abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48326740
Welzijnsorganisaties in Utrecht slaan alarm over het steeds grotere aantal jonge kinderen, die niet te hanteren zijn. De kinderen van 8 tot 12 jaar oud, vertonen ernstig probleemgedrag.

De vooral Marokkaanse kinderen pesten, intmideren, veroorzaken overlast en zijn totaal niet aanspreekbaar. Vooral in Overvecht, een van de Utrechtse wijken die het kabinet extra steun wil geven, is de roep om oplossingen groot.

Utrecht zegt hulp nodig te hebben van het rijk om ouders te verplichten een opvoedingscusus te nemen. Ook andere steden worstelen met de aanpak van deze nieuwe groep probleemkinderen.

Volgens mij zeggen de burgers dit al vele jaren (Fortuyn had daar zijn opkomst aan te danken) en toch is er geen politieke partij die er wat aan doet.
Dit zal nog wel erger worden en dan kan het mooi elke keer gebruikt worden voor de verkiezingen.
Audaces fortuna juvat
pi_48326793
Ik weet het !
Allemaal laten oppakken voor "terrorisme" en overdragen aan de CIA voor deportatie !
pi_48326906
Goh..
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:10:11 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48326927
Bron .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:10:34 #5
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48326941
Zolang de PVDA en Groenlinks daar de grootsten blijven wordt alles met de mantel der liefde bedekt.
pi_48326960
Kinderen van 8 tot 12 jaar
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:12:14 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48326981
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
Zolang de PVDA en Groenlinks daar de grootsten blijven wordt alles met de mantel der liefde bedekt.
Ja, want het wetboek verschilt per stad..
pi_48326983
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:10 schreef Posdnous het volgende:
Bron .
NOS teletekst.
Audaces fortuna juvat
pi_48327040
Tja, laat ik in dit kader maar drs. Hans van Oostrom citeren:

"Wie kan er nog een zweep hanteren? Wie kan er nog met de rotting overweg? Wie weet nog hoe die moet ranselen? Ja, een tik met de fluwelen handschoen, of een mep met een geitenwollensok, dat kunnen we wel, maar als je tot die hardere aanpak zou besluiten, krijg je daar dan mensen voor?"
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 18:17:44 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48327145
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ja, op oplossingen hoef je de komende 3,5 jaar niet te rekenen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:17:56 #11
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48327151
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, want het wetboek beleid verschilt per stad..
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:19:47 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48327212
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:17 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]
Dat valt nog reuze mee hoor.
pi_48327317
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:14 schreef Commensaal het volgende:

"Wie kan er nog een zweep hanteren? Wie kan er nog met de rotting overweg? Wie weet nog hoe die moet ranselen? Ja, een tik met de fluwelen handschoen, of een mep met een geitenwollensok, dat kunnen we wel, maar als je tot die hardere aanpak zou besluiten, krijg je daar dan mensen voor?"
Ik weet niet of ranselen de oplossing is, ik denk dat mensen dan juist nog geweldadiger worden.

Het punt is dat de politiek niet wil zien dat er problemen zijn.
Nu is men dan bezig met het benoemen van probleemwijken maar dat begon pas nadat een inval minister (Winsemius) daar op wees.
Waar is die PvdA (en natuurlijk die andere twee regentenpartijen, het CDA en de VVD) dan al die jaren mee bezig geweest, zij verloren omdat het volk geen vertrouwen meer in ze had vanwege dit soort problemen.
Je zou toch verwachten dat de PvdA de probleemwijken al helemaal in kaart had gebracht met de manier van aanpak erbij?

Ik heb er geen vertrouwen in dat het met dit kabinet op een goede manier aangepakt gaat worden.
Audaces fortuna juvat
pi_48327354
Joh echt.. Mijn opa en oma zijn die klerestad al tien jaar geleden ontvlucht door dit soort mannetjes. De amsterdamse straatweg was ooit één van de mooiste straten van de stad maar moet je er nu eens kijken..
pi_48327403
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:14 schreef Commensaal het volgende:

"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48327422
Nederland heeft dit zelf gewild, door de weg die we in de jaren '60 en '70 zijn ingeslagen. Aan een zachte liberale samenleving zitten voor- en nadelen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Commensaal op 14-04-2007 18:36:30 ]
pi_48327498
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:25 schreef retteketet het volgende:

[..]

Het is een Hagenees he
pi_48327528
altijd weer die allochtonen
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_48327682
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:26 schreef Commensaal het volgende:
Nederland heeft dit over zelf gewild, door de weg die we in de jaren '60 en '70 zijn ingeslagen. Aan een zachte liberale samenleving zitten voor- en nadelen...
En het stomme is, nu begint de ellende weer helemaal van vooraf aan met die oost-blokkers. En de mensen die daar geld aan verdienen wonen in het gooi of iets en zien totaal niet de overlast terug die het gewone volk wel heeft. Altijd fijn zulke ontwikkelingen..
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:38:38 #20
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48327791
Is 20 jaar een standaardtermijn voor politici om iets tot hun botte kop door te laten dringen?
pi_48327849
En daar gaan we weer hoor!!
Tief die imbecielen nu toch eens het land uit
pi_48327916
Kom, kom. Dit valt best goed te praten, het is immers maar "een kleine groep". U weet wel, die kleine groep waar er heel veel van zijn.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_48328152
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:17 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, op oplossingen hoef je de komende 3,5 jaar niet te rekenen.
ja joh, maak er weer een links/rechts discussie van .. pff .. misschien dat idd eens samen naar oplossingen zoeken ipv elkaar de zwarte piet toe te schuiven zou kunnen helpen

daarnaast .. alsof de laatste 4 jaar zo veel oplossingen hebben gebracht, lijkt eerder verergert dan verbeterd, deze generatie is dan dus de oogst van dat beleid .. een en al vijandigheid ?
pleased to meet you
pi_48328232
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:03 schreef Colnago het volgende:

Utrecht zegt hulp nodig te hebben van het rijk om ouders te verplichten een opvoedingscusus te nemen.
Oh, okay, dus hét middel is een opvoedingscursus voor de ouders...

Hoe vrijblijvend is die? Wat zijn evt. sancties?
En uiteraard weer betaald door de belastingbetaler...
pi_48328336
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:24 schreef Tarabass het volgende:
Joh echt.. Mijn opa en oma zijn die klerestad al tien jaar geleden ontvlucht door dit soort mannetjes. De amsterdamse straatweg was ooit één van de mooiste straten van de stad maar moet je er nu eens kijken..
Kan me niet voorstellen dat die straat ooit mooi is geweest

Bij dit soort berichten krijg ik de neiging om een paar van die kids te ontvoeren, gijzelen, vastbinden en hun de hele dag naar Stanley Kubrick films laten kijken. Zal ze leren. Maar waar haal ik in hemelsnaam een rijbewijs vandaan?
pi_48328525
Ik heb het net op het journaal gezien, k*nker dit, k*nker dat, ik sloop je camera k*nker lul
En dat waren inderdaad kereltjes van een jaar of 12.

Een oplossing: ik zou het echt niet weten, niets en niemand kan deze kinderen bereiken, ook hun ouders niet.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48328560

Een pak voor de broek.
pi_48328634
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]

Een pak voor de broek.
Bromsnor
pi_48328937
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]

Een pak voor de broek.
Nee, ik pleit nog immer voor de geen-broek methode: jongetjes die zich niet gedragen mogen van dit kledingstuk beroofd terug naar huis lopen door hun eigen wijk. Kunnen de ouders ook niet meer beweren dat ze niets doorhebben, niet?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48329879
Hoe is het toch mogelijk dat dat rifgebergte volk zoveel van dit soort ratjes heeft geproduceerd?
٩๏̯͡๏)۶
pi_48330336
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, okay, dus hét middel is een opvoedingscursus voor de ouders...

Hoe vrijblijvend is die? Wat zijn evt. sancties?
En uiteraard weer betaald door de belastingbetaler...
Maar we zijn eerst nog wel effe bezig met de taalcursus, anders kunnen ze die opvoedcursus weer niet volgen.
Audaces fortuna juvat
pi_48330535
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:06 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik heb het net op het journaal gezien, k*nker dit, k*nker dat, ik sloop je camera k*nker lul
En dat waren inderdaad kereltjes van een jaar of 12.

Een oplossing: ik zou het echt niet weten, niets en niemand kan deze kinderen bereiken, ook hun ouders niet.
Vorige week gooide een groep jongeren uit de wijk kanaleneiland stenen naar de politie.
Die politie was te hulp geroepen nadat een wagen van Eneco het doelwit was geworden van die jongeren, er was een navigatiesysteem gejat.
Die Eneco medewerkers waren bezig om de stroom af te sluiten van een paal met een toezichtcamera, die was door die jongeren omver getrokken.
Op de vraag aan de politie of er aanhoudingen waren verricht was het antwoord; "nee er zijn geen aanhoudingen verricht omdat we niet konden zien wie er stenen gooide".

Ik snap dan ook wel dat die jongeren doen wat ze zelf willen, niemand zegt er wat van toch?
Audaces fortuna juvat
pi_48330562
flink aanpakken een grote bek geven aan die kids
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:47:21 #34
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_48331541
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:52 schreef moussie het volgende:

[..]

ja joh, maak er weer een links/rechts discussie van .. pff .. misschien dat idd eens samen naar oplossingen zoeken ipv elkaar de zwarte piet toe te schuiven zou kunnen helpen

daarnaast .. alsof de laatste 4 jaar zo veel oplossingen hebben gebracht, lijkt eerder verergert dan verbeterd, deze generatie is dan dus de oogst van dat beleid .. een en al vijandigheid ?
Die ouders zijn het probleem , waarschijnlijk hebben ze 2 paspoorten , dus neem de Nederlandse maar af en kick ze maar het land uit.
Harde aanpak is volgens mij het enigste wat werkt , kopje thee drinken werkt niet , en opvoedingskampen kosten handen vol met geld
Ik ben inmiddels overleden
pi_48331630
Er valt inderdaad weinig te beginnen met die jonkies, de straten zitten er hier vol mee en ze hebben schijt aan de hele wereld. Je moer er niet aan denken dat die gasten later zelf kinderen krijgen want er gaat van deze hele generatie geen moer terechtkomen, het zijn de werkelozen en bajesklanten van de toekomst.

De media is er trouwens ontzettend geil op om die gasten nog voor de camara te krijgen ook. Eerder deze week zag ik een interview met Marokkanen uit de wijk Zuilen, van wie 15 jaar geleden al eens een docu was gemaakt, en de makers wilden kijken hoe het ze nu verging. Van die hele groep wilden er maar twee of drie wat zeggen voor de camera, de rest wilde niet in beeld, maar dat verbaast natuurlijk niemand.

Toen ik van de week effe een boodschap moest doen, liep ik zo televisieopnamen binnen van die dorpsgek Prem, want overal waar allochtone jongeren negatief in het nieuws komen, ligt hij op de loer om te kijken of dit toevallig niet veroorzaakt word door racistische elementen van Nederlandse zijde. Als ik hem zie moet ik meteen denken aan Don Quichotte, die spoorde ook niet helemaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:53:35 #36
141482 Q.
JurassiQ
pi_48331759
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:11 schreef IRAKEES-NL het volgende:
Kinderen van 8 tot 12 jaar
Een goed begin is het halve werk.
For great justice!
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:00:30 #37
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_48331984
Terwijl de politiek zich focust op een gevaar dat er nauwelijk is (oké Mohammed B maakte T v G koud, maar theo was ook een onruststoker, niet echt een gemis voor de gemeenschap), is er een veel groter en reeel gevaar dichterbij huis. Er zijn een handjevol extremisten tegen honderden, duizende ontspoorde jongeren van Marokkaanse, Antilliaanse afkomst en Oost-europeanen. Als de politiek zich niet fixeert op de echte problemen is er een grote kans dat de grote steden en veel van de middelgrote steden erg onleefbaar zullen worden in de toekomst. En nog meer Nederlanders zullen hun land ontvluchten, zoals duizenden al gedaan hebben.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_48332073
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:14 schreef Colnago het volgende:

[..]

Vorige week gooide een groep jongeren uit de wijk kanaleneiland stenen naar de politie.
Die politie was te hulp geroepen nadat een wagen van Eneco het doelwit was geworden van die jongeren, er was een navigatiesysteem gejat.
Die Eneco medewerkers waren bezig om de stroom af te sluiten van een paal met een toezichtcamera, die was door die jongeren omver getrokken.
Op de vraag aan de politie of er aanhoudingen waren verricht was het antwoord; "nee er zijn geen aanhoudingen verricht omdat we niet konden zien wie er stenen gooide".

Ik snap dan ook wel dat die jongeren doen wat ze zelf willen, niemand zegt er wat van toch?
Ja maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden!
Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik zeg gewoon oppakken, en de kosten verhalen op de ouders.
Of je nou Ali of Pietje heet moet in zijn geheel niet uitmaken, maar laat ze iig merken dat niet alles zo maar kan.
pi_48332118
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:00 schreef Super7fighter het volgende:
Terwijl de politiek zich focust op een gevaar dat er nauwelijk is (oké Mohammed B maakte T v G koud, maar theo was ook een onruststoker, niet echt een gemis voor de gemeenschap), is er een veel groter en reeel gevaar dichterbij huis. Er zijn een handjevol extremisten tegen honderden, duizende ontspoorde jongeren van Marokkaanse, Antilliaanse afkomst en Oost-europeanen. Als de politiek zich niet fixeert op de echte problemen is er een grote kans dat de grote steden en veel van de middelgrote steden erg onleefbaar zullen worden in de toekomst. En nog meer Nederlanders zullen hun land ontvluchten, zoals duizenden al gedaan hebben.
Dat is niet ontvluchten, dat is kiezen voor betere leefomstandigheden. De meesten vetrekken niet eens vanwege de buitenlanders, maar vanwege het ongunstige belastingklimaat, en daar hebebn ze nog gelijk in ook.
pi_48332174
quote:

[..]

Ja tuurlijk samen komen we er wel uit
Het gros van dit mocro tuig is niet voor verbetering vatbaar, het is helaas niet anders.
quote:
Dus nu is het eigenlijk de schuld van "het beleid" dat deze mocro's zoveel overlast veroorzaken? Het lijkt mij het beste de schuld eens bij dit volk zelf te gaan zoeken
٩๏̯͡๏)۶
pi_48332369
Was uitgebreid te zien op het 20.00 uur NOS-journaal: Waar zijn de ouders? Aldaar ook de links naar het item als je deze terug wilt zien.

Wat mij nog steeds opvalt is hoe men als orde-handhaver bij mij overkomt. Een jeugdbegeleider diste zijn verhaal stamelend/stotterend op, kan hij niks aan doen maar maakt op de betreffende ettertjes absoluut geen indruk volgens mij. Vervolgens kwam er een politieman, hoger als de straatagent, in beeld met een allermodernst rood klein brilletje, sorry hoor, als die voor mij gaat staan zal ik niet meer bijkomen van het lachen. Ook in de beeldvorming naar de probleemgroep toe zal men een en ander drastisch moeten veranderen. Vroeger waren wij nog bang voor de politie en iedereen met enig gezag, dát zou weer terug moeten komen, een strenge (maar wel rechtvaardige) aanpak, niets meer en niets minder. Alle franje, zoals oorringen, staartjes, hippe brillen, sommige vrouwelijke agentes die lopen op schoenen met hakjes (echt waar), kortom, strak in het pak en korte metten maken met die zooi. Die pet past ons allemaal is inmiddels grote nonsens. Een behoorlijke opleiding waarbij daarna een goed salaris hoort, meer mensen op straat en dan niet op een lullig fietsje (geen porum!), investeren in orde en handhaving, punt uit!
pi_48332979
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:13 schreef Suko het volgende:
Was uitgebreid te zien op het 20.00 uur NOS-journaal: Waar zijn de ouders? Aldaar ook de links naar het item als je deze terug wilt zien.

Wat mij nog steeds opvalt is hoe men als orde-handhaver bij mij overkomt. Een jeugdbegeleider diste zijn verhaal stamelend/stotterend op, kan hij niks aan doen maar maakt op de betreffende ettertjes absoluut geen indruk volgens mij. Vervolgens kwam er een politieman, hoger als de straatagent, in beeld met een allermodernst rood klein brilletje, sorry hoor, als die voor mij gaat staan zal ik niet meer bijkomen van het lachen. Ook in de beeldvorming naar de probleemgroep toe zal men een en ander drastisch moeten veranderen. Vroeger waren wij nog bang voor de politie en iedereen met enig gezag, dát zou weer terug moeten komen, een strenge (maar wel rechtvaardige) aanpak, niets meer en niets minder. Alle franje, zoals oorringen, staartjes, hippe brillen, sommige vrouwelijke agentes die lopen op schoenen met hakjes (echt waar), kortom, strak in het pak en korte metten maken met die zooi. Die pet past ons allemaal is inmiddels grote nonsens. Een behoorlijke opleiding waarbij daarna een goed salaris hoort, meer mensen op straat en dan niet op een lullig fietsje (geen porum!), investeren in orde en handhaving, punt uit!
Wederom is de politie weer de zwarte piet, maar is dat terecht?
Als de politie WEL hard optreed (enkele maanden terug) worden ze geschorst of veroordeeld.

De scheidingslijn wat wel en niet toegestaan is, is flinterdun in NL, daarom lijkt het me verdomt moeilijk als agent(e) om je werk goed tedoen.
Uiterlijk heeft imho hier weinig mee te maken, een vrouwelijke agente in de USA heeft wel overmacht, dat moet toch ook in Nederland kunnen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:33:37 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_48333048
Een beschaafde samenleving begint bij het streng handhaven van normen en waarden. We hebben het altijd kunnen doen met een paar lieve, vriendelijke agenten. Bonnetje voor fout parkeren.. nee, asbak uit 't raampje legen mag niet meneer. We hebben inmiddels politie nodig die met harde hand deze uitwassen aanpakt, helaas voor een groot deel veroorzaakt door onopgevoede hufters die verrassend vaak hun roots in 't rifgebergte hebben liggen. De tijd van jeugdzorg rapportjes schrijven en een politiek die uit politieke correctheid de werkelijkheid om 't hardst negeert, die ligt achter ons.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_48333150
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:31 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Als de politie WEL hard optreed (enkele maanden terug) worden ze geschorst of veroordeeld.

De scheidingslijn wat wel en niet toegestaan is, is flinterdun in NL, daarom lijkt het me verdomt moeilijk als agent(e) om je werk goed tedoen.
Uiterlijk heeft imho hier weinig mee te maken, een vrouwelijke agente in de USA heeft wel overmacht, dat moet toch ook in Nederland kunnen.
Tsja, agenten in Amerika krijgen ook iets andere instructies mee als ze op pad worden gestuurd. Het gebruik van een vuurwapen bijvoorbeeld word daar niet zo moeilijk over gedaan. Als een verdachte daar een beetje te bijdehand gaat lopen doen, word ie gewoon neergeschoten, punt.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:38:57 #45
38496 Perrin
pi_48333211
Een burger die netjes zijn best doet om mee te draaien in de samenleving heeft niks te vrezen van een agent. Als je een grote bek hebt (of erger) tegen een handhaver van de orde, verdien je een harde aanpak.
pi_48333290
Opvoeden is ook een vak!
bv in de supermarkt had iemand een vreselijk irritant krijsend schreeuwlelijk kind bij zich, papa zei er niets van, het leek wel of hij doof was oid.
Ik zeg zo later tegen die vader in het voorbijgaan, heeft je kind soms honger of dorst?
( ff checke wat hij zou zeggen) Nee hoor, zegt pa doodleuk, dit doet hij altijd als we boodschappen doen, oh zei ik toen
Of buurkind wordt vreselijk verwend, mag elke dag het bedje van hem helemaal kapot stampen, vinden ze normaal oid.( we horen het hier nog nml)
Straks wordt dat kind groter en dan is er geen land meer mee te bezeilen, bedoel maar..alles moet kunnen tegenwoordig en oh ja een pets voor de kont mag niet meer want dat is foute boel.
Nu hoef je niet te meppen natuurlijk, maar opvoeding begint wel bij oplettendheid, eenmaal door de vingers zien is de volgende keer wederom hetzelfde verhaal. Je moet zorgen dat je regels hebt.
En veel praten en uitleggen en overleggen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48333360
quote:

[..]

Hier ligt volgens mij ook grotendeels het probleem. De politie mag niets en kan daardoor geen gezag uitstralen. Ze worden bekogeld met stenen, maar ze mogen niets doen, want stel je voor dat er niet kan worden bewezen wie de stenen heeft gegooid. Als ze wel iemand oppakken, komen ze toch weer binnen een paar uur vrij. We kunnen gewoon te weinig doen.

De politie moet gewoon meer macht krijgen. Mensen moeten veel harder gestrafd worden en daders moeten niet in een slachtoffer rol worden gezet. Pas dan kan je de problemen aanpakken, anders niet.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:45:03 #48
38496 Perrin
pi_48333413
Ik snap ook niet dat opvoeden niet in een opleiding wordt meegenomen. Wat is nu belangrijker, dat je gym of muziekles krijgt, of dat je leert hoe je later goed je kinderen de baas blijft en ze normen en waarden meegeeft waar ze later in de omgang met anderen en in 't functioneren in de maatschappij wat aan hebben. Als je de strijd al verliest met een peuter, moet je misschien eens een boek lezen over opvoeding?
pi_48333487
quote:

[..]

Daarom moet er een hoop veranderen in de opleiding én moeten bevoegdheden worden aangepast, misschien moeten er wel speciale eenheden komen in dit soort wijken want ook in Amsterdam is het vet hommeles, laatste 'aanwinst' Transvaalbuurt is tot probleemgebied verklaard. No-go-area's moeten verleden tijd worden, met de dag wordt ik meer pissig, hele wijken gaan/zijn naar de kloten. Er wordt teveel geouwehoerd, rapportjes geschreven, tijdelijke projectjes opgestart en wat denkt men dat dat allemaal kost! Men is welkom hier maar doe mee, hou je aan de wetten die hier gelden, zoniet, dan donder je maar op. Verdomme, ik word er zo ordinair grof van. Ga je eigen land zo vernaggelen, maar ja, dan belanden ze simpelweg in de cel, juistem, daar laten ze dat wel uit 't hoofd.
pi_48333549
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:45 schreef Perrin het volgende:
Ik snap ook niet dat opvoeden niet in een opleiding wordt meegenomen. Wat is nu belangrijker, dat je gym of muziekles krijgt, of dat je leert hoe je later goed je kinderen de baas blijft en ze normen en waarden meegeeft waar ze later in de omgang met anderen en in 't functioneren in de maatschappij wat aan hebben. Als je de strijd al verliest met een peuter, moet je misschien eens een boek lezen over opvoeding?
Ja nog meer loze vakken. Op de middelbare school (de enige echte optie) is men daar echt niet aan toe. Bovendien heeft 95% het ook niet nodig.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:49:35 #51
38496 Perrin
pi_48333581
En ondertussen worden mensen die dit soort dingen aan de kaak stellen (Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Geert Wilders) om 't hardst monddood gemaakt. Uitgemaakt voor racist, ophitser, gek, duivel. Alles om maar door te blijven gaan op de oude voet, rapportje schrijven hier, projectje starten daar. En er verbetert geen ene moer aan de situatie.
pi_48333934
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:49 schreef Perrin het volgende:
En ondertussen worden mensen die dit soort dingen aan de kaak stellen (Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Geert Wilders) om 't hardst monddood gemaakt. Uitgemaakt voor racist, ophitser, gek, duivel. Alles om maar door te blijven gaan op de oude voet, rapportje schrijven hier, projectje starten daar. En er verbetert geen ene moer aan de situatie.
Ja ook zoiets, als men enig kritiek levert is men de gebeten hond, met ook nog de kans te worden vermoord, de volkomen omgekeerde wereld. Woont er iemand van die groene linkse kritikasters in zo'n gebied? Dacht 't niet he?! Kopjes thee drinken, subsidiegeld geven en wegwezen, dat was het wel eigenlijk.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:04:25 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48334105
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:49 schreef Perrin het volgende:
Wérd het maar eens aan de kaak gesteld.

Er wordt nu al jaren geroepen dat het een probleem is, dat er wat moet gebeuren, maar op wat uitdrukkingen als 'harder dan Nederlanders aanpakken', 'uit het land trappen, ongeacht of het kan', en een enkele 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' na, zie ik niets. Ohja, en de typische calimero's, maar daar ga ik niet eens op in.

Poe hey. Al die jaren, niets concreets. Nouja, 1 of ander wazig inburgeringsexamen waar de helft van Nederland nog voor zakt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:06:55 #54
38496 Perrin
pi_48334184
Ingevoerd door Verdonk, die ook verketterd werd door alles wat zich links noemt. Alles en iedereen die het sprookje probeert te doorbreken en iets probeert te doen aan de oorzaak van het grootste probleem waar onze samenleving mee kampt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 22:07:46 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48334206
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wérd het maar eens aan de kaak gesteld.

Er wordt nu al jaren geroepen dat het een probleem is, dat er wat moet gebeuren, maar op wat uitdrukkingen als 'hard aanpakken', 'uit het land trappen, ongeacht of het kan', en een enkele 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' na, zie ik niets.

Poe hey. Al die jaren, niets concreets. Nouja, 1 of ander wazig inburgeringsexamen waar de helft van Nederland nog voor zakt.
Volgens mij is de oorzaak/aanleiding niet eens duidelijk. Ik kan me niet voorstellen dat dit soort jeugd stelselmatig 'slechter' wordt opgevoed dan anderen. Er zal dus ook wel een factor omgeving meespelen.

Maar met alleen 1 van de oorzaken aanpakken, waar altijd voor gepleit wordt (enerzijds de het land uitschoppen reotriek en anderzijds de knuffelpolitiek) zal het probleem zeker niet opgelost worden.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:09:28 #56
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48334271
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:06 schreef Perrin het volgende:
Ingevoerd door Verdonk, die ook verketterd werd door alles wat zich links noemt. Alles en iedereen die het sprookje probeert te doorbreken en iets probeert te doen aan de oorzaak van het grootste probleem waar onze samenleving mee kampt.
Wát heeft ze dan gedaan? De IND is een puinzooi geworden wat niet eens fatsoenlijk haar werk kán doen, en men schuift dat weg onder 'regressiebeleid'. Het zal wel, maar het werkt voor geen enkele meter meer. Procedures van 5 jaar zijn geen uitzondering meer, en dat weet iedereen.

Dáár wordt ik zo moe van, elke keer, nadat men zegt dat het een probleem is, de calimero-reactie erachteraan van 'maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden'. Van mij wel, prima.
Maar kom nou ook eens alsjeblieft met een plan. En nee, het land uit trappen kan een kleuter ook nog wel verzinnen. Als dat wat zou oplossen, zou dat enkel gelden voor de mensen die hier niet geboren zijn, of, voor de detailisten, een tweede paspoort hebben en we de hele internationale regelgeving overhoop willen gooien.

Verder? Niets.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:10:55 #57
38496 Perrin
pi_48334322
Laten we eens beginnen met veel meer agenten op straat die een veel ruimer mandaat krijgen om orde te handhaven. Ook zeer hard optreden tegen scholieren die zich duidelijk niet gedragen op school. En daar bedoel ik niet af en toe een geintje uithalen mee, maar als je duidelijk gewoon schijt aan alles hebt,

Je moet niet voor niks naar school, naast informatie over de wereld waar je in leeft, leer je ook hoe je succesvol mee kunt draaien in de samenleving. Als je daar schijt aan hebt, wordt het echt niks meer later.
pi_48334365
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, agenten in Amerika krijgen ook iets andere instructies mee als ze op pad worden gestuurd. Het gebruik van een vuurwapen bijvoorbeeld word daar niet zo moeilijk over gedaan. Als een verdachte daar een beetje te bijdehand gaat lopen doen, word ie gewoon neergeschoten, punt.
Dat is wat overtrokken, ook in de USA wordt er onderzoek gedaan als iemand door de politie is neergeschoten.
De Interne Dienst is niet erg geliefd bij de politie korpsen.
Dat er meer geschoten word, komt gewoon door het feit dat Amerikaanse burgers veel vuurwapens hebben, en dat is in Nederland gelukkig veel minder het geval.

Kijk maar eens naar Animal Police op Animal Planet, zelfs die agenten met veel minder macht, dwingen nog meer respect af dan de doorsnee agent in Nederland.
Een teken aan de wand?
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:12:45 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48334386
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:10 schreef Perrin het volgende:
Laten we eens beginnen met veel meer agenten op straat die een veel ruimer mandaat krijgen om orde te handhaven en zeer hard optreden tegen scholieren die zich niet gedragen op school. Je moet niet voor niks naar school, naast informatie over de wereld waar je in leeft, leer je ook hoe je succesvol mee kunt draaien in de samenleving. Als je daar schijt aan hebt, wordt het echt niks meer later.
Blabla meer agenten. Wordt al jaren fijn geroepen, en je kan er hele leuke plannen over schrijven, maar ondertussen zijn er al vele duizenden minder. Anders nog iets?
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:15:36 #60
38496 Perrin
pi_48334469
Dat het niet wordt uitgevoerd, betekent niet dat het geen goed plan is.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:19:46 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48334604
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:15 schreef Perrin het volgende:
Dat het niet wordt uitgevoerd, betekent niet dat het geen goed plan is.
Dat is het punt. Ik zou het misschien ook een aardig plan vinden, maar het gebéurt simpelweg niet, omdat die mensen er gewoon niet zijn. Er komen te weinig agenten bij. Hoe lang denk je dat er al door de politiek, van alle kanten 'meer agenten op straat' geroepen wordt?

Ondertussen hoor je dan eens in het jaar dat er weer een paar duizend minder zijn. En als er dan eens een korpschef vraagt om een onderzoek waarom er toch zoveel allochtone agenten mee stoppen, weet de halve FP het antwoord al.

Ik vind het prima, het wordt al járen geroepen, maar we hebben er blijkbaar de mensen niet meer voor.
Waren er nog meer concrete plannen?
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:22:31 #62
38496 Perrin
pi_48334703
Salaris van agenten omhoog, grote wervingscampagne. Als ze mij meer dan 2500 euro per maand netto bieden en ik meer mag doen dan alleen praten als ik ongeschoft word bejegend, teken ik zo voor de politie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 22:23:21 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48334730
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:22 schreef Perrin het volgende:
Salaris van agenten omhoog, grote wervingscampagne. Als ze mij meer dan 2500 euro per maand netto bieden en ik meer mag doen dan alleen praten als ik ongeschoft word bejegend, teken ik zo voor de politie.
En wie gaat dat betalen ?
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:23:59 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48334749
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij is de oorzaak/aanleiding niet eens duidelijk. Ik kan me niet voorstellen dat dit soort jeugd stelselmatig 'slechter' wordt opgevoed dan anderen. Er zal dus ook wel een factor omgeving meespelen.

Maar met alleen 1 van de oorzaken aanpakken, waar altijd voor gepleit wordt (enerzijds de het land uitschoppen reotriek en anderzijds de knuffelpolitiek) zal het probleem zeker niet opgelost worden.
Precies. Heel vaak wordt er 1 of ander vaag onderzoek bij gehaald dat bepaalde bevolkingsgroepen procentueel meer verdacht zijn. Dat kan. Maar men gebruikt dat soort onderzoeken om alles en iedereen zwart (hihi, zwart) te maken. Dat verhaaltje ken ik ondertussen wel.

Ik ben een beetje bang dat de situatie ondertussen flink gepolariseerd wordt. Het lijkt alsof de discussie compleet vast staat, en wellicht doe ik er zelf ook aan mee.
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:22 schreef Perrin het volgende:
Ze mogen veel meer dan praten. Heel veel meer. Het salaris is ook hoger dan wat jij hier neerzet. Helemaal voor iemand met íetsje meer dan Havo.
En wervingscampagne? De HMH wordt al gewoon afgehuurd.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:25:30 #65
38496 Perrin
pi_48334782
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, als we miljarden aan uitkeringen, Europa, betuwelijnen, HSLs, subsidieprojectjes en whatever kunnen betalen, kunnen we ook duizenden agenten extra betalen.
pi_48334834
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De staat?
We zullen wel moeten.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:27:52 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48334853
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tja, als we miljarden aan uitkeringen, Europa, betuwelijnen, HSLs, subsidieprojectjes en whatever kunnen betalen, kunnen we ook duizenden agenten extra betalen.
Soit, het 'meer politie' argument hebben we nu wel gehad denk ik. Toch?
Waren er nog meer concrete plannen om dit soort problemen aan te pakken?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 22:28:26 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48334877
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kom op zeg alsof alle uitkeringen nodeloos uitgekeerd worden, Europa en HSL niets goeds opbrengen, etc.

De betuwelijn is inderdaad een grote sof, maar wanneer er géén geld uitgegeven wordt aan mobiliteit wordt de rijksoverheid ook afgebrand.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 22:29:38 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48334907
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:27 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

De staat?
We zullen wel moeten.
Prima, wat doen we dan niet meer? Alle bijstandmoeders moeten maar sterven? Mensen die moedwillig gezondheidsrisico's nemen moet maar creperen?

Kortom, waar gaat er op bezuinigd worden? Of zullen we de belastingen nog een tikkie op trekken?
pi_48335176
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Prima, wat doen we dan niet meer? Alle bijstandmoeders moeten maar sterven? Mensen die moedwillig gezondheidsrisico's nemen moet maar creperen?

Kortom, waar gaat er op bezuinigd worden? Of zullen we de belastingen nog een tikkie op trekken?
Ja dat is het probleem, ben het geheel met je eens, maar om helemaal niets tedoen is geen oplossing.
Hele wijken gaan hierdoor naar de klote, het lijkt me een kwestie van prioriteiten stellen.

Ik heb al eerder gepost in dit topic dat ik niet zo snel een oplossing zie, maar dat er wat aangedaan moet worden is zeker.
Heb jij dan enig idee hoe dit opgelost moet worden?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 22:39:36 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48335224
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:38 schreef Mr_Memory het volgende:

Heb jij dan enig idee hoe dit opgelost moet worden?
Nee, dát is het echte probleem. Behalve wat retoriek van beide kanten heeft er niemand een echt idee van de oorzaak, laat staan een oplossing.
pi_48335466
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, dát is het echte probleem. Behalve wat retoriek van beide kanten heeft er niemand een echt idee van de oorzaak, laat staan een oplossing.
Het is eigenlijk om te janken he...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 22:48:56 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48335520
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:47 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Het is eigenlijk om te janken he...
Ja, eigenlijk wel dat zowel rechts als links gewoon geen oplossing voor dit soort maatschappij ontwrichtende omstandigheden weet te verzinnen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:49:53 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48335546
Spreiden. Onmiddellijk een actief spreidingsbeleid voeren. Dit soort gastjes beinvloedt elkaar op een slechte manier.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 22:54:10 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48335668
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:49 schreef Floripas het volgende:
Spreiden. Onmiddellijk een actief spreidingsbeleid voeren. Dit soort gastjes beinvloedt elkaar op een slechte manier.
Toen Rotterdam dat wilde invoeren werden ze verkettert
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:55:45 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48335705
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toen Rotterdam dat wilde invoeren werden ze verkettert
Je moet niet mensen gewoon de deur uit trappen, maar je moet mensen alternatieven bieden. Laat ze maar naar de sociale sector in Doorn en Amerongen gaan, die mensen staan te springen als ze daar weg zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 23:01:44 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48335875
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je moet niet mensen gewoon de deur uit trappen, maar je moet mensen alternatieven bieden. Laat ze maar naar de sociale sector in Doorn en Amerongen gaan, die mensen staan te springen als ze daar weg zijn.
Rotterdam wilde ze de deur niet uittrappen, die wilde alleen bepaalde inkomens eisen stellen om spreiding te kunnen garanderen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:02:53 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48335917
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rotterdam wilde ze de deur niet uittrappen, die wilde alleen bepaalde inkomens eisen stellen om spreiding te kunnen garanderen.
Dat zou je kunnen doen, als je alternatieven had. En als Wassenaar een maximum stelt, natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 23:10:35 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48336149
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen doen, als je alternatieven had. En als Wassenaar een maximum stelt, natuurlijk.
Die alternatieven zijn er, in andere wijken
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:12:39 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48336205
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die alternatieven zijn er, in andere wijken
Nauwelijks. Deze wijken zijn achterstandswijken, de mensen die er wonen kunnen geen hogere huur betalen of er is domweg een inkomensgrens. De Marokkanen die wel hogere inkomens hebben zijn de Marokkanen die in Oost wonen - en van hun kinderen heb je geen last.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 23:19:00 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48336395
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nauwelijks. Deze wijken zijn achterstandswijken, de mensen die er wonen kunnen geen hogere huur betalen of er is domweg een inkomensgrens. De Marokkanen die wel hogere inkomens hebben zijn de Marokkanen die in Oost wonen - en van hun kinderen heb je geen last.
woon je in Rotterdam? Er was hier een concreet plan voor spreiding, dat ook WERKTE. Op een gegeven moment wilde men het zelfs in andere grote steden in nederland invoeren, maar uiteindelijk moest het gestaakt worden omdat er op basis van het gelijkheidsbeginsel geprotesteert werd tegen de extra inkomens regel.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:20:15 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48336440
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

woon je in Rotterdam? Er was hier een concreet plan voor spreiding, dat ook WERKTE. Op een gegeven moment wilde men het zelfs in andere grote steden in nederland invoeren, maar uiteindelijk moest het gestaakt worden omdat er op basis van het gelijkheidsbeginsel geprotesteert werd tegen de extra inkomens regel.
Oh, we praten geloof ik langs elkaar heen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 23:21:09 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48336470
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, we praten geloof ik langs elkaar heen.
Blijkbaar
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 23:28:03 #84
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48336675
quote:
Dat zal helaas niet gaan. Een praatgroep in een heropvoedingskamp is lastig te organiseren.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 23:31:09 #85
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48336779
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:49 schreef Floripas het volgende:
Zit ik ook niet zo op te wachten. Ik heb dat gajes nog liever bij elkaar in een getto dan dat ze als een virus over de stad uitwaaieren. Nu wéét je iig in welke wijken je extra goed op je spullen moet passen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:36:10 #86
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48336916
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zit ik ook niet zo op te wachten. Ik heb dat gajes nog liever bij elkaar in een getto dan dat ze als een virus over de stad uitwaaieren. Nu wéét je iig in welke wijken je extra goed op je spullen moet passen.
Ook daar kleven nadelen aan. Als er 1 slimme bij zit die dat tuig in een vorm weet te gieten zouden ze wel eens de soevereiniteit van NL in die gebieden in twijfel kunnen gaan trekken.
pi_48336925
Gooh pak eerst de de oorzaken aan . Juist jah Wilders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_48336934
quote:

[..]

Dat zo'n getto / probleemwijk totaal naar de klote gaat intereseert je niet?
Man, dat is toch geen oplossing!
pi_48336954
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:36 schreef Meki het volgende:
Gooh pak eerst de de oorzaken aan . Juist jah Wilders
En wat zijn de oorzaken?
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:39:25 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48336996
quote:

[..]

Dat "gajes" zijn kinderen die elkaar negatief beinvloeden. Het is een bekend proces bij opgroeiende probleemkinderen.
De gedachte is natuurlijk dat het na spreiding geen gajes meer is.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 23:44:06 #91
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48337123
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:36 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat zo'n getto / probleemwijk totaal naar de klote gaat intereseert je niet?
Man, dat is toch geen oplossing!
Nee, dan het hele land maar naar de klote. Dát is een oplossing. Nog bedankt hè?

* Cynix ® heeft net als jullie geen oplossing, maar koestert wel zijn eigen straat en eigen wijk. Ik heb niet meegeholpen aan deze ellende en hoef ook niet mee te helpen om 'm op te ruimen. Zoek het maar uit, maar blijf wél van mijn spullen af.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:46:12 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48337177
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:44 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, dan het hele land maar naar de klote. Dát is een oplossing. Nog bedankt hè?
Jij denkt dat als de kinderen worden gespreid ze dan andere kinderen gaan "aansteken"? Onderzoek wijst juist het tegendeel aan.
pi_48337274
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:37 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

En wat zijn de oorzaken?
Wilders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_48337300
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders
Ach, braindead is ook weer wakker.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:53:05 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48337403
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat "gajes" zijn kinderen die elkaar negatief beinvloeden. Het is een bekend proces bij opgroeiende probleemkinderen.
De gedachte is natuurlijk dat het na spreiding geen gajes meer is.
Laat ik nou eens heel radicaal zijn, zou het deze gasten wel afschrikken als uitzetting (inc. ouders) wel tot de mogenlijkheden behoorden.
Niet realistisch, maar toch, zou het werken?
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:56:05 #97
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48337455
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:54 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Laat ik nou eens heel radicaal zijn, zou het deze gasten wel afschrikken als uitzetting (inc. ouders) wel tot de mogenlijkheden behoorden.
Niet realistisch, maar toch, zou het werken?
Ik denk het niet. Acht is te jong om dat te beseffen.
pi_48337472
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders
Wilders
Het probleem is al veel ouder dan de PVV.
pi_48337810
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Acht is te jong om dat te beseffen.
Nu ga je alleen van de kinderen uit, maar als ook de ouders worden betrokken bij de misstanden van zoon of dochterlief, zou mischien wel stof tot nadenken geven.
  zondag 15 april 2007 @ 00:08:12 #100
46960 StefanP
polemicist
pi_48337820
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:03 schreef Colnago het volgende:
Welzijnsorganisaties in Utrecht slaan alarm over het steeds grotere aantal jonge kinderen, die niet te hanteren zijn. De kinderen van 8 tot 12 jaar oud, vertonen ernstig probleemgedrag.

De vooral Marokkaanse kinderen pesten, intmideren, veroorzaken overlast en zijn totaal niet aanspreekbaar. Vooral in Overvecht, een van de Utrechtse wijken die het kabinet extra steun wil geven, is de roep om oplossingen groot.

Utrecht zegt hulp nodig te hebben van het rijk om ouders te verplichten een opvoedingscusus te nemen. Ook andere steden worstelen met de aanpak van deze nieuwe groep probleemkinderen.
*knip* WAKKER WORDEN UTRECHT! Dat soort problemen is niet behandelbaar. Zelfreflectie is dat soort 'mensen' vreemd en je hoeft er niet op te rekenen dat ze hun eigen koters ook maar eens één keer terechtwijzen. Integendeel: je kunt een grote bek krijgen. Hoe haal je het in je hoofd om iets te zeggen over hun Fatima of Mohamed? Die zijn heilig en zouden nooit doen wat jij beschrijft. Rasjiest!!! Dieskriemienasjie!

'Aanspreken' helpt niet en een opvoedingscursus is ook bij voorbaat tot mislukking gedoemd. De enige wijze om nog iets te pogen te redden is met keiharde maatregelen. Ouders letterlijk verantwoordelijk houden voor de daden van hun kinderen - boetes en ook de cel in. Bij herhaling: het land uit. Fysiek straffen mag ook gerust: dat schijnt ook te helpen. Want als dat soort import tuig op -gesubsidieerde, vanzelfsprekend- vakantie naar Tunesie o.i.d. mag, hoor je uit hun eigen mond dat ze daar eventjes niets flikken 'want hier weten ze wel raad met criminaliteit'.

Tijd om ze hier op dezelfde wijze te behandelen. Dat is de enige taal die ze spreken. Al het andere leidt alleen maar tot meer gezichtsverlies voor die domme Nederlanders die de zoveelste knieval maken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')