en toch hoor je dat vaakquote:Op woensdag 18 april 2007 10:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, een jaar bezig, maar ik was niet zo serieus of misschien wel té serieus in het begin. Ik kreeg te horen wat ik allemaal wel en niet mocht eten en ik zag door de bomen even het bos niet meer. Ik ben niet echt een keukenprinses en ik wist gewoon niet wat ik moest klaarmaken. Dus het ging een tijdje redelijk goed, maar na de zomer ben ik langzaamaan weer slechter gaan eten. Niet zo erg als voorheen (chips en ijs als avondeten), maar wel vaak patat en pizza.
De week voordat ik naar de diëtist ging, at ik heel braaf wat zij voorschreef, maar goed, het hielp toch niet. De dag na mijn verjaardag besloot ik dat ik nu echt wilde afvallen en zo geschiedde het. Ik heb de diëtiste gemaild dat ik niet meer zou komen, omdat ik het zelf wilde doen en dat ook zelf meende te kunnen. En dat was ze met me eens. Want ik wist best wel wat wel en niet mocht, maar ik leefde er niet naar. En dat laatste moet je toch echt zelf doen.
Dus ik beschouw mijn periode bij de diëtiste als een soort van valse start en ben pas eind januari écht begonnen.
Ja is ook zo. Alleen zijn die natuurlijk een stuk minder gericht op jouw eigen situatie. Ik drink zelf bijvoorbeeld geen water en om toch water binnen te krijgen, had ik bedacht dat ik siroop ging drinken en ik had dus een fles Lessini Light gekocht. De dietiste zei toen dat daar nog behoorlijk wat calorieen in zaten en raadde een of ander B merk aan waar echt bijna niks in zit. Dat vond ik dan nog wel een aardige tip, maar was niet bepaald rocket science.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:03 schreef Miss_S het volgende:
maar tegenwoordig heb je ook op tv genoeg programma's waar je tips van mee kan pikken
neequote:Op woensdag 18 april 2007 11:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
'Tuurlijk is het geen rocket science, alleen komen toch een heleboel mensen niet op het idee om te kijken naar de voedingswaarde van de verschillende producten. Maar zeker als je kijkt naar het aantal mensen met overgewicht in Nederland (zo'n 40%, dacht ik), is even kijken hoeveel kcal er in verschillende producten zit echt geen overbodige luxe...
Precies dus voor die mensen is een dietiste misschien wel een goed idee. Ik kijk over het algemeen wel naar het etiket, maar ik wist niet dat er nog andere merken verkrijgbaar waren (in mijn supermarkt zijn die er namelijk ook niet) dus voor mij bleef het een beetje steken bij deze ene tipquote:Op woensdag 18 april 2007 11:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
'Tuurlijk is het geen rocket science, alleen komen toch een heleboel mensen niet op het idee om te kijken naar de voedingswaarde van de verschillende producten. Maar zeker als je kijkt naar het aantal mensen met overgewicht in Nederland (zo'n 40%, dacht ik), is even kijken hoeveel kcal er in verschillende producten zit echt geen overbodige luxe...
denk je dan echt dat dat 1,1 kilo vet in 2 dagen is?quote:Op woensdag 18 april 2007 11:21 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar na 2 dagen al?
bedoel ik drink veel water enz.. zij weinig.. ik let op, zij doet sonja... aaaaaarg niet eerlijk![]()
gewoon door blijven gaan het gaat altijd een tijdje langzamerquote:Op woensdag 18 april 2007 11:27 schreef Zeeltje het volgende:
Nee ik weet dat het eerst vocht is.. maar op een gegeven moment verandert dat.
en ik blijf maar steken
ben in een afvaldip vandaag
Kleine troost, zij heeft dat morgen...quote:Op woensdag 18 april 2007 11:27 schreef Zeeltje het volgende:
Nee ik weet dat het eerst vocht is.. maar op een gegeven moment verandert dat.
en ik blijf maar steken
ben in een afvaldip vandaag![]()
dus beweging krijg je genoegquote:Op woensdag 18 april 2007 11:30 schreef Zeeltje het volgende:
ik doe 2 keer per week in sportschool sporten,
ik doe 2 keer per week een jogprogramma volgen
en ik daarnaast werk ik in een restaurant dat bom vol zit elk weekend en ik loop dus veel heen en weer enz..
3 kilo in vijf weken? Dat is toch niet langzaam. Of eerst drie kilo en toen vijf weken niks? Dat is wel irritant, maar ook afhankelijk van je gewicht. Als je echt nog overgewicht hebt is het wel raar.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:36 schreef Zeeltje het volgende:
ik eet als ontbijt: 2 boterham met meestal smeerkaas 48+, jus d'orange, thee
ik eet als tussendoortje: appel, af en toe een sultana
ik eet als lunch: 2 boterham meestal met kalkoenfilet
dan eet ik als tussendoortje: appel
en avond eten is gezond omdat mijn moeder daar heel goed oplet.
we hebben het al een keer over gehad. Misschien kweek ik nu meer spieren enz.. maar dit is al 5 weken zo.. maar ja ben toch 3 kilo afgevallen sinds ik hier ben maar het is wel erg langzaam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |