abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 juni 2008 @ 23:08:50 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59614262
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:04 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ow ik ken ze hoor, die tantes En al zou ze dat doen, nou en...Het gaat toch om jullie en jullie kindje?
klopt, maar op deze manier is zij gelukkig (mag ze moederen en zich uitleven op handdoeken speciaal voor de baby maken en dat doet ze onwijs goed en mooi!) en wij hebben die vragen niet van zou je het nou wel doen enzo.. werkt dus twee kanten op.. snap je nu een beetje mijn keuze voor het leugentje?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59614294
Aan de andere kant: je bent 29 (bijna). Als je zelf een volwassen keuze maken voor een kind, zou je dat ook als volwassene kunnen brengen aan anderen. Daar heb je feitelijk geen leugentje om bestwil voor nodig, toch?
Variety is the spice of life
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 juni 2008 @ 23:10:28 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59614310
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:08 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

En wat zou er nou gebeuren als je zegt: "Ja, het was een ongelukje, en we hebben zeer ernstig overwogen om het weg te laten halen, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen en ik jank me iedere nacht in slaap om de ellende die ik over mezelf heb afgeroepen!" (Of een ander slecht verhaal)

Of

"Nee, het was geen ongelukje. maarreh, wanneer ben jij eens voor het laatst goed gepakt door je man?"
Lekker met gelijke munt terugbetalen die hap!

(Ben ff in recalcitrante bui)
of: probeer jij maar eens zo'n fijn en gewenst ongelukje te krijgen, dan praten we verder
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 juni 2008 @ 23:11:58 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59614334
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:09 schreef nebelung het volgende:
Aan de andere kant: je bent 29 (bijna). Als je zelf een volwassen keuze maken voor een kind, zou je dat ook als volwassene kunnen brengen aan anderen. Daar heb je feitelijk geen leugentje om bestwil voor nodig, toch?
ja, maar mijn tante ziet me, al ben ik bijna 29, dus niet als volwassen, hoe vaak ik ook probeer iets uit te leggen of een keuze probeer te verdedigen. dus ja ik ben dit keer gemakzuchtig geweest.. ik heb de makkelijkste uitweg gekozen..

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 juni 2008 @ 23:15:38 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59614490
overigens had ik tegen tante gezegd dat ik terug naar de huisarts moest voor een klein probleempje (geirriteerd haarvaatje na het scheren van de bikinilijn) en ik ging gelijk daarna naar mijn tante toe: kreeg gelijk de vraag: heb je een verwjizing voor de gyneacoloog?? ik antwoord doodleuk: nee wel voor de verloskundige, ik ben zwanger en leg zo de positievie test op tafel neer.

ik heb nog nooit twee mensen zo gek zien kijken

pi_59614788
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

klopt, maar op deze manier is zij gelukkig (mag ze moederen en zich uitleven op handdoeken speciaal voor de baby maken en dat doet ze onwijs goed en mooi!) en wij hebben die vragen niet van zou je het nou wel doen enzo.. werkt dus twee kanten op.. snap je nu een beetje mijn keuze voor het leugentje?
Nee
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 juni 2008 @ 23:23:28 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59614919
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:20 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Nee
duidelijk, maar dan zou ik niet weten hoe ik mijn keuze nog verder/beter zou kunnen toelichten...

pi_59614992
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

duidelijk, maar dan zou ik niet weten hoe ik mijn keuze nog verder/beter zou kunnen toelichten...
En gelukkig hoeft dat ook niet
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_59615072
Joehoe: ondertussen gaat het hier al ruim 10 posts over geplande kinderen / ongelukjes en het al dan niet eerlijk erover zijn.

En dan nu terug naar dingen die je nooit meer wil horen graag.
Hardloper.
IG @webkim
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 juni 2008 @ 23:36:36 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59615325
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:27 schreef Webkim het volgende:
Joehoe: ondertussen gaat het hier al ruim 10 posts over geplande kinderen / ongelukjes en het al dan niet eerlijk erover zijn.

En dan nu terug naar dingen die je nooit meer wil horen graag.
sorry maar wat ik eigenlijk echt niet meer wil horen is dat ik een regenton ben .. of een dikke doos
ja dat vriendlief hier steeds om mij te pesten )

zondag 22 juni 2008 @ 23:37:07 #236
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59615347
Allerlei ongelukjes die mensen weten/ ooit van iemand hebben gehoord.
Veelal in de trant van: als je niet oppast, blijft je kind met z'n neusgat aan een spijker hangen en scheurt zijn gezicht uit.'/ ' kinderen die in houtversnipperaars klimmen...'

Nachtmerries...

-edit: mijn zus is arts en komt af en toe met verhalen over afschuwelijke aandoeningen bij kinderen. Bedankt.... zus...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_59617843
Wij zijn vrij open over onze kinderwens.. "Je moet er even niet zoveel mee bezig zijn, dan lukt het vast wel" is een een hele bekende, maar vreselijke..

"Ach je bent nog jong"
"Nu al? Kan je niet beter nog even wachten?"
"Doe dit en dit standje eens"
"Je moet het dan en dan doen"
"Weet je wel hoe zwaar het is om een kindje te hebben?"
"Zonde, je moet eerst nog reizen!"

Ik word er stapelgek van Ik hou tegenwoordig al mijn mond over 'het hebben en willen van kinderen'
Zeg gewoon "Ja wil heel graag kindjes, hoop dat het er ooit van komt"

Vrienden van ons werden 2 keer in 1 klap zwanger. Prima zwangerschap gehad, gezonde kindjes. Zij snappen niet zo goed dat het ook anders kan. Zoals het uitblijven van onze zwangerschap. De problemen in de zwangerschap van een wederzijdse kennis. Weten overal commentaar op te geven, weten altijd hoe het beter kan/moet/zal gaan. Máár, verder superlieve vrienden hoor

En een paar cliche's van boven heb ik zelf ook wel eens geroepen
  maandag 23 juni 2008 @ 08:49:37 #238
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59618907
Mijn zussen en nog wat mensen, maar vooral mijn zussen: ( voor ik zwanger was)
'lijkt me niet verstandig.'
'je hebt nog geen huis' ( we zouden zo in het enorme grachtenpand van mn ouders gekund hebben, mocht de nood hoog geweest zijn)
'je hebt nog geen baan' ( lief werkte toen al fulltime )
'je bent nog niet klaar met school'.
'je hebt nog geen toekomst voor hem/haar' ( )
Oftewel, eerst: baan - huisje - boompje - beestje.... en dán kind!

.... en toen was ik plots toch zwanger en ging al dit hierboven overboord

Ik bedacht me gisterenavond nog iets dat ik nooit meer horen wil. Volgende situatie:
Ken boven met papa aan het spelen, hoop gerommel en gestommel. Ineens bam-bam-bam-bam-boem- baBOEM! Van de trap af en daarna: huilen! Ik ben nog nooit zo snel in de gang geweest.
Ken had mijn schoenen naar beneden gegooid en schrok van het geluid en de reactie van papa, die meteen kwam aanrennen.
  maandag 23 juni 2008 @ 09:06:17 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59619076
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:08 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Leugentjes om bestwil heb je om koekejs die je uit de pot hebt gehad, niet om een kind wat je krijgt
Hear Hear.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 23 juni 2008 @ 09:08:32 #240
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59619103
"Vroeger......" uit de mond van mijn oma...

'want toen was alles beter he' oma' ... oma: 'dat zeg ik niet' (En maar zeiken, en maark zeiken)
  maandag 23 juni 2008 @ 09:13:08 #241
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59619163
quote:
Op maandag 23 juni 2008 09:08 schreef dgbw het volgende:
"Vroeger......" uit de mond van mijn oma...

'want toen was alles beter he' oma' ... oma: 'dat zeg ik niet' (En maar zeiken, en maark zeiken)
Vroeger was alles anders.
  Moderator maandag 23 juni 2008 @ 09:24:18 #242
5428 crew  miss_sly
pi_59619311
quote:
Op maandag 23 juni 2008 02:13 schreef Again het volgende:
En een paar cliche's van boven heb ik zelf ook wel eens geroepen
Tja, dat is eigenlijk het punt van die opmerkingen: je weet neit dat het zo aankomt, tot je zelf in een bepaalde situatie zit of het tegen je wordt gezegd hoe het aan kan komen.

Hoewel je natuurlijk met een beetje empathie wel kunt voorstellen hoe dingen kunnen overkomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2008 @ 09:44:12 #243
7074 moussy
kuttekop
pi_59619588
Na jaren moeten wij nog altijd horen, het is maar beter zo ... suffe dooddoener die nergens op slaat, alleen Peet en ik mogen dat zeggen

Enneh, dat leugentje hierboven ergens komt bij mij bij het verder lezen alleen maar over op, kijk mij eens zielig zijn, mensen, doneer spullen!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 23 juni 2008 @ 09:47:08 #244
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59619626
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Mensen die bij de eerste helemaal niet zo enthousiast waren en overal problemen zagen in huisvesting, financiën e.d. Nu roepend dat ik vooral een tweede moet bakken!
Ja herkenbaar!

Noah was niet gepland (een cadeautje zoals een enkeling het noemde ). en we hebben echt weinig echt leuke reacties gehad. Bijna iedereen had zoiets van "Oh jee" en "hoe moet dat nu", "zal het wel goedkomen", etc. Heel vervelend (vooral van mijn eigen moeder vond ik dat kwetsend, want wij hadden voor we het bekend maakte heus al aan de mogelijkheid van een abortus gedacht en ervoor gekozen dat niet doen, vertellen we het, zelf inmiddels redelijk blij, aan mijn ouders begint ze meteen over een abortus... En mijn schoonmoeder het omgekeerde: die vond het al belachelijk dat we het uberhaupt overwogen hebben en vroeg vlak na de geboorte nog "kun je je voorstellen dat je dat had laten weghalen?" )

Maar goed, nu willen we dus een 2e maar hebben we wel liever de zaken zo mogelijk iets meer op orde, en blijven mensen maar zeuren wanneer de 2e komt. Zo vermoeiend. Als ik ze dat dan uitleg snappen ze eht geloof ik wel, van tevoren denken ze daar blijkbaar niet echt bij na ofzow. Als je eenmaal 1 kind hebt hoort binnen een paar jaar de 2e te komen, ongeacht de omstandigheden, want dat hoort gewoon zo blijkbaar
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2008 @ 09:50:16 #245
7074 moussy
kuttekop
pi_59619672
Ik heb 2 kadootjes en daar ben ik eerlijk in en dan de opmerking Cas maakt een hoop goed he Ja, doet ie, maar om die opmerking te horen is best raar.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 23 juni 2008 @ 09:59:05 #246
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59619827
O wacht ff, dit is [OUD] ik had hier helemaal niet mogen posten
  maandag 23 juni 2008 @ 11:22:18 #247
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59621576
quote:
Op maandag 23 juni 2008 09:47 schreef texelonia het volgende:

[..]

Als je eenmaal 1 kind hebt hoort binnen een paar jaar de 2e te komen, ongeacht de omstandigheden, want dat hoort gewoon zo blijkbaar
Inderdaad!!!
'kun je niet nog meer kinderen nemen? Kendahl is zo leuk...'
'één kind is zo zielig, want dan is hij maar alleen' (dat hij dan meer aandacht krijgt, is helemaal not done, want dan krijg je een verwend nest )
pi_59621767
Mikael mag 1 keer in de maand iets uitzoeken in de speelgoedwinkel. Laatst was er ook een ouder echtpaar: "Goh das zeker een enig kind ofniet!! Hij is verwend!!"
Nee heb er thuis nog 2 maar ik vind deze de leukste

[ Bericht 0% gewijzigd door MeNicole op 23-06-2008 12:17:36 ]
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_59621913
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:29 schreef MeNicole het volgende:
Mikael mag 1 keer in de maand iets uitzoeken in de speelgoedwinkel. Laatst was er ook een ouder echtpaar: "Goh das zeker een enigst kind ofniet!! Hij is verwend!!"
Nee heb er thuis nog 2 maar ik vind deze de leukste
Sorry maar moest hard lachen

Echt belachelijk wat mensen durven te zeggen.
  maandag 23 juni 2008 @ 11:35:50 #250
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_59621931
Waarom zou je aan een ouder echtpaar in de speelgoedwinkel uitleggen dat Mikael elke maand een cadeautje uitzoekt

Dat is jou keuze al doe je het wat mij betreft iedere dag maar als ik eens in de speelgoedwinkel kom dan hoef je toch geen verklaring af te leggen aan andere mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')