Hoe denk jij eigenlijk dat een vraagprijs tot stand komt?quote:Op maandag 9 april 2007 13:10 schreef daanski82 het volgende:
ook al zijn de huizen boven mijn budget toch wel ik weten hoe mensen een startbod doen wat is een re๋le % om als startbod te doen ?
Daar zijn geen standaarden voor.quote:Op maandag 9 april 2007 13:10 schreef daanski82 het volgende:
ook al zijn de huizen boven mijn budget toch wel ik weten hoe mensen een startbod doen wat is een re๋le % om als startbod te doen ?
dus als een huis 145.500 zou zijn kan ik niet aankomen zetten van ik wil jou huis hebben voor 110.500 dat zou lomp zijn.
is 10% onder de prijs een goed begin of meer of minder ?
Ben ik het niet mee eens!quote:Op maandag 9 april 2007 12:49 schreef gronk het volgende:
Owja: mensen die gaan zitten zoeken naar argumenten om de prijs naar beneden te halen:
Een huis heeft 'n bepaalde waarde, en die staat los van je eigen budget. Je kunt geluk hebben en een huis tegenkomen met meer 'features' dan je had kunnen kopen voor je budget, maar als je een huis 'wilt', maar het is te duur, dan moet je niet wanhopig op zoek gaan naar argumenten om het goedkoper te maken. Take it or leave it.
Gebruik dat nou eerst eens om een indicatie te krijgen en neem vervolgens les 2 in je op die iedereen je al probeert duidelijk te maken: er zijn geen vaste regels/formules voor het bieden op huizen. Hoe ziet de koop van een huis er globaal uit:quote:Op maandag 9 april 2007 08:32 schreef Kumusta het volgende:
Via het kadaster kan je e.e.a. van de woning en de buurt opvragen en als je geluk hebt zit daar ook de laatste koopprijs tussen (kost een paar euro). VIa de woningwaarde index kan je vervolgens een indicatie krijgen of de vraagprijs realistisch is.
Volgens mij stiekem toch wel hoor.quote:
Klopt. Maar wat je dus niet doet: Je ziet een huis, en de vraagprijs, je vindt het een mooi huis en je wil er graag wonen, maar je budget schiet net tekort. Daarom ga je --los van de waarde van het huis-- redenen bedenken om de vraagprijs te drukken.quote:Je ziet een huis, je ziet de vraagprijs. Je bepaalt voor jezelf de waarde en gaat erop bieden om op die prijs uit te komen. Zo hoort het te zijn.
Bollocks. Waarom stijgen de huizenprijzen dan met net-iets-meer dan de inflatie? Omdat de makelaars perfect de loonstijgingen in de gaten houden? Niet dus.quote:De huizenmarkt stijgt volgens mij niet alleen doordat er een krapte is maar volgens mij ook omdat verkopende makelaars niet teveel willen onderhandelen en dus zij zorgen dat er, vergeleken met vroeger, minder onderhandeld wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |