In onze tuin was het 46 graden en hadden we de termometer binnengehaald omdat ie niet hoger gaat dan 50.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:31 schreef zhe-devilll het volgende:
40 graden vorig jaar vond ik wel creepy hoor
vooral met dat vocht gatverdamme
na 30 is oke!
Waarom wordt het hier eigenlijk vies? Het zou hier gewoon inderdaad warmer moeten zijn maar dan wel zodat het lekker is.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:38 schreef Xenwolfie het volgende:
Lekker warm zoals in Turkije is heerlijk ja, hier begint het na 28 graden al vies te worden. In Turkije is het met 35 graden nog lekker.
Ah, 20 graden in Zeeland, perfecte temperatuurquote:Op woensdag 11 april 2007 13:15 schreef aloa het volgende:
Inderdaad![]()
Kaartje van zondag ziet er goed uit.
[afbeelding]
Door de hoge vochtigheid die hier steeds weer weet terug te komen. In feite hoort 30 graden nog wel te doen te zijn, maar de hoge vochtigheid maakt het gewoon vies en plakkerig.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:41 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Waarom wordt het hier eigenlijk vies? Het zou hier gewoon inderdaad warmer moeten zijn maar dan wel zodat het lekker is.
quote:Op woensdag 11 april 2007 19:40 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Door de hoge vochtigheid die hier steeds weer weet terug te komen. In feite hoort 30 graden nog wel te doen te zijn, maar de hoge vochtigheid maakt het gewoon vies en plakkerig.
Dat is volgens mij idd de belangrijkste reden, in medditerane landen kan het bij 35+ ook behoorlijk vochtig zijn en hier kan het ook vrij droog zijn.quote:Op donderdag 12 april 2007 10:58 schreef Cootz het volgende:
De vraag: Waarom is het hier vies en in Spanje, Frankrijk, Italië, etc lekker als het 35+ graden is?
Mijn antwoord: Omdat je hier je normale leventje hebt en daar op vakantie bent. Je hele dagritme en bezigheden zijn daar dan op aangepast. Hier heb je toch gauw de neiging om toch nog wat nuttige dingen te gaan doen (werken, studeren, huishouden, tuinieren, reizen, boodschappen, etc.) en daarbij kan je vaak die hoge temperatuur niet gebruiken. Zwaar is het zeker omdat die dingen 'normaal' zijn voor je, maar de temperatuur de rest van het jaar heel anders is.
Op vakantie is je hele leven anders. Je tempo is veel rustiger, je doet veel minder, en dat wat je doet is aangepast op de temperatuur (je gaat daar ook niet op het heetst van de dag in de open zon rondlopen). Vaak is water (zee/meer/zwembad) of airco ook dichterbij, dat helpt ook nog.![]()
Welneequote:Op donderdag 12 april 2007 10:58 schreef Cootz het volgende:
De vraag: Waarom is het hier vies en in Spanje, Frankrijk, Italië, etc lekker als het 35+ graden is?
Mijn antwoord: Omdat je hier je normale leventje hebt en daar op vakantie bent. Je hele dagritme en bezigheden zijn daar dan op aangepast. Hier heb je toch gauw de neiging om toch nog wat nuttige dingen te gaan doen (werken, studeren, huishouden, tuinieren, reizen, boodschappen, etc.) en daarbij kan je vaak die hoge temperatuur niet gebruiken. Zwaar is het zeker omdat die dingen 'normaal' zijn voor je, maar de temperatuur de rest van het jaar heel anders is.
Op vakantie is je hele leven anders. Je tempo is veel rustiger, je doet veel minder, en dat wat je doet is aangepast op de temperatuur (je gaat daar ook niet op het heetst van de dag in de open zon rondlopen). Vaak is water (zee/meer/zwembad) of airco ook dichterbij, dat helpt ook nog.![]()
Met een lage luchtvochtigheid zou het juist beter uit te houden moeten zijn.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Welnee
Terwijl jullie inderdaad rustig aan doen en vakantie aan het vieren zijn, zijn wij gewoon aan het werk in die hitte en hebben dezelfde bezigheden als jullie tijdens normale dagen. En toch hebben wij weinig last van de hitte.
De reden is simpelweg luchtvochtigheid:
terwijl het bij jullie zo'n 20% to 30% is, hebben wij 70% tot 80%
Bij hoge luchtvochtig voelt het toch warmer aan en zweet je VEEL meer?quote:Op donderdag 12 april 2007 15:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Welnee
Terwijl jullie inderdaad rustig aan doen en vakantie aan het vieren zijn, zijn wij gewoon aan het werk in die hitte en hebben dezelfde bezigheden als jullie tijdens normale dagen. En toch hebben wij weinig last van de hitte.
De reden is simpelweg luchtvochtigheid:
terwijl het bij jullie zo'n 20% to 30% is, hebben wij 70% tot 80%
Waarom het met hoge luchtvochtigheid beter uit te houden is, weet ik niet, maar wel dat het gewoon zo is. Waarschijnlijk zoiets als zweten in het kwadraat, aangezien de lucht een handje meehelpt.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:39 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Met een lage luchtvochtigheid zou het juist beter uit te houden moeten zijn.
Jij werkt blijkbaar in een warm land?
Dan kan je er ook beter tegen meestal doordat alles veel beter airconditioned is vaak en je bent gewend aan de hoge temperaturen.
Dat is juist geen zweten in het kwadraat, een hoge luchtvochtigheid zorgt ervoor dat het water minder afgevoerd kan worden en dat je dus minder warmte kwijt kan rijden.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:07 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Waarom het met hoge luchtvochtigheid beter uit te houden is, weet ik niet, maar wel dat het gewoon zo is. Waarschijnlijk zoiets als zweten in het kwadraat, aangezien de lucht een handje meehelpt.
Ik woon in Brazilië en hoewel er inderdaad in kantoren en shopping malls veel airconditioning is, zijn er ook heel veel plaatsen zonder. Zo is het bijzonder zeer ongebruikelijk om airconditioning in huis te hebben.
Ook heb je gelijk dat het uiteraard went na een tijd, maar uiteindelijk is het verschil in luchtvochtigheid de grote boosdoener: hier is 40 graden geen probleem, maar ook ik heb moeite met 30 graden in Nederland.
wat een kolder. je hebt juist minder last van de warmte bij een lage luchtvochtigheid. bij hoge luchtvochtigheid (bv Indonesie, tegen de 100% aan) ben je al nat van het zweet zodra je een voet zet buiten je hotelkamer met airco.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:07 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Waarom het met hoge luchtvochtigheid beter uit te houden is, weet ik niet, maar wel dat het gewoon zo is. Waarschijnlijk zoiets als zweten in het kwadraat, aangezien de lucht een handje meehelpt.
Ik woon in Brazilië en hoewel er inderdaad in kantoren en shopping malls veel airconditioning is, zijn er ook heel veel plaatsen zonder. Zo is het bijzonder zeer ongebruikelijk om airconditioning in huis te hebben.
Ook heb je gelijk dat het uiteraard went na een tijd, maar uiteindelijk is het verschil in luchtvochtigheid de grote boosdoener: hier is 40 graden geen probleem, maar ook ik heb moeite met 30 graden in Nederland.
Fijn he Brechtje.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:15 schreef Brechtje het volgende:
Net op teletekst gekeken!
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag195/01
Woensdag is het weer 15 graden! aaahh gelukkig!![]()
Jaaaa!quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:24 schreef Jarno het volgende:
Ja lekker! Vannacht was het alweer vies warm. Krijg je dat gezweet in bed weer enzo..
Ja, dat hoop ik maar, dat het dan écht ff voorbij is met die hitte. Dat het niet meteen de volgende week weer terugkomt ofzo.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:31 schreef Jarno het volgende:
Gelukkig is het na het weekend alweer voorbij, die hitte.
Heb ik niet meegemaakt, toen was ik gelukkig op vakantie!quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:43 schreef Jarno het volgende:
Als het maar niet zo achterlijk warm wordt als vorig jaar..
Beter. Ik heb er speciaal een airco voor gekocht.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:47 schreef Brechtje het volgende:
[..]
Heb ik niet meegemaakt, toen was ik gelukkig op vakantie!bij die 2 hittegolven
Ja dat is wel te begrijpenquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Beter. Ik heb er speciaal een airco voor gekocht..
quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:30 schreef LSDsmurf het volgende:
Zonet buiten op ons terras een temperatuur opgemeten van 27°C in de schaduw![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:31 schreef Jarno het volgende:
Gelukkig is het na het weekend alweer voorbij, die hitte.
Ja voor mij ook niet.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:16 schreef HPayne het volgende:
[..]
Misschien is Lapland wat voor je? Van mij kan het niet warm genoeg zijn.
Dat hoop ik dus ook nietquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:43 schreef Jarno het volgende:
reken daar maar minstens op. Dus had je ooit overwogen een airco aan te schaffen voor in je woning tegen die benauwdheid dan is mischien nu wel het moment.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:43 schreef Jarno het volgende:
Dan zit ik dus de hele zomer ook met paarse handen. Nee doe mij maar 30 graden.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:23 schreef Vava het volgende:
[..]
Dat hoop ik dus ook nietvan mij mag het de hele zomer rond de 20 graden zijn
![]()
De meerderheid in Nederland heeft geen paarse handen. Erg egoïstisch van jou.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dan zit ik dus de hele zomer ook met paarse handen. Nee doe mij maar 30 graden.![]()
Mwah, ik heb ook winterhanden maar liever paarse handen dan die gore hittequote:Op vrijdag 13 april 2007 23:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dan zit ik dus de hele zomer ook met paarse handen. Nee doe mij maar 30 graden.![]()
Nee, maar ik ben zeker NIET de enige koukleum!quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:36 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De meerderheid in Nederland heeft geen paarse handen. Erg egoïstisch van jou.
Koud? 4 graden boven normaal bedoel jequote:Op zaterdag 14 april 2007 11:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Jammer dat het daarna weer koud gaat worden.![]()
Hoe meet jij eigelijk?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:23 schreef Fredo24 het volgende:
Binnen een kwartier 2 graden gestegen,ik heb de 26 te pakken!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |