quote:Nieuws / Premier League /
'Titel Manchester United in gevaar’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 6 mei om 12:17
De mogelijkheid bestaat dat Manchester United en Everton aan een onderzoek door de Premier League worden onderworpen en puntenaftrek riskeren. De afwezigheid van Tim Howard in de onderlinge ontmoeting van vorig week zaterdag ligt hier ten grondslag aan.
De Amerikaanse doelman werd afgelopen zomer voor één seizoen gehuurd van The Mancunians, maar in februari definitief overgenomen. Everton-coach David Moyes liet weten dat de koploper in de definitieve verbintenis een clausule had opgenomen dat Howard niet tegen de ploeg van Sir Alex Ferguson mocht uitkomen.
Dit is echter tegen de regels van de Premier League in. In huurovereenkomsten wordt een dergelijke clausule vaak geoorloofd, maar bij een vast contract is dit niet toegestaan. Tegenover het niet altijd even betrouwbare News of the World liet een woordvoerder van de vakbond weten dat er zo snel mogelijk met beide clubs in contact zal worden getreden.
“Een dergelijke clausule is niet toegestaan. Mocht dit inderdaad zo zijn, dan is er sprake van inmenging van een derde partij. Dit is absoluut uit den boze”, aldus de woordvoerder.
Everton stond vorige week zaterdag met 2-0 voor op Goodison Park, totdat reservedoelman Iain Turner een blunder beging en vervolgens de ploeg uit Manchester naar 2-4 uitliep. Door de zege werd de voorsprong van The Red Devils op Chelsea vergroot naar vijf punten en na de overwinning van gisteren op stadgenoot Manchester City naar acht punten. Chelsea moet vanmiddag verplicht winnen bij Arsenal om de titel niet uit het oog te verliezen.
West Ham United
De ‘Howard-affaire’ zou de tweede zaak zijn die in een tijdspanne van een maand aan het licht komt. Eerder kreeg West Ham United een boete van maar liefst acht miljoen euro wegen het overschrijden van de transferregels, maar dit is voor de concurrentie niet genoeg. Charlton Athletic, Fulham, Sheffield United en Wigan Athletic eisen nu puntenaftrek van de Londenaren.
De degradatiekandidaat is beboet vanwege de transfers van Carlos Tévez en Javier Mascherano. Beide Argentijnen kwamen afgelopen augustus over van het Braziliaanse Corinthians, maar in hun contract zou een derde partij zijn opgenomen die invloed zou kunnen hebben op de besluiten en prestaties van de club.
Of verliezen en dan zweten op de laatste wedstrijdquote:Op zondag 6 mei 2007 12:34 schreef Pieter-utd het volgende:
Vanmiddag kampioenSir Alex Ferguson
.
Alhoewel het misschien leuker is op het woensdag te worden tegen Chelsea![]()
Voetbalzonequote:
Word leuk wanneer Keane de scepter zwaait over Man utdquote:Op zondag 6 mei 2007 17:12 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Voetbalzone![]()
Echt mooi Arsenal publiek zong net hele tijd 'Liverpool Liiiiverpooool Liverpool Liiiiiverpoool'. Roy Keane is kampioen geworden met Sunderland! Wordt leuk volgend jaar Ferguson tegen Keane![]()
quote:
quote:Premier League drops Howard probe
Howard was missing from the Everton goal against Man Utd
The Premier League has confirmed that it is satisfied neither Manchester United nor Everton broke any rules over the transfer of goalkeeper Tim Howard.
There were reports United had insisted upon Howard's absence in April's match against Everton - which they won 4-2 - as part of their deal with the Toffees.
But in a statement the Premier League said neither club had done wrong.
"It remains the case that there were no agreements that breached any of our rules," the statement said.
Howard joined Everton on a season-long loan deal from United last summer, which became permanent in February.
Premier League rules on loan deals prevent players from playing against their host club but, once the Howard deal became permanent, he was eligible to play against United on 28 April.
The Premier League would not have sanctioned the permanent transfer if United had requested a clause preventing Howard from playing against them.
But before the match Everton boss David Moyes appeared to suggest there had been a verbal agreement between the clubs over Howard's omission.
The Premier League's statement added: "Everton were free to play Tim Howard in their fixture against Manchester United had they so wished - and this has been confirmed by both clubs."
Goede reactie was een super seizoen idd. Bij het verlies tegen Porstmouth dacht ik dat het misging maar ze pakten het goed op. Hopelijk volgend jaar weer zo'n seizoen.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef mcyodogg het volgende:
Gefeliciteerd. Het was een mooie en lange strijd. Ik heb in 2007 1 week gedacht dat we het echt nog zouden gaan flikken, maar het bleek ijdele hoop. Maar de premier league is sinds jaren weer spannend geweest bovenin, en dat is te danken aan Manchester United en Chelsea. Nogmaals gefeliciteerd. Jullie zijn de beste dit seizoen. En ik hoop dat woensdag het publiek en de club jullie de juiste waardering zullen geven voor deze prestatie.
quote:Op zondag 6 mei 2007 19:06 schreef Pieter-utd het volgende:
Alle Mancunians gefeliciteerd!!!!
Sportieve reactiequote:Op zondag 6 mei 2007 19:03 schreef mcyodogg het volgende:
Gefeliciteerd. Het was een mooie en lange strijd. Ik heb in 2007 1 week gedacht dat we het echt nog zouden gaan flikken, maar het bleek ijdele hoop. Maar de premier league is sinds jaren weer spannend geweest bovenin, en dat is te danken aan Manchester United en Chelsea. Nogmaals gefeliciteerd. Jullie zijn de beste dit seizoen. En ik hoop dat woensdag het publiek en de club jullie de juiste waardering zullen geven voor deze prestatie.
17 mln pondquote:Bayern confirm sale of Hargreaves
Owen Hargreaves
Bayern Munich have agreed to sell Owen Hargreaves to Manchester United.
Club president Franz Beckenbauer told German TV: "Owen is leaving. That was the player's wish. It's a good match and it's also a good deal financially."
Beckenbauer would not confirm the transfer fee but when asked if it was £17m, he said it was "in that range".
waarschijnlijk blijft niet meer de eerste keeper bij ManUtd, als het goed is Foster van Watford wordt aangetrokken en wordt de eerste keeper. Wat gaat VDS nu doen?quote:Op zondag 13 mei 2007 23:26 schreef Grimm het volgende:
Ik vind sar een beetje minder aan het worden
Laat hem maar lekker afbouwen bij Ajaxquote:Op maandag 21 mei 2007 15:31 schreef zjroentje het volgende:
Van der Sar is de laatste weken verre van foutloos idd.
Leeftijd begint nou toch echt aan 'm af te zien, hij gaat vaak veel te traag naar de grond.
Ook bij dat doelpunt van Drogba gaat hij niet helemaal vrij uit, hij twijfelt namelijk bij het uitkomen. Gaat 'ie er vol voor dat heeft hij de bal gewoon.
Met z'n lange haren toen nog in Manchester, excentrieke voetballer die nooit helemaal tot bloei is gekomen bij MU, maar 'n mooie carriere gehadquote:Karel Poborsky bergt zijn voetbalschoenen op
28/5/2007 22:22
Karel Poborsky speelde maandag zijn laatste wedstrijd. De 35-jarige middenvelder sloot zijn loopbaan af door met Ceské Budejovice met 2-1 thuis te verliezen van Slavia Praag.
Poborsky speelde 118 interlands, voetbalde op drie EK's en één WK en kwam onder meer uit voor Sparta Praag, Manchester United, Benfica en Lazio. 'Ik heb dit in de winterstop besloten', vertelde Poborsky na afloop van zijn laatste duel. 'Het werd steeds moeilijker me te motiveren.'
Werkloos zal Poborsky niet zijn. Hij zal deze zomer officieel in dienst treden van de Tsjechische bond, waarvoor hij als technisch directeur aan de slag gaat.
Goede aankopen idd.quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:41 schreef Grimm het volgende:
Nani en Anderson erbij! ik had liever Diego erbij gehad ipv van Anderson maar ach...Nani word wel erg goed volgens mij. nu nog een spits en een verdediger en we zijn klaar!
Ik hoop niet dat ze KJH halen.
Asjeblieft niet zeg.quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:36 schreef Dos37 het volgende:
Latem ze Makaay anders maar halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |