abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48222535
Goedendag,

mijn moeder en ik zijn afgl. november verhuisd naar Enschede, en komen intrekken bij dr 'vriend'.

Ze hadden trouwplannen, en een reisje naar griekenland in MEI , ( waarschijnlijk zal ik de plaats innemen van de vriend )

Die vriend drinkt al jaren alcohol, maar de laaste tijd is het echt niet normaal meer....
Na zijn werk thuis, biertje.... over een half uur weer.. .etc.. op 1 avond zuipt hij er dus 10 weg per dag....
zo gaat het elke dag, mijn moeder slaapt ook al apart, en zoekt een nieuw huisje via de woningbouw.

Ik word er blijkbaar uitgeschopt, maar dat gaat dus niet gebeuren.. Ik heb vriend drankverbod opgelegd ( vandaag officieel, krat bier bij buren overhandigd ze helpen me dusmet deze situatie, de eenvolgende krat die hij weer koopt, gooi ik weer bij de buren af.)

Hij betrekt er iedereen bij, met onzin verhalen over mij en mijn moeder, dat ik zijn hond schop etc ( lol )
Hij laat alle ECHTE FEITEN achterwege en verteld hoe hij erover denkt, zodat de andere persoon met hem meeleeft... maar zodra ik de echte waarheid vertel zijn die personen weer teleurgesteld in hem...

Hij gaat letterlijk iedereen af, zijn tantes, buren hier ( 9 buren weten ervan af, en vinden dat het ook maar
eens tijd wordt dat hij opgenomen wordt... *blijkbaar heeft ie weer iets in petto, dat hij iets afgesproken heeft met een van de buren, ik ga daar vanavond even naartoe om verhaal te halen....*

Zijn tante is ook behoorlijk dom, die zegt dat ik van m moet afblijven, en dat zij me eruit gaat schoppen etc.. bla bla, maar ze weet t verhaal niet eens
(ok e ik moet van m afblijven maar het was gewoon een slapping hand, wat niet eens pijn doet, was alleen om te kijken of hij aggresief zou reageren, dat deed hij dus.) Dus het is een alcoholistverslaafde...

Heb zijn werk ook gebeld waarom hij afwezig is ( misschien niet zo slim, maar zijn werk kan hem wel verplichten hem te laten afkicken zo nodig. )

Heb een afkickkliniek gebeld, en heb een afspraak gemaakt voor mij n moeder en hem om 10 uur 's ochtends... ( ook zijn vriend kwam vandaag, en die vriend geeft ons ( mijn moeder en ik) gelijk dat we hem een drankverbod op hebben gelegd ( j zo erg is het ........... )

Nou... hoe kan ik het beste handelen in deze situatie? want hij heeft ook lopen bellen naar de politie
maar of hij er daar mee iets kan denk t niet ... helaas komen ze ook niet...

Ik verplicht hem om morgen samen met mijn oeder naar de kliniek te gaan ( ook alle andere buren willen dit ) ... hoe doe ik dit dan? hem ff neerknuppelen? slaappil geven en overhandigen op t kliniek

graag tips...

Want ons uit huis trappen lukt niet zomaar, hij veroorzaakt het. * we gaan sowieso een ander huis zoeken*

*nu rijdt hij met een dronken kop ook weer weg met de auto... vast naar een kroeg... ik heb m gewaarschuwd , kratje = buren
I pwn u!
  woensdag 11 april 2007 @ 17:30:58 #2
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_48222933
Pff lekker bizarre situatie zijn jullie terecht gekomen.
Ik denk trouwens niet dat je hem in die kliniek krijgt, want zoiets moet je vrijwillig instappen volgens mij. En ik denk dat het enigste slimme is wat jullie kunnen doen is zo snel mogelijk een ander huis zoeken voor jou en je moeder. En verder geen problemen met die kerel maken want daar schiet je niet echt iets mee op.
Het is misschien ook slim om naar een andere stad te gaan verhuizen, misschien een beetje para van mijn kant, maar alcoholisten maken rare sprongen als ze dronken zijn. En vooral ook niet zeggen dus waar jullie heen gaan.
Maar kun je via de woningbouw geen urgentie krijgen, of vinden ze jullie situatie niet urgent genoeg?

Veel succes iig!
and it will be my last.
  woensdag 11 april 2007 @ 17:34:10 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_48223051
ik ga hier fftjes een tvptje plaatsen
Huilen dan.
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 april 2007 @ 17:34:44 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48223070
Je klinkt wel als een pauper met al dat burengeroddel. Ik zou als ik jou was gewoon de woonwagen weer achter de mercedes knopen en naar het volgende dorp rijden. Glanerbrug, de oude wijken, zal je wel passen.

Groetjes,

Krea.
pi_48223329
Sinds wanneer ben jij je moeders of de vriend van je moeders oppas? Als het jou en/of je moeder niet bevalt dan rot je toch op? Het is immers zijn huis en jullie zijn er bij in komen trekken.

Als ooit zo'n snotaap mij de les zou lezen...
pi_48223447
Ik zou als alcohlist meteen andere sloten op mijn deur gezet hebben, wanneer ik mijn biertjes niet meer mag drinken omdat een puber denkt te weten wat goed voor me is.
pi_48223498
Fijn dat jij nu voor je moeder moet zorgen ipv andersom.
  woensdag 11 april 2007 @ 17:49:54 #8
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_48223555
quote:
*nu rijdt hij met een dronken kop ook weer weg met de auto... vast naar een kroeg... ik heb m gewaarschuwd , kratje = buren
Wees dan echt gewoon lelijk drastisch en bel de politie en zeg dat je iemand schijnbaar onder invloed over de weg hebt zien zwabberen!
Geen schaamte, heeft hij ook niet. Punt.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_48223570
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:46 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou als alcohlist meteen andere sloten op mijn deur gezet hebben, wanneer ik mijn biertjes niet meer mag drinken omdat een puber denkt te weten wat goed voor me is.
If you need space... join NASA baby!
pi_48223586
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:20 schreef weasel85 het volgende:
Dus het is een alcoholistverslaafde...
Ik weet dat je kunt lachen met alcoholisten, maar zo leuk dat je niet meer zonder ze kunt zijn ze nou ook weer niet...

verder, wat anderen al zeggen: waar bemoei je je mee? t is zijn leven...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_48224910
Ik vind het een hele vervelende situatie waar je nu in zit, maar het beste wat je kunt doen is gewoon weggaan (en je moeder ook!).
Jij hebt in principe niets te maken verder met die vriend en ik vraag me werkelijk af of hij zich ook maar iets van jou aantrekt. (zoals hierboven al genoemd wordt; alsof hij naar jou zou luisteren)
Laat hem lekker in de stront zakken en zoek je eigen plekje.
  woensdag 11 april 2007 @ 18:37:56 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48225025
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:51 schreef Gripper het volgende:

Ik weet dat je kunt lachen met alcoholisten, maar zo leuk dat je niet meer zonder ze kunt zijn ze nou ook weer niet...

Hoe lang heeft je moeder eigenlijk al een relatie met die man? En hoe was jouw relatie met hem voordat jij en je moeder bij hem zijn gaan inwonen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_48225111
Als je het mij vraagt azen ze gewoon op z'n huis.

waar bemoei je je mee, jullie wonen er pas sinds november. Je moeder moet haar verantwoordelijkheid nemen. En samen met jou vertrekken. Beetje de hele buurt erbij betrekken, door de politie laten oppakken en verplicht laten opnemen, zo'n snotaap dat je bent! Wees blij dat de man je onderdak geeft.

En waar hebben we het over? 10 biertjes op een avond?
In dat geval kunnen we de volgende Fok! meet wel in een afkick kliniek houden.

Je mag van geluk spreken als de gast zo dadelijk niet een bierfles op je bakkes stuk slaat!
  woensdag 11 april 2007 @ 19:00:32 #14
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_48225903
aan z'n naam te zien issie 21, dus puber/snotaap zal niet echt op z'n plek zijn verder vind ik dat TS tof bezig is 14.gif
  woensdag 11 april 2007 @ 19:31:15 #15
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_48227249
Vette shit man, maar je bent wel goed bezig.
Zaak is denk ik om maar zo snel mogelijk een andere woning te vinden, liefst op enige afstand van deze als dat niet al te bezwaarlijk is :-)
pi_48227860
In mijn famielie word totaal geen alcohol gedronken. Dat is hier ook niet gebruikelijk in een dorpje in overijssel.
Amstelveen de beste
pi_48228112
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:20 schreef weasel85 het volgende:
(ok e ik moet van m afblijven maar het was gewoon een slapping hand, wat niet eens pijn doet, was alleen om te kijken of hij aggresief zou reageren, dat deed hij dus.) Dus het is een alcoholistverslaafde...
De definitie alcoholverslaafde is niet iemand die agressief wordt als je m bitchslapt, ieder normaaldenkend nuchter persoon zou je het liefst tanden laten spugen als je dat flikt.

Het lijkt erop dat je jezelf heel er veel laat meeslepen in deze situatie, zo ver zelfs dat het nu ook jouw probleem is geworden. Resultaat: er nu nóg iemand met een probleem. Je denkt misschien zelf wel dat je met 2 benen stevig op de grond staat, maar het is aftellen tot je het niet meer aankan achter het drankprobleem van een verslaafde aan te rennen en je zelf instort. Wie weet grijp je dan zelf ook wel naar de drank

Je moeder (en jij) zijn afhankelijk geworden van een alcoholverslaafde, het is zijn huis en hij mag daar zuipen wat hij wil, het is zijn leven en hij mag dat verkloten zo veel hij wil. Het is aan jullie om daar niet de dupe van te worden, ik sluit me dus aan bij bovenstaande berichten; ga daar weg. Steek die energie die je nu kwijt bent aan kratten bier naar de buren slepen in het zoeken naar een nieuwe woning ipv het probleem op de woningbouw te storten.
Over je probleem met hem naar de kliniek krijgt: alcoholisten zijn net kleine kinderen, als jij zegt 'dit' zeggen zij 'dat' als jij zegt 'ja' zeggen zij 'nee'. Je krijgt die gast niet naar een kliniek tenzij hij beseft dat er iets moet gebeuren aan zijn alcohol gebruik en erkent dat hij dat niet alleen kan.

En toch kan ik het niet laten: wat heeft een 21-jarige nog in het huis van zijn moeder? Heb jij geen studie om te doen of een baan die jouw naam schreeuwt? Get your own life!
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_48239354
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:46 schreef Basp1 het volgende:
Heb wel vaker zulke situaties gehad... oa met mijn vader... dusja
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:41 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Als je het mij vraagt azen ze gewoon op z'n huis.
Ga toch weg joh

waar bemoei je je mee, jullie wonen er pas sinds november. Je moeder moet haar verantwoordelijkheid nemen. En samen met jou vertrekken. Beetje de hele buurt erbij betrekken, door de politie laten oppakken en verplicht laten opnemen, zo'n snotaap dat je bent! Wees blij dat de man je onderdak geeft.
De hele buurt was er al bij betrokken voordat we hierin woonden ( wisten we veel )

En waar hebben we het over? 10 biertjes op een avond?
10-15 per dag hé 's ochtends beginnen en dan blijft ie voor de rest van de dag boven op zijn bed ( elke dag ja )

Je mag van geluk spreken als de gast zo dadelijk niet een bierfles op je bakkes stuk slaat!
Mag hij gerust proberen, klaag ik m lekker aan
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:52 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

De definitie alcoholverslaafde is niet iemand die agressief wordt als je m bitchslapt, ieder normaaldenkend nuchter persoon zou je het liefst tanden laten spugen als je dat flikt.
Mwah, in mijn vriendengroep zouden ze mij raar aankijken

Het lijkt erop dat je jezelf heel er veel laat meeslepen in deze situatie, zo ver zelfs dat het nu ook jouw probleem is geworden. Resultaat: er nu nóg iemand met een probleem. Je denkt misschien zelf wel dat je met 2 benen stevig op de grond staat, maar het is aftellen tot je het niet meer aankan achter het drankprobleem van een verslaafde aan te rennen en je zelf instort. Wie weet grijp je dan zelf ook wel naar de drank
Ik doe het voor mijn moeder, hij zegt veel vieze dingen tegen haar, hij kwetst haar ook behoorlijk.... dus ik kom op voor mijn moeder, ze doet al veel voor mij... maar dat die vent niets met haar doet...

Je moeder (en jij) zijn afhankelijk geworden van een alcoholverslaafde, het is zijn huis en hij mag daar zuipen wat hij wil, Zijn huis snap ik, hij mag zoveel roken als hij wilt, maar bij drank gebruik is er toch een moment waar je MOET stoppen, en dat is het moment dat mijn ma en ik het welletjes vinden. ( hij zuipt zolang door tot hij erbij neervalt, of dat hij voor de rest van de dag niet meer beneden komt, zijn hond niet meer uitlaat etc, niet meer komt eten ) het is zijn leven en hij mag dat verkloten zo veel hij wil. Agree Het is aan jullie om daar niet de dupe van te worden, ik sluit me dus aan bij bovenstaande berichten; ga daar weg. Doen we ookSteek die energie die je nu kwijt bent aan kratten bier naar de buren slepen in het zoeken naar een nieuwe woning ipv het probleem op de woningbouw te storten.
Nou, hij heeft dus weer een krat gekocht, 4 volle biertjes op zijn kamer gelegd, mijn ma kwam hier bij me klagen, ik zeg maar gooi die krat maar achter in mijn bak, neem ik wel mee naar school... en hij gaat naar die kliniek morgen ochtend met mijn moeder dan zien we verder

Over je probleem met hem naar de kliniek krijgt: alcoholisten zijn net kleine kinderen, als jij zegt 'dit' zeggen zij 'dat' als jij zegt 'ja' zeggen zij 'nee'. Je krijgt die gast niet naar een kliniek tenzij hij beseft dat er iets moet gebeuren aan zijn alcohol gebruik en erkent dat hij dat niet alleen kan.
Zelfs zijn beste vriend is hier gekomen om het dat zeer goed duidelijk te maken... De hele buurt staat hier ook achter

En to1ch kan ik het niet laten: wat heeft een 21-jarige nog in het huis van zijn moeder? Heb jij geen studie om te doen of een baan die jouw naam schreeuwt? Get your own life!
Nou.. das best een behoorlijke vooroordeel, je kent me niet, ik heb een handicap waardoor ik iets moeilijker aan werk kom, helaas wil ik wel werken, maar ze hoeven mij niet.. en ik doe een voltijd opleiding, die een 1 jaar duurt, half jaar school dan half jaar stage... Ik doe ook veel moeite voor mijn moeder om dingen bij te leggen...
Maar ik heb natuurlijk veel aan deze reacties, blijf ze vooral posten...

Ik ga morgen met mijn moeder overleggen ( ik ga langs bij een maatschappelijk werkster misschien dat die nog wat tips kunnen geven, en de woningbouw vragen of ze een huisje hebben (door omstandigheden) .... maar het gaat lastig voor mijn ma en ik worden, ik heb geen inkomen, en mijn ma die werkt maar halve dagen op t moment... volgend week ga ik sowieso met me ma langs haar werk zodat ik ook daar kan werken

En ja, ik stop er ook niet teveel energie in hoor, tis maar een kleine moeite, ik probeer gewoon informatie van de buren af te halen, wat ik het beste kan doen etc... ook hun zeggen ongeveer hetzelfde zoals jullie doen ( het huis verlaten ) Ik heb juist goed gehandeld volgens hun... vind ik zelf ook, en ga hier ook mee door tot we hier weg zijn. dit alles voor mijn moeder haar welzijn natuurlijk, ze lijdt er nogal onder, ik steun haar hier ook in.

Het gaat niet alleen om de welzijn van de drinker maar ook om de medemens in de woning zelf!
de medemens is het belangrijkste.. niet de drinker (mits hij/zij dronken is)

Maar zover bedankt voor de reacties =)
I pwn u!
  donderdag 12 april 2007 @ 08:49:14 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48244628
In de herkansing:
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:37 schreef Copycat het volgende:
Hoe lang heeft je moeder eigenlijk al een relatie met die man? En hoe was jouw relatie met hem voordat jij en je moeder bij hem zijn gaan inwonen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_48245361
Je zegt zelf al dat jullie daar weg gaan, verspil er dan gewoon helemaal geen moeite aan en laat hem zichzelf lekker drinken tot hij er letterlijk bij neer valt.

Focus je alleen op jou en je moeder en wat de plannen zijn om daar samen z.s.m weg te kunnen.
Betrek er geen buren in, je zet jezelf en je moeder zo wel mooi te kijken..
Hou de eer aan jezelf
Zodra jij weet dat hij dronken achter het stuur stapt (en je weet waar hij naartoe rijdt) zou je eventueel de politie kunnen bellen en dit kunnen melden. (Kenteken en model van de auto.)
Erbij zeggen dat je je zorgen maakt, omdat hij dronken deel neemt aan het verkeer.
Vooral voor de mensen die ook op de weg rijden, met hun kinderen op de achterbank (!!)
Ik denk dat hij dan wel even vies op zijn neus kijkt.

Geweld los niks op, en ga zeker geen geweld gebruiken jegens een alcoholist.
Ze zijn onvoorspelbaar en kunnen gevaarlijk zijn.
Om dan zelf te gaan slaan om te kijken of hij gewelddadig word, vind ik echt krom.
Dit kun je verwachten, ga dan ook geen reacties uitlokken.
Negeren, je hebt niks te maken met die man.

Je kan urgentie aanvragen bij de woningbouwvereniging als je dit voorlegt.
En ga zeker met maatschappelijk hulp praten, zij kunnen je verhaal onderbouwen als hierna gevraagd word door derden.
pi_48245412
je hebt al vaker dit probleem gehad, zei je?
je vader dronk ook teveel?

die kerels zijn het probleem dan niet, eigenlijk, hè.... je moeder is het, die kiest dat soort kerels uit.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 12 april 2007 @ 10:30:45 #22
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_48247197
tvp
Thinking about thinking of you.
  donderdag 12 april 2007 @ 10:33:52 #23
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_48247325
Die vent gaat hier niks aan veranderen, totdat ie echt inziet dat het fout gaat. Mijn ervaring is dat het van kwaad tot erger gaat. Bij mij is het gelukkig opgelost en dat is gebeurd omdat wij (met hele familie) gedreigd hebben niet meer bij die persoon te komen. Pas na een tijdje drong dat door en zag hij in dat ie hulp nodig had.

Alleen denk ik dat de man in jouw situatie daar waarschijnlijk iets minder van aan zal trekken..
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 april 2007 @ 10:45:04 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48247762
Ik gooi 'm er ook nog eens even in...
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:24:33 #25
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_48296670
Ach zeikerd, wat is er mis om na een lange dag werken heerlijk thuis wat biertjes weg te drinken.

En wie denk jij wel niet te zijn om een ander in zijn eigen huis een 'drankverbod' op te leggen.
Bemoei je met je eigen zaken. Beetje zijn werk lopen bellen
En dan ook nog alle buren erbij te betrekken. Nou als je bij mij aan de deur kwam zeiken, had ik jou wel een lesje geleerd

[ Bericht 74% gewijzigd door Gluckskafer op 13-04-2007 16:30:08 ]
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:50:24 #26
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_48300567
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:24 schreef Gluckskafer het volgende:
Ach zeikerd, wat is er mis om na een lange dag werken heerlijk thuis wat biertjes weg te drinken.

En wie denk jij wel niet te zijn om een ander in zijn eigen huis een 'drankverbod' op te leggen.
Bemoei je met je eigen zaken. Beetje zijn werk lopen bellen
En dan ook nog alle buren erbij te betrekken. Nou als je bij mij aan de deur kwam zeiken, had ik jou wel een lesje geleerd
lees et topic es natte wind
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:21:57 #27
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_48301550
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef Bob-B het volgende:

[..]

lees et topic es natte wind
Boh gek,
Ik lees het warrige topic, en constateer:
- Dat TS bij een ander in huis is gaan wonen, en in ZIJN (die vriend) huis, zijn bier aan de buren gaat geven

- Dat TS hem slaat. En oh oh oh hij word agressief, dus hij is alcholist? Rare redenatie.
Als je mij zou slaan zou ik dat ook niet als een mietje laten passeren. En toch ben ik geen alcoholist.

- En TS heeft het steeds over ik ik ik. Terwijl hij niks te willen heeft.
ALs het hem niet bevalt bij de kerel die wel van een pilsje houdt, gaat hij maar vandaag nog weg daar.

- En dat hij zijn buren erbij betrekt vind ik ook zo achterlijk. Houdt je problemen lekker binnenshuis ofzo.
En je bemoeit je gewoon te veel met hem. Wees blij dat je bij hem mag wonen.
Je bent ook maar het zoontje van de vriendin van die kerel.
En helemaal kansloos: zijn werk gaan bellen waarom hij afwezig was

En, (met alle respect) ts zal wel uit een soort tokkie-familie komen, met een sociale achterstand, als ik het allemaal zo lees.
pi_48317085
Dussss je moeder papt aan met alcoholisten en dan brengt ze zo'n snotjong als jij mee in zijn huis. Jij gaat em daarna ook eens slaan om te kijken hoe hij reageert en je vind het gek dat ie agressief reageert.
  maandag 16 april 2007 @ 17:31:47 #29
61362 gijsbert2002
consumeren is mijn leven
pi_48386531
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:21 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Boh gek,
Ik lees het warrige topic, en constateer:
- Dat TS bij een ander in huis is gaan wonen, en in ZIJN (die vriend) huis, zijn bier aan de buren gaat geven

- Dat TS hem slaat. En oh oh oh hij word agressief, dus hij is alcholist? Rare redenatie.
Als je mij zou slaan zou ik dat ook niet als een mietje laten passeren. En toch ben ik geen alcoholist.

- En TS heeft het steeds over ik ik ik. Terwijl hij niks te willen heeft.
ALs het hem niet bevalt bij de kerel die wel van een pilsje houdt, gaat hij maar vandaag nog weg daar.

- En dat hij zijn buren erbij betrekt vind ik ook zo achterlijk. Houdt je problemen lekker binnenshuis ofzo.
En je bemoeit je gewoon te veel met hem. Wees blij dat je bij hem mag wonen.
Je bent ook maar het zoontje van de vriendin van die kerel.
En helemaal kansloos: zijn werk gaan bellen waarom hij afwezig was

En, (met alle respect) ts zal wel uit een soort tokkie-familie komen, met een sociale achterstand, als ik het allemaal zo lees.
Ok, google voor de grap eens op alcoholverslaving? is echt niet leuk hoor als iemand in je familie alcoholverslaafd is. Tien biertjes op een dag is echt niet normaal en levert echt grote problemen op voor huisgenoten van die gast en die gast zelf, hoe goed doe jij je werk als je de avond ervoor tien biertjes hebt gedronken? En de avond daarvoor ook en de avond daarvoor ook? Als zijn baas erachter komt is ie sowieso zijn baan kwijt.

Die gast van zijn drank weghouden is hulp voor zowel hem als voor de andere mensen die in dat huis wonen...
ete
pi_48386620
Je kunt ook gewoon gezellig meedrinken! Dan verdwijnen je problemen als sneeuw voor de zon!

Hartelijk pils!
pi_48386937
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:31 schreef gijsbert2002 het volgende:
Die gast van zijn drank weghouden is hulp voor zowel hem als voor de andere mensen die in dat huis wonen...
Het is enigszins naief om te denken dat hij stopt met drinken als je de alcohol weghaalt.
Als hij niet wil stoppen, dan stopt hij niet.
pi_48386987
10 biertjes is niet zo gigantisch veel hoor
je icoon is te groot, max 100kB
pi_48387038
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:34 schreef Roellio het volgende:
Je kunt ook gewoon gezellig meedrinken! Dan verdwijnen je problemen als sneeuw voor de zon!

Hartelijk pils!
idd de oplossing, het zijn vooral vrouwen die blijven door zeuren over een biertje meer of minder. Er is vaak niets aan de hand, maar vrouwen maken de problemen juist.
En nu niet mij gaan quoten met domme verhalen, het is een bekend fenomeen onder de heldhaftige mannen
je icoon is te groot, max 100kB
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 18:19:13 #34
135486 Manu82
How you doin'?
pi_48387915
Wat ik niet snap is waar TS en zijn moeder er nog niet met een rotvaart uitgeschopt zijn door vriend? Volgens mij leven TS & mams niet meer bepaald op vriendelijke voet met vriend en daar zal hij hetzelfde over denken. Daarbij kunnen mams en TS niet eens wat meer gaan werken? Voeren de hele dag geen fuck uit en zitten zich maar een beetje te bemoeien met de buren en het leven van vriend.
Conclusie: TS is een lui stuk vreten dat nog steeds bij mams woont, laat hem eens werk gaan zoeken en een eigen stek en niet gaan lopen bemoeien met andermans leven.....
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_48388951
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:34 schreef Isdatzo het volgende:
ik ga hier fftjes een tvptje plaatsen
Wat hij zegt.

Als ik dit verhaal zo lees snap ik niet dat de beste man je nog in dat huis laat wonen. Ik kan niet inschatten hoe groot zijn probleem werkelijk is maar als ik jouw kant zo lees had ik je niet in huis willen hebben.

Even terugblikken:
Je legt hem verboden op in zijn eigen huis.
Je slaat hem om te zien of hij agressief wordt
Je valt de buren lastig met privé sores die ze geen flikker aangaan.
Je belt zijn baas om te zeggen dat hij drinkt.
Je dwingt hem om samen met je moeder naar de afkickkliniek te gaan.

Weet je wat ik denk? Dat je een controlfreak bent die het niet kan hebben dat zijn moeder een nieuwe relatie heeft en je doet er nu werkelijk alles aan om haar tegen haar nieuwe vriend op te zetten.
Misschien heeft hij een drankprobleem, misschien ook niet, maar volgens mij gebruik je dat alleen maar als excuus om de boel te dwarsbomen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48391665
Áls het daadwerkelijk een alcoholist is mag je van geluk spreken dat hij je moeder en jou nog niets aangedaan heeft, na de dingen die je flikt.

Ik kan begrijpen dat je opkomt voor je moeder in deze, maar je bent niet bijzonder slim bezig. Wáárom bitchslap je hem? Tis de vriend van je moeder, ik mag hopen dat je een verdomd goede reden hebt om fysiek te worden. Daarnaast is het niét slim om telkens die kratten weg te halen. Het idee is mooi, maar het is niet zo dat hij daardoor stopt met drinken ofzo, en de kans dat hij agressiever wordt tegen jullie wordt zo alleen maar groter.

De kliniek gaat niets doen zolang hij niet vrijwillig meewerkt, dus nee, hem neerknuppelen gaat niet helpen.

Waarom zijn je moeder en jij eigenlijk bij hem ingetrokken? Ze hebben nog geen 6 maanden een relatie .
pi_48396492
Oke, ik houd alle verhalen achterwege, die van de buren etc... want als ik het zo lees heb ik t best onduidelijk uitgelegd, hier kom ik niet meer op terug.

Vriend heeft aangegeven dat hij WIL stoppen met drinken, maar moeder en ik zullen toch gaan kijken voor een huisje..

de reden dat mijn ma is ingetrokken bij hem dat ze '' blijkbaar '' van elkaar hielden.............

ik meng me er niet meer tussenin na advies van velen mensen... ik houd me gewoon bezig met mijn school. Overigens drinkt hij niet veel meer, althans, af en toe een biertje ( geen probleem overigens)

Voor zover toch bedankt
I pwn u!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')