abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48325418
Voor wie de voorgeschiedenis niet kent even een korte samenvatting: Opgegroeid in het mooie plaatsje Stiens, op mn 19e gaan samenwonen in Sint Jacobiparochie, kuthuisje en kutbuurt dus na 2 jaar verhuisd naar de straat waar ik altijd al van droomde te wonen, tussen Stiens en Leeuwarden. Na nog eens twee jaar eindigde de relatie met de vrouw ( ) en moest ik op zoek naar een ander huisje. Situatie werd steeds minder prettig waardoor ik sinds een paar weken weer bij mn ouders bivakkeerde. En toen kreeg ik dinsdag ineens een telefoontje dat ik een huisje had in Lippenhuizen. Daar had ik nooit op gereageerd, dus ik vroeg de wonigbouw in mn gegevens te duiken, en toen bleek ineens dat ik recht had op nummer 57 in mn droomstraat... Waar mn ex dus nog op 53 woont in precies een zelde type huis. Maar zoals op de fotos te zien is, is dat het huisje waar ik het minste zicht op heb, dus ik verwacht niet dat dat een probleem word.

Gister de sleutel gekregen, vandaag even foto's gemaakt en geïnventariseerd wat er moet gebeuren.

Achtertuin vanaf het huis gezien.

Het huis gezien vanaf het poortje in de achtertuin.

Uitzicht richting Jelsum

Mijn brug! Gelukkig zit er eenhekje voor. Het land wat je op de foto ziet is net geploegd gister, maar normaal lopen er schapen op... En die steken ook wel eens een bruggetje over

De achtertuin vanuit de slootwal.

De garage met fietsenhokje vanaf de achterkant gezien.

Binnen in het fietsenhokje. De grasmaaiers heb ik samen met een heleboel ander spul overgenomen! De vorige bewoners zijn naar een klein bejaardenhuisje gegaan, en hebben dus geen tuin meer. De garage en tuinhokje heb ik ook van hen gekocht, (huur ik dus niet van de woningbouw), en nog en hele zooi lampen, luxaflex, de vloerbedekking en ga zo maar door.

Een blik in de garage vanaf het fietsenhokje.

Le Garage, inclusief werkbank en kastjes.

Huisnummer.

En binnenin het huisje zelf. Dit is de berging/bijkeuken, en hie rstaan de enige spulletjes die we vandaag zelf mee hebben genomen. Alvast wat gereedschap ( Dremel ) en zo.

De WC, inclusief leuning. De plantjes heb ik maar buiten gezet

Bel bij de achterdeur.

Het keukenblok, is er vorig jaar nieuw ingekomen. Toen is ook het plafond in de keuken vervangen.

De keuken, hier komt de eethoek. Het raam tussen de keuken en huiskamer is er door de vorige bewoner in gezet, erg gaaf! En ook de haard is keurig afgedekt, geen gapend gat zoals in het vorige huisje.

De kelder. Dit keer ga ik hem WEL als voorraadkast gebruiken, en dara is hij ook al helemaal voor ingericht.

De huiskamer. De spiegel is al weg gehaald, die komt in de logeerkamer.

De huiskamer van de andere kant.

De trap.

De douche. En ook in deze ruimte zijn plankjes getimmerd, zoals door het hele huis. Erg handig!

Dit word mn werkkamer/kantoor of hoe je het ook maar wilt noemen.

De slaapkamer.

Het logeerkamertje.

De overloop.

En dus geïnventariseerd wat er moet gebeuren en wat ik nog moet kopen.

Boodschappenlijst:
Koelkast
Vrieskist
Wasmachine
Twee bankjes
Eethoek
Logeerbed met matras e.d.
Bureaustoel
TFT-monitor
Gasstel
Magnetron met oven.
Waterkoker
Kledingkast
Tosti-ijzer
keukentrapje
Radio
Salontafeltje
Gordijnen voor de benedenetage (kan ik misschien van een tante krijgen)
Schoffel
Afvoerslang voor de wazemkap.
Lamp voor in de huiskamer
Dingen voor aan de muur (emaille borden als he even kan)
Lamp slaapkamer.
Vloerbedekking slaapkamer.
Lamp hal.

En er moeten ook nog een paar dingen gebeuren:
WC sauzen
Keuken sauzen
Kelder goed schoonmaken
Huiskamer sauzen
Houten gordijnrailscamoeflage weghalen.
Behang wat op sommige plekken een beetje loslaat weer vastplakken. (In tegenstelling tot wat jullie van me gewend zijn ga ik dat NIET met duct tape doen, maarop de gebruikelijke manier)
Hal sauzen.
Traplift weghalen en originele trapleuning (ligt in garage) weer monteren.
Douche goed schoonmaken.
Spijkers en schroeven en dergelijke door het hele huis weghalen en gaatjes plamuren.
Werkkamer goed schoonmaken, en de vloerbedekking uit mijn oude werkkamer er in leggen. (Exact dezelfde maten)
Planken in de inbouwklasten in de werkkamer en slaapkamer monteren.
Slaapkamer verfen en nieuwe vloerbedekking leggen.
Vooraanzicht van een blauwe Citroën Visa van de derde serie met gele koplampen op de garagedeur schilderen.
Logeerkamer sauzen.
Rand ven het zolderluik stoppen en verfen.
Plafond in de huiskamer moet vervangen worden (systeemplafond), maar dat is meer een klusje voor de woningbouwcorporatie.

Ik houd jullie op de hoogte!

Samenvatting: Ik heb een nieuw huisje, er hoeft maar relatief weinig aan te gebeuren en ik ben er erg blij mee!
pi_48325541
Top voor je

Maar zit er nou een systeemplafond in je woonkamer

Edit: beter lezen, ja dus
Wie bedenkt dat nou?
pi_48325562
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:14 schreef BaraCuda het volgende:
Ja, en in de keuken en hal ook.
pi_48325614
Leuk huisje met een fraai vrij uitzicht; veel succes met inrichten en klussen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:19:11 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_48325637
Feli Alexxxxx
quote:
Plafond in de huiskamer moet vervangen worden (systeemplafond), maar dat is meer een klusje voor de woningbouwcorporatie.
Wat dacht je van gipsplaten en verven, mooi strak weer.
Systeemplafonds zijn
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_48325665
systeemplafond hadden we op 53 natuurlijk ook, was ik er eerst OOK neit blij mee, maar ach, het went.
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:20:48 #7
215 misterDre
Paint it black!
pi_48325675
Leuke woning, succes met klussen
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:21:14 #8
132767 lipje
pi_48325681
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:14 schreef BaraCuda het volgende:
Top voor je

Edit: beter lezen, ja dus
Wie bedenkt dat nou?
Budgetoplossing van de woningbouw. De vloeren in deze huizen zijn van hout (als ik me niet vergis) hetgeen nogal gehorig is. Nu is er een laag (geluids)isolatie aangebracht.
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:22:52 #9
132767 lipje
pi_48325714
Ik heb trouwens nog een slaapbank staan die de deur uit moet, alleen het kussen is erg vuil en doorgezeten
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:24:08 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48325742
Handig liftje !

Leuk huisje hoor, veel succes en plezier ermee!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:31:05 #11
215 misterDre
Paint it black!
pi_48325889
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:
systeemplafond hadden we op 53 natuurlijk ook, was ik er eerst OOK neit blij mee, maar ach, het went.
Meestal wordt de lelijke standaard inlegtegel gebruikt. Als je dit vervangt voor een doorzaktegel ziet het er al gelijk een stuk beter uit
pi_48326115
Wat een klein keukenblokje

Verder een erg net huisje . Ik zou beginnen met die lift langs de trap
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:40:38 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48326152
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:39 schreef hermandeperman het volgende:
Ik zou beginnen met die lift langs de trap
Nee joh! Keihandig met zware spullen die naar boven moeten
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_48326231
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:40 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee joh! Keihandig met zware spullen die naar boven moeten
Daar zat ikook al aan te denken ja En het is dat ik niet drink, anders konik elk weekend stomdronken met dat ding naar de slaapkamer afgevoerd worden

En het keukenblok is groter dan die van 53

En kan iemand me meer vertellen over zo'n doorhangplafond? Ik kan er op google weinig over vinden wat ik ook begrijp.
pi_48326311
Voordat je de sleutel krijgt neem ik aan dat de wbv er nog e.e.a. aan doet? Plafonds vervangen, traplift weg, wcbeugels weg.

Verder is het zeker niet verkeerd, leuk uitzicht achter, en schapen bij je huis, heerlijk, je aardappelschillen en fruit e.d. ben je al kwijt, je hebt heel geen groenbak nodig.

Wat hangt er in een slaapkamer nu naast de radiator voor kastje?

En een garage om lekker te kunnen sleutelen aan je auto

Heel veel succes, een topic om te blijven volgen!
pi_48326354
Zo dat ziet er goed uit zeg, kun je zeker iets leuks van maken!

Heel veel succes ermee
pi_48326360
Dat toilet met leuningen

Ik kom een keer bij je broeien om hem uit te testen
pi_48326385
Bij een knappe doorzaktegel hangen de tegels iets lager dan de tengels. En dat soort tegels zijn er in veel verschillende uitvoeringen, met of zonder structuur, op kleur, etc etc. Aan de andere kant is zo'n plafond toch handig, je maakt er een paar wcd's boven, en je hebt zo spots geplaatst. Ook je modem en router tbv internet leg je erboven, weg al die kabels en adapters.
pi_48326402
Ik heb de sleutel al! Dinsdag komt de man van de woningbouw langs als we aan het klussen zijn om het hurucontract, en door te spreken wat zij nog moeten doen. Beertje rare gang van zaken, maar ach, het is niet een louche particuliere verhuurder of zo, en heb in het vorige huis nooit problemen met ze gehad.

En die WC beugels zijn misshcien nog wel handig, die zitten me niet in de weg Ik hou wel van comfortabel poepen En in de logeerkamer zit een soort beluchtingsskastje. Zit ook op 53, ben er daar nooit achter gekomen hoe die werkt Maar zit net in de weg of zo.
pi_48326419
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister de sleutel gekregen, vandaag even foto's gemaakt en geïnventariseerd wat er moet gebeuren.
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:46 schreef Marsepein het volgende:
Voordat je de sleutel krijgt neem ik aan dat de wbv er nog e.e.a. aan doet? Plafonds vervangen, traplift weg, wcbeugels weg.
Lezen Pino
pi_48326465
Heb jij een woning met gehandicapten voorzieningen toegewezen gekregen? Hebbie een handicap dan?
pi_48326469
Probleem van systeemplafond is niet alleen de platen, als die strips geel zijn geworden door zon/rook whatever dan blijft dat enorm lelijk.

Gips erin maken zoals lipje al zei
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:55:14 #24
3185 Adelante
To let it go now
pi_48326531
Mijn god wat een antieke troep

Het uitzicht is werkelijk waar super en de grootte tuin ook (en waarschijnlijk ook de huurprijs), maar ik snap waarom het aantal zelfmoorden in het Noorden zo veel hoger ligt

Succes met klussen!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_48326554
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:52 schreef Modus het volgende:
Heb jij een woning met gehandicapten voorzieningen toegewezen gekregen? Hebbie een handicap dan?
Nee, de vrouwelijke helft van het echtpaar wat er voor me woonde. Ze zijn ook verhuisd naar een bejaardenhuisje omdat het slechter ging met haar handicap. Deed hun pijn aan hun hart, ze hebben er decennia gewoond. En al die jaren perfect onderhouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')