Een Top 10
Nu, 1 juli 2012, precies halverwege het jaar 2012, leek het me wel een gepast moment een top 10 van de tot nu toe op dit topic geplaatste covers te plaatsen.
Het is natuurlijk een door mij geselecteerde top 10, dus buitengewoon subjectief. Ik heb alleen straight gezongen covers geplaatst, dus zonder knip, plak en knutselwerk. Ook inmiddels van TV of CD bekende artiesten heb ik laten afvallen. De persoonlijke voorkeur van mij blijkt vooral uit de “gender balance”. Alle songs worden namelijk door dames uitgevoerd.
Nou ja, of het nu mannen of vrouwen zijn, of het nu pop, rock of klassiek is. Waar ik naar heb gezocht, is of de performers potentieel hebben om echt door te breken. Gaan hier songs van gekocht worden over een paar jaar en worden hier concerten van bezocht ? Dat is bepalend voor deze ranking.
10 Nadeah performs Get off
9 Nathalie Dawn performs Sorry seems to be the hardest word
8 Jamee Dee performs Pumped op kicks
7 Elizabeth Elias performs I have nothing
6 Helena & Maria perform Love the way you lie to me
5 Jess Moskaluke performs Stronger
4 Sophie Hiller performs Killing me softly
3 Kristi Kraus performs At Last
2 Danyka performs Blue Jeans
1 Sarah Creeney performs Complete
Deze top 10 is vooral bedoeld als een stimulans om nog meer covers op dit niveau te vinden. Bestaan ze nog of is alles gevonden? Zo niet, hierbij de uitnodiging deze op dit topic bij te plaatsen