quote:De kris geldt als een van de heiligdommen () van een familie, clan, dynastie of een koninkrijk. Deze krissen worden van vader op zoon doorgegeven en dienen op elke vijfde dinsdag van de Javaanse (moslim) kalender met reinigingrituelen en offers geëerd te worden. Als de eigenaar dit vergeet of het wapen verwaarloost, brengt dat ongeluk, maar eer je de kris goed, dan zal hij je beschermen. De kris wordt namelijk beschouwd als bezield en moet, zoals elk wezen, eten en drinken. Ze worden ook aangesproken met kyai, ki wat grootvader betekent.
Het was inderdaad de kris pusaka uit 1977. methan +1quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:33 schreef methan het volgende:
Nu herinner ik me ook opeens de serie de Kris Pusaka van van Erkel
Valt onder de zelfde gemeente (Als het al bestaat als dorp) Het is een natuurgebiedquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:58 schreef SaskiaR het volgende:
bargerveen?
ik heb er 10 jaar gewoond ooit, wat je zegt kan nu zo zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:04 schreef Homdeck het volgende:
strikt genomen is het gewoon een wijk van emmen tegenwoordig en geen zelfstandig dorp meer geloof ik
quote:You see my old man's got a problem
He live with the bottle that's the way it is
He says his body's too old for working
I say his body's too you to look like his
RB +1quote:
zou kunnen, heb gewoon de eerste googlehit gepaktquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:10 schreef RoofingBurner het volgende:
alleen klopt je tekst niet helemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |