Ik heb zo een pa, hij vind zichzelf helemaal geweldig, met alle verhalen van dien. Zelfs als hij verlof heeft doet hij niks anders dan werken, een nieuwe vijver aanleggen, de tuin wat uitbreiden. Maar wie is de goedkope werkkracht? Ik natuurlijk.
Op zich niks mis mee, moest hij niet zo'n eikel zijn. Alles wat je doet is fout(zelf al doe je wat hij zegt of zegt hij niet eens wat je juist moet doen), alles wat hij doet is juist, hij let enkel op zichzelf(een plank laten vallen terwijl ik hem nog vasthebt, met resultaat dat je vinger openliggen), je werkt nooit snel genoeg(ook al is het zonnig en wordt je er noppes voor betaald), je moet direct al je plannen afzeggen(zelf al heb je de volgende dag een zwaar examen) anders krijg je een hele serenade naar je kop gezwierd dat je een luirik bent en dat je anders zoooooveeel tijd hebt.
Zo beoordeeld hij mensen dus, wat ze gedaan hebben in hun leven. Veel werken, anders ben je een luirik en dus niks waard... Hijzelf is dus helemaal geweldig in zijn ogen en doet nooit iets fout. In het begin van de paasvakantie kwam hij dronken naar huis en mede omdat ik nog geen nieuw werk heb begon hij dat hij later ging zeggen of ik een succesvol leven had. Toen ik hem vierkant uitlachte werd hij natuurlijk kwaad en heeft hij de keukenkast gemolesteerd.
Was niet de eerste keer, toen ik kleiner was (tot ik een jaar of 15 was) en hij een paar avonden per week dronken naar huis kwam, begon hij iedereen thuis af te zeiken om het minste en dan maar wat begon te slaan als je tegensprak of zei dat jij het niet had gedaan. Elke week had mn moeder, mn broer of ik wel een pak slaag te pakken, af en toe met een blauw oog, blauwe plekken of een bloedneus naar school gaan gebeurde wel eens, maar zover ze in school wisten was dat van "voetbal".
Hij bedreigde me met een voorhamer snachts de kop in te slagen als ik iets terug zou doen. Gezellig als mannetje van 12-13. Nu ben ik groter, getraind in vechtsporten en powertraining. Mede ben ik daaraan begonnen als reden om me tegen hem te kunnen verdedigen. Sinds mn 16jaar drinkt hij minder vaak en bekoelt hij zijn woede enkel nog op het meubilair. Maar op mijn gemak voel ik me nooit.
Daarnaast, als het hem uitkomt, is alles van hem, omdat hij de enige kostwinner is van het huis en van zijn geld alles is gekocht(niet compleet waar, mijn moeder heeft ook gewerkt), en hij laat je het nooit, maar dan ook NOOIT vergeten. Heb je iets nodig dat hij ms nodig heeft,
![]()
.
Hij zegt dat ik veel op hem trek qua karakter, en dezelfde weg als hem opga. Als ik dat ooit doe schiet ik mezelf door de kop.
Het is de eerste keer(buiten tegen mn huidige vriendin) dat ik hier eigenlijk openlijk over spreek.
Eindklacht: Financieel afhankelijk zijn van je ouders en daarmee als een soort slaaf behandelt worden
[ Bericht 0% gewijzigd door Calyptus op 10-04-2007 13:41:02 ]
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]