Dat is de grootste fout die de meeste mensen maken: De verkopende partij hoeft helemaal niet op de hoogte te zijn geweest......quote:Op donderdag 12 april 2007 14:06 schreef josvr het volgende:
en dan ook nog dat de verkoper dit wist
Daar wil ik nog wel een kratje bier op zetten....quote:Op donderdag 12 april 2007 14:30 schreef Croga het volgende:
[..]
Dat is de grootste fout die de meeste mensen maken: De verkopende partij hoeft helemaal niet op de hoogte te zijn geweest......
Een verborgen gebrek is ieder gebrek dat bestond bij aankoop van het huis en niet door normaal onderzoek te vinden is.
Betonrot is bijvoorbeeld niet makkelijk te zien maar kan wel als verborgen gebrek aangewezen worden als je de sleutel voor het eerst in het slot steekt en er stort een muur in. In dat geval is de verkopende partij wel degelijk aansprakelijk ook al had hij geen flauw idee dat het bestond....
Vaak zijn er andere mensen ons voor. Ik begrijp ook niet helemaal hoe dit kan, aangezien we er wel boven op zitten (vrijwel iedere ochtend kijken via zah.nl, jaap.nl dimo.nl etc.). Waarschijnlijk brengen makelaars hun eigen klanten nog eerder op de hoogte?quote:Op donderdag 12 april 2007 14:25 schreef JasperV het volgende:
volgens mij zoekt de TS meer hulp om "in aanmerking" te komen voor een woning dan voor de onderhandelingen zelf.
Ik wel: huizen die jij op Funda ziet, staan al een paar dagen in het systeem van de NVM. Alleen NVM makelaars kunnen deze zien. Als jij een 'zoekopdracht' uitzet bij een NVM makelaar, dan heb je dus een dag of 3 voorsprong op mensen die zelf zoeken op Funda.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:03 schreef diluu het volgende:
Vaak zijn er andere mensen ons voor. Ik begrijp ook niet helemaal hoe dit kan,
Oke, dus jij denkt dat het plaatsen van een zoekopdracht bij een makelaar wel eens het cruciale verschil zou kunnen uitmaken? Wat ik wel moet zeggen is dat de websites die ik momenteel gebruik om te zoeken naar woningen meestal ook een paar dagen voorlopen op Funda. Maar oke, het kan geen kwaad om bij een aantal makelaars wat offertes en info op te vragen (ook voor deelpakketten enzo).quote:Op donderdag 12 april 2007 15:38 schreef josvr het volgende:
[..]
Ik wel: huizen die jij op Funda ziet, staan al een paar dagen in het systeem van de NVM. Alleen NVM makelaars kunnen deze zien. Als jij een 'zoekopdracht' uitzet bij een NVM makelaar, dan heb je dus een dag of 3 voorsprong op mensen die zelf zoeken op Funda.
Bedankt voor je tips, zal er zeker op letten!quote:Op donderdag 12 april 2007 16:47 schreef HarryP het volgende:
Zorg bij de aanschaf van een makelaar wel dat je er kostenloos vanaf kunt.
Of voor een vast laag bedrag.
In welke omgeving zoeken jullie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |