En waar komt dat dan vandaan?quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:28 schreef zoalshetis het volgende:
een eng puriteins beleid.
Daar zijn hele boeken over volgeschreven....quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:26 schreef Dodecahedron het volgende:
Waarom zijn er juist zoveel debiele sektes in Amerika? Wat heeft Amerika dat andere westerse landen niet hebben?
Meer inwoners. En meer inwoners betekent automatic meer mensen met verschillende gedachten. Tel uit...quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:26 schreef Dodecahedron het volgende:
Waarom zijn er juist zoveel debiele sektes in Amerika? Wat heeft Amerika dat andere westerse landen niet hebben?
Ja, maar als we heel Europa nou vergelijken met heel de VS ... dan nog steeds.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:21 schreef BolleSmurf het volgende:
[..]
Meer inwoners. En meer inwoners betekent automatic meer mensen met verschillende gedachten. Tel uit...
Mja, misschien is dat het. Amerika is toch een beetje het land waar "alles in het nu gebeurd". Europa is toch een beetje het continent waar "alles al gebeurd is".quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:12 schreef zoalshetis het volgende:
waarom in amerika alles groter en extremer moet weet ik ook niet precies. ze krijgen het meeste ufo bezoek, hebben de meeste serialkillers, de meeste wapens, de hoogste gebouwen, de vetste mensen en ga zo nog maar even door. ik denk dat het komt omdat ze idd de jongste cultuur zijn die we kennen. en misschien is die agressiever of wil zich meer laten gelden?
Jaloersquote:Op zaterdag 7 april 2007 12:52 schreef C21H23NO5 het volgende:
Amerikanen zijn inteeltbroeders en ze zijn nu politiek en religieus zo ver als wij 200 jaar geleden waren.
Dit neemt niet weg dat het een geweldig land is en dat 75% van de europeanen zo zit te kankeren op Amerika omdat ze gewoon jaloers zijn.
neej, alle mensen die vanuit andere werelddelen naar europa emigreren, die hebben sucidale neigingen...quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:39 schreef Kaffer het volgende:
Amerika heeft geen 2 wereldoorlogen meegemaakt waardoor de bevolking zichzelf begon uit te roeien zonder duidelijke reden .
Het enige continent dat atheistisch is is Europa .
Europa heeft suicidale neigingen .
ik snap je vergelijking niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:39 schreef Kaffer het volgende:
Amerika heeft geen 2 wereldoorlogen meegemaakt waardoor de bevolking zichzelf begon uit te roeien zonder duidelijke reden .
Het enige continent dat atheistisch is is Europa .
Europa heeft suicidale neigingen .
Het is zo dat de ontkerkelijking 2 grote golven heeft gekend , telkens net na de 2 wereldoorlogen .quote:
het is wat mij betreft geen 'atheïstische vlek', indien atheïsme anti-religieus inhoudt.quote:Op maandag 9 april 2007 12:24 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Het is zo dat de ontkerkelijking 2 grote golven heeft gekend , telkens net na de 2 wereldoorlogen .
100 jaar geleden was Europa even religieus of de rest van de wereld , nu is het een atheistische vlek op de wereldkaart .
Ik heb al wat boeken gelezen over de eerste wereldoorlog en telkens vermelden die " dat velen hun geloof in een vredebrengende God verloren " .
Misschien is het interessant een topic te beginnen over de vraag waarom enkel in Europa het geloof sterk is teruggelopen terwijl het in de rest van de wereld , ontwikkeld of niet sterk in opmars is .
Amerika is van oudesher al een land waar de religieuze mensen die niet in Europa geaccepteerd werden naar toegingen. Vaak waren dit nogal orthodoxe religieuzen, die in Amerika een samenleving wilden opbouwen 'zoals God het bedoeld had'. Deze neiging zie je bij veel huidige sekten (zoals de Mormonen en de Amish) erg terug.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:26 schreef Dodecahedron het volgende:
IDD ,quote:Op maandag 9 april 2007 13:38 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Amerika is van oudesher al een land waar de religieuze mensen die niet in Europa geaccepteerd werden naar toegingen. Vaak waren dit nogal orthodoxe religieuzen, die in Amerika een samenleving wilden opbouwen 'zoals God het bedoeld had'. Deze neiging zie je bij veel huidige sekten (zoals de Mormonen en de Amish) erg terug.
Gedurende de tijd kwamen er mensen die dachten dat 'God het op een andere manier bedoeld had' en begonnen hun eigen sekten; het idee dat de VS wat dat betreft een uitverkoren land is leeft geloof ik nog steeds voort in de nieuwste sekten, zoals de Scientology. (maar dat zou ik moeten opzoeken..)
wist je dat hele slimme gristelijk-puriteinse organisaties mensen al jaren universitair opleidt, om straks deel te nemen aan de regering. ze zijn al redelijk lang bezig, het aantal groeit inmens en ze zijn redelijk ver dacht ik zo.quote:Op maandag 9 april 2007 14:19 schreef Kaffer het volgende:
[..]
IDD ,
De Bijbel bevat een passage waarin gesteld wordt dat het beloofde land overzee ligt .
Aanvankelijk dacht men dat het Israel was , de Rode zee die het scheidde van Egypte .
Op basis van nieuwe Bijbelstudies denkt men nu dat het beloofde land overzee Amerika is .
Wist je dat de echte ultra-orthodoxe joden in Amerika wonen en niet in Israel op basis van deze Bijbelse interpretatie !
huh? ik snap niet wat je zegt, en al helemaal niet wat het hiermee te maken heeft.....quote:Op maandag 9 april 2007 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wist je dat hele slimme gristelijk-puriteinse organisaties mensen al jaren universitair opleidt, om straks deel te nemen aan de regering. ze zijn al redelijk lang bezig, het aantal groeit inmens en ze zijn redelijk ver dacht ik zo.
het wordt voor de niet-gelovige straks kiezen tussen isdom en christenlam.
zeer mooie !quote:Op maandag 9 april 2007 13:38 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Amerika is van oudesher al een land waar de religieuze mensen die niet in Europa geaccepteerd werden naar toegingen. Vaak waren dit nogal orthodoxe religieuzen, die in Amerika een samenleving wilden opbouwen 'zoals God het bedoeld had'. Deze neiging zie je bij veel huidige sekten (zoals de Mormonen en de Amish) erg terug.
Gedurende de tijd kwamen er mensen die dachten dat 'God het op een andere manier bedoeld had' en begonnen hun eigen sekten; het idee dat de VS wat dat betreft een uitverkoren land is leeft geloof ik nog steeds voort in de nieuwste sekten, zoals de Scientology. (maar dat zou ik moeten opzoeken..)
jottem. daarom mogen enge gelovigen bij aan aids gestorven mensen demonstreren dat ze dood ziin gegaan vanwege god en zullen branden in de hel.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:39 schreef maartena het volgende:
Hierom:
Amendment 1 - Freedom of Religion, Press, Expression. Ratified 12/15/1791. Note
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.
Het First Amendment van de United States Constitution.
En omdat de Verenigde Staten het eerste land ter wereld was waar alle religies welkom waren (sinds 1791 dus) trokken van oudsher vele verschillende religieuze groepen die in andere landen onderdrukt worden naar de VS.
Ter vergelijking, de vrijheid van religie is in Nederland pas bij de grondwetswijziging van 1917 in de grondwet opgenomen.
So true, het is gewoonweg lachwekkend. En maar schreeuwen op ons drugs/euthanasiebeleidquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:05 schreef Kees22 het volgende:
Geen euthanasie en abortus vanwege de eerbied voor het leven en alleen god mag het leven nemen, maar wel overvloedige doodvonnissen.
Waar, maar Nederland had opzich al een lange geschiedenis qua "vrijheid" van religie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:39 schreef maartena het volgende:
Ter vergelijking, de vrijheid van religie is in Nederland pas bij de grondwetswijziging van 1917 in de grondwet opgenomen.
Richard Dawkins haalt een aantal punten aan in God Delusion waarom juist in de VS sektes en alternatieve religieuze stromingen hun weg vinden en niet in Europa. Zal het eens opzoeken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:05 schreef Kees22 het volgende:
Geen euthanasie en abortus vanwege de eerbied voor het leven en alleen god mag het leven nemen, maar wel overvloedige doodvonnissen.
Maar goed, dat is buiten de orde. Want de vraag is nou juist: WAAROM nou juist in de VS?
Aannemende dat met "Amerika" eigenlijk de VSvA bedoeld worden, en niet Groenland t/m Vuurland!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |