abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:36:55 #1
161756 hierissiedan
second first impression
pi_48119005
Tja, ik wil binnenkort gaan behangen. Maar vroeg me eigenlijk af waarom het behang ipv de ondergrond ingelijmd moet worden. Dit is alleenmaar onhandiger omdat je behang dan eerder scheurt(is dan nat namelijk) plus dat het met het aanbrengen onhandiger is (is minder hanteerbaar)
En wat is de reden eigenlijk waarom de lijm zolang moet intrekken??

En als iemand nog tips heeft voor het behangen van een schuine wanden(schuine dak moet behangen worden)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_48119494
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:36 schreef hierissiedan het volgende:
Tja, ik wil binnenkort gaan behangen. Maar vroeg me eigenlijk af waarom het behang ipv de ondergrond ingelijmd moet worden. Dit is alleenmaar onhandiger omdat je behang dan eerder scheurt(is dan nat namelijk) plus dat het met het aanbrengen onhandiger is (is minder hanteerbaar)
En wat is de reden eigenlijk waarom de lijm zolang moet intrekken??

En als iemand nog tips heeft voor het behangen van een schuine wanden(schuine dak moet behangen worden)
Je moet behanglijm op behang zelf en dan 10 minuten ong laten intrekken.Daar word behang juist soepeler van en makkelijker te verwerken
pi_48119566
en de schuine wanden..zelfde princiepe Van boven naar beneden werken
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:55:26 #4
161756 hierissiedan
second first impression
pi_48119912
jap snap ik, maar waarom moet het op het behang. Ik wil heel dun behang, want dat blijft beter hangen. Maar dat gaat gegarandeerd scheuren als ik dat eerst met behanglijm insmeer. Als ik het dus op het plafond, de lijm dan en daarna het behang erop. dat lijkt mij makkelijker werken...
pi_48120104
Behang is over het algemeen gemaakt van papier. Als papier nat wordt vervormd het. Daarom moet het ook 10 minuten intrekken zodat je zeker weet dat het niet meer vervormd....

Als je dus de muur insmeert en er vervolgens het behang tegenaan kwakt, weet je zeker dat een half uur later dat behang helemaal in de kreukels hangt.... En zo blijft hangen totdat je het er af stoomt en je realiseert dat je wellicht toch beter het behang zelf in kunt smeren....
pi_48120111
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:55 schreef hierissiedan het volgende:
jap snap ik, maar waarom moet het op het behang. Ik wil heel dun behang, want dat blijft beter hangen. Maar dat gaat gegarandeerd scheuren als ik dat eerst met behanglijm insmeer. Als ik het dus op het plafond, de lijm dan en daarna het behang erop. dat lijkt mij makkelijker werken...
Je papier moet juist soepel worden Daardoor scheurt het minder gauw en daarom op behang zelf lijmen..
scheurt het dan kun je gewoon verder gaan met dat behang..Doe je de scheur maken als behang op muur zit.
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:35:50 #7
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48121613
en als je het op de muren smeert is het binnen no time in de muren getrokken en kun je er niks meer tegenaan plakken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_48121804
het behangen van een schuine wand...

Als je dat echt wil behangen dan wens ik je oprecht veel succes.
Ik heb het maar niet gedaan en ben maar gaan verven (structuur).
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:52:12 #9
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_48122402
Het moet in het papier trekken, en als het er dan opzit, dan droogt het. Het papier krimpt dan iets, waardoor het mooi strak trekt. Doe je het andersom, dan krijg je vouwen en blazen in je behangdie na opdrogen ook nooit meer wegtrekken.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:27:26 #10
161756 hierissiedan
second first impression
pi_48123799
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:40 schreef Mirage het volgende:
het behangen van een schuine wand...

Als je dat echt wil behangen dan wens ik je oprecht veel succes.
Ik heb het maar niet gedaan en ben maar gaan verven (structuur).
Daar ben ik ook bang voor, dat het een gebed zonder einde is. Helaas is verven geen optie, omdat dat te veel spat. Dan krijg je hele vloer enzo onder...
pi_48123939
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 22:27 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor, dat het een gebed zonder einde is. Helaas is verven geen optie, omdat dat te veel spat. Dan krijg je hele vloer enzo onder...
Leg je toch een oud kleed of laken op de vloer .
Wat ben jij een MIEMEL zeg
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:50:42 #12
35908 rainmaker2k
Hail to the great Yuri
pi_48124487
Je kan natuurlijk ook behang kopen waarvan je de lijm wel op de muur moet smeren.
pi_48124709
Voor 1 euro koop bij de gamma afdekzeil. Kan je gewoon je schuine muren verfen...
pi_48126270
Als je het behang insmeert; zet het uit; Als het op de muur geplakt is droogt het, waardoor het krimpt en dus strak tegen de muur komt. belangrijk is dus dat je de lijm 10 minuten laat inwerken.
pi_48126311
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 22:50 schreef rainmaker2k het volgende:

Je kan natuurlijk ook behang kopen waarvan je de lijm wel op de muur moet smeren.
Glasvliesbehang toch?
Dan smeer je van die roze perfax-lijm op de muur, met een roller, en dat droogt dan wit op?
pi_48128502
behang merk Easy Decor
Bij dat behang smeer je de muren in in plaats van het behang en heb je dus ook geen behangtafel nodig.
pi_48131986
Er zijn inderdaad 2 soorten behang te krijgen, een soort waarmee je het behang inlijmt en een soort waarmee je de muur inlijmt. Volgens gebruik je daarvoor ook verschillnde behanglijmen.

De reden dat bij 'traditioneel' behang het papier wordt ingelijmd is het uitzetten van het papier als het vochtig wordt. Zou je de muur inlijmen, dan krijg je zeker bulten in het papier omdat het dan nadien gaat uitzetten.

Door het papier in te lijmen kun je goed 'stotend' behangen.
  maandag 9 april 2007 @ 11:44:29 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48140374
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 22:50 schreef rainmaker2k het volgende:
Dat werkt veel makelijker is mijn ervaring
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48141401
Dat is toch vliesbehang? Dat zal ongetwijfeld prachtig werken - zolang de muren vlak zijn. In een nieuwbouwhuis zal dat wel het geval zijn, maar in huizen van voor de oorlog niet per se. Dan kun je met een lamp langs de muur schijnen om te kijken of de muur echt helemaal vlak is.
- Klassiek behang van papier, daar smeer je de lijm op het behang. Het papier wordt dan een beetje zacht zodat je het ook een klein beetje kan vervormen om het aan de hobbels aan te passen.
- Dat moderne vliesbehang, daar smeer je de lijm op de muur. Vliesbehang kun je niet vervormen, zodat je bij een niet helemaal vlakke muur vouwen in het behang krijgt.
pi_48147466
En wat is dan 'renovatievlies'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')