In Turkije kunnen nu met veel moeite en onder druk van Europa net een paar nieuwe kerken geopend worden. Er zijn vele christenen die in de afgelopen decennia naar o.a. Nederland zijn gevlucht, omdat hun leven in Turkije ondragelijk werd gemaakt. Het is nog steeds allesbehalve een pretje om als christen in Turkije te leven. De Kopten in Egypte kunnen maar tenauwernood overleven en zijn het slachtoffer van veel geweld. Christenen kunnen soms als zij geluk hebben worden getolereerd als onbetekende minderheid en zolang zij hun bestaan niet laten merken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nasser. Turkije. De Syrische Republiek. Armenië. De Koptische gebieden.
En dan heb je nog de Arabische Israëliërs in Israël. En de Palestijnen in hun eigen gebied. Die hebben het ook niet makkelijk.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In Turkije kunnen nu met veel moeite en onder druk van Europa net een paar nieuwe kerken geopend worden. Er zijn vele christenen die in de afgelopen decennia naar o.a. Nederland zijn gevlucht, omdat hun leven in Turkije ondragelijk werd gemaakt. Het is nog steeds allesbehalve een pretje om als christen in Turkije te leven. De Kopten in Egypte kunnen maar tenauwernood overleven en zijn het slachtoffer van veel geweld. Christenen kunnen soms als zij geluk hebben worden getolereerd als onbetekende minderheid en zolang zij hun bestaan niet laten merken.
Beste Floripas, dat stel ik toch juist. Israël wordt gehaat door islamitische landen juist (voor een groot gedeelte) vanwege deze positie, dat kan je toch met mij eens zijn?quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat het van alle Abramitische religies een heilige plek is. of je nou 1400 of 2400 jaar teruggaat, dat doet er niet veel toe.
Bedoel je ethnisch geweld tegen Armeniërs of echt religieus geweld?quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In Turkije kunnen nu met veel moeite en onder druk van Europa net een paar nieuwe kerken geopend worden. Er zijn vele christenen die in de afgelopen decennia naar o.a. Nederland zijn gevlucht, omdat hun leven in Turkije ondragelijk werd gemaakt.
Als Armeen niet, maar als Christen, ik hoor geen klachten.quote:Het is nog steeds allesbehalve een pretje om als christen in Turkije te leven.
De Kopten assimileren te hard en sterven daardoor uit. En er is racistisch geweld.quote:De Kopten in Egypte kunnen maar tenauwernood overleven en zijn het slachtoffer van veel geweld.
Je doet net alsof ze sluipend en bedreigd over straat moeten. In landen als Iran en Saoudi Arabië wellicht, maar elders drinken ze gewoon hun slokje: Syrië, Jordanië, Libanon...quote:Christenen kunnen soms als zij geluk hebben worden getolereerd als onbetekende minderheid en zolang zij hun bestaan niet laten merken.
Nee. Israel is wel meer dan de tempelberg.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Beste Floripas, dat stel ik toch juist. Israël wordt gehaat door islamitische landen juist (voor een groot gedeelte) vanwege deze positie, dat kan je toch met mij eens zijn?
de hele dag angst hebben omdat je in een land woont dat je met geld en geschiedenis gekocht hebt en succesvol gemaakt hebt? na elke aanslag in israel zorgen ze ervoor dat het gebouw binnen no-time als voorheen was, de bus op de schroothoop ligt en de bruiloft met 25 man minder overgedaan wordt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Helaas voor mij"?
Ben jij wel eens in Israel geweest? Ik krijg er helemaal niet de indruk dat mensen er nou zo bangig aangelegd zijn.
En ik ken christenen die wel gevlucht zijn uit deze landen om hun christelijke geloof. Ook uit Turkije. In Libanon zijn ze in de ellende gestort door islamitisch geweld en de haat vanuit islamitische groeperingen en landen tegen Israël.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bedoel je ethnisch geweld tegen Armeniërs of echt religieus geweld?
Ik ken een christelijke Turkse, die ging altijd in Istanbul gewoon naar de kerk, en in Ankara ook. Geen enkel probleem, zei ze.
[..]
Als Armeen niet, maar als Christen, ik hoor geen klachten.
[..]
De Kopten assimileren te hard en sterven daardoor uit. En er is racistisch geweld.
[..]
Je doet net alsof ze sluipend en bedreigd over straat moeten. In landen als Iran en Saoudi Arabië wellicht, maar elders drinken ze gewoon hun slokje: Syrië, Jordanië, Libanon...
Ik had mijn familie en vrienden willen zien trillen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de hele dag angst hebben omdat je in een land woont dat je met geld en geschiedenis gekocht hebt en succesvol gemaakt hebt? na elke aanslag in israel zorgen ze ervoor dat het gebouw binnen no-time als voorheen was, de bus op de schroothoop ligt en de bruiloft met 25 man minder overgedaan wordt.
jij bent toch ook niet de hele dag bang als je in het ov zit of door een tunnel rijdt=
eigenlijk vindt ik je vraag een beetje onder de gordel. moet je door inferieure barbaren die de koran interpreteren als puur de heel dag laten zien hoe bang je bent.
had je ze willen zien trillen. eigenlijk best een kwalijke opmerking van je.
in israel wonen 1 miljoen palestijnen. als er tien israeli in palestina gaan wonen worden ze bestookt of door de israelitische regering weggehaald.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan heb je nog de Arabische Israëliërs in Israël. En de Palestijnen in hun eigen gebied. Die hebben het ook niet makkelijk.
Israel moet gewoon vooral af van de rassenpolitiek die het voert. Ben je joods van genen? Húp, hier, een gratis paspoort! Ben je dat niet? Dan nooit een paspoort!quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in israel wonen 1 miljoen palestijnen. als er tien israeli in palestina gaan wonen worden ze bestookt of door de israelitische regering weggehaald.
het zijn miljoenen islamieten tegen een paar joden. israel bestaat. al vele oorlogen overwonnen, meerdere te gaan.
ik heb ook genoeg israelische vrienden om te weten dat ze de islamieten minder haten dan de islamieten hen. het moet dan ook wel als je de koran moet geloven.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik had mijn familie en vrienden willen zien trillen?
Wat ik wilde aantonen is dit: de meeste mensen in Israel geven niet veel meer om de holocaust, geloof het of niet. Waar ze wel om geven is de secularisering van hun geloofsgenoten. Ze zijn bang voor het uitsterven van het Judaisme, niet zozeer voor een nieuwe holocaust. Tenminste, dat waren mijn bevindingen.
Sorry, maar je maakt mij niet wijs dat jij daadwerkelijk denkt dat de haat tegen Israël vanuit de islamitische wereld niet voor een groot gedeelte is ingegeven door de islamitische belevingswereld. Heilige grond van de islam dat niet in islamitische handen is. Kom op zeg.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. Israel is wel meer dan de tempelberg.
Sterker nog, de meeste mensen die ik sprak in Israel waren banger voor secularisten dan voor de Islam. Ze tolereerden zelfs geen atheistische kritiek op de Islam. Van God blijf je af, lijkt het wel, ook al is het elkáárs God.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb ook genoeg israelische vrienden om te weten dat ze de islamieten minder haten dan de islamieten hen. het moet dan ook wel als je de koran moet geloven.
De tempelberg is gedeeltelijke wèl in islamitische handen!quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Sorry, maar je maakt mij niet wijs dat jij daadwerkelijk denkt dat de haat tegen Israël vanuit de islamitische wereld niet voor een groot gedeelte is ingegeven door de islamitische belevingswereld. Heilige grond van de islam dat niet in islamitische handen is. Kom op zeg.
Graag antwoord op mijn vraag Floripas.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
De tempelberg is gedeeltelijke wèl in islamitische handen!
Ik zie geen vraag, en je kent mijn standpunt al.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:38 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Graag antwoord op mijn vraag Floripas.![]()
Israëlischequote:Op zaterdag 14 april 2007 02:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in israel wonen 1 miljoen palestijnen. als er tien israeli in palestina gaan wonen worden ze bestookt of door de israelitische regering weggehaald.
het zijn miljoenen islamieten tegen een paar joden. israel bestaat. al vele oorlogen overwonnen, meerdere te gaan.
kan je niet meer lezen...quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Israel moet gewoon vooral af van de rassenpolitiek die het voert. Ben je joods van genen? Húp, hier, een gratis paspoort! Ben je dat niet? Dan nooit een paspoort!
Kom op, man, zo werkt het toch niet in de moderne wereld.
Laat ik de vraag dan nogmaals en wat duidelijker stellen: Is volgens jou de haat vanuit (opvallend en zeer specifiek) islamitische landen en hun bevolking niet voor een groot gedeelte te herleiden, omdat in hun ogen de staat Israël islamitische heilig grondgebied (zoals Jeruzalem) in neemt en dat het grondgebied niet in islamitische handen is?quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zie geen vraag, en je kent mijn standpunt al.
Waarvan een flink deel ook joods is. Jaja, joodse Palestijnenquote:Op zaterdag 14 april 2007 02:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je niet meer lezen...
israel heeft meer dan een miljoen palestijnen in hun land wonen. ze hebben de ziekenhuizen waar ze palestijnen die buiten israel wonen in opnemen.
De meeste moslims hebben helemaal geen bloedhekel aan joden, maar wel aan Israel, en dat is een verschil dat je niet uit het oog mag verliezen.quote:islamieten hebben gewoon een bloedhekel aan joden, terwijl ze ze dankbaar zouden moeten zijn omdat anders mohamed-allah ook niet hadden bestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |