quote:Derde dochter voor kroonprinselijk paar
Uitgegeven op dinsdag 10 april 2007 om 22:33:55
(Novum) - Prinses Máxima is dinsdag in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag bevallen van een dochter. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) bekendgemaakt. De RVD liet eind september weten dat de prinses in verwachting is, en dat zij in april was uitgerekend. Dinsdag werd zij opgenomen in het ziekenhuis.
Het is het derde kind van de 39-jarige kroonprins Willem-Alexander en de 35-jarige Máxima, die op 2 februari 2002 trouwden. De naam wordt door de prins bekendgemaakt wanneer hij bij de burgerlijke stand aangifte doet van de geboorte, in het Oude Stadhuis aan de Groenmarkt in Den Haag. Dat zal binnen drie werkdagen na de geboorte gebeuren.
Na Willem-Alexander en zijn dochters Catharina-Amalia en Alexia is het kindje de vierde in de lijn van troonsopvolging. Prinses Catharina-Amalia werd 7 december 3 jaar, en prinses Alexia wordt 26 juni 2. Net als de nieuwe spruit, het achtste kleinkind voor koningin Beatrix, kwamen zij ter wereld in het Bronovo-ziekenhuis. Willem-Alexander, Máxima en hun kinderen wonen in Villa Eikenhorst op landgoed De Horsten in Wassenaar.
De RVD heeft eerder laten weten ernaar te streven zo snel mogelijk na de bevalling een foto van het kind te verspreiden. Verder heeft vicepremier Wouter Bos vorige maand een vlaginstructie uitgegeven. Iedereen mag vanwege de geboorte van het kind de vlag met oranje wimpel uithangen. Op alle hoofdgebouwen van de rijksoverheid en de diensten die daaronder vallen, gaat in ieder geval de vlag met oranje wimpel uit.
[Copyright 2007, Novum]
Iets met een Aquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:53 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit prinsesje gaat heten![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:53 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Yessss,een meisje![]()
![]()
![]()
![]()
Wat hartstikke leuk, ze is dan ook echt een meidenmama!!
Wat een rijkdom zeg, drie gezonde dochters![]()
ik gok op Alexandra ofzoquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:53 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit prinsesje gaat heten![]()
zo heet het kind van een van de prinsen al.. dus die gaat het niet worden (helaas)quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:59 schreef superhero87 het volgende:
Anne
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |