abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 22:06:41 #26
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48362541
Tip van de week: Leer de AI zo snel mogelijk kennen, en dan niet zozeer vanwege de welbekende voordelen (strategische posities steden bepalen, handelen, dilomatie, etc), maar ook omdat het je researchtijd tot maximaal 28% kan versnellen in situaties waarbij je in het begin van spel technologisch achterloopt. Hoe meer ontmoete (!) AI een bepaalde tech hebben, hoe sneller je die zelf kan researchen. Ik las op cifanatics.com deze specifieke modifier op 0,3 lag, wat inhoudt dat wanneer bijvoorbeeld 50% van de ontmoete AI's (inclusief je eigen civ) een bepaalde tech heeft, je eigen research (50% * 0,3 =) 15% sneller gaat voor die tech. Maximaal kan dit dus komen op (17 AI's van de 18 civs -> 94% * 0,3 = ) 28%. Het kan dus lonen om wat eerder voor Optics te gaan, zodat je met Caravels de oceaan kan oversteken om civs te ontmoeten, in plaats van wachten totdat ze jou vinden. In mijn laatste potje kende ik maar 2 andere civs (van de 10) en ik ging eerst langs de religieuze techs, terwijl de anderen allemaal via Alphabet en verder gingen. In plaats van (2/10 * 100% * 0,3 =) 6% voor die techs had ik door de ontmoeting 24% bonus.

Daarnaast is er ook een bonus van maximaal 40% door optioneel benodigde techs van de tech in kwestie eerst te researchen. Even het concept uitleggen: de begintechs Fishing, The Wheel, Agriculture, Hunting, Mysticism en Mining hebben geen benodigde voorlopers (je kunt ze ten alle tijden researchen, je hebt geen andere tech ervoor nodig) en hebben geen bonus. Bronze Working bijvoorbeeld heeft wel een voorloper, namelijk Mining. Zodra je alle verplichte (!) voorlopers al hebt, krijg je 20% bonus. Dat is dus bij iedere tech, behalve de begintechs. Maar daarnaast hebben sommige techs ook optionele voorlopers, en met elke optionele (!) voorloper krijg je een extra 20% bonus qua reasearchbeakers. Writing bijvoorbeeld heeft 2 optionele voorlopende techs en dan kan je een (extra) bonus van 40%. In Civilopedia of F6 is een goed overzicht welke techs verplicht en optioneel zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 15 april 2007 @ 22:27:17 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48371243
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:05 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij komt een religie alleen aangewaaid als de stad nog zonder religie is. Open Borders voor binnenkomende missionairies is dan de enige methode.
Religie kan ook langs de "natuurlijke weg" verspreiden. Meestal inderdaad bij steden zonder religie, maar vaak ook bij een stad die al een religie aanhangt.
  maandag 16 april 2007 @ 08:48:51 #29
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_48371293
Heb sinds gisteren warlords erbij. Wel meteen het eerste potje verloren van Alexander, op Noble.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:22:23 #30
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48413287
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:29 schreef pfaf het volgende:
k Heb gisteren een standard snakey Archipelago map met de Grieken gestart. Zonder time en voor het eerst sinds 5 potjes ofzo space race weer aan. Barbs een keer uitgezet en andere geen agressive AI. M'n doel is een keer een cultural victory met een civ die niet cultureel georrienteerd is.

Aangezien ik met m'n 3 scouts ( 1 van de start en 2 van m'n vriendelijke inboorlingen ) het eiland al snel verkend had kwam ik er al spoedig achter dat ik alleen op het eiland zat! Zonder barbs, dus m'n focus ging volledig op culture en science. In sommige steden had ik rond het jaar 0 alleen maar een scout ter verdediging. Door deze omstandigheden loop ik momenteel (500AD) lekker mee met ongeveer alle punten behalve power uiteraard. Maar nu ik sinds een paar jaar Iron heb, moet ik toch maar eens aan m'n military gaan werken, voor ik het weet staat er een compleet vloot voor m'n deur en verdedig ik m'n Stonehenge, Pyramids en Hanging Gardens met een warrior en een scout.
Het ging allemaal voortvarend en Athene en Sparta waren ook geen probleem. Cortinthe bleef echter flink achter en daar moest ik de laatste 500 jaar dan ook de nadruk op gaan leggen. Veel wonder building daar dus en alles in dienst van de cultuur.
Maar op 1900 viel Huayna Capac in eens binnen en omdat ik toch met iedereen pleased/friendly was had ik niet meer op oorlog gerekend. In één beurt had hij mijn 2 minst verdedigde steden weggevaagd en zat ik dicht tegen de wanhoop aan. Gelukkig schoot me in alle hysterie in eens te binnen dat ik een defensive pact met Hannibal had, tegenwoordig ook nog eens de meest powerful civ. Toen ik de eerste vloot van H.C. doorstaan had, kwam er dan ook niets meer, terwijl er om de haverklap steden van HC naar het Chartegian empire gingen. Al spoedig kon ik dus vrede maken en doorgaan met culture boosten.
Het laatste gevaar was de space race, die ik bij hoge uitzondering eens aangezet had, om de spanning te verhogen in de endgame. Hannibal begon steeds sterker te worden en de SS Casings waren snel gebouwd. Maar toen ik Broadway en Rock n Roll in Corinthe had, was het de laatste 20 beurten wegklikken en winnen!
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:11:38 #31
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48420207
Overigens was dit met een schamele 4500 punten mijn slechtste potje ooit!
Volgende keer (lees: nu zo ) dus gewoon weer vechtuuhhh.
pi_48464520
volkeren onderwerpen is toch meestal het effectiefst
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_48493361
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:54 schreef pfaf het volgende:
Ja, da' s m'n grootste probleem, ik zit voorlopig nog vast aan m'n eigen twee religies (Judaism en Christianity ), want de overige religies willen nog geen voet aan grond krijgen op mijn eiland/continent. Is er een mogelikheid om de ' import' van religies te bevorderen? Behalve natuurlijk geen Theocracy nemen.
Een van de dingen die in FfH is opgelost door als je een religion tech uitvindt je sowieso een missionary van de bijbehorende religie te geven, ongeacht of je de eerste bent. Kleine moeite, groot plezier .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 22 april 2007 @ 14:35:05 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48597538
Tip van de week: wanneer je een winkans hebt van boven de 95% en je hebt de mogelijkheid om de unit te promoten, wacht dan tot na het gevecht. In plaats van dat extra procentje winkans door een promotion heeft naderhand promoten veel meer voordelen.

De kans is groot dat ondanks een grote winstkans je unit toch schade zal oplopen, en dat maakt hem kwetsbaar voor verdere aanvallen, zeker wanneer je na een aanval open in het veld staat. Je unit promoten heeft een helende werking, waardoor een deel van de opgelopen schade weer wordt gecompenseerd.

Ook is er rond de 98% een omslagpunt waardoor je bij een gewonnen veldslag 2XP krijgt in plaats van 1XP. Het zou zonde zijn als je door een promotion vooraf net daarboven komt en dus 1 XP misloopt.

Dit alles geldt wel bij een aanval. Wanneer je verdedigt krijg je maar de helft aan XP en zal de AI sowieso niet zo snel aanvallen bij een hele kleine kans.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_49326730
Hallo. Vanmiddag ga ik waarschijnlijk Civilization 4 (Warlords?) spelen. Iemand nog zin om mee te doen?
  maandag 14 mei 2007 @ 12:31:55 #36
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_49359174
Speelt iemand hier met de Vista expansion pack? Ik vindt al die extra resources en units namelijk wat extra realisme aan het spel toevoegen.
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 18:21:45 #37
8781 crew  Frutsel
pi_49546951
Wachten op BTS dus maar

ga het vanaaf nog weer ff spelen
pi_50270441
*schop*

Draait Civ4 hier een beetje fatsoenlijk op?

  • AMD Athlon XP 2000+ Kloksnelheid: 1.68GHz.

  • 768 MB Geheugen

  • NVIDIA GeForce4 MX 440 (64MB geheugen)
  •   zaterdag 9 juni 2007 @ 15:36:55 #39
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_50270803
    Ja.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_50272578
    Huge, 32 AI wordt uiteindelijk wel een probleem.
      zaterdag 9 juni 2007 @ 16:58:30 #41
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_50273059
    Er kunnen maximaal 18 civs in een potje.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_50273103
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 16:58 schreef Sidekick het volgende:
    Er kunnen maximaal 18 civs in een potje.
    Mod...
    pi_50274421
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef Monidique het volgende:
    Huge, 32 AI wordt uiteindelijk wel een probleem.
    Ow.

    Maar goed, CIv4 toch maar eens kopen dan.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 20:37:30 #44
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_50499243
    Ik heb net Warlods opnieuw geinstalleerd, de 2.08 patch gedraaid, de Hof-mod om de GOTM te draaien, maar bij het openen van de savefile zegt ie "The save file you have selected is protected to ensure that the assets in your mod folder has not been changed." Daarna sluit ie gewoon af en gebeurt er niets. Iemand die weet wat het probleem precies?
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      vrijdag 15 juni 2007 @ 22:30:44 #45
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_50503357
    Hmm, een Terra map zonder AI maar met raging barbarians is pittig. Zonder AI gaan alle barbs naar de hoofdstad. En later in het spel wrs een heel florerend barbarenrijk tegenkomen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_50556263
    er komt een vervanging voor dumpsteden om resources te verdedigen tegen anderen in Beyond The Sword:
    quote:
    Have you improved forts?
    <alexman> Yes, forts are GREATLY improved. Forts act like cities in many ways.
    <alexman> So you can base aircraft in them, you can enter them with ships, and you can paradrop from them
    <alexman> You can even use them to connect resources.
    BTS Pre-release Chat with Firaxis (Q&A)

    wordt verder echt een heel interessante uitbreiding
      zondag 17 juni 2007 @ 22:00:14 #47
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_50558016
    Interessant indeed.
    quote:
    What happened to the collateral damage of siege artillery to the besieged city ?
    <alexman> Siege weapon combat has changed a bit

    Will seige weapons work more like Civ3?
    <alexman> No, but they will not be as powerful as they are in Warlords
    Dat is wel jammer.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      zondag 24 juni 2007 @ 13:41:25 #48
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_50785173
    Flink wat meer info over Beyond the Sword onderhand.

    http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=222075
    http://www.gamespot.com/pc/strategy/civilizationivbeyondthesword/news.html?sid=6172983&mode=recent (met 64 screenshots en 4 movies)
    http://pc.ign.com/articles/798/798385p1.html
    http://pc.gamespy.com/pc/(...)-sword/798801p1.html

    Paratroopers, met coole animatie en ze houden een movement over na een paradrop.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_50785805
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 13:41 schreef Sidekick het volgende:
    Flink wat meer info over Beyond the Sword onderhand.

    http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=222075
    http://www.gamespot.com/pc/strategy/civilizationivbeyondthesword/news.html?sid=6172983&mode=recent (met 64 screenshots en 4 movies)
    http://pc.ign.com/articles/798/798385p1.html
    http://pc.gamespy.com/pc/(...)-sword/798801p1.html

    Paratroopers, met coole animatie en ze houden een movement over na een paradrop.
    Die quests lijken me cool.

    En die random events zien er veeeeel leuker uit dan ik had verwacht.
    pi_50788006


    Het lijkt alsof Boudica veel metal en punk luistert.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')