abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48286887
Waarschijnlijk niet echt een onderwerp waar de meeste mensen wakker van zullen liggen maar ik was benieuwd of het gebruikelijk is om eventuele hbo/wo titels op je visite kaartje/email/brieven te zetten.

Zijn daar (on)geschreven regels voor?
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:42:09 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48286928
Ik heb het in ieder geval niet, vind het nogal dom staan (in het bedrijfsleven iig), maar als je een wetenschappelijke baan of zo hebt is het waarschijnlijk wel gebruikelijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:47:54 #3
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_48287129
Ik heb een eenmanszaak en heb mijn titel wel op mijn kaartje staan. Het kan voor sommige (potentiële) klanten nét dat verschil maken of extra vertrouwen geven. Weten ze in iedergeval dat ze niet met Beun de Haas te maken hebben. Toen ik nog in loondienst werkte hadden we het ook geloof ik.
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:53:00 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48287299
Ik denk dat het een beetje aan het vakgebied ligt, maar ik zie het wel regelmatig.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:55:17 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48287383
Als het relelevant is voor je de mensen die jouw visitekaartje mogen ontvangen!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_48287416
Het ligt echter volledig aan de branche waarin je werkzaam bent, maar ook of je internationale contacten hebt. In europa kicken de Duitsers en de Fransen nog steeds op titels en ik heb menigmaal meegemaakt dat men pas na het overhandigen van mijn kaartje mij als 'volle' gesprekpartner zag. Dit was overigens in de automobiel industrie (productie van onderdelen); waar ik nu niet meer werkzaam ben.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_48287472
Handig als je bijvoorbeeld klanten wil binnenhalen; ne ze zien dat je een MBA hebt.Geeft net dat beetje meer vertrouwen
#winning
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:58:50 #8
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_48287531
In de wetenschap is het normaal dat je je titel voert op kaartjes en op conferenties. Ik zou ook ir. op mijn kaartjes zetten, maar ik ben niet ruig genoeg om kaartjes te hebben...
pi_48287573
Maakt het dan nog uit of je een HBO of WO titel hebt?; sommige zeggen dat een HBO (ing) titel een beetje raar staat op je kaartje.
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:07:33 #10
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_48287839
Verschilt per bedrijf en per vakgebied. WIj hebben geen titels, maar dan ook voor niemand.
Anders krijg je lastige discussies, is een drs. in kunstwetenschappen wel relevant om op een kaartje van een IT functie te zetten, etc.
Dus daarom doen we het niet.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:09:09 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_48287912
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:57 schreef Tware het volgende:
Handig als je bijvoorbeeld klanten wil binnenhalen; ne ze zien dat je een MBA hebt.Geeft net dat beetje meer vertrouwen
Of juist niet. Er is in MBA land best wat inflatie, je kan tegenwoordig bij de LOI ook een MBA halen.
Los daarvan hebben mensen ook een beeld dan MBA'ers snelle gesjeesde managertypes zijn.
Dus ook die plaatsen we er niet op
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:10:03 #12
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_48287945
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:59 schreef jschud het volgende:
Maakt het dan nog uit of je een HBO of WO titel hebt?; sommige zeggen dat een HBO (ing) titel een beetje raar staat op je kaartje.
Dat zeggen waarschijnlijk mensen met een WO titel, daar moet je sowieso niet teveel naar luisteren

Alle gekheid op een stokje; je hebt je titel niet voor niets ontvangen na het voltooien van je opleiding. Als je hem wilt gebruiken moet je hem gewoon gebruiken. Of dat nou een HBO of WO titel is moet niet uitmaken.
pi_48288095
En het idee dat je mensen zonder titel op de tenen kan trappen als je wel jouw titel op je kaartje zet is dat een veel gebruikte reden om het maar niet te doen?
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:20:12 #14
130803 Gripper
Get a grip
pi_48288299
Bij mij staat het er wel op in ieder geval, dat is bij ons bij alle mensen die een titel voeren het geval. Ik heb "ing" voor mn naam, niet eens de moderne Bsc term. Maar dat is mn huidige baan, over 2 weken heb ik een nieuwe baan, en zal daar ook wel weer een nieuw kaartje bij horen. En aan de kaartjes te zien die ik heb gekregen van mijn gesprekspartners in de verschillende gespreksronden, is het daar niet gebruikelijk om je titel te vermelden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:29:08 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48288594
Het WO heeft geen titels meer... De beschermde titels zijn vervangen door onbeschermde BaMa-titels. Die hebben geen waarde, en zou ik dan ook nooit ergens vermelden.
Zonder opleiding mag je net zo goed "Master" of "Accountant" voor je naam zetten.
censuur :O
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:26:32 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_48290580
Met mijn HBO opleiding zou ik alleen ba. mogen voeren. En aangezien driekwart van Nederland dat al heeft is dat ook niet echt zinnig te noemen. Daarbuiten heb ik niet eens kaartjes dus waar maak ik me druk om.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_48290664
Bij mij blijkt uit mijn functie dat ik een titel heb, dus hoef ik 'm niet nog eens apart te vermelden.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:54:53 #18
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_48293981
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Het WO heeft geen titels meer... De beschermde titels zijn vervangen door onbeschermde BaMa-titels. Die hebben geen waarde, en zou ik dan ook nooit ergens vermelden.
Zonder opleiding mag je net zo goed "Master" of "Accountant" voor je naam zetten.
Dus niet. Lees de wet op het hoger onderwijs eens na.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:57:36 #19
167723 sanni
Acima de seu
pi_48297613
Mensen die hun visitekaartje willen opfleuren met AA of ing zijn niet goed bij hun hoofd want als je een beetje kennis van zaken hebt dan laat je dat weg. Ook de combinatie nederlands en engels is gewoon not done en onderschrijft alleen maar je onkunde op etiquetten-gebied. Of je visitekaartje is in het engels of in het Nederlands maar niet gemixed. In sommige landen let men er op directie-niveau heel erg op. Reis je veel, dat heb je 2 soorten visitekaartjes bij je met op de een het orgineel/nederlands en op de ander in de taal van het land dat je bezoekt. Wat ook niet ongebruikelijk is,is op de achterkant van je visitekaartje in de lokale taal je titel/functie. Wat zet je dan wel op je nederlandse visitekaartje? als je er waarde aan hecht ir/mr/drs/ra/prof/jhr/baron/etc..

Hieronder 2 voorbeelden van wat ik bedoel:

[ Bericht 8% gewijzigd door sanni op 13-04-2007 18:16:02 ]
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:18:58 #20
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_48298235
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:57 schreef sanni het volgende:
Mensen die hun visitekaartje willen opfleuren met AA of ing zijn niet goed bij hun hoofd want als je een beetje kennis van zaken hebt dan laat je dat weg.
Leg eens uit...
quote:
Ook de combinatie nederlands en engels is gewoon not done en onderschrijft alleen maar je onkunde op etiketten-gebied.
Nu we het toch over kennis van zaken hebben, je bedoelt etiquette? Etiketten zijn van die dingen die je ergens op plakt...
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:33:31 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48298675
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:18 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Leg eens uit...
[..]

Nu we het toch over kennis van zaken hebben, je bedoelt etiquette? Etiketten zijn van die dingen die je ergens op plakt...
Omdat AA weliswaar een titel is, maar eigenlijk niet veel voorstelt denk ik. RA daarentegen...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48298980
Wat is AA en RA eigenlijk?
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:03:20 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_48299455
quote:
Accountant dus niet. Dit is nog steeds een geregistreerde titel waarvoor je moet zijn ingeschreven.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:05:57 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_48299510
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:44 schreef jschud het volgende:
Wat is AA en RA eigenlijk?
AA: accountants-administratieconsultent (www.novaa.nl)
RA: registeraccountant (www.nivra.nl)
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:06:48 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48299519
Ik heb wel 3 lettertjes voor m'n naam, maar hij staat niet op mn visitekaartje. Bedrijfspolicy. Ik gebruik 'm eigenlijk alleen als ik ergens een belangrijke brief oid heenstuur.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_48301146
Ik mag officieel de (HBO) ingenieurstitel voeren, maar heb ervoor gekozen om het (bij mijn huidige werkgever) niet te doen. Net als alle anderen binnen het bedrijf overigens.
Ik ben van mening dat kundigheid niet van een visitekaartje te halen valt, maar op te maken is
uit de kwaliteit van je werk/handelen.
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_48302017
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:18 schreef BettyWeter het volgende:
Ja, daar kun je dan eventueel weer titels op zetten.

Hoe dan ook; het hangt inderdaad van het bedrijf / de bedrijfstak af of het gebruikelijk is. Mijn visitekaartje is vrij formeel; met titel en zonder voornaam (alleen voorletter). In mijn mailtjes staat meestal gewoon m'n voornaam, zonder titel. Bij brieven hangt het ervan af waar ze heen gaan.
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:04:17 #28
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_48302849
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:09 schreef FoxF1 het volgende:
Ik ben van mening dat kundigheid niet van een visitekaartje te halen valt, maar op te maken is
uit de kwaliteit van je werk/handelen.
Heb je helemaal gelijk in, maar.... de kwaliteit van werk/handelen is altijd pas achteraf te bepalen. Een visitekaartje, net als een website, drukwerk, voorkomen/uiterlijk etc. wekt toch een bepaalde indruk bij (potentiële) klanten. Als dat allemaal in orde is zullen ze veel eerder zaken met je doen dan wanneer dat niet het geval is. Een titel op je visitekaartje vermelden kan gewoon een klein onderdeel van het geheel zijn. Niets meer, niets minder.

Ben benieuwd trouwens, vanwaar de vraag TS?
  Moderator vrijdag 13 april 2007 @ 20:06:58 #29
45833 crew  Fogel
pi_48302913
Bij mij staat de titel op het kaartje omdat het verplicht is volgens de bedrijfspolicy (maar op zich is dat niet raar, want ik werk voor een onderzoeksinstituut)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:10:11 #30
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48303009
in de internationale zakenwereld is het niet gebruikelijk om je titel te vermelden
zonnig Brasil
pi_48304226
quote:
Mensen die hun visitekaartje willen opfleuren met AA of ing zijn niet goed bij hun hoofd want als je een beetje kennis van zaken hebt dan laat je dat weg.
Je weet ook daadwerkelijk iets van accountancy af, of praat je gewoon wat vriendjes na die toevallig aan het NIVRA studeren?

En nee, ik doe geen NOvAA
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:00:28 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48306415
Het hangt een beetje af van de branche, de landen waarmee je zaken doet en of de titels relevant zijn voor je functie.
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:19:04 #33
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_48306988
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat AA weliswaar een titel is, maar eigenlijk niet veel voorstelt denk ik. RA daarentegen...
Probeer die AA titel maar eens te halen. En te houden.

Mijn 3 titels (waar geen AA bij zit overigens) staan niet op mijn visitekaartje. Ik ben overigens werkzaam in de financieel administratieve sector.
pi_48307024
Mijn baas heeft het op zijn vaste e-mail ondertekening staan dat ie een MBA heeft.
Vrij triest voor intern gebruik...
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:21:44 #35
3185 Adelante
To let it go now
pi_48307082
Op al m'n gratis ice-cards heb ik de mr. titel gebruikt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:30:20 #36
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_48307370
HBO bachelor zou ik er niet opzetten.
Ir, Drs, MBA wel (en de medische varianten ook natuurlijk)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_48308554
bij mijn vorige bedrijf hebben we er voorgekozen om het allemaal niet te doen , bij nieuwe bedrijf wordt het ook niet gedaan
pi_48319490
In de legal-sector, waar ik werk, is het wel gebruikelijk om titels te gebruiken. Ik gebruik mijn titel dan ook, zowel op mijn visitekaartjes als in het briefhoofd, alleen niet bij de ondertekening van mijn brieven en/of mails.
Quinn Dexter
pi_48320970
Als het om een PhD gaat kun je het wel doen, anders staat het alleen maar belachelijk.
pi_48331025
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:20 schreef Quinn_Dexter het volgende:
In de legal-sector, waar ik werk, is het wel gebruikelijk om titels te gebruiken. Ik gebruik mijn titel dan ook, zowel op mijn visitekaartjes als in het briefhoofd, alleen niet bij de ondertekening van mijn brieven en/of mails.
Zo hoort het ook. Ik heb een collega die onder iedere mail Drs. voornaam achternaam zet. Ook bij interne mail
pi_48332149
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:20 schreef Gripper het volgende:
Bij mij staat het er wel op in ieder geval, dat is bij ons bij alle mensen die een titel voeren het geval. Ik heb "ing" voor mn naam, niet eens de moderne Bsc term.
Daar heb je dan ook geen recht op, tenzij je een universtaire Bachelor hebt gedaan. HBO'ers hebben ba of B.

Ik werk op een universiteit in Amerika en ze zijn hier gek op titels, sommige mensen hebben een halve zin aan afkortingen achter hun naam . Ik moet nog kaartjes aanvragen, maar zet mijn PhD er ook op.
Jesus saves but death prevails.
pi_48332275
quote:
Het gebruik van academische titels in het maatschappelijk verkeer gebeurt alleen in Nederland en Duitsland. Wanneer u in het dagelijks leven uw titel doctorandus gebruikt, of op uw visitekaartjes afdrukt, maakt u een buitengewoon armoedige indruk. U geeft namelijk te kennen dat u van plan bent ooit te promoveren en doctor te worden. Gezien het feit dat u blijkbaar uw studie niet heeft afgerond, zal men zich afvragen of u überhaupt wel eens iets afmaakt. En daar bent u nog trots op ook. Wees dus terughoudend met het gebruik van titels.
http://www.hetblauweboekje.nl
pi_48333694
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:32 schreef the_mind het volgende:
Als het om een PhD gaat kun je het wel doen, anders staat het alleen maar belachelijk.
En waarom dan ???

Het is wellicht not done, maar ik ben trots op mijn titel, het resultaat van vele jaren hard studeren (in de avonduren)....
Quinn Dexter
pi_48334446
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:52 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

En waarom dan ???

Het is wellicht not done, maar ik ben trots op mijn titel, het resultaat van vele jaren hard studeren (in de avonduren)....
Omdat veel mensen weinig moeite hoeven doen voor hun titel. Waarmee je jezelf dus te kijk zet door er wel mee te pronken.
Jesus saves but death prevails.
pi_48334733
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:42 schreef Posdnous het volgende:
Ik heb het in ieder geval niet, vind het nogal dom staan (in het bedrijfsleven iig), maar als je een wetenschappelijke baan of zo hebt is het waarschijnlijk wel gebruikelijk.
Mijn ervaring is dat juist in het bedrijfsleven iedereen zijn titels gebruikt, tenminste WO titels. HBO titels worden amper gebruikt.
pi_48334898
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:10 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

http://www.hetblauweboekje.nl
Zal wel zo zijn, maar in het internationale verkeer zegt een Msc titel echt wel wat. Dat geldt ook voor een LLm titel.
Bovendien is een drs. titel hier gelijk aan een dr. titel aan Duitsland.

Ik zou zeker mijn titels op mijn visitekaartje zetten. Op stages die ik heb gelopen is dit ook altijd heel normaal geweest (advocatuur en zakelijke dienstverlening).
pi_48335887
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:52 schreef Quinn_Dexter het volgende:

En waarom dan ???

Het is alleen not done om het op een visitekaartje te zetten. Je mag er best trots op zijn. Dat je in de avonduren een studie hebt voltooid geeft verder aan dat je niet alleen intelligent bent, maar ook over doorzettingsvermogen beschikt. Van mag mij mag je het erop zetten. Ik merk alleen dat alleen dat de reacties op zo'n titel niet altijd even goed zijn als het een veelvoorkomende titel is zoals drs. of bachelor. Verder is het (helaas?) zo dat er veel mensen zijn die zeer goed zijn in hun werk én een titel hebben die het niet nodig vinden om die titel te vermelden omdat ze vinden dat hun prestaties (die niet voor niets zo goed zijn, maar zijn bereikt door jaren keihard werken) hun beste visitekaartje zijn. Als zij zo'n titel onder ogen krijgen (vooral als ze zelf tóch geen titel hebben) kan ik me voorstellen dat ze denken dat je verwaand bent, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Mijn ervaringen zijn overigens uitsluitend in de ICT en Transport sectoren, dus misschien dat men er elders anders tegenaan kijkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door the_mind op 14-04-2007 23:06:14 (toevoeging) ]
pi_48336072
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:29 schreef ChRoNiC het volgende:

Bovendien is een drs. titel hier gelijk aan een dr. titel aan Duitsland.
Volgens mij kraam je onzin uit.
pi_48340213
Op mijn CV, maar verder niet
pi_48341649
Ik heb een management functie in een grote Amerikaanse sales organisatie en ik heb 2 typen visite kaartjes 1 met titel en 1 zonder. Die laatste gebruik ik nagenoeg altijd en die met titel alleen als er escalaties zijn en het een buitengewoon formele situatie zal worden.
In de e-mail signature gebruik ik ook geen titels.
Het is gewoon niet van deze tijd om titels te gebruiken (lees NOT DONE) en ik vind het alsof je wat te compenseren hebt.
  maandag 16 april 2007 @ 14:59:34 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_48382108
Als je RA of mr. bent zou ik wel de titel gebruiken, anders zou ik hem weglaten denk ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 april 2007 @ 15:15:39 #52
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_48382583
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:23 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat juist in het bedrijfsleven iedereen zijn titels gebruikt, tenminste WO titels. HBO titels worden amper gebruikt.
Ik heb wel eens begrepen dat het voor vrouwen zelfs een pré is om hun titel (als het WO is) te vermelden. Belachelijk genoeg worden ze dan serieuzer genomen...
Ja heel erg, vind ik ook, maar het schijnt zo te zijn.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_48383010
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:15 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik heb wel eens begrepen dat het voor vrouwen zelfs een pré is om hun titel (als het WO is) te vermelden. Belachelijk genoeg worden ze dan serieuzer genomen...
Kan het me enigzins voorstellen, vooral als je over beta-studies praat
pi_48394404
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:04 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar.... de kwaliteit van werk/handelen is altijd pas achteraf te bepalen.
Wat een flauwekul. Ik ga liever op wat referenties af dan een fancy visitekaartje of website want dat zegt helemaal niks.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_48395928
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:59 schreef Troel het volgende:
Als je RA of mr. bent zou ik wel de titel gebruiken, anders zou ik hem weglaten denk ik.
Geen ir.?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2007 21:42:45 ]
pi_48406991
quote:

[..]

Ik gebruik mn titel nooit (Ing) maar in de toekomst wil ik een eigen bedrijf starten, en het bovengenoemde zou voor mij een overweging zijn om die Ing toch maar voor m'n naam te plakken

wat ik trouwens niet snap in deze discussie is dat er zo denigrerend word gedaan over somige titels...
ook al loop ik er niet mee te koop, ik ben er wel trots op. inmiddels ben ik niet meer werkzaam in dat vakgebied, maar je hebt toch bewezen dat je dat werk en denk-niveau hebt.. en het is echt niet zo dat elke pauper met 2 vingers in de neus dat papiertje haalt hoor... in 2004 was nog maar 25% van de bevolking hogeropgeleid... dusdat
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_48408769
quote:
Mensen die hun visitekaartje willen opfleuren met AA of ing zijn niet goed bij hun hoofd want als je een beetje kennis van zaken hebt dan laat je dat weg. Ook de combinatie nederlands en engels is gewoon not done en onderschrijft alleen maar je onkunde op etiquetten-gebied. Of je visitekaartje is in het engels of in het Nederlands maar niet gemixed. In sommige landen let men er op directie-niveau heel erg op. Reis je veel, dat heb je 2 soorten visitekaartjes bij je met op de een het orgineel/nederlands en op de ander in de taal van het land dat je bezoekt. Wat ook niet ongebruikelijk is,is op de achterkant van je visitekaartje in de lokale taal je titel/functie. Wat zet je dan wel op je nederlandse visitekaartje? als je er waarde aan hecht ir/mr/drs/ra/prof/jhr/baron/etc..
Dus bijv ing. Jschud M.Sc is not done?
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:25:48 #58
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_48411386
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:56 schreef droomkoningin het volgende:

[..]

wat ik trouwens niet snap in deze discussie is dat er zo denigrerend word gedaan over somige titels...
Da's een typisch bekrompen Hollandse mentaliteit. Zodra je je kop hier ook maar een centimeter boven het maaiveld uitsteekt, op welke manier dan ook (salaris, huis, auto, titel, etc.), dan wordt die er het liefst zo snel mogelijk afgehakt...
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:50:17 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_48412165
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Geen ir.?
neuh, zou ik niet doen. Maar voel je vrij om het te doen hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48412238
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:50 schreef Troel het volgende:

[..]

neuh, zou ik niet doen. Maar voel je vrij om het te doen hoor
Nah, daar gaat het niet om. Het benieuwde me meer waarom je een mr. titel van meer waarde acht dan een ir. titel.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:53:49 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_48412286
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Nah, daar gaat het niet om. Het benieuwde me meer waarom je een mr. titel van meer waarde acht dan een ir. titel.
Naar mijn weten mag je bepaalde beroepen niet uitvoeren zonder dat je die titel hebt en is het dus makkelijker om die titel wel te vermelden. Bij ir heb je dan (volgens mij) niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48412385
niet.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:58:44 #63
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_48412438
Alsof ook maar iemand buiten Nederland weet wat een drs. of mr. betekent (in geval van ir. of dr. ligt dat anders). Maar goed, als je advocaat van beroep bent dan is het evident dat je een meester in de rechten bent. Dan vermeld je niet op je kaartje ''mr. Bismarck'' maar eerder Bismarck, advocaat.

Als je drie studies hebt gedaan, bijvoorbeeld econometrie, wiskunde en natuurkunde, dan ga je niet drs. drs. drs. vermelden. Terwijl als je rechten en kunstgeschiedenis zou hebben gedaan je wel mr. drs. zou kunnen vermelden. Zoals eerder aangegeven, titels zeggen niet alles. Daarnaast kan drs. voor teveel studies staan om daar wijs uit worden. Bij ir. zullen de meeste denken aan iets technisch maar als jij voeding en dietiek hebt gestudeerd in Wageningen mag je ook ir. gebruiken.

Functie binnen een bedrijf zegt mij meer dan een titel voor de naam. Als iemand directeur van business unit XYZ is dan zal het mij een worst wezen of hij wel of geen titel voor z'n naam heeft. Het feit dat hij directeur is zou genoeg moeten zeggen. Oftewel, geen titels vermelden.
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:05:29 #64
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_48412689
Ik gebruik eigenlij nooit m'n titel...: avotar baec ...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_78818447
Ik gebruik mijn titels (drs./ ir.) ook nooit op het visitekaartje, aangezien het als not-done wordt ervaren.
Dat vind ik best wel jammer, want ik heb er hard voor gewerkt en ben er trots op. Ik weet wat ik ervoor heb moeten doen. Dus vind ik dat je dat dan ook mag laten zien. Daarbij vind ik heb ook prettig om dat bij andere mensen te zien.
Ik snap het bezwaar ook niet zo. Het zijn meestal de mensen die zelf geen titel hebben, of de mensen die vinden dat hun titel meer waard is dan die van anderen (bijvoorbeeld door hun werkervaring) die er problemen mee blijken te hebben..
Als je na jarenlang werken een dikke sportwagen koopt en daarmee rondrijdt wordt je vol bewondering aangekeken, als je jarenlang gestudeerd hebt en gezwoegd voor een academische prestatie moet je het maar snel verbergen en maar niet aan de buitenwereld laten zien, want daar zouden ze aanstoot aan kunnen nemen...
pi_78821023
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:41 schreef jschud het volgende:
Waarschijnlijk niet echt een onderwerp waar de meeste mensen wakker van zullen liggen maar ik was benieuwd of het gebruikelijk is om eventuele hbo/wo titels op je visite kaartje/email/brieven te zetten.

Ik heb m'n titel (ir) op m'n visitekaartje, maar het verschilt denk ik nogal per bedrijfstak. Als je in een wereldje werkt waar bijna alleen academici rondlopen is het een beetje zinloos (en wellicht not-done) om je titel te gebruiken. Als je ergens werkt waar wat meer verschillen zijn (zoals de bouw) is het wel gebruikelijk. Voor belangrijke brieven gebruik ik 'm ook, voor e-mails niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_78821217
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:41 schreef jschud het volgende:

Op officieel briefpapier die je voor zakelijke kwestie gebruikt = JA
Op briefpapier waarmee je in de privesfeer correspondeert = Onnodig/NEE

visite kaartje zakelijk = JA
privekaartje= NEE

[ Bericht 33% gewijzigd door rubje op 06-03-2010 18:38:22 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_78821313
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:47 schreef BettyWeter het volgende:
Ik heb een eenmanszaak en heb mijn titel wel op mijn kaartje staan. Het kan voor sommige (potentiële) klanten nét dat verschil maken of extra vertrouwen geven. Weten ze in iedergeval dat ze niet met Beun de Haas te maken hebben. Toen ik nog in loondienst werkte hadden we het ook geloof ik.
En ze weten ook gelijk dat je duur (te duur?) bent en gaan toch maar naar Beun toe.
pi_78821652
Ik vind het altijd een beetje jammer als een collega zijn titeltje vermeldt in zijn e-mailsignature. Met name in interne e-mails is het wmb not done.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:41:47 #70
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78821992
Er is in 3 jaar dus nog niet veel veranderd.
pi_78822143
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:41 schreef ManAtWork het volgende:
Er is in 3 jaar dus nog niet veel veranderd.
Tering, klotekick
pi_78822365
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:58 schreef YellowBag het volgende:
Ik gebruik mijn titels (drs./ ir.) ook nooit op het visitekaartje, aangezien het als not-done wordt ervaren.
Dat vind ik best wel jammer, want ik heb er hard voor gewerkt en ben er trots op. Ik weet wat ik ervoor heb moeten doen. Dus vind ik dat je dat dan ook mag laten zien. Daarbij vind ik heb ook prettig om dat bij andere mensen te zien.
Ik snap het bezwaar ook niet zo. Het zijn meestal de mensen die zelf geen titel hebben, of de mensen die vinden dat hun titel meer waard is dan die van anderen (bijvoorbeeld door hun werkervaring) die er problemen mee blijken te hebben..
Als je na jarenlang werken een dikke sportwagen koopt en daarmee rondrijdt wordt je vol bewondering aangekeken, als je jarenlang gestudeerd hebt en gezwoegd voor een academische prestatie moet je het maar snel verbergen en maar niet aan de buitenwereld laten zien, want daar zouden ze aanstoot aan kunnen nemen...
Ik snap ook niet waarom het als not done wordt gezien. Toont het kneuterige calvinisme in Nederland maar weer eens aan.

Je hebt een prestatie geleverd en daarom mag je een titel voeren. Niks mis mee.
Live out of your imagination, not your history.
pi_78822411
Bij ons wordt het alleen gedaan bij WO titel.
pi_78822767
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:52 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom het als not done wordt gezien. Toont het kneuterige calvinisme in Nederland maar weer eens aan.

Je hebt een prestatie geleverd en daarom mag je een titel voeren. Niks mis mee.
Om daar nog aan toe te voegen dat de meest ingewikkelde Engelstalige functiebenamingen ( meestal +manager erachter) worden bedacht door dezelfde personen die aanstoot nemen aan iemand die een titel mag voeren. Maar dat terzijde.

Ik ben erover aan het denken om het er toch op te laten zetten, maar dan in de vorm van MSc, in de hoop dat dat misschien iets minder academisch overkomt.
pi_78824121
quote:

[..]

Dat gebeurt bij ons ook, bij vrouwen staat de titel ook in de e-mails e.d. (i.t.t. mannen). In praktijk blijken ze anders nogal eens als secretaresse aangezien te worden. Inderdaad wel triest dat dit moet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_78826048
quote:
pi_78826223
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat een poep. Een AA met certificeringsbevoegdheid mag alles wat een RA mag doen. Met een RA-titel kan je ook niet direct AA worden. Dan moet je net als andersom een aantal deficiënties weg werken.
pi_78826327
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:03 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Accountant dus niet. Dit is nog steeds een geregistreerde titel waarvoor je moet zijn ingeschreven.
RA en AA zijn civielrechtelijk beschermd, drs. en ing. wettelijk. Dat laatste is dus een stap strikter dan het eerste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')