Hmm ligt eraan of je met je aanslag hand of met de hand waarmee je akkoorden paktquote:Op woensdag 12 december 2007 23:50 schreef Leonos het volgende:
Hoe demp je eigenlijk de snaren die je niet wilt gebruiken?![]()
Ik heb geprobeerd maar er blijft gewoon geluid uit komen
Dat geluid is juist mooi, man! Extra effect enzo.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:22 schreef Dribbel_ het volgende:
nee joh gewoon je snaren dan proberen te dempen een beetje met je rechterhand. Maar dat geluid van glijden over de snaren zal je altijd horen maar dat is toch niet erg
Ja hij wil het toch juist nietquote:Op woensdag 12 december 2007 23:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat geluid is juist mooi, man! Extra effect enzo.
wtfquote:Op woensdag 12 december 2007 23:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat had ik dus ook
Maar als je je pink een beetje goed hebt in die greep kan je snow proberen van RHCP dat is ook steeds die greep
Maar ik welquote:Op donderdag 13 december 2007 00:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja hij wil het toch juist niet
Kan je gelijk je vriendin blij mee makenquote:Op donderdag 13 december 2007 00:01 schreef Lakai het volgende:
[..]
wtf
hij lukt nu echt goed....ik heb op zich best wel een redelijke pink/wijsvinger-fret coördinatie
ja pffquote:
Hahaha!quote:Op donderdag 13 december 2007 00:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kan je gelijk je vriendin blij mee maken[ afbeelding ]
[..]
ja pff
Ja dat is zeker wel een goeie!quote:Op donderdag 13 december 2007 00:20 schreef Dribbel_ het volgende:![]()
maarja zo zie je hegewoon blijven oefnene dat komt alles goed
Probeer wat toonladders ens te spelen zodat je goeie coordinatie krijgt tussen je verschillende vingers en je aanslaghand
Ik zei laatst tegen m'n gitaarleraar: 'ik moet m'n pink trainen'. Hij verstond wat anders...quote:Op donderdag 13 december 2007 00:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kan je gelijk je vriendin blij mee maken[ afbeelding ]
Nee ik gebruik powertab editorquote:Op donderdag 13 december 2007 00:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb je guitar pro ?
Welnee, gewoon in het gitaristentopic meeposten. Ook zelfaangewezen übernoobs zijn daar meer dan welkom. Sterker nog, de muziekgerelateerde vragen die een dergelijk persoon met zich meebrengt zou maar zo eens een verademing kunnen zijnquote:Op woensdag 19 december 2007 10:45 schreef LintuxCx het volgende:
Ah, ik had al bijna in het gitaristentopic gepost, maar ik denk dat ik als übern00b hier beter op mijn plek ben.
Ja der zat een oneffenheidjequote:Op woensdag 19 december 2007 13:52 schreef Sloggi het volgende:
Hoe bedoel je nagel gebroken? Is 'ie weg of gewoon kapot? Ik speel in ieder geval sowieso met korte nagels, dus breken doen ze bij mij niet.
Trut equote:
Dat is een model van het merk Gibson. Is waarschijnlijk het bekendste model gitaar. Ze maken veel modellen maar de meest bekende van Gibson zijn de SG, de Les Paul en de ES (is een hollowbody). Epiphone is een soort van dochterbedrijf van Gibson, die dezelfde modellen maakt als Gibson maar dan veel betaalbaarder maar wel van wat mindere kwaliteit (maar over het algemeen wel nog gewoon goed).quote:Op dinsdag 25 december 2007 17:19 schreef Goover het volgende:
Het ging mij niet eens direct om de klank. Maar als ik op maktplaats rond kijk zie ik 'les paul' staan, is dat dan een merk of een model?
En alle andere muzieksoorten die bestaan...quote:Op dinsdag 25 december 2007 18:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Verder is een bekend merk Fender. Deze maken de Stratocasters en de Telecasters. Dit zijn gitaren die over het algemeen meer voor Jazz etc. worden gebruikt.
Exact. Er is geen veelzijdiger gitaar dan een Stratocaster, alhoewel ik voor Jazz juist weer richting Gibson (en met name de Semi-hollowbodies) zou gaan denkenquote:Op woensdag 26 december 2007 13:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En alle andere muzieksoorten die bestaan...
Ik ben in 2 winkels geweest, zodra ze door hadden dat ik een noob ben gingen ze me starter pakketjes van rond de 200,- aanbiedenquote:Op dinsdag 25 december 2007 18:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Verder kan je natuurlijk gewoon naar een goede muziekwinkel gaan om over gitaren gepreekt te worden
Sterker nog, de Les Paul is van origine ook bedoeld als jazzgitaar (Les Paul is zelf dan ook nogal een behoorlijke jazzheld).quote:Op woensdag 26 december 2007 14:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Exact. Er is geen veelzijdiger gitaar dan een Stratocaster, alhoewel ik voor Jazz juist weer richting Gibson (en met name de Semi-hollowbodies) zou gaan denken.
Fenders voor jazz? Het kān natuurlijk wel maar zou niet mijn keuze zijn. Daarnaast wordt voor jazzmuziek doorgaans een gitaar met humbuckers gebruikt. Denk bijv. aan een Dot of Sheraton (Gibson/Epiphone).quote:Op dinsdag 25 december 2007 18:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Verder is een bekend merk Fender. Deze maken de Stratocasters en de Telecasters. Dit zijn gitaren die over het algemeen meer voor Jazz etc. worden gebruikt.
Beide gitaren die je noemt zijn volgens mij prima, maar als ik jou was zou ik nog even doorsparen voor iets met meer kwaliteit.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:00 schreef The6thgate het volgende:
ik wil volgende week een nieuwe gitaar kopen
nou wou ik snel even jullie mening. Mijn budget is eigenlijk rond 200euro en nou zag ik bij feedback een Dean Vendetta 1.0 (200E) en een Ibanez sa120 (250E).
waar het mij vooral om gaat is dat het niet alleen prima klinkt, maar dat ook de hals makkelijk bespeelbaar is. Heb nu namelijk zo'n behringer startpakket () en slides en barre akkoorden gaan echt voor geen meter daarop. (ligt deels ook aan mijn gitaarskillz natuurlijk)
In principe neig ik naar de ibanez omdat ik daar wel goeie dingen over las, maar hoop hier nog wat tips te vinden of mss die dean niet wat is
Hmmm, toch kan ik me niet voorstellen dat zo'n Ibanez slecht is hoor. Ibanez heeft over het algemeen een slanke hals wat ik zeer prettig vind spelen. Een Fender Strat vind ik dan bijvoorbeeld weer niet lekker, ieder zijn voorkeur hequote:Op donderdag 27 december 2007 13:19 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Beide gitaren die je noemt zijn volgens mij prima, maar als ik jou was zou ik nog even doorsparen voor iets met meer kwaliteit.
No offense, maar ik denk dat de stap van jouw Behringer naar de Dean of de Ibanez niet een heel grote vooruitgang is...
Even doorsparen (¤ 100 ā ¤ 200 extra) en je hebt een Fender Standard of Epiphone.
Nee, ik wil ook niet beweren dat die gitaren slecht zijn. Ze zijn (imo) prima. Niets meer, niets minder.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hmmm, toch kan ik me niet voorstellen dat zo'n Ibanez slecht is hoor. Ibanez heeft over het algemeen een slanke hals wat ik zeer prettig vind spelen. Een Fender Strat vind ik dan bijvoorbeeld weer niet lekker, ieder zijn voorkeur he
Kan wel, hoeft niet. Maar een Behringer is toch echt goedkoper hoor, zag laatst zo'n startersetje incl. versterker al voor 79 euro voorbij komenquote:Op donderdag 27 december 2007 15:30 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Nee, ik wil ook niet beweren dat die gitaren slecht zijn. Ze zijn (imo) prima. Niets meer, niets minder.
Maar de vraagsteller speelt op een Behringer en wil overstappen op een Ibanez of Dean... die gitaren zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse en de kwaliteit is niet heel veel beter. Daarom lijkt het me verstandig even door te sparen om een iets duurdere Fender of Ibanez o.i.d. te kunnen kopen.
¤ 200,- kunnen in de lagere prijsklasses qua kwaliteit en speelplezier een hoop uitmaken.
Mijn eerste elec. was een ibanez (GSA60) en die speelt best heerlijk. Het enige probleem dat er bij de goedkopere versie is, is dat de brug na het gebruik van de tremelo snel ontstemt raakt (hierdoor is ook 't stemmen iets lastiger). In mijn geval heb ik gewoon de brug vast gezet (extra veer erin) en nu is ie gewoon prima!quote:Op donderdag 27 december 2007 14:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hmmm, toch kan ik me niet voorstellen dat zo'n Ibanez slecht is hoor. Ibanez heeft over het algemeen een slanke hals wat ik zeer prettig vind spelen. Een Fender Strat vind ik dan bijvoorbeeld weer niet lekker, ieder zijn voorkeur he
ja idd, die behringer is echt een van de goedkoopste gitaren die er is. ik ga gewoon eens kijken of ik die ibanez even kan proberen en als ie me bevalt wordt dat m toch denk ik.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kan wel, hoeft niet. Maar een Behringer is toch echt goedkoper hoor, zag laatst zo'n startersetje incl. versterker al voor 79 euro voorbij komenLijkt me dat een Ibanez van 250 euro dan toch wel wat beter is, vooral qua speelbaarheid
Gewoon een keer uitproberen in een winkel lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |