Ik heb een MSI KT4V maar die is volgens mij kapot.
Nu moet ik deze hoogstwaarschijnlijk vervangen maar ik vraag me af of ik dan mijn OS opnieuw moet installeren. Ik kan me nog iets herinneren dat de chipset hetzelfde moet zijn maar ik kan er niks meer over vinden.
Weet iemand dit?
Oh overigens dit is er aan de hand (niet verplicht om te lezen, mijn vraag staat al hierboven
![]()
).
PC staat 24/7 aan. De laatste 7 dagen crasht ie in de vroege ochtend. Met crashen bedoel ik dat de stroom gewoon afslaat, en elke keer tussen 5 en 7 uur s'ochtends (heel raar). Dan moet ik een paar keer proberen door de stroomkabel eruit en weer erin te plaatsten en dan gaat ie uiteindeiljk weer aan.
Ik heb een paar keer 8 biepjes gehoord bij de bios (vidcard) maar de laatste tijden hoor ik alleenmaar 3 biepjes (64K base memory). Ik heb de geheugen veranderd en ook een andere slot gebruikt maar dat helpt niet veel. Na veel proberen gaat ie dan wel weer aan maar ik weet zeker dat ie vanavond weer uitgaat. Ik kan ook niks vinden in mijn Event Viewer.
Ik dacht eerst dat het de voeding was, of de vidcard en anders de mobo... maar tja... welke van de 3....