abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57599883
Dag allemaal

wat voor vakken krijg je het 1ste jaar Accountancy op HBO niveau????
en welke school zitten jullie

alvast bedankt
pi_57712680
Lijkt me wel leuk om mee te doen? wanneer is de Audit game 2008 eigenlijk? kon je toch een reis mee na detroit winnen?

* koentjuh18 is sowieso in een winningmood nadat hij tehoren heeft gekrgen mee te mogen naar de masterclass van E&Y in New York
pi_57716500
Voor een opdracht moet ik een (master/stage) accountant een paar vragen stellen (interview).

Is iemand hier zo vriendelijk om mij te helpen?!

Ik ben overigens eerste jaars . Gaat om orientatie vandaar.
pi_57717180
Hoe en wat wil je het doen? schriftelijk via de email of echt face to face?
pi_57717198
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:34 schreef koentjuh18 het volgende:
Hoe en wat wil je het doen? schriftelijk via de email of echt face to face?
via mail is wel voldoende, zou echt top zijn!
pi_57719515
Super.. volgens mij staat mijn e-mail adres wel in mijn profiel Doe er je voordeel mee!
  maandag 31 maart 2008 @ 01:15:05 #232
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_57729256
Kheb binnenkort een breedte interview bij PwC, waarin ik motivatie enzo mag uitleggen voor NIVRA-Nyenrode traject in combinatie met een baan bij hun. Iemand ervaringen mee?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 31 maart 2008 @ 17:53:22 #233
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57741161
Ik wel. Kom je van het hbo of vwo?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 31 maart 2008 @ 17:58:36 #234
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_57741283
Vwo, vertel eens jouw ervaringen met zo'n breedte interview als je wil
pi_57741533
Ik heb net toevallig het breedte interview gehad bij PwC. Ik kom wel van de universiteit en heb ook al een meeloopdag gehad, dus niet geheel vergelijkbaar. Maar misschien nuttig. Bij mij duurde het niet lang (hooguit 40 min) en nu op naar het assessmentcentre

Wat je kan verwachten? een, zoals de naam al suggeert, breedte interview. Je kunt zeer diverse vragen verwachten. Uiteenlopend van wie je bent, je hobby's, je sterke en zwakke eigenschappen tot waarom kies je voor accountacy, waarom heb je gekozen voor PwC, waarom juist in deze stad?

Het is tweezijdig gesprek, waarbij jij ook kans krijgt om vragen te stellen. Meestal met een recruiter en partner (bij mij alleen met partner vandaag). Mocht je nog vragen hebben dan kun je ze gerust stellen!

[ Bericht 0% gewijzigd door koentjuh18 op 31-03-2008 18:16:56 ]
  maandag 31 maart 2008 @ 20:02:17 #236
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57744025
breedte interview met een partner?

Ik kom/doe HBO, dus misschien ook niet het zelfde als vwo. Heb vorig jaar een 2 gesprekken gehad in A'dam bij PWC.

Eerste gesprek zat een manager bij en een meid die net geen manager was. Dat eerste gesprek is een ei'tje, en daar hoef je je echt niet druk om te maken. Als je maar een heel klein idee hebt van waarom je de accountancy in wilt. Verder wat Koentjuh zegt, wie je bent en waarom PWC.

Ik heb 2 maanden geleden ook gesprekken gehad bij E&Y en kan je wel een lijstje geven van argumenten als je er nog een paar zoekt.

2de gesprek is iets lastiger (iig voor mij omdat ik geen accountancy studeer en de assesment niet goed had gemaakt ). Had de indruk dat ze daar een stuk dieper ingingen in de stof van de accountancy en toendertijd had ik er te weinig verstand van om goed te kunnen antwoorden. Vandaar nu E&Y waar ik erg gelukkig mee ben.

Ik raad je trouwens aan gewoon lekker FT te gaan studeren. Werken kun je altijd nog en de beleving/ervaring van het studeren is geweldig. Moet er niet aan willen denken om op die leeftijd te zijn begonnen met werken.

Owja, assesment als een beest oefenen op Internet. Dat is de fout die ik toen bij PWC heb gemaakt.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_57745974
Assessment komt natuurlijk pas na het breedte gesprek dus om je daar nu al op voor te bereiden is wat overdreven. Gewoon gemotiveerd, gedreven en goed doordacht overkomen. Dan kom je al een heel eind!
  maandag 31 maart 2008 @ 22:19:52 #238
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57747898
Oefenen voor de assesment kan nooit kwaad. Je weet toch wel dat je die tegen gaat komen omdat je in 99% van de gevallen terug mag komen na het eerste gesprek. Dit in het geval van PWC.

Bij E&Y kreeg ik hem op de zelfde dag als het eerste gesprek, dus zo gek is dat niet, al zul je altijd van tevoren geinformeerd worden.
pi_57756465
klopt bij e&y kreeg ik hem ook meteen de eerste dag! Maar dat was ook niet echt een test waar je wakker van ligt.

Ik doelde meer op het feit dat je beter kunt focussen op een goed verhaal. De test bij pwc komt later wel!
  woensdag 2 april 2008 @ 21:59:54 #240
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_57790833
Ok, nja breedte interview gehad, was goed, volgende stap is capaciteitentest
pi_57791903
Best wel lachen als ik dit topic lees. Meeste accountants die ik ken willen zo snel mogelijk weg van de accountancy, terwijl men op fok allemaal zo enthousiast zijn
  woensdag 2 april 2008 @ 23:18:56 #242
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57793751
Misschien is dat omdat de meeste hier nog niet zo heel lang in de accountancy zitten.
pi_57796359
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:26 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Best wel lachen als ik dit topic lees. Meeste accountants die ik ken willen zo snel mogelijk weg van de accountancy, terwijl men op fok allemaal zo enthousiast zijn
Wat is de reden dat de accountants die jij kent wegwillen?
pi_57796427
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:02 schreef jojomen4 het volgende:
breedte interview met een partner?

Ik kom/doe HBO, dus misschien ook niet het zelfde als vwo. Heb vorig jaar een 2 gesprekken gehad in A'dam bij PWC.

Eerste gesprek zat een manager bij en een meid die net geen manager was. Dat eerste gesprek is een ei'tje, en daar hoef je je echt niet druk om te maken. Als je maar een heel klein idee hebt van waarom je de accountancy in wilt. Verder wat Koentjuh zegt, wie je bent en waarom PWC.

Ik heb 2 maanden geleden ook gesprekken gehad bij E&Y en kan je wel een lijstje geven van argumenten als je er nog een paar zoekt.

2de gesprek is iets lastiger (iig voor mij omdat ik geen accountancy studeer en de assesment niet goed had gemaakt ). Had de indruk dat ze daar een stuk dieper ingingen in de stof van de accountancy en toendertijd had ik er te weinig verstand van om goed te kunnen antwoorden. Vandaar nu E&Y waar ik erg gelukkig mee ben.

Ik raad je trouwens aan gewoon lekker FT te gaan studeren. Werken kun je altijd nog en de beleving/ervaring van het studeren is geweldig. Moet er niet aan willen denken om op die leeftijd te zijn begonnen met werken.

Owja, assesment als een beest oefenen op Internet. Dat is de fout die ik toen bij PWC heb gemaakt.
Wat vragen ze allemaal op zo'n assement?
pi_57797404
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:20 schreef Pulu het volgende:

[..]

DarkerThanBlack is niet zo'n prettig figuur in de omgang, zijn collegas worden helemaal gek van hem
pi_57810491
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:20 schreef Pulu het volgende:

[..]

Op het moment dat je in de accountancy zit zal je merken dat gezien de regelgeving en vooral ook het werkdruk, er voor zorgt dat je eigenlijks geen toegevoegde waarde meer hebt. Na een aantal jaren in het vak zal je merken dat je alleen maar gericht bent op het af krijgen van je werk, en er voor wilt zorgen dat je niet wordt aangeklaagd of op je kop krijgt van de partner/vennoot. Meer wil of kan je gewoon niet meer doen. Het beetje adviesfunctie wat je nog hebt is tegenwoordig helemaal verdwenen. Je gaat je niet meer verdiepen in details, waar de klant misschien nog iets aan hebt. Je kijkt puur naar de cijfers, is het goed, dan ga je verder. Dat is het, niks meer, niets minder. Puur massaproductie...
pi_57810868
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Op het moment dat je in de accountancy zit zal je merken dat gezien de regelgeving en vooral ook het werkdruk, er voor zorgt dat je eigenlijks geen toegevoegde waarde meer hebt. Na een aantal jaren in het vak zal je merken dat je alleen maar gericht bent op het af krijgen van je werk, en er voor wilt zorgen dat je niet wordt aangeklaagd of op je kop krijgt van de partner/vennoot. Meer wil of kan je gewoon niet meer doen. Het beetje adviesfunctie wat je nog hebt is tegenwoordig helemaal verdwenen. Je gaat je niet meer verdiepen in details, waar de klant misschien nog iets aan hebt. Je kijkt puur naar de cijfers, is het goed, dan ga je verder. Dat is het, niks meer, niets minder. Puur massaproductie...
advies bij AA is toch prima?
pi_57818305
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:27 schreef NickeN. het volgende:

[..]

advies bij AA is toch prima?
AA aka samenstelpraktijk. Functie: samenstellen van een jaarrekening. Factuurtjes verzamelen, jaarrekening opmaken. Op welk gebied wil je adviseren?

Afgezien het feit of je als AA'er advies geeft of niet. Ik zie geen uitdaging in het invullen van belastingaangiftes en opstellen van een jaarrekening. Dat kan ik bijna met mijn ogen dicht doen. Men kan dan hoog of laag springen, als AA'er zijn dit toch echt je belangrijkste werkzaamheden.
pi_57833046
Uiteindelijk is het met bijna elke baantje wel zo... Daarom moet je ook door studeren en of hard werken om hoger op te komen.
pi_57853806
Een beetje een off-topic vraagje....als de afgelopen jaren het nieuws hebt gevolgd rondom het vak accountancy werd constant aangegeven dat er een groot tekort is aan accountants....voor de mensen die al werkzaam in het vak...waaraan merken jullie dat er een groot tekort is aan collega's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')