Ja, ik vroeg me ook al af of het met geschaafde kokos kon. Ik heb ook een vijzel en ik vind de bovenstaande tips erg handig. Denk dat ik de mijne dit weekend ook maar prepareer zoals hier staat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:44 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb die vijzel bij de Xenos gehaald. Mooi zwaar dinghij ligt nu in het water, ik heb ook kokos gehaald, maar ze hadden alleen geschaafde kokos...is dat goed genoeg? ik heb anders ook nog pijnboompitjes, die lijken me ook wel geschikt....
neem gewoon rijstkorrelsquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:44 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb die vijzel bij de Xenos gehaald. Mooi zwaar dinghij ligt nu in het water, ik heb ook kokos gehaald, maar ze hadden alleen geschaafde kokos...is dat goed genoeg? ik heb anders ook nog pijnboompitjes, die lijken me ook wel geschikt....
scheutje olie eroverquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:53 schreef Isabeau het volgende:
Maar rijstkorrels zijn niet vet en daar ging het toch juist om?
je kon t op je brood ketsen?quote:Op zondag 6 mei 2007 19:53 schreef Puckzzz het volgende:
Zo..ik heb alle adviezen ter harte genomen en vanmiddag mijn vijzel uit het water opgevist...goed nagespoeld en afgedroogd en ben toch omdat dat het meeste overeenkwam met mijn gevoel met een handjevol pinda's aan het vijzelen geslagen...alles ging goed, het mengsel heb ik wel weggegooid, kon er ff nix mee...dus nu staat de nieuwe vijzel klaar voor gebruik
Dat dacht ik dus ookquote:Op zondag 6 mei 2007 20:24 schreef Leef het volgende:
Nee natuurlijk kon je daar "ff nix mee".. als het goed is zat het pinda mengsel vol stukjes steen die je uit je vijzel geslepen hebt...
Nee, Keramiek is door mensen gemaakt.quote:Op zondag 6 mei 2007 09:39 schreef Leef het volgende:
Porselein is een speciaal soort keramiek (gaap te lui om naar wikipedia te linken) wat glad is en niet poreus. Dus kan je het gewoon afwassen met zeep. Niet alle keramiek is glad. Een natuurstenen vijzel bijvoorbeeld is helemaal niet glad maar nog steeds keramiek.
gewoon wat rijst en daarna goed schoonmakenquote:Op zaterdag 23 april 2011 01:31 schreef Ringo het volgende:
Godverdomme wat een gedoe voor ene vijzel. Ik wil er morgen eentje kopen en die moet ik dezelfde dag nog gebruiken. Graniet it is. Wat te doen? Handje rijst en olijfolie, vijzelen, afspoelen, laten drogen? Of moet ik er driemaal mee rondom het paasvuur dansen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |