wat een onzin!quote:Op donderdag 12 april 2007 20:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
![]()
het is in principe hetzelfde, alleen overdrive is heel subtiel.
als je gewoon goed aan je knopjes draait moet het kunnen, en anders heb je gewoon een kutamp.
Dat is toch ook precies wat ik bedoelquote:Op donderdag 12 april 2007 23:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
wat een onzin!
als je niet het verschil tussen overdrive en distortion weet kun je beter maar niet zulke dingen zeggen.
een overdrive, zoals de naam al zegt, is het geluid wat je krijgt als je meer signaal door je amp stuurt als dat ie eigelijk aan kan, hierdoor breekt het CLEANE geluid. Hoe hard je dus speelt, des te meer breking in het geluid je krijgt.
een distortion is een konstante vervorming van het geluid, maakt niet uit hoe hard je speelt.
dus in principe zijn het 2 totaal verschillende dingen.
![]()
tof, je staat zelfs met grote letters aangegevenquote:Op donderdag 12 april 2007 23:15 schreef Cynic het volgende:
Morgen maar eens kijken of ik mijn wireless-systeem weer aan de praat krijg. Moet een nieuwe adapter halen maar weet niet hoeveel ampere die moet zijn. Zondag spelen in de grote zaal in 013 en dan wil ik eigenlijk wel draadloos zijn want daar leent dat podium zich wel voor
precies.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Overdrive is het geluid wat je krijgt als je meer signaal door je amp stuurt dan hij eigelijk aan kan, distortion is het geluid wat je krijgt als je nóg meer signaal door je amp stuurt dan hij eigelijk aan kan. Het is inderdaad nagenoeg hetzelfde dus (zonder soft/hard clipping er bij te betrekken). Chorus op 1 is toch ook hetzelfde als Chorus op 10?
Ja wat hij zei dus ^
Daar doe je het uiteindelijk voor; de grote lettersquote:Op donderdag 12 april 2007 23:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
tof, je staat zelfs met grote letters aangegeven![]()
en stekvee niet te vergetenquote:Op donderdag 12 april 2007 23:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar doe je het uiteindelijk voor; de grote letters
quote:
Nergens goed voor!quote:Op donderdag 12 april 2007 23:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en stekvee niet te vergeten![]()
uiteraard niet, maar je kunt daarom nog niet zomaar zeggen dat stekvee nergens goed voor is!quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:18 schreef Cynic het volgende:
Tja, als dat je voornaamste reden is om muziek te maken misschien wel.
Ja maar.... is toch ook zo?quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat is hetzelfde als zeggen dat je alleen bier drinkt om je lichaamsvocht op peil te houden!
BIER!!quote:Op vrijdag 13 april 2007 01:05 schreef Under_Score het volgende:
zij iemand daar bier?
je doet niet het zelfde met het signaal. dude, snap dat nou.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Dat is toch ook precies wat ik bedoel![]()
het is hetzelfde als distortion, maar dan veul minder. je doet hetzelfde met het signaal.
en dús, kun je met een gain knop wél overdrive maken.
leer lezen ofzo![]()
marshall mf15cd. Ik heb gain op 10-20% en volume op 30%. Als ik nog minder gain doe dan doet ie heul niks meer behalve een gaar kut geluid.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:10 schreef Deansensitized het volgende:
Als een transistor clipt flikkert hij gewoon uit. Vooral met de goedkope meuk, die dus bijna niet fatsoenlijk te overdriven valt. Het kan wel. Hoe staan je settings momenteel (en wat had je ook alweer?)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |