abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48259109
Ik heb een MSI KT4V maar die is volgens mij kapot.
Nu moet ik deze hoogstwaarschijnlijk vervangen maar ik vraag me af of ik dan mijn OS opnieuw moet installeren. Ik kan me nog iets herinneren dat de chipset hetzelfde moet zijn maar ik kan er niks meer over vinden.

Weet iemand dit?

Oh overigens dit is er aan de hand (niet verplicht om te lezen, mijn vraag staat al hierboven ).
PC staat 24/7 aan. De laatste 7 dagen crasht ie in de vroege ochtend. Met crashen bedoel ik dat de stroom gewoon afslaat, en elke keer tussen 5 en 7 uur s'ochtends (heel raar). Dan moet ik een paar keer proberen door de stroomkabel eruit en weer erin te plaatsten en dan gaat ie uiteindeiljk weer aan.

Ik heb een paar keer 8 biepjes gehoord bij de bios (vidcard) maar de laatste tijden hoor ik alleenmaar 3 biepjes (64K base memory). Ik heb de geheugen veranderd en ook een andere slot gebruikt maar dat helpt niet veel. Na veel proberen gaat ie dan wel weer aan maar ik weet zeker dat ie vanavond weer uitgaat. Ik kan ook niks vinden in mijn Event Viewer.

Ik dacht eerst dat het de voeding was, of de vidcard en anders de mobo... maar tja... welke van de 3....
...
pi_48259373
De ene keer lukt het wel de andere keer niet, naar mijn ervaring is dit een kwestie van proberen als het lukt heb je mazzel als het niet lukt de sjaak

Heb zelf wel eens een gedaan met verschillende chipsets en hoefde niet te herinstalleren. Starte netjes op en detecteerde de nieuwe hardware.

Succes!
pi_48259482
gewoon proberen inderdaad, vaak werkt het gewoon. zo niet, dan kun je alsnog opnieuw installeren.
pi_48259628
Van dat uitvallen van je bak, dat heb ik ook met een linux server thuis. Niet zo vaak als jij, maar naar mijn idee idd het mobo die de problemen veroorzaakt.
  donderdag 12 april 2007 @ 16:54:48 #5
121890 M42
I Love Techno!
pi_48259940
Als je een mobo vervangt met dezelfde chipset dan zal het meestal niet nodig zijn. Dus dat betekent in de meeste gevallen dat hij wel vervangen moet worden door hetzelfde merk en type (type hoeft niet exact dezelfde te zijn, veel merken hebben goedkopere en duurdere versies van 1 zelfde mobo)
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48260281
* buitenbeentje is het eens met M42.

Ik heb zeer goede ervaringen met moederbordtransplantaties met de zelfde chipset, bij voorkeur met het zelfde merk moederbord als donor moederbord.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_48260396
Okay, ik ga gewoon opnieuw zoeken naar een KT4V dus. En hopelijk ligt het WEL aan de moederbord .
...
pi_48260429
Ligt aan het OS, Linux is meestal niet zo'n probleem.

Met Windows wel, als je een ander type moederbord neemt. Het is dan een gok, je vergroot wel je kansen door de nieuwe drivers van je moederbord te installeren vóór je, je moederbord vervangt.

Vooral de drivers voor je IDE of SCSI controler zijn belangrijk.
pi_48260857
WinXP draait erop.
...
pi_48261100
Ik heb het laatst gedaan met een moederbord van MSI ik ben van AGP naar PCI-E, verder was er weinig anders aan.
Ik heb toen een tijdje met een redelijk draaiende windows gewerkt, maar ik kan je echt aanraden windows zo snelmogelijk te vervangen.
Greetz Atjepatatje
Klik hier voor G15 resources
pi_48261163
P.s. die beepjes zijn codes en geven aan WAT er kapot is.
Moet je ff googelen op msi, beeps en bios.

Sterkte
Greetz Atjepatatje
Klik hier voor G15 resources
pi_48261326
Ik wil wel Windows vervangen maar niet NU. ik wil ooit wel eens op Vista gaan maar over een paar maanden (met een nieuwe systeem). Plus ik heb mijn oude settings nodig omdat ik nog mijn programma's enzo heb die ik dagelijks gebruikt.

P.S. Ik heb de beepcodes al gegoogled.
...
pi_48261666
mijn A8N-SLI premium swappen voor een DFI Lanparty ( bijde Nforce 4 ) ging Prima :p
pi_48265841
Je moet gewoon voordat je het mobo gaat vervangen in apparaatbeheer alle apparaten die met het mobo hebben te maken eruitgooien. En dan de pc uitzetten. Nieuwe mobo erin, booten en alles wordt opnieuw gedetecteerd.

Schijnt
  donderdag 12 april 2007 @ 20:06:56 #15
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_48266381
Je kunt met Acronis True Image Server (of True Image Workstation) in combinatie met de plug-in Universal Restore een image maken van een pc en die op een pc met totaal andere hardware pleuren, zonder dat je Windows over z'n zeik gaat (hij doet iets met je HAL). Het is alleen niet erg gratis
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:00:16 #16
121890 M42
I Love Techno!
pi_48410508
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:54 schreef Farenji het volgende:
Je moet gewoon voordat je het mobo gaat vervangen in apparaatbeheer alle apparaten die met het mobo hebben te maken eruitgooien. En dan de pc uitzetten. Nieuwe mobo erin, booten en alles wordt opnieuw gedetecteerd.

Schijnt
Mooie tip, zelf nooit getest... maar het lijkt mij sterk dat je op een draaiend systeem jouw system devices eraf kan gooien. Zo ver ik weet kan je bepaalde cruciale devices namelijk niet verwijderen.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:09:47 #17
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_48410836
MSI heeft nogal vaak last van lekkende elco's (naast de processor)

misschien dat ie daarom uitvalt
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_48411519
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:26 schreef atjepatatje het volgende:
Ik heb het laatst gedaan met een moederbord van MSI ik ben van AGP naar PCI-E, verder was er weinig anders aan.
Ik heb toen een tijdje met een redelijk draaiende windows gewerkt, maar ik kan je echt aanraden windows zo snelmogelijk te vervangen.
Vind ik niet zo vreemd, zeker als je alle oude drivers nog in je installatie hebt zitten. Dan gaan drivers elkaar tegen werken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')