abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48103541
Afgelopen zondag dus met An24, Lau en Xil bij HM2 in de studio gedoken. Jullie hebben al wat (dit en dit) voorbij zien komen. Al met al een leuke en leerzame dag

Ik heb zelf al een aantal leer- cq. verbeterpuntjes gevonden, maar ben benieuwd naar jullie commentaar

[ Bericht 2% gewijzigd door PdeHoog op 07-04-2007 10:26:34 (nummertjes maar ff aangepast :\')) ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:25:44 #2
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_48103598
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:21 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto 1 is mooi!

Even serieus, vooral foto 4 spreekt me erg aan maar ik vind het toch een hele leuke serie en de modellen doen het ook goed.
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:41:04 #3
101884 PeRi
Allons-y!
pi_48103851
Hallo wat zijn ze allemaal tof P. Erg netjes neergezet, er is duidelijk over na gedacht en prima uitgewerkt.
Whatever I want.
pi_48104288
Woow, mooie serie. 4 is ook mijn favoriet, vooral xil zn uitdrukking is helemaal goed!

1: Denk dat xil net al wat te onscherp is
2: Xil ziet er niet uit alsof ie beschermd zou moeten worden. hij kijkt een beetje te neutraal in de lens daarvoor
3: daar is xil weer de bodyguard ipv lau en an? daar zit iig een beetje uitdrukking in al kijkt Lau wel weer lauw nou (mooi zin )
4:Zoals gezegd mooiste foto wat mij betreft, alleen komt hier afgezien van de kleding het bodyguardaspect niet echt naar voren.
5: Ook leuk, al is xil hier nou de pimp ipv de ster of de bodyguard en de lichtplekjes op an dr gezicht zijn jammer (neuspuntje, kin en naast haar rechter oog).

Zwart wit omzetting vind ik ook erg mooi.

Eigenlijk vind ik ze stuk voor stuk goed, maar is je showcase naam gewoon fout
pi_48106537
1 en 4 zijn goed
5 klopt het licht niet.

Maar leuke serie
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:40:34 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_48106760
Ik krijg een beetje een James Bond vibe .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_48108022
Nummer 1 is favoriet, van nummer 4 vind ik de korte DOF een beetje jammer.
pi_48108034
Oja, ik vind het overall een gave serie .
pi_48108250
Ik vind vooral de laatste twee mooi
#1 is ook tof, misschien had je of een groter diafragma kunnen nemen en alleen An scherp kunnen maken, of de achterste twee ook net een tikkie scherper (wat Gose ook al zegt).
#2 doet het niet echt voor mij, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.. Ze staan te dicht op elkaar in mijn ogen (voor elkaar) en er is veel lege ruimte die niet echt wat toevoegt. Misschien rechts en boven/onder nog wat bijsnijden om het beeld wat beter te maken (en zodat ze groter in beeld komen).
#3 vind ik op zich ook wel leuk
#4 is aan de bovenkant erg krap, maar toch een lekkere plaat om naar te kijken
#5 kijkt ook goed weg
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:27:16 #10
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_48116457
Ik wil alleen maar even zeggen...Leuke serie
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_48119180
Thnx allemaal

@KD-fotografie: Ik postte het en ik keek en zag dat ik wat vergeten was aan te passen

@Gose:
#1- Het was mijn bedoeling Xil daar onscherp te krijgen Eigenlijk wilde ik het nog onscherper hebben, maar dan werd de foto te overbelicht. Leerpuntje was om volgende keer met dat soort acties ND-filters te gaan gebruiken De flitser stond nl. op zijn laagst. Andere optie was om de flitser wat verder weg te zetten natuurlijk.
#2 - Het sturen van gezichtsuitdrukking en lichaamshoudingen is mijn grootste zwakke punt Ik vond het dit keer extra ingewikkeld omdat ik zowel op belichting als op compo als op twee modellen moest letten.
#3 - Zie #2
#4 - Dit was enige improvisatie Volgende keer betere voorbereiding is het motto
#5 - hehehehehe...dit was eigenlijk bedoeld als Xil met z'n chicks die ook nog geens gemeen en zo kunnen zijn en dus toch bodyguards zijn

@Its-Jojo-4you: Hoe bedoel je dat bij #5 het licht niet klopt?

@Tha_Erik: Da's een leuke voor een volgende shoot

@Elefes:
#1 - Zie was ik bij Gose tikte
#2 - Ik ga even naar die ruimte kijken. Ik snap je commentaar. Is denk ik wel een aardige
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:52:28 #12
52657 pea4fun
pi_48119776
Ohw als je toch nog gaat editten...die twee ronde puntjes op foto 5, ik denk van koplampen, daar trekt mijn oog naartoe....
pi_48120059
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:52 schreef pea4fun het volgende:
Ohw als je toch nog gaat editten...die twee ronde puntjes op foto 5, ik denk van koplampen, daar trekt mijn oog naartoe....
Die heb ik nou bewust laten zitten Vond het wel grappig Zo'n portret terwijl er een auto aan kwam rijden
pi_48156619
*ook nog even met een potje mosterd aan komt sukkelen

Leuke serie. Me like.

1) Fijn. Onscherpte op Xil stoort met niet, wel dat het zwart hier en daar wat dichtloopt. Verder een lekkere plaat: hij klopt gewoon.

2) Zwarten zijn hier veel beter dan bij 1. Blik van Xil vind ik wel kloppen, en geeft in combi met de pose van Lau een keur van spannende verhaallijnen om uit te kiezen. En die lege ruimte klopt ook hoor. Daar wil Xil heen, maar dat mag niet van Lau. Alleen heb je bij Xil zn mau een beetje slordig gesjopt

3) Die klopt niet voor mij, de blikken passen niet bij elkaar ofzo. En het kleurverloop in de achtergrond past hier ook niet zo (bij 1 is het geen punt bijv). Zitten ook at minder geslaagde schaduwen in, op Lau's beide armen bijv.

4) Heerlijke compo. De drie figuren vullen het beeld prima zonder elkaar in de weg te zitten en de bomenrij maakt het af. MS had je nog net de schouder van Lau vrij moeten laten van Xil, maar dat zeg ik alleen om de mieren een plezier te doen. Contrasten zijn ook erg prettig hier, vrijwel zonder detailverlies.

5) Je licht klopt niet Die grote beautydish linksboven staat veel te hard. Serieus: op alle drie de gezichten vallen lichtvlekjes die het beeld net effe verstoren. Verder fijne plaat, hoewel ook hier een beetje zwart dichtloopt (tussen An en Xil)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_48157104
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:03 schreef Vliegvrager het volgende:
*ook nog even met een potje mosterd aan komt sukkelen

Leuke serie. Me like.
Thnx en mosterd is best lekker hoor Na de maaltijd komen natuurlijk de Unox-worstjes en de blokjes kaas op tafel
quote:
Alleen heb je bij Xil zn mau een beetje slordig gesjopt
Ik zie het ook net
quote:
3) Die klopt niet voor mij, de blikken passen niet bij elkaar ofzo. En het kleurverloop in de achtergrond past hier ook niet zo (bij 1 is het geen punt bijv). Zitten ook at minder geslaagde schaduwen in, op Lau's beide armen bijv.
Blik was me ook al opgevallen achteraf Met die schaduwen bedoel je degenen op de armen neem ik aan was me nog niet opgevallen
quote:
5) Je licht klopt niet Die grote beautydish linksboven staat veel te hard. Serieus: op alle drie de gezichten vallen lichtvlekjes die het beeld net effe verstoren. Verder fijne plaat, hoewel ook hier een beetje zwart dichtloopt (tussen An en Xil)
Leerpunt...volgende keer diffuser gebruiken Of die grote beautydish tijdelijk laten dimmen door een gigantisch wolkenveld

Thnx VV Het was weer leerzaam
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:54:36 #16
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_48168172
1 en 2 zijn zeer tof
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_48169442
Thnx
pi_48191208
Omdat ik zowat gedwongen werd tot het geven van commentaar

1: Stoere plaat, vond de compo ook wel goed verzonnen Ik vind de onscherpe juist wel lekker, meer drama in de plaat.

2: De blik van Xil he..pas toen we zeiden "maak je ogen heel groot" kwam het binnen. Beetje jammer. Eigenlijk zou al het beste van 2 en 3 in 1 plaat moeten

3: mischien had de comp wat sterker gekunt, door bijv Lau wat meer te laten indraaien met haar lichaam en hem meer in de hoek te nemen...waardoor meer de suggestie wordt gewekt dat xil ergens voor weg duikt

4:Daar doet de blik van xil het fantastisch! Lekker gespeeld met de scherptediepte. Ook stoere plaat dus!

5: Tja, ik vind het ook een fijne plaat, vanwege onze blikken ik kan me voorstellen dat mensen zich storen aan het lichtm, en voor bijv film of reclamewerk kan het gewoon niet. Inflitsen had gekund, maar ik weet dat je flink aan het zoomen was

Al met al fijne serie
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:02:18 #19
52657 pea4fun
pi_48191406
Ik vind het licht op 5 helemaal niet storen...het is gewoon natuurlijk licht, inflitsen zou het veel gemaakter hebben gemaakt.
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:03:31 #20
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_48191471
Is dat echt dezelfde Xilantof als deze?
edit: Ik zie het al: de bril
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2007 @ 21:10:14 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48191773
OK, even mierenneuken...

@1; leuke dof werking. Erg lekker matrix blik bij An24. pluk haar bij _lau_ had van mij niet gehoeven, doet beetje af aan het strakke image. Xil kijkt ook iets te relaxed. Hij wordt tegengehouden, maar zijn houding is statisch.
@2; Hier is het een beetje jammer dat Xil niet wat meer achterin de dof valt. Nu ook weer statisch qua houding van zowel _lau_ als Xil. Wel goed de blikken langs elkaar!
@3; kijk, dit bedoel ik. Toch is de blik van _lau_ iets te neutraal in verhouding met xil. Teveel contrast tussen waar xil naar kijkt en _lau_.
@4; super lekkere plaat. Niets op aan te merken.
@5; Lekkere compo wel! Jammer van de schaduw van xil op _lau_. Shop voor mij even de auto op de achtergrond weg .

Leuke serie P, echt. Je moet alleen imo wat meer letten op wat de modellen uitbeelden, erg overdreven moet zijn wil het goed uitkomen. Als modellen ergens tegelijk op reageren, dan moet je ze wel naar hetzelfde laten kijken bijvoorbeeld. Je bent in ieder geval lekker bezig!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_48205197
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:57 schreef An24 het volgende:
ik kan me voorstellen dat mensen zich storen aan het licht
pssst, als ik een en een in 1 zin gebruik, kan het zijn dat ik niet helemaal serieus ben, maar een tikje ironisch. Dat zou bijvoorbeeld een subtiele verwijzing kunnen zijn naar een eerdere post van iemand die zonder toelichting bij een daglichtfoto zegt 'je licht klopt niet'.

Wat ik wel serieus bedoelde is dat van de lichtvlekjes, en dat is een kwestie van de modellen net even iets meer van de zon wegdraaien en/of beter opletten waar de slagschaduwen vallen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_48205430
Ik vind het licht helemaal niet storend, het maakt de foto juist spannend.
pi_48216209
ja dan probeer ik t ook maar

1: we hebben de foto ook gemaakt zonder pluk. Toch vind ik deze uiteindelijk toch beter, die andere was een beetje te lief. Comp vind ik ook goed.

2: moeilijk om te zeggen, ik vond de 'pose' niet lekker, waardoor ik me erg houterig voelde. Ik zie dit dan ook bij mezelf. Ik vind hem wel goed in beeld staan en witte achtergrond doet het ook wel voor mij.

3: Ik vind het contrast in de blikken te groot. Ik wist ook niet hoe Xil keek achter me, maar we hebben nu geleerd om beter te communiceren met elkaar. Verder vind ik de reflectie in de zonnebril wel een grappig detail.

4: dieptewerking vind ik erg top. Ook de horizontale strepen van de schaduwen staan er goed in. Idd de ruimte tussen Xil en mijn schouder iets groter, en was die perfect
en de puntschoenen van mij en An vind ik ook wel wat hebben

5: Jammer dat je deze hebt gekozen, ik heb de rest natuurlijk ook gezien die andere waarin we 'scheef' staan vond ik veel meer dynamiek hebben. Daarom vind ik deze iets te statisch. Maar de foto zelf vind ik goed uitgesneden en het zonlicht vind ik ook wel mooi er op komen, dan kloppen de zonnebrillen toch een beetje Idd de auto mag van mij ook weg als we op alle details gaan letten

Overall vond ik het een erg leuke dag en hebben veel geleerd. De foto's zijn er goed uitgekomen
pi_48223881
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:09 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

pssst, als ik een en een in 1 zin gebruik, kan het zijn dat ik niet helemaal serieus ben, maar een tikje ironisch. Dat zou bijvoorbeeld een subtiele verwijzing kunnen zijn naar een eerdere post van iemand die zonder toelichting bij een daglichtfoto zegt 'je licht klopt niet'.

Wat ik wel serieus bedoelde is dat van de lichtvlekjes, en dat is een kwestie van de modellen net even iets meer van de zon wegdraaien en/of beter opletten waar de slagschaduwen vallen.
pssst had ik het over jou reactie dan? Was meer over het algemeen bedoeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')