via mail is wel voldoende, zou echt top zijn!quote:Op zondag 30 maart 2008 16:34 schreef koentjuh18 het volgende:
Hoe en wat wil je het doen? schriftelijk via de email of echt face to face?
Wat is de reden dat de accountants die jij kent wegwillen?quote:Op woensdag 2 april 2008 22:26 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Best wel lachen als ik dit topic lees. Meeste accountants die ik ken willen zo snel mogelijk weg van de accountancy, terwijl men op fok allemaal zo enthousiast zijn
Wat vragen ze allemaal op zo'n assement?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:02 schreef jojomen4 het volgende:breedte interview met een partner?
Ik kom/doe HBO, dus misschien ook niet het zelfde als vwo. Heb vorig jaar een 2 gesprekken gehad in A'dam bij PWC.
Eerste gesprek zat een manager bij en een meid die net geen manager was. Dat eerste gesprek is een ei'tje, en daar hoef je je echt niet druk om te maken. Als je maar een heel klein idee hebt van waarom je de accountancy in wilt. Verder wat Koentjuh zegt, wie je bent en waarom PWC.
Ik heb 2 maanden geleden ook gesprekken gehad bij E&Y en kan je wel een lijstje geven van argumenten als je er nog een paar zoekt.
2de gesprek is iets lastiger (iig voor mij omdat ik geen accountancy studeer en de assesment niet goed had gemaakt). Had de indruk dat ze daar een stuk dieper ingingen in de stof van de accountancy en toendertijd had ik er te weinig verstand van om goed te kunnen antwoorden. Vandaar nu E&Y waar ik erg gelukkig mee ben.
Ik raad je trouwens aan gewoon lekker FT te gaan studeren. Werken kun je altijd nog en de beleving/ervaring van het studeren is geweldig. Moet er niet aan willen denken om op die leeftijd te zijn begonnen met werken.
Owja, assesment als een beest oefenen op Internet. Dat is de fout die ik toen bij PWC heb gemaakt.
DarkerThanBlack is niet zo'n prettig figuur in de omgang, zijn collegas worden helemaal gek van hemquote:Op donderdag 3 april 2008 01:20 schreef Pulu het volgende:
[..]
Wat is de reden dat de accountants die jij kent wegwillen?
Op het moment dat je in de accountancy zit zal je merken dat gezien de regelgeving en vooral ook het werkdruk, er voor zorgt dat je eigenlijks geen toegevoegde waarde meer hebt. Na een aantal jaren in het vak zal je merken dat je alleen maar gericht bent op het af krijgen van je werk, en er voor wilt zorgen dat je niet wordt aangeklaagd of op je kop krijgt van de partner/vennoot. Meer wil of kan je gewoon niet meer doen. Het beetje adviesfunctie wat je nog hebt is tegenwoordig helemaal verdwenen. Je gaat je niet meer verdiepen in details, waar de klant misschien nog iets aan hebt. Je kijkt puur naar de cijfers, is het goed, dan ga je verder. Dat is het, niks meer, niets minder. Puur massaproductie...quote:Op donderdag 3 april 2008 01:20 schreef Pulu het volgende:
[..]
Wat is de reden dat de accountants die jij kent wegwillen?
advies bij AA is toch prima?quote:Op donderdag 3 april 2008 19:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Op het moment dat je in de accountancy zit zal je merken dat gezien de regelgeving en vooral ook het werkdruk, er voor zorgt dat je eigenlijks geen toegevoegde waarde meer hebt. Na een aantal jaren in het vak zal je merken dat je alleen maar gericht bent op het af krijgen van je werk, en er voor wilt zorgen dat je niet wordt aangeklaagd of op je kop krijgt van de partner/vennoot. Meer wil of kan je gewoon niet meer doen. Het beetje adviesfunctie wat je nog hebt is tegenwoordig helemaal verdwenen. Je gaat je niet meer verdiepen in details, waar de klant misschien nog iets aan hebt. Je kijkt puur naar de cijfers, is het goed, dan ga je verder. Dat is het, niks meer, niets minder. Puur massaproductie...
AA aka samenstelpraktijk. Functie: samenstellen van een jaarrekening. Factuurtjes verzamelen, jaarrekening opmaken. Op welk gebied wil je adviseren?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |