quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:19 schreef Duderinnetje het volgende:Ik hoorde van een kattengedragsdeskundige dat het gezond zou zijn om kittens pas na de zestiende (!) week bij de moeder weg te halen. Niet alleen melktrappelen, maar ook sproeien, onzindelijkheid, schuwheid, agressie etc. zou ermee te maken hebben dat 'wij' het normaal vinden om kittens vanaf tien weken bij de moeder weg te halen.
Zeg maar rustig 6 wkn..
Ik denk dat het iets is wat ze een lekker vertrouwd gevoel geeft, net als dat vele van ons jarenlang geduimd hebben. Of met een foemel rond gelopen hebben.. (ik dus
![]()
)
Mijn katten zijn met 10 en 12 weken bij hun mams weggegaan en trappelen alleen op momenten als ik tegen ze praat en ze in een dekentje gerold liggen.
Tevreden liggen ze daar dan met hun oogjes dichtgeknepen zachtjes te trappelen en te spinnen.
Er zullen vast gevallen zijn dat katten gaan trappelen omdat ze niet lang genoeg bij hun moeder zijn geweest.
Maar dan gaan ze niet alleen 'trappelen' maar echt dwangmatig op alles trappelen en soms zelfs ergens aan sabbelen (een kussen,knuffel, dekentje etc) en een tepel zoeken.