abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48108215
Hoi!
Mijn katten doen allebei aan 'melktrappelen'. Ik vraag me al langer af waarom ze dat doen.

Toen ik nog alleen m'n eerste kat had, zei iemand me dat het kwam omdat ze te vroeg bij haar moeder was weggehaald. Die theorie heb ik echter verworpen nu haar dochter het ook doet.
We hebben namelijk één van haar kittens gehouden, die is dus nooit bij haar moeder weggehaald en doet het ook.

Weet iemand de reden hiervoor?
pi_48108442
Alle katten doen dat.
pi_48108656
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:47 schreef Conorach het volgende:
Alle katten doen dat.
Onze vorige kat (een kater) deed het niet hoor.
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:08:58 #4
71384 Urnie
.... is een zij
pi_48108974
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:56 schreef Saarah het volgende:

[..]

Onze vorige kat (een kater) deed het niet hoor.
Dan was je vorige kat bijzonderder dan deze 2.
Die van mij doen het ook alle 3. De 1 wat meer dan de ander, maar ze doen het wel.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_48109175
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:08 schreef Urnie het volgende:

[..]

Dan was je vorige kat bijzonderder dan deze 2.
Die van mij doen het ook alle 3. De 1 wat meer dan de ander, maar ze doen het wel.
Bij die kater heb ik het echt nooit gezien, dan was hij dus een uitzondering. Wist ik niet.

Maar wat is dan de reden dat ze het doen? Ik las ergens dat ze het bij hun moeder deden om 'de melkproductie op gang te brengen' en dat klinkt wel tamelijk logisch. Dus dan is het een gewoonte die ze nooit verleerd zijn?
pi_48112501
Xena doet het ook, vaak, lang en hard
En ze is niet te vroeg bij haar moeder weggegaan.

Ik heb ook katten gehad die het niet deden...
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:47:30 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48112606
Volgens mij is het een uiting van genoegen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_48114917
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Dat zou ook wel kunnen. Als m'n katten het doen zijn ze altijd erg ontspannen en ze spinnen er bijna altijd bij.
pi_48115244
Volgens mij doen ze dat als ze zich compleet veilig, geborgen en aangenaam voelen.
Wij hebben er nu 2 die het heel hard doen (eentje kwijlt er zelfs bij ) en eentje doet het niet tot nauwelijks.
'En hoe gaat het met jou?' vroeg Winnie the Pooh.
Eeyore schudde heftig metzijn kop. 'Niet zo erg hoe,'
zei hij, 'ik voel me al een tijd niet helemaal hoe.'
pi_48117780
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Dat zeker
  † In Memoriam † maandag 9 april 2007 @ 09:18:38 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48137638
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:18 schreef Saarah het volgende:

[..]

Bij die kater heb ik het echt nooit gezien, dan was hij dus een uitzondering. Wist ik niet.

Maar wat is dan de reden dat ze het doen? Ik las ergens dat ze het bij hun moeder deden om 'de melkproductie op gang te brengen' en dat klinkt wel tamelijk logisch. Dus dan is het een gewoonte die ze nooit verleerd zijn?
Ik dacht ook dat het daar vandaan komt. Een soort reflex wat ergens nog onderin hun geheugen zit. En als ze heel erg in hun comfi-zone zitten komt het weer naar boven.

Alleen heb je erbij die het met hun nagels doen. Ouch.
pi_48137715
Onze oudste kat doet het echt heel vaak en dan ook het liefst heel lang en er dan nog bij spinnen ook. Heel schattig hoor... We hebben een beren-kleed op de grond liggen en het liefst staat hij op de buik van de beer te trappelen. Zeer grappig om te zien.

De jongste kat begint het nu af en toe te doen, maar niet heel vaak. Kan nog komen (hij is 10 maanden) natuurlijk. Het ziet er soms wat achterlijk uit.
pi_48137875
het is heel schattig, en verrekte pijnlijk als ze dat op je schoot doen
pi_48138575
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:42 schreef Pleione het volgende:
het is heel schattig, en verrekte pijnlijk als ze dat op je schoot doen
Heb je mazzel dat ze het nog op schoot doen....
Laat ik het zo zeggen: er zijn nog minder prettigere plekken!
pi_48147625
Katten die bij mensen leven blijven in veel gevallen altijd een beetje kitten. De mens verzorgt z'n eten, knuffelt en kroelt met hem en ze blijven hun hele leven spelen. Hierdoor zie je dat veel katten het trappelen behouden uit hun kitten tijd, omdat ze eigenlijk niet echt volwassen geworden zijn. Het is idd echt een uiting van genoegen, het gevoel zoals vroeger tijdens het melkdrinken bij de moeder. Bij de moeder wordt er echter de melkproductie mee op gang geholpen, bij ons mensen helpt het niets
pi_48147971
Eén van mijn katten doet het zelfs in combinatie met luid ronkend aan mijn oor te zuigen.
pi_48149487
Wat doen ze dan precies? Is dat gewoon lekker met de nageltjes in je arm/been of het kleedje en dan afwisselend het ene en het andere pootje? Ik dacht dat alle katten dat deden
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_48161804
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:17 schreef Elefes het volgende:
Wat doen ze dan precies? Is dat gewoon lekker met de nageltjes in je arm/been of het kleedje en dan afwisselend het ene en het andere pootje? Ik dacht dat alle katten dat deden
Ja dat idd.
  maandag 9 april 2007 @ 23:04:55 #19
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48161878
Doen ze allemaal, .

Alleen jammer dat ze op latere leeftijd nagels er bij gebruiken, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_48163317
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:04 schreef Frezer het volgende:
Doen ze allemaal, .

Alleen jammer dat ze op latere leeftijd nagels er bij gebruiken, .
Ja, en dus soms (lees in het geval van onze kat: vaak) als je ze dan lekker wilt aaien ineens je hand/arm aan gaan vallen omdat ze toch eigenlijk wel willen spelen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_48250367
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ja, en dus soms (lees in het geval van onze kat: vaak) als je ze dan lekker wilt aaien ineens je hand/arm aan gaan vallen omdat ze toch eigenlijk wel willen spelen
waar zijn katten handschoentjes te koop?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 14 april 2007 @ 11:52:23 #22
22592 crew  Ole
pi_48318878
Mijn twee kerels doen het ook nog steeds.

De jongste ( 9 alweer ) gaat ook nog eens met zijn kop in mijn oksel of elleboog (probeert ie dan) en op mijn trui sabbelen.

Ik ben echt zijn mama
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:57:56 #23
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_48427659
De mijne doen het gelukkig niet vaak op schoot. Vooral Dara, mijn poes van 2 jaar, doet het graag. Ze doet het het liefste op het fleacekleedje op de bank. Wel grappig dat ze soms opeens ergens vandaan komt om even te gaan trappelen
Mijn kater van bijna 3 doet het minder vaak. Wel doen ze het allebij luid spinnend!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:03:22 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_48427828
Melk trappelen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 18 april 2007 @ 13:11:16 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48458182
Die van mij doen het beiden niet. In het begin wel, maar toen ze een maandje of 3 waren stopten ze ermee.

herstel: een doet het wel, maar alleen wanneer ze op mijn hoofd/nek ligt ( ). Het trappelen doet ze dan in mijn haar. Gebeurt alleen niet zo vaak.
Heb ook weleens tijdelijk een kater gehad die het altijd en overal deed. Die was al 6.
  woensdag 18 april 2007 @ 16:15:50 #26
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_48466213
Katten die te vroeg, voordat ze 12 weken oud zijn, uit het nest gehaald worden blijven vaak melktrappelen.
Mijn 2 katten doen het allebei niet, en mijn vorige kat deed het ook niet. Alle 3 zijn ze ruim 12 weken bij hun moeder gebleven.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:19:56 #27
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_48575237
Ik hoorde van een kattengedragsdeskundige dat het gezond zou zijn om kittens pas na de zestiende (!) week bij de moeder weg te halen. Niet alleen melktrappelen, maar ook sproeien, onzindelijkheid, schuwheid, agressie etc. zou ermee te maken hebben dat 'wij' het normaal vinden om kittens vanaf tien weken bij de moeder weg te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 21-04-2007 17:26:09 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_48575587
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoorde van een kattengedragsdeskundige dat het gezond zou zijn om kittens pas na de zestiende (!) week bij de moeder weg te halen. Niet alleen melktrappelen, maar ook sproeien, onzindelijkheid, schuwheid, agressie etc. zou ermee te maken hebben dat 'wij' het normaal vinden om kittens vanaf tien weken bij de moeder weg te halen.
Zeg maar rustig 6 wkn..

Ik denk dat het iets is wat ze een lekker vertrouwd gevoel geeft, net als dat vele van ons jarenlang geduimd hebben. Of met een foemel rond gelopen hebben.. (ik dus )
Mijn katten zijn met 10 en 12 weken bij hun mams weggegaan en trappelen alleen op momenten als ik tegen ze praat en ze in een dekentje gerold liggen.
Tevreden liggen ze daar dan met hun oogjes dichtgeknepen zachtjes te trappelen en te spinnen.

Er zullen vast gevallen zijn dat katten gaan trappelen omdat ze niet lang genoeg bij hun moeder zijn geweest.
Maar dan gaan ze niet alleen 'trappelen' maar echt dwangmatig op alles trappelen en soms zelfs ergens aan sabbelen (een kussen,knuffel, dekentje etc) en een tepel zoeken.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:37:27 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48575654
Ik denk dat je het kunt vergelijken met kinderen. Er zijn erbij die nog tot de middelbare school duimen, en mijn nicht had tot haar 8ste een frummeldoekje
Het varieert gewoon per kat. De mijne waren echt niet ouder dan 8 weken toen ik ze kreeg en ze gedragen zich normaal.
pi_48577566
Ik vind het heerlijk om te zien...
soms als we samen op bed liggen doet mijn kat dat nog, ze word in mei 3.
Gewoon lekker knuffelen en troetelen, vooral swinters als ik mn fleece trui aan heb;
of op dr fleece kleedje
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:42:16 #31
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_48584054
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:37 schreef Aventura het volgende:
Ik denk dat je het kunt vergelijken met kinderen. Er zijn erbij die nog tot de middelbare school duimen, en mijn nicht had tot haar 8ste een frummeldoekje
Het varieert gewoon per kat. De mijne waren echt niet ouder dan 8 weken toen ik ze kreeg en ze gedragen zich normaal.
Op je achtste nog steeds een frummeldoekje?!

Hoe kan zo'n kind nog normaal opgroeien?
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_48585028
Onze katten doen het ook allemaal.
Zo leuk
Wij hebben een poes en je-weet-wel-kater van 7 jaar oud, en die trappelen er lustig op los.
Hun moeder doet gezellig mee
pi_48590999
Ik heb ook zo'n lekkere trappelkont.

Vooral als hij boven op bed ligt, en ik even bij hem ga kijken. Dan wordt hij helemaal wild, gaat eerst heen en weer lopen, mauwen, kopjes/likjes geven, heeeel hard spinnen en vervolgens fanatiek trappelen.

Zo schattig!

Hij doet het ook wel eens op mijn buik, auw!
pi_48624773
quote:
Op zondag 22 april 2007 10:26 schreef Lollifant het volgende:
Hij doet het ook wel eens op mijn buik, auw!
mijn meis doet het wel es op mn voorgevel
das pas auw
  maandag 23 april 2007 @ 10:41:26 #35
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_48624979
Nee, als je kat op je buik wil springen maar 1 poot tussen je benen zet, dat is pas au.

of misschien was dat wel een soort verkapte wraakpoging
[KNE]-Mod
pi_48625089
volgens mij is het zoiets als duimen bij mensen. niet iedereen doet het (of heeft het gedaan).
pi_48626092
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:41 schreef ThE_ED het volgende:
Nee, als je kat op je buik wil springen maar 1 poot tussen je benen zet, dat is pas au.

of misschien was dat wel een soort verkapte wraakpoging
verkapt wraak nemen doen mn meisjes hier anders;

zodra jij op wil staan voor wat eten/drinken/boek lezen/was doen etc. dan trekken ze een sprintje en schieten zo voor je voeten langs dat je op je bek pleurt
pi_48626791
Wij noemen dat hier "stampen". En ze doen het alledrie. Het vrouwtje doet het het meest, die komst dan in een soort "trance". De dikke die snapt het niet helemaal, maar doet het een beetje.

Ze doen het trouwens het liefst op de buik van mijn man, die is zo lekker zacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')