Blijven oefenenquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:50 schreef Lakai het volgende:
[..]
mja denk niet dat dat lukt...
ik krijg ze echt ECHT niet voor elkaar om die netjes te spelen...altijd dempt er ergens wel iets...en dan fix ik dat...en dan dempt het ergens anders...
Het klopt welquote:
Gewoon veel blijven doen, op een gegeven moment weet je precies waar je naartoe moet met je hand en dan gaat het steeds sneller. Maar ze zijn lastig ja!quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:37 schreef Lakai het volgende:
[..]
Het klopt wel![]()
maar ja...ze blijven lastig vind ik hoor!!
Barrés zijn ook altijd de stukjes waardoor ik liedjes niet helemaal smooth kan spelen![]()
best frustrerend
En wat is het geworden?quote:Op maandag 12 november 2007 22:27 schreef twisteddlogic het volgende:
Van de week m'n eerste gitaar kopen
Via Google kun je online tuners vinden...quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:01 schreef dikkedorus het volgende:
Domme vraag, ik heb een paar maanden niet gespeeld (acoustisch) en hij is zo vals als een jengelaar. Het zijn ook nieuwe snaren dus ze zijn allemaal kompleet ontstemd. Er zijn van die handige stem-programma's voor de PC. Iemand een tip?
Ik ben geen fervente online gitaarstemmer, maar deze zijn volgens mij wel ok:quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:33 schreef dikkedorus het volgende:
Welke werkt een beetje fijn? Iemand ervaringen? (zit nu op werk dus kan niet testen, staat zo raar als ik met een gitaar achter m'n renderstation zit te plingelen)
Iemand?quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:20 schreef Leonos het volgende:
Hallo,
Ik had even een vraagje.
Als ik de onderstaande tab het begin stukje speel moet je het best snel aan slaan. Dit doe ik met mijn duim maar ik zie dat die zanger het op youtube gewoon met zijn volle hand overheen gaat. Zeg maar gewoon met zijn hand van boven naar beneden en weer terug over de snaren.
Maar dan raak je toch veel meer snaren dan alleen die ene onderste snaar?
Hoe doen jullie dit?
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/e/editors/munich_ver4_tab.htm
Ik ken het nummer wel maar heb het ze nooit live zien spelen of een filmpje ervan gezien.quote:
Rossen is een groot woord, maar je kan wel relatief eenvoudig een snaar meerdere malen achter elkaar hard aanslaan. Maar dan is het zéker van belang om de palm van je rechterhand op je brug te zetten.quote:Op dinsdag 11 december 2007 12:24 schreef Leonos het volgende:
Maar met een plectrum kan je toch ook niet de heletijd op 1 snaar rossen?
Iets met spijker en kopquote:Op woensdag 12 december 2007 12:55 schreef Goover het volgende:
Met 1 snaar en een plectrum kan je natuurlijk wel met de op- en neer gaande beweging de snaar aanslaan. Miss dat dat werkt? (Goover = gitaar noob)
Ik zou i.p.v. ringvinger en pink, middelvinger en ringvinger gebruiken, maar ik snap niet wat het probleem is. De snaren liggen naast elkaar en de frets volgen elkaar netjes op.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:17 schreef Lakai het volgende:
daamn, dit is echt moeilijk om hier snel mee te spelen (wijsvinger op 2, ringvinger op 4 en pink op 5)
-------------
-------------
2------------
------4------
---------5---
--------------
1 2 3 | D--------4------4------4------4------4------4------4------4------4------4------4--- A----------5------5------5-------5------5------5-----5------5------5-------5------5- |
Hij kan ook de snarenmet zijn linkerhand dempen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:26 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik ken het nummer wel maar heb het ze nooit live zien spelen of een filmpje ervan gezien.
Ik vermoed dan ook dat hij het niet met z'n vingers, maar met een plectrum doet.
Er is wel een mogelijkheid dat hij het met z'n vingers doet, maar dan dempt hij de overige snaren waarschijnlijk met z'n rechterpalm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |