abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66840946
Weet er iemand een goede stelling om over te argumenteren? Ik ben helemaal leeg op het moment. Alvast bedankt!!
  zondag 8 maart 2009 @ 21:59:25 #252
167923 appelsjap
All the above
pi_66841030
Xbox 360 is beter dan een PS3.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_66841161
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:57 schreef Mr.BomBastique het volgende:
Weet er iemand een goede stelling om over te argumenteren? Ik ben helemaal leeg op het moment. Alvast bedankt!!
Rookverbod moet worden afgeschaft?
pi_66902134
quote:
Xbox 360 is beter dan een PS3.
Goede stelling maar niet helemaal geschikt voor de opdracht vrees ik

Het rookverbod moet worden afgeschaft is een goede(dat ik er zelf niet aan dacht ), kijken of ik deze
kan nemen. Bedankt!
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:39:34 #255
247663 Bradley33
Learn to play
pi_66986790
Tijdens een recessie moet de overheid niet méér uitgeven maar de belastingen verlagen.
(Veel argumenten voor en tegen bij te bedenken)

-edit oh die opdracht heb je vast al af.
Seek not greatness, but seek truth and you will find both. - Horace Mann
Absolutely Smooth Jazz - Kickin' Country - Broodje Krab
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:49:37 #256
241070 Phenomenon.
Perry het vogelbekdier!!
pi_67151670
Met Duits hebben we het over de zelfstandig gebruikte bijvoeglijke naamwoorden

we hebben hierbij een rijtje woorden gekregen die je onthouden moet:
de ambtenaar - der/die Beamte
de deskundige - der/die Sachverständige
de dode - der/die Tote
de Duitser - der/die Deutsche
het familielid - der/die Verwandte
de kennis - der/die Bekannte
de omstander - der/die Umstehende
de reiziger - der/die Reisende
de verloofde - der/die Verlobte
de volwassene - der/die Erwachsene
de vrijwilliger - der/die Freiwillige
de werkloze - der/die Arbeitslose
de zieke - der/die Kranke

allemaal leuk en aardig, maar waarom staat er der/die . welke van de twee is het nou
ik kan geen werkwoorden vervoegen als ik niet weet of het mannelijk of vrouwelijk is.

iemand?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:36:06 #257
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67153585
Ik zie geen werkwoorden. Ik zie lidwoorden en zelfstandige naamwoorden. Echter, een woord als Verwandte kan zowel op een mannelijk als een vrouwelijk familielid betrekking hebben. Zo ook ‘Tote’. Die Tote is een vrouw, der Tote is een man (of eventueel een onbekend geslacht).

Echter, Beamte zou ik in de vrouwelijke vorm als Beamtin gebruiken.

De rest is echter gewoon afhankelijk over wie je het hebt: vergelijk in het Nederlands, als je het over een kind hebt van wie je weet dat het een meisje is, dan zeg je: "en toen stapte het kind op haar fiets", weet je dat het een jongetje is (of weet je het geslacht niet), dan zeg je "zijn fiets".
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:44:14 #258
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67153885
Waarschijnlijk bedoelt men hier:
De vrijwillige brandweer - Die freiwillige Feuerwehr (bijvoeglijk gebruikt, vrouwelijk)
De vrijwilliger: Der Freiwillige (zelfstandig gebruikt, mannelijk)
etc.

Maar ik heb al 2 jaar geen Duits gehad dus je moet het wel ff checken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bradley33 op 17-03-2009 23:57:37 ]
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:21:35 #259
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67155177
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:44 schreef Bradley33 het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt men hier:
De vrijwillige brandweer - Die Freiwillige Feuerwehr (bijvoeglijk gebruikt, vrouwelijk)
De vrijwilliger: Der Freiwillige (zelfstandig gebruikt, mannelijk)
etc.

Maar ik heb al 2 jaar geen Duits gehad dus je moet het wel ff checken.
Lijkt met niet, aangezien je freiwillig dan met een kleine letter zou schrijven. Bovendien hebben bijvoegelijke naamwoorden überhaupt geen geslacht, en als het dan al aangegeven zou zijn, zou logischerwijs ook ‘das’ erbij moeten.

‘Die Freiwillige’ als aanduiding voor een vrijwilligster kan echter.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:58:35 #260
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67156442
Hoezo 'das'? En idd het is met kleine letter.
  woensdag 18 maart 2009 @ 00:11:12 #261
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67156745
Je het b.v. over ‘Die freiwillge Ausbildung’ hebben, ‘der freiwillige Unterricht’ of ‘das freiwillige Jahr’. Het lidwoord wordt door het zelfstandignaamwoord bepaald. Jahr kun je bijvoorbeeld alleen onzijdig gebruiken.

Het door Phenomenon genoemde lijstje zijn echter (voornamelijk) woorden die zowel mannelijk als vrouwelijk gebruikt kunnen worden. Als het om bijvoegelijke naamwoorden zou gaan, zoals jij suggereert, dan is er geen reden dat er niet ook ‘das’ bij had gestaan.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:40:46 #262
241070 Phenomenon.
Perry het vogelbekdier!!
pi_67161009
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:36 schreef Iblis het volgende:
Ik zie geen werkwoorden. Ik zie lidwoorden en zelfstandige naamwoorden. Echter, een woord als Verwandte kan zowel op een mannelijk als een vrouwelijk familielid betrekking hebben. Zo ook ‘Tote’. Die Tote is een vrouw, der Tote is een man (of eventueel een onbekend geslacht).

Echter, Beamte zou ik in de vrouwelijke vorm als Beamtin gebruiken.

De rest is echter gewoon afhankelijk over wie je het hebt: vergelijk in het Nederlands, als je het over een kind hebt van wie je weet dat het een meisje is, dan zeg je: "en toen stapte het kind op haar fiets", weet je dat het een jongetje is (of weet je het geslacht niet), dan zeg je "zijn fiets".
ik bedoelde die zelfstandig naamwoorden ja, en ik geloof dat je gelijk hebt. Dat je naar de zin moet kijken en dan moet zeggen of het over een man of een vrouw gaat.
Maar het is dus ook zo dat je niet bij iedere zin kan zeggen of het over een man of een vrouw gaat, zo ook deze:

Hoe was de uitspraak van de duitser

in deze zin kan je niet zien of deze duitser een man of een vrouw is
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:47:40 #263
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67161179
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:40 schreef Phenomenon. het volgende:
ik bedoelde die zelfstandig naamwoorden ja, en ik geloof dat je gelijk hebt. Dat je naar de zin moet kijken en dan moet zeggen of het over een man of een vrouw gaat.
Maar het is dus ook zo dat je niet bij iedere zin kan zeggen of het over een man of een vrouw gaat, zo ook deze:

Hoe was de uitspraak van de duitser

in deze zin kan je niet zien of deze duitser een man of een vrouw is
Nee, in het Nederlands al helemaal niet. In het Duits kun je als er iets staat ‘Es ist die Deutsche’, wel concluderen dat het om een vrouw moet gaan.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:54:08 #264
241070 Phenomenon.
Perry het vogelbekdier!!
pi_67161344
hee bedankt, ik begrijp het wel nu
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:36:51 #265
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67170601
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:11 schreef Iblis het volgende:
Je het b.v. over ‘Die freiwillge Ausbildung’ hebben, ‘der freiwillige Unterricht’ of ‘das freiwillige Jahr’. Het lidwoord wordt door het zelfstandignaamwoord bepaald. Jahr kun je bijvoorbeeld alleen onzijdig gebruiken.

Het door Phenomenon genoemde lijstje zijn echter (voornamelijk) woorden die zowel mannelijk als vrouwelijk gebruikt kunnen worden. Als het om bijvoegelijke naamwoorden zou gaan, zoals jij suggereert, dan is er geen reden dat er niet ook ‘das’ bij had gestaan.
Zei ik dan dat het bijvoeglijk naamwoord het geslacht bepaald?
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:47:11 #266
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67170955
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:36 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Zei ik dan dat het bijvoeglijk naamwoord het geslacht bepaald?
Zeg ik dat jij zegt dat het bijvoegelijk naamwoord het geslacht bepaalt? Ik zeg alleen dat als jij als voorbeeld het adjectivisch gebruik aanhaalt: ‘die freiwillige Feuerwehr’, dat er dan ook ‘das’ in het rijtje had moeten staan.
pi_67173303
Wie kan hier de grammatica/spel fouten uithalen?

Dear...

How are you? I'm fine.

Yesterday I bought a magazine.
The stand(?) something about a youth trip.

Can you in August come with me to vlieland?
We can borrow the tent(?) of my brother.
Which is bigger than the tent(?) of your sister.

How is it going with your friend?
My friend was previous week sick.
i've never see him so sick!
Tonigt we are going to the cinema.
I've 2 freetickets.

I wish you good luck with your englisch rehearsael tomorrow.

Give you quick answer over the holiday?

see you soon!

Christina

my englisch is very bad
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:20:44 #268
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_67174121
Omg, inderdaad .
Wacht even.
quote:
Dear...

How are you? I'm fine.

Yesterday I bought a magazine which had something about a youth trip.

Would you like to go to Vlieland with me in August?
We can borrow the tent of my brother, which is bigger than the tent of your sister.

How is it going with your friend?
My friend was sick last week, I've never see him so sick!
Tonigt we are going to the cinema, because I've got two free tickets.

I wish you good luck with your English rehearsal tomorrow.

Could you answer me about the holiday as soon as possible?
(Thanks in advance!)

See you soon!

(Cheers, Best regards, etc)
Christina
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:52:50 #269
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67176639
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zeg ik dat jij zegt dat het bijvoegelijk naamwoord het geslacht bepaalt? Ik zeg alleen dat als jij als voorbeeld het adjectivisch gebruik aanhaalt: ‘die freiwillige Feuerwehr’, dat er dan ook ‘das’ in het rijtje had moeten staan.
Okee, nu snap ik het. De volwassene - der/die Erwachsene (daarbij duidt der of die aan of het een man of een vrouw is, of meervoud).
Maar je kunt het als bijvoeglijk naamwoord ook onzijdig gebruiken, bv."das erwachsene Mädchen" (het volwassen meisje).
Dat maakt het lijstje van Phenomenon. wel wat onduidelijk ja.

Dat het om adjectivisch gebruik van de zelfstandige naamwoorden gaat, staat trouwens in de post van hem.
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:16:29 #270
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67177262
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:52 schreef Bradley33 het volgende:

Dat het om adjectivisch gebruik van de zelfstandige naamwoorden gaat, staat trouwens in de post van hem.
Nee, het gaat juist om het zelfstandig gebruik van adjectieven. Der/die Verwandte is in feite een zelfstandig naamwoord gemaakt van een bijvoegelijk naamwoord. DIt houdt in dat het nog verbogen wordt als het bijvoegelijk naamwoord, het is een zwak substantief.

Daarom wordt het: ‘mit dem/der Verwandten’, maar ik weet niet of Phenomenon dat al wil horen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:48:16 #271
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_67178332
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Omg, inderdaad .
Wacht even.
[..]

tonigHt (je was de h vergeten)
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:02:43 #272
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67178960
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, het gaat juist om het zelfstandig gebruik van adjectieven. Der/die Verwandte is in feite een zelfstandig naamwoord gemaakt van een bijvoegelijk naamwoord. DIt houdt in dat het nog verbogen wordt als het bijvoegelijk naamwoord, het is een zwak substantief.

Daarom wordt het: ‘mit dem/der Verwandten’, maar ik weet niet of Phenomenon dat al wil horen.
Nou, ik studeer geen taal.Ik begin nu na het VWO, Duits pas leuk te vinden. Dus ik wil het iig wél horen.

Weidt a.u.b. verder uit over dit onderwerp. (gebiedende wijs met "u" in de zin is met stam+t?)
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:56:55 #273
241070 Phenomenon.
Perry het vogelbekdier!!
pi_67181297
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

oja ik wist wel dat het vervoegd werd als een bijvoeglijk naamwoord. Alleen het herkennen van mannelijk en vrouwelijk in een zin snapte ik niet. Vandaag toets duits gehad, het werd bij de zin aangegeven of der/die Verwandte mannelijk of vrouwelijk was
pi_67310170
Ik moet een Duits formulier invullen, maar formulieren invullen kan ik in het Nederlands al niet, laat staan in het Duits. Anyway, dit is wat er staat:

erster Berufsabschluss / Hochschulabschluss am ... als ...
Promotion am ... zum ...

Wat moet daar op de puntjes?

Daarnaast moet ik nog een tabel invullen over m'n arbeidsverleden. Daar staan een aantal kolommen, beginnend met "Arbeitgeber" (werkgever naar ik aanneem), "Taetigkeit als" (daar zal vast m'n beroep ingevulg moeten worden) en dan een derde kolom "im Bereich". Wat moet daar bij die "im Bereich" ingevuld worden?
  zondag 22 maart 2009 @ 23:25:21 #275
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_67310452
Als er geen reactie komt, moet je keesjeislief eens pm'en, die zit in Duitsland ben je nu al op zoek naar ander werk
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 22 maart 2009 @ 23:27:37 #276
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67310532
Ik denk dat je bij dat abschluss-verhaal achter 'am' moet invullen waar je hebt gestudeerd en achter 'als' als wat je bent afgestudeerd.

Bij Promotion lijkt het me dat je achter 'am' invult waar je bent gepromoveerd en achter 'zum' misschien bij wie/welke uni?

Bij Taetigkeit moet je volgens mij de werkzaamheden invullen en bij 'Im Bereich' waarschijnlijk de sector of de regio waarin je gewerkt hebt.
  maandag 23 maart 2009 @ 09:25:55 #277
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67315283
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:17 schreef thabit het volgende:
Ik moet een Duits formulier invullen, maar formulieren invullen kan ik in het Nederlands al niet, laat staan in het Duits. Anyway, dit is wat er staat:

erster Berufsabschluss / Hochschulabschluss am ... als ...
Promotion am ... zum ...

Wat moet daar op de puntjes?
Een Hochschulabschluss is een academische graad, een Berufsabschluss denk ik een beroepsopleiding, vergelijkbaar met MBO, lijkt me niet zo relevant voor jou. ‘am’ suggereert een datum, als leidt denk ik de naam van de opleiding in, ik zou daar iets invullen als Mathematiker (Master of Science).

Bij Promototion am vul je ook de datum in, en dan zum de titel, wat in het Nederlands gewoon ‘Dr.’ zal wezen, maar Duitsers maken onderscheid als Dr. rer. nat. voor b.v. een wiskundige; Dr jur. voor iemand in de rechten, enz.
quote:
Daarnaast moet ik nog een tabel invullen over m'n arbeidsverleden. Daar staan een aantal kolommen, beginnend met "Arbeitgeber" (werkgever naar ik aanneem), "Taetigkeit als" (daar zal vast m'n beroep ingevulg moeten worden) en dan een derde kolom "im Bereich". Wat moet daar bij die "im Bereich" ingevuld worden?
Arbeitgeber is werkgever, Tätigkeit is inderdaad wat voor wer je deed, en ‘im Bereich’ is het vakgebied waar je werkzaam was. Althans, dat zou ik zo zeggen, ik vermoed niet dat Duitsers daar een standaard lijst van ‘Bereiche’ voor hebben, dus dat je dat enigszins naar eigen goeddunken kunt invullen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:34:13 #278
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67365602
Is het nu gelukt thabit?
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
pi_67437693
Hoe vertaal je dit in correct nederlands?
We do not want to be a movement of a few straw brains

We willen geen beweging zijn van een aantal leeghoofden?
당신을 사랑합니다
pi_67443150
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:34 schreef Atlanticus het volgende:
Is het nu gelukt thabit?
Ja, volgens mij wel.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:26:07 #281
167923 appelsjap
All the above
pi_67559443
wie weet wat dit betekent? staat in het boek kaas van willem elschot. heb morgen mondeling NL en heb geen idee wat dit betekent. Staat voorin in het boek: motto/opdracht.

Aan Jan Greshoff
Ik luister zwijgend naar die stem
die hijgt en hees is, maar vol klem,
die in mineur zingt bij 't verwensen
van 't alledaagse in de mensen.

Ik volg de hoeken van die mond,
een kwalijk toegegroeide wond
die alles uitdrukt, als hij lacht,
wat hij zo fel in woorden bracht.

Hij heeft een vrouw en kroost en vrinden,
hij heeft een hele hoop beminden
waar hij plezier aan heeft als geen.
Toch staat Jan Greshoff heel alleen.

Hij zoekt en kijkt, hij hoopt en wacht
van d'ene nacht tot d'andere nacht.
Hij hoort iets en komt overeind:
Hij wacht in Brussel op zijn eind.

Vooruit Janlief, hanteer de riem,
en geef die rotzooi striem op striem!
Vaag al dat vee van uwe baan
zo lang uw hart nog mee wil gaan.

Antwerpen, 1933
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_67611780
het lijkt mij te gaan over iemand die geen voldoening uit dingen kan halen, het lijkt allemaal heel goed te gaan, maar het doet hem niks. Mensen praten en dat hoort en begrijpt hij wel, maar er zit volgens hem een ontzettende nutteloosheid in.
Daarom moet de riem erover om al die onzin weg te krijgen.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_68691845
Zou iemand dit stukje eens na willen kijken?

Auch ich gehe etwas erzahlen uber meinen täglichen Aktivitäten. Mein Hobby’s sind am Computer arbeiten und Fussball spielen.

Ich spiele fussball am Wochenende. Am Samstag spielen wir Wettkampfe gegen andere Vereine in der Region. Schwierige trainieren wir am Dienstag und Donnerstag. Am Samstag, in der Mittag, sehe ich bei dem Flaggschiff des Verein. Sie spielen in der gleichen liga wie (naam) seinem Verein.

Auch arbeite ich am Computer. Normalerweise Surfe ich im Internet und spiele ich Komputerspiele. Auch brauche ich mein Computer fur Angelegenheiten der Schule.

Am Wochende darf ich abends Aus. Am meisten gehen wir anfänglich nach ein ‘keet’. Da drinken wir ein Bier und horen wir Musik. Danach gehen wir mit eine Gruppe zu einer Discothek.

Vragen:
D: Welche Komputerspiele spielst du?
Antwoord: Ich spiele meistens Grand Theft Auto und Call of Duty.

KA: Wie ist die Name der Verein?
Antwoord: Er heisst (naam)

Over de dikgedrukte dingen zit ik vooral in.
pi_69239848
Bleuheh ik kom hier echt niet uit

ik probeer dit uit te zoeken en deze 2 dingen weet ik niet:

Welke rol speelde het nationalisme in de kunsten (muziek, architectuur; beeldende kunsten; dans; drama) van de romantiek ?

Op welke manieren werd handel gedreven in deze periode van ca. 1850 – 1900 ?

Iemand misschien een handige link of info?
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:02:53 #285
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_69239909
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:01 schreef Dertien_ het volgende:
Bleuheh ik kom hier echt niet uit

ik probeer dit uit te zoeken en deze 2 dingen weet ik niet:

Welke rol speelde het nationalisme in de kunsten (muziek, architectuur; beeldende kunsten; dans; drama) van de romantiek ?

Iemand misschien een handige link of info?
Je zou het boek National thought in Europe van Joep Leerssen moeten lezen, dat gaat over de ontwikkeling van nationalisme in Europa. Je kunt ook de Nederlandse versie lezen (Nationaal denken in Europa) als die nog verkrijgbaar is.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_69239950
Dankje, ik moet dit alleen morgen af hebben, dus dat is dan wel jammer.
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:51:58 #287
254576 nacbinladen
nac breda!!!
pi_69463222
Hey ik heb huiswerk om een verhaaltje te schrijven in het duits, is dit goed duits? let vooral op de grammatica aub tnx.

Sehr geehrte Damen und Herren
Ich habe Ihre Anzeige im internet gesehen, und interessiere mich tres aktualisiert.
Ich bin ein Jungen von(leeftijd) jahre alt.
Ich wohne in(woonplaats).
(school) ist mein Schule. Ich gehe in die (klas) klasse.
Ich mochte gern als verkaufer arbeiten, weil ich kann sehr gut zeug verkaufen.
Ich habe allein eine frage, wie viel gehe ich verdienen?

hoffentlich antworten Sie mir bald
Mit freundlichen grussen,
(naam)
nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac !!
pi_69463465
quote:
Ich mochte gern als Verkaufer arbeiten, weil ich sehr gut Zeug verkaufen kann.
Ich habe allein eine Frage, wie viel ich verdienen werde?

Höffentlich antworten Sie mir bald
Mit freundlichen Grüßen,
Heb al een tijdje geen Duits meer, maar dit zag ik zo snel. Overigens is het tweede zindsdeel van zin 2 erg raar, vooral 'tres'. Over werde ben ik niet zeker, kan ook soll zijn.
Ik zou als slotzin gaan voor "Ich hoffe auf eine baldige Antwort" of "Im voraus herzlichen Dank für Im voraus herzlichen Dank für Ihne Mühe" en dan dat erachteraan.

Succes!
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:22:08 #289
254576 nacbinladen
nac breda!!!
pi_69464153
bedankt, ik heb het veranderd, hoe kan ik het beste dat 2e deel van de 2e zin veranderen?
nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac breda nac !!
pi_69472123
Ehmm, ligt eraan wat je wil zeggen? Wat zou je er in het Nederlands in zetten?
pi_69472922
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:51 schreef nacbinladen het volgende:
Hey ik heb huiswerk om een verhaaltje te schrijven in het duits, is dit goed duits? let vooral op de grammatica aub tnx.

Sehr geehrte Damen und Herren
Ich habe Ihre Anzeige im internetInternet gesehen, und interessiere mich tres aktualisiert.
Ich bin ein Jungen von(leeftijd) jahreJahren alt.
Ich wohne in(woonplaats).
(school) ist meinmeine Schule. Ich gehe in die (klas) klasseKlasse.
Ich mochtemoechte (umlaut) gern als verkauferVerkaufer arbeiten, weil ich kann sehr gut zeug verkaufen kann.
Ich habe allein eine frageFrage, wie viel gehe ich verdienen?

hoffentlichHoffentlich antworten Sie mir bald
Mit freundlichen grussenGruessen (umlaut, ringel-es),
(naam)
Wat is tres?
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:47:36 #292
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69473054
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:44 schreef thabit het volgende:

Wat is tres?
Da's Frans voor 'zeer, erg'.
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:49:52 #293
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69473168
Zeug moet ook met een hoofdletter toch?
pi_69473641
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Da's Frans voor 'zeer, erg'.
Frans mag in het Frans tegen Frans zeggen dat Frans geen Frans is in het Frans.
pi_69473710
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Genau.
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:06:03 #296
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69473956
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja, maar het heeft een heel negatieve connotatie, het is een beetje ‘ik kan heel goed zooi verkopen’ op deze manieren.
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:09:16 #297
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69474080
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:06 schreef Iblis het volgende:

Ja, maar het heeft een heel negatieve connotatie, het is een beetje ‘ik kan heel goed zooi verkopen’ op deze manieren.
Wat grammaticaal gezien niet slecht is natuurlijk. Ik ben sowieso niet onder de indruk van de woordkeuze, ik vraag me af voor welk niveau/leerjaar het bestemd is.
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:10:42 #298
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69474142
Oh, en ‘allein eine Frage’ is ook niet idiomatisch, ‘nur’ dien je daar te gebruiken. Allein betekent echt heel specifiek ‘enig’, en niet, zoals hier ‘ook nog’, het Duitse ‘nur’ heeft die eigenschap wel.
pi_69474148
Het antwoord op zijn eigenlijke vraag is dus 'nee'.
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:12:18 #300
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69474217
Waarom heb ik het idee dat Babelfish gebruikt is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')