quote:
Nou ja, achteraf gezien dus 2 dingen. De eerste is dat ze wat gewicht kwijtraakte (maar ze was best stevig..zeg maar dik, dus dat viel niet zo op. Eigenlijk ging ze van dik naar 'gewoon') het 2e is dat ze haar vacht minder goed verzorgde. De vacht zelf werd niet slechter maar ze verzorgde zich minder waardoor ik haar dus moest kammen. Haar vacht is een beetje 'wollig' dus als je daar niks aan doet dan klit dat snel.
Voor de rest dus echt niks. Haar gedrag was hetzelfde, ze at prima (tot ze stopte met eten), drinken was niet overdreven veel, tot gisteren dus. Het sloeg gisteren/gisterenavond ineens om naar niet meer eten, meer drinken en ander gedrag. Vanochtend merkte ik dat ze wat misselijk leek te zijn (ze was veel aan het slikken).
Dus ja, als ik het zo bekijk denk ik dat het afvallen en de vachtverzorging misschien wel 2 dingen waren die mij erop hadden kunnen wijzen dat er 'iets' niet goed was. Omdat ze voor de rest nergens last van had was het voor mij niet alarmerend en heb ik geen moment eraan gedacht om eerder naar de dierenarts te gaan (waarvoor bent u hier? nou m'n kat was eerst dik en heeft nu een normaal gewicht en ze weigert zichzelf te wassen..)
Dus ja, had ik maar...is iets waar ik zeker aan gedacht heb maar aan de andere kant...het is echt gewoon een rottige 'sluipziekte' waarvan je pas echt merkt dat er iets aan de hand is als de situatie echt kritiek wordt.
Net nog even langs geweest om te knuffelen. Ik was in de buurt en kon echt niet langs de praktijk lopen zonder even te kijken hoe het ging. Ik begon me bij binnenkomst al te verontschuldigen 'ja sorry dat ik zomaar langs kom...' maar de assistente gaf aan dat ik binnen de openingstijden gewoon binnen mocht komen wanneer ik wilde en zelf naar het hok mocht, mocht knuffelen en alles. Enorm

en ze lieten me ook gewoon alleen met haar voor zolang ik wilde. Vanavond voor het spreekuur misschien nog maar even gaan kijken.