abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112324916
Ongeacht het genre, horen we hier een goeie stem ?

pi_112440254
Erg goed. Ik weet niet of de song een cover is of een eigen song, maar deze onbekende dame moet hier aan toegevoegd worden

pi_112457391
Echt een sexy stem heeft hij, wauw

pi_112495195
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:16 schreef Arjan4all het volgende:
Erg goed. Ik weet niet of de song een cover is of een eigen song, maar deze onbekende dame moet hier aan toegevoegd worden

Terugkomend op deze dame, van de song die ik geplaatst heb, kun je het gevoel krijgen: "dit klinkt iets te gelikt, de opname is te mooi, hier is wat aan gesleuteld". Maar deze echte live uitvoering van een echte cover laat geen twijfel. Ze is geweldig.

woensdag 6 juni 2012 @ 02:55:12 #185
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_112507213
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_112679705
Een hele eigen uitvoering van deze Alanis Morisette song. Super gedaan

pi_112686218
Een buitengewoon overtuigende uitvoering van Whitney Houston's "I have nothing"

pi_112754447
Message in a bottle. Na een kleine introductie waar ik nooit zo gek op ben, ontvouwt er zich een uitstekende cover. Lekker fel en stevig ingezet, super gedaan

woensdag 13 juni 2012 @ 14:13:56 #191
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_112835477
Bazen:

Radiohead coveren met een country/bluegrass-band. _O_

I________have become. Comfortably numb.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:16:06 #192
377766 Heldenstatus
Flip a coin and keep jamming
pi_112902526
quote:
Het heeft zeker iets, vooral een vooruitziende blik nu Oranje zo goed als uitgeschakeld is, laten we maar hopen dat ieder end een new start heeft. Na het voetbal kunnen we ons nu met zomervakantie bezig gaan houden, deze cover past daar goed bij:

pi_112949683
Dit is een Nederlandse gast, die ook een eigen band heeft, en hij covert Rock.
Check ook de rest uit want het is echt goed!

Nope
pi_112987966
At last....weer een ge-wel-dige cover

pi_113004802
Het is duidelijk. Zoals er op TV momenteel strijd is om de gunst van de Oranjekijker tussen Nederland 1 en RTL4, is er op internet nu de strijd om de gunst van de "coverwatcher" uitgebroken tussen FOK en Facebook. Niet verbazend, want dit topic mag zich toch wel het meest populaire en drukbezochte topic van FOK noemen :P

In m'n jeugdjaren maakt ik de John Travolta hype mee met die Grease movie. Dat nummer "You are the one that I want" kwam m'n keel uit en snapte nooit dat het zo'n hit was. Maar na deze uitvoering begin ik toch wat waardering voor de compositie te krijgen

pi_113062733
Geweldige uitvoering

pi_113205476
Haar zeer blanke huid met dat bordeaux rode haar past het nummer goed

pi_113303317
Een verassend goede Ace of Base cover. Het duurde 2 minuten voor ik me realiseerde dat het eigenlijk gewoon Ace of Base is die hier Ace of Base covert. Of zoiets. Toch leuk genoeg om nog even toe te voegen

pi_113622041
Een Top 10

Nu, 1 juli 2012, precies halverwege het jaar 2012, leek het me wel een gepast moment een top 10 van de tot nu toe op dit topic geplaatste covers te plaatsen.

Het is natuurlijk een door mij geselecteerde top 10, dus buitengewoon subjectief. Ik heb alleen straight gezongen covers geplaatst, dus zonder knip, plak en knutselwerk. Ook inmiddels van TV of CD bekende artiesten heb ik laten afvallen. De persoonlijke voorkeur van mij blijkt vooral uit de “gender balance”. Alle songs worden namelijk door dames uitgevoerd.

Nou ja, of het nu mannen of vrouwen zijn, of het nu pop, rock of klassiek is. Waar ik naar heb gezocht, is of de performers potentieel hebben om echt door te breken. Gaan hier songs van gekocht worden over een paar jaar en worden hier concerten van bezocht ? Dat is bepalend voor deze ranking.

10 Nadeah performs Get off

9 Nathalie Dawn performs Sorry seems to be the hardest word

8 Jamee Dee performs Pumped op kicks

7 Elizabeth Elias performs I have nothing

6 Helena & Maria perform Love the way you lie to me

5 Jess Moskaluke performs Stronger

4 Sophie Hiller performs Killing me softly

3 Kristi Kraus performs At Last

2 Danyka performs Blue Jeans

1 Sarah Creeney performs Complete

Deze top 10 is vooral bedoeld als een stimulans om nog meer covers op dit niveau te vinden. Bestaan ze nog of is alles gevonden? Zo niet, hierbij de uitnodiging deze op dit topic bij te plaatsen
  zondag 1 juli 2012 @ 19:24:58 #205
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113639188

Omdat niet veel het origineel kennen , plaats ik die ook maar even :P

Ik ben inmiddels overleden
pi_113690527
quote:
Het is een ander genre, dat is zeker.

Dan wil ik natuurlijk Laurie Black die dit alles performt ook even aan het werk zien.

Terugkerende coverkeuze van deze dame heeft als onderwerp dood, er een eind aan maken, anderen erin meenemen, uitzichtloosheid, etc. Maar deze cover doet ze goed, de tekst van de compositie is consistent onheilspellend de piano erbij is sterk:

(Ik heb nog even naar de orginele uitvoering van dit nummer geluisterd - voor zover mogelijk – want het is alsof je in een achtbaan zit)
pi_113730273
Een sterke uitvoering van een Moby cover

woensdag 4 juli 2012 @ 01:25:24 #208
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113746068
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:26 schreef Arjan4all het volgende:

[..]

Het is een ander genre, dat is zeker.

Dan wil ik natuurlijk Laurie Black die dit alles performt ook even aan het werk zien.

Terugkerende coverkeuze van deze dame heeft als onderwerp dood, er een eind aan maken, anderen erin meenemen, uitzichtloosheid, etc. Maar deze cover doet ze goed, de tekst van de compositie is consistent onheilspellend de piano erbij is sterk:

(Ik heb nog even naar de orginele uitvoering van dit nummer geluisterd - voor zover mogelijk – want het is alsof je in een achtbaan zit)
Ik had eigenlijk nog nooit van mevrouw Black gehoord :@
Ze heeft wel een mooie stem .
Dat nummer van Trivium is wel okay (het origineel dan , duurt alleen iets te lang)
Ik ben inmiddels overleden
pi_113777179
Uit de recente cover top 10 doen de dames op positie 6 erg hun best om door te breken.

Hier is hun eerste eigen nummer inclusief videoclipje

Ben benieuwd of er ooit een echte doorbraak komt van iemand uit de top 10
pi_113779272
De nummer 9 uit de top 10, Nataly Dawn heeft ook een eigen nummer genaamd "Little Things". Het is in principe een mooie compositie waar je best mee door zou kunnen breken.

Nu zie ik dat deze song inmiddels al gecoverd wordt. En ik kan niet anders oordelen dat de cover beter wordt uitgevoerd dan het orgineel van Nataly Dawn. Door de cover ontdek je pas hoe goed de compositie is.

De cover:

Het orgineel van Nathalie Dawn & Jack Conte

Tja, we leven in een andere tijd. Al voordat je doorgebroken bent, word je al gecoverd. En dat is eigenlijk wel weer jammer aan deze snelle tijden waarin we leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')