abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49164765
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde met borsten waarom kunnen we niet gewoon ruilen? Veel makkelijker
Nou, jij zit in de VS, en ik in Nederland. Kost wel wat hoor, zo'n vliegticket.

En d'r was nog iets, maar dat ontschiet me even..
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:49:24 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49164801
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:48 schreef Hildy het volgende:

[..]

Nou, jij zit in de VS, en ik in Nederland. Kost wel wat hoor, zo'n vliegticket.

En d'r was nog iets, maar dat ontschiet me even..
De biologisch-wetenschappelijke aspecten?

Het wordt tijd dat ze breintransplantatie gaan doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49165176
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

De biologisch-wetenschappelijke aspecten?

Het wordt tijd dat ze breintransplantatie gaan doen.
Het wordt tijd voor de wereld van John Varley's Steel Beach (raden waar mijn nick vandaan komt). Maarja, jammer genoeg is dat nog science-fiction.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_49171108
Ik dacht vroeger altijd bij star trek, dat opstralen enzo, dat moest toch makkelijk aan te passen zijn, als jongetje erin, en als meisje eruit.
  woensdag 9 mei 2007 @ 04:53:41 #255
71919 wonderer
pi_49171140
Neil Gaiman (geloof ik) heeft een verhaal geschreven waar er een pil wordt uitgevonden waarmee je willekeurig je geslacht kon veranderen, steeds opnieuw. Pil nemen, slapen, wakker worden als meisje of jongen. Net zo makkelijk als "wat trek ik vandaag aan", "wat voor geslacht ben ik vandaag". *zucht* Als dat toch eens waar was. Dan was dat stomme "dat is iets voor mannen" ook meteen achterwege, was homoseksualiteit geen issue meer.. mooie wereld.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49202847
COC wil betere vergoeding geslachtsverandering
Uitgegeven: 9 mei 2007 11:34

AMSTERDAM - Het COC wil dat de overheid meer geld beschikbaar stelt voor mensen die een geslachtsverandering moeten ondergaan. Mannen die vrouw willen worden, krijgen alleen operaties aan penis en vagina vergoed, maar vervolgingrepen om bijvoorbeeld baardgroei en/of adamsappel te verwijderen komen voor eigen rekening.

Volgens voorzitter Frank van Dalen van het COC kunnen de kosten per persoon oplopen tot enkele tienduizenden euro's per persoon.

Wanneer vrouwen man willen worden, moeten ze zelf de borstoperaties betalen, als die nodig zijn. Volgens het COC hebben transgenders, mensen die van geslacht zijn veranderd, volgens het Europees recht op vergoeding: voor hen zijn de ingrepen niet cosmetisch van aard, maar pure noodzaak om zich mens te kunnen voelen.

Het COC zegt dat in Nederland per jaar ongeveer honderd mensen van geslacht veranderen.

Regelgeving

Het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) heeft de overheid kort geleden geadviseerd om in de regelgeving duidelijker te motiveren waarom de ingrepen niet in het basisverzekeringspakket moeten worden opgenomen. Het COC vindt dat een foute stap. De ingrepen zouden juist wel moeten worden vergoed.

Het COC vreest dat transgenders uit geldgebrek gedwongen worden in de prostitutie te gaan of in het criminele circuit belanden.

(c) ANP
pi_49202937
Lees voor de grap eens de reacties van het "telegraafvolk" op bovenstaand artikel:

http://www.telegraaf.nl/b(...)nderingen.html?p=6,2
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:00:23 #258
71919 wonderer
pi_49203263
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:54 schreef patricia27 het volgende:
Lees voor de grap eens de reacties van het "telegraafvolk" op bovenstaand artikel:

http://www.telegraaf.nl/b(...)nderingen.html?p=6,2
Wat zijn mensen DOM...
pi_49204019
Hier de iets uitgebreidere brief van het COC:

Het College voor Zorgverzekeraars (CVZ) zet het mes in zorg aan transseksuelen. In het pakketadvies voor 2007 stuurt het CVZ erop aan dat zorgverzekeraars operaties aan onder anderen borsten, adamsappel en baardgroei niet meer vergoeden. Volgens COC Nederland is de bezuiniging nauwelijks kostenbesparend en in strijd met het Europese recht. De belangenorganisatie heeft het CVZ een brandbrief gestuurd.

In de brief roept het COC het CVZ op adviezen van experts van bijvoorbeeld het Genderteam van het Medisch Centrum van de Vrije Universiteit (VUMC) alsnog mee te nemen in het uiteindelijke advies. Nu worden de gevolgen voor transseksuele patiënten geheel buiten beschouwing gelaten. Met de voorgestelde maatregelen wordt een kleine, kwetsbare groep onnodig leed toegebracht en op hoge kosten gejaagd.

CVZ wil dat in de toekomst alleen operaties aan primaire geslachtskenmerken, penis en vagina, worden vergoed. “Wat is een transformatie van man naar vrouw waard als de vrouw vervolgens met baardgroei door het leven moet? Of als man met borsten?”, stelt COC-voorzitter Frank van Dalen. “Betrokkenen voelden zich al doodongelukkig en de operatie was bedoeld dit op te lossen. Een operatie maar half uitvoeren lost het probleem niet op en is dus volstrekt onaanvaardbaar.”

De gedachte van het CVZ achter het advies is dat operaties aan deze lichaamsdelen voor niemand worden vergoed. Het College gaat hierbij voorbij aan het feit dat de situatie van transgenders met geen enkele andere te vergelijken is. Zo is er een verschil in medische noodzaak tussen een borstenoperatie voor een transvrouw geboren met een mannenlijf en een borstvergroting bij andere vrouwen. Borsten zijn voor transvrouwen een belangrijk uiterlijk kenmerk om zich ook daadwerkelijk vrouw te voelen. Daarnaast staan ook overgebleven mannelijke kenmerken zoals adamsappel en baardgroei dit geluk in de weg.

Transgenders worden in het dagelijks leven vaak geconfronteerd met schrikreacties. Uit recent Engels onderzoek onder 850 transgenders blijkt dat bijna drie kwart regelmatig te maken heeft met negatieve reacties. Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft daarom in 2003 besloten dat geslachtsaanpassende operaties de enige werkzame behandelmethode is en dat deze medische noodzakelijkheid door verzekeraars moet worden vergoed.

De maatregel is volgens het COC ook niet kostenefficiënt. Het VUMC behandelt op jaarbasis maar een kleine 100 personen. Bovendien wijzen verschillende wetenschappelijke onderzoeken van onder andere het Genderteam van de VUMC uit dat operaties kosteneffectief zijn, omdat een ongeopereerd lichaam voor transgenders ondragelijk kan zijn. De ogenschijnlijke kostenbesparing staat in geen verhouding tot het leed dat het met zich meebrengt. Uit andere landen waar operaties voor transgenders niet worden vergoed, is bekend dat patiënten naar alternatieven zoeken om hun zorgkosten te betalen. De ene helft belandt in de prostitutie, de andere in het criminele circuit. “Dit mag in een beschaafd land als Nederland niet de dagelijkse praktijk worden”, aldus Van Dalen.

[bron: nieuwsbrief COC]
pi_49204115
Trouwens wel vreemd dat ze spreken over 'transgenders'. Das heel iets anders dan transseksuelen.
pi_49204585
Wat zijn mensen lachwekkend... sommige hebben niet eens door hoe grappig ze zijn, ik heb me kapot gelachen in iedergeval
pi_49204779
Het woord transgender is in iedergeval wel een fijner woord dan transseksueel... "transgender" dekt de lading, "transseksueel" slaat de plank compleet mis.

En zover ik begrepen heb, is transgender meer een verzamelnaam van alle trans-begrippen bij elkaar... de mensen die zich niet met een van de geslachten kunnen identificeren, noemen zich ook transgender, omdat er geen ander woord voorhanden is.
pi_49205140
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:25 schreef Meike26 het volgende:
Het woord transgender is in iedergeval wel een fijner woord dan transseksueel... "transgender" dekt de lading, "transseksueel" slaat de plank compleet mis.

En zover ik begrepen heb, is transgender meer een verzamelnaam van alle trans-begrippen bij elkaar... de mensen die zich niet met een van de geslachten kunnen identificeren, noemen zich ook transgender, omdat er geen ander woord voorhanden is.
Dat eerste heb je zeker gelijk aan.

Maar transseksuelen kunnen dat wat vetgedrukt staat juist wel. Daarom vond ik het wel verwarrend.
  donderdag 10 mei 2007 @ 04:24:12 #264
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_49213254
Wil ik dat het COC dit doet? Wat hebben die met transseksualiteit te maken?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_49215005
Tja, van de nederlandse gendertichting zou je eerder dit soort reacties verwachten, maar volgens mij zijn die gaan slapen na het 25 jarig jubileum.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:44:10 #266
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_49221203
Het COC zet zich in voor homo's en lesbiennes. Ik ben geen van beide. Ik vind dit echt totaal onlogisch. Zo wordt transseksualiteit in het hoekje van homofilie gezet.

Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_49222081
Dat ben ik volledig met je eens..... nu is het wel zo dat het percentage homo's en lesbiennes onder transseksuelen hoger is dan het gemiddelde van nederlandse populatie. Maar die verwarring dat transseksualiteit iets met je seksueel gevoel alleen heeft te maken wordt wel weer de wereld in geduwd op zo'n manier.
Ik vind transseksualiteit niks te maken hebben met homo's en lesbiennes, maar ook niet met travestie, met T en T heb ik ook best moeite eerlijk gezegd.....
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:51:19 #268
71919 wonderer
pi_49229437
Maar transseksuelen worden wel in het hoekje "geen gezonde seks" gezet door de maatschappij. Ik snap het wel een beetje, maar ja, ik ben dan ook geen "echte"
pi_49232441
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:51 schreef wonderer het volgende:
Maar transseksuelen worden wel in het hoekje "geen gezonde seks" gezet door de maatschappij. Ik snap het wel een beetje, maar ja, ik ben dan ook geen "echte"
Helaas wel. Zolang de mensen je verleden niet kennen is er niets aan de hand, weten ze het wel is er een grote groep die zich bedrogen voelt. Die kunnen zich er niets, maar dan ook helmaal niets bij voorstellen dat je in een verkeerd lichaam geboren kunt zijn. Ze willen zich er ook niet in verdiepen vaak.
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:06:11 #270
71919 wonderer
pi_49232754
En als je het ze wil uitleggen, willen ze niet luisteren

Naar aanleiding van mijn blog kreeg ik wel een mailtje van iemand die zich er al eerder in verdiept had, maar zich er nu eindelijk iets bij voor kon stellen. Dat vond ik wel cool
pi_49233591
Maar ook al begrijpen ze het niet, daarom kunnen ze toch wel op een respectvolle manier met andere mensen omgaan. Is dat nou zo moeilijk.
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:32:20 #272
71919 wonderer
pi_49233670
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:29 schreef patricia27 het volgende:
Maar ook al begrijpen ze het niet, daarom kunnen ze toch wel op een respectvolle manier met andere mensen omgaan. Is dat nou zo moeilijk.
Ja, dat is heel moeilijk. Blijkbaar
pi_49235540
Ach, mensen zijn kuddedieren.

(Ik ben ook gewoon op de verkeerde planeet geboren. Geen wonder dat ik m'n lichaam haat, ik mis m'n tentakels )

[ Bericht 2% gewijzigd door Hildy op 10-05-2007 18:42:42 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:32:11 #274
71919 wonderer
pi_49235564
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:31 schreef Hildy het volgende:
Ach, mensen zijn kuddedieren.

(Ik ben gewoon op de verkeerde planeet geboren. Geen wonder dat ik m'n lichaam haat, ik mis m'n tentakels )
Ik dacht dat je je tentakel wilde laten verwijderen?
pi_49235993
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:32 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik dacht dat je je tentakel wilde laten verwijderen?
Uhm... misschien dat je de penis wat geidealiseerd hebt? Je kunt d'r alleen staande mee piesen hoor, 't is geen 3de handje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')