en natuurlijk die andere twee regentenpartijen, het CDA en de VVD) dan al die jaren mee bezig geweest, zij verloren omdat het volk geen vertrouwen meer in ze had vanwege dit soort problemen.
Je zou toch verwachten dat de PvdA de probleemwijken al helemaal in kaart had gebracht met de manier van aanpak erbij?

Ik heb er geen vertrouwen in dat het met dit kabinet op een goede manier aangepakt gaat worden.
Audaces fortuna juvat
pi_48327354
Joh echt.. Mijn opa en oma zijn die klerestad al tien jaar geleden ontvlucht door dit soort mannetjes. De amsterdamse straatweg was ooit één van de mooiste straten van de stad maar moet je er nu eens kijken..
pi_48327403
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:14 schreef Commensaal het volgende:

"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48327422
Nederland heeft dit zelf gewild, door de weg die we in de jaren '60 en '70 zijn ingeslagen. Aan een zachte liberale samenleving zitten voor- en nadelen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Commensaal op 14-04-2007 18:36:30 ]
pi_48327498
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:25 schreef retteketet het volgende:

[..]

Het is een Hagenees he
pi_48327528
altijd weer die allochtonen
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_48327682
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:26 schreef Commensaal het volgende:
Nederland heeft dit over zelf gewild, door de weg die we in de jaren '60 en '70 zijn ingeslagen. Aan een zachte liberale samenleving zitten voor- en nadelen...
En het stomme is, nu begint de ellende weer helemaal van vooraf aan met die oost-blokkers. En de mensen die daar geld aan verdienen wonen in het gooi of iets en zien totaal niet de overlast terug die het gewone volk wel heeft. Altijd fijn zulke ontwikkelingen..
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:38:38 #20
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48327791
Is 20 jaar een standaardtermijn voor politici om iets tot hun botte kop door te laten dringen?
pi_48327849
En daar gaan we weer hoor!!
Tief die imbecielen nu toch eens het land uit
pi_48327916
Kom, kom. Dit valt best goed te praten, het is immers maar "een kleine groep". U weet wel, die kleine groep waar er heel veel van zijn.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_48328152
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:17 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, op oplossingen hoef je de komende 3,5 jaar niet te rekenen.
ja joh, maak er weer een links/rechts discussie van .. pff .. misschien dat idd eens samen naar oplossingen zoeken ipv elkaar de zwarte piet toe te schuiven zou kunnen helpen

daarnaast .. alsof de laatste 4 jaar zo veel oplossingen hebben gebracht, lijkt eerder verergert dan verbeterd, deze generatie is dan dus de oogst van dat beleid .. een en al vijandigheid ?
pleased to meet you
pi_48328232
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:03 schreef Colnago het volgende:

Utrecht zegt hulp nodig te hebben van het rijk om ouders te verplichten een opvoedingscusus te nemen.
Oh, okay, dus hét middel is een opvoedingscursus voor de ouders...

Hoe vrijblijvend is die? Wat zijn evt. sancties?
En uiteraard weer betaald door de belastingbetaler...
pi_48328336
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:24 schreef Tarabass het volgende:
Joh echt.. Mijn opa en oma zijn die klerestad al tien jaar geleden ontvlucht door dit soort mannetjes. De amsterdamse straatweg was ooit één van de mooiste straten van de stad maar moet je er nu eens kijken..
Kan me niet voorstellen dat die straat ooit mooi is geweest

Bij dit soort berichten krijg ik de neiging om een paar van die kids te ontvoeren, gijzelen, vastbinden en hun de hele dag naar Stanley Kubrick films laten kijken. Zal ze leren. Maar waar haal ik in hemelsnaam een rijbewijs vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')