Nee minder, maar genoeg om mij dit te kunnen veroorloven en zonder trucs een hypotheek te krijgen.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:48 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Verdien je 40.000 per jaar dan?
Waar loopt je hypotheek als ik vragen mag?quote:Op donderdag 12 april 2007 21:13 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Nee minder, maar genoeg om mij dit te kunnen veroorloven en zonder trucs een hypotheek te krijgen.
quote:Op donderdag 12 april 2007 21:17 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Waar loopt je hypotheek als ik vragen mag?
Dan moet je of zelf geld erin hebben gestoken of ouders etc. Want voor 210k zou je volgens de huidige norm toch bijna 47k moeten verdienenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:13 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Nee minder, maar genoeg om mij dit te kunnen veroorloven en zonder trucs een hypotheek te krijgen.
Volgens mij is de huidige norm een wassen neus. Of de bank doet wat met je leeftijd, opleidingsniveau, loopbaanperspectief en contract voor onbepaalde tijd. Ik heb er in ieder geval niet naar gevraagdquote:Op donderdag 12 april 2007 22:39 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan moet je of zelf geld erin hebben gestoken of ouders etc. Want voor 210k zou je volgens de huidige norm toch bijna 47k moeten verdienen
Rond welk bedrag verdien je nu bruto per jaar dan als ik vragen mag? Want dan wil ik ook wel eens even bij de bank langsgaan.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:57 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Volgens mij is de huidige norm een wassen neus. Of de bank doet wat met je leeftijd, opleidingsniveau, loopbaanperspectief en contract voor onbepaalde tijd. Ik heb er in ieder geval niet naar gevraagd![]()
Maar verzekeraars willen het natuurlijk wel graag.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Die mag je officieel ook los afsluiten. De hypotheekverstrekker mag niet eisen dat je die ook bij hen afsluit, omdat er dan sprake is van koppelverkoop.
Waarom annuiteiten? En met een flexibele rente?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:25 schreef Fogel het volgende:
Over twee weken zit ik aan een annuiteitenlening vast met een looptijd van 22 jaar, waarvan de eerste 2 jaar aflossingsvrij. De rente is nu 4.35%, maar die zal in de loop van het jaar nog omhoog gaan. Het bedrag per maand zal ergens tussen de 1000-1100¤ komen te liggen in het begin voor een hypotheek van ca 300.000¤.
Die norm is idd ook maar heel mager, dan zou niemand een huis kunnen kopen mijns inziens.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:57 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Volgens mij is de huidige norm een wassen neus. Of de bank doet wat met je leeftijd, opleidingsniveau, loopbaanperspectief en contract voor onbepaalde tijd. Ik heb er in ieder geval niet naar gevraagd![]()
Wat wil je nu eigenlijk? Ik zie ook een topic van je waar je het hebt over een huis huren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:52 schreef heaven7 het volgende:
En scheelt het nou ook erg in maandlasten bij de banken onderling of maakt dat niet uit? Volgens de Rabobank (gister gesprek gehad) zou ik namelijk bij een hypotheek van ¤160.000 ¤700,- bruto per maand moeten betalen!
is natuurlijk volledig afhankelijk van de hypotheekvorm(en): bij aflossingsvrij heb je lagere bruto maandlasten dan bij een spaarhypotheekquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:52 schreef heaven7 het volgende:
En scheelt het nou ook erg in maandlasten bij de banken onderling of maakt dat niet uit? Volgens de Rabobank (gister gesprek gehad) zou ik namelijk bij een hypotheek van ¤160.000 ¤700,- bruto per maand moeten betalen!
Die ¤700,- is alleen rente dus aflossingsvrij..quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
is natuurlijk volledig afhankelijk van de hypotheekvorm(en): bij aflossingsvrij heb je lagere bruto maandlasten dan bij een spaarhypotheek
Ik wil gaan samenwonen. En omdat huren erg onmogelijk lijkt bekijken we ook de mogelijkheden m.b.t. kopen. Slecht he, om je te oriënterenquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:17 schreef Slasher het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk? Ik zie ook een topic van je waar je het hebt over een huis huren.
Vergeet niet dat er bij een koophuis ook nog veel andere kosten komen WOZ e.d
ik heb enkele weken geleden bij de Rabo een hypotheek afgesloten voor 5,1% (20 jaar rente vast)quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:10 schreef heaven7 het volgende:
De eerste 2 jaar tot partner gaat werken (nu nog student) was het eventuele idee.
De berekening van de Rabomevrouw is gebasseerd op 5,2% rente. Is dat reëel? Ik schrok nogal..
Hypotheek van ¤ 160.000 dan zou je toch 30-35k moeten hebben als inkomen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:15 schreef heaven7 het volgende:
Wat een geldDat kunnen we dus niet betalen.
Nja het gaat om een onderhandse schuld via mijn ouders omdat we dat inkomen dus nog niet hebben.. beetje ingewikkeld allemaal.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:22 schreef _wie het volgende:
[..]
Hypotheek van ¤ 160.000 dan zou je toch 30-35k moeten hebben als inkomen.
En een loophuis van een lager bedrag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |