abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48150595
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:53 schreef Prometheus-Rising het volgende:

[..]

Probeer er maar eens mee te stoppen zodra dat erin gesleten is
Dat is moeilijk, maar niet onmogelijk. Want wat er in gesleten is, kan er ook uit gesleten worden.
Hangt er van af, hoe erg je baalt van de huidige stemming. Moet misschien nog even erger worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48151365
Overigens, je hebt het in de topictitel erover dat 'de mens een zielige soort is' maar in je reactie geef je aan dat je het spel meespeelt. Jij behoort dan niet tot het zielige soort en bekijk je het zaakje dus van een afstand. Een analyserende afstand is over het algemeen verheven. Je voelt je dus wel degelijk beter dan de gemiddelde mens.
pi_48151420
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:53 schreef Prometheus-Rising het volgende:

[..]

Probeer er maar eens mee te stoppen zodra dat erin gesleten is
Onzin, het heeft er mee te maken dat je moet accepteren wie je bent en je niet blijven afzetten tegen 'de rest'. Het is nooit de wereld tegen jij, jij bent onderdeel van die wereld, of je nu wil of niet. Zodra je gaat roepen dat geluk een chemisch proces is dan spreek je een waardeoordeel uit, alsof dat geluk bij jou oprecht is en geen chemisch proces zou zijn.
Jij bent net zoals een ander, we zijn in feite allemaal het zelfde, zoals topicstarter al aangeeft, alles wat we doen komt neer op chemische processen in ons hoofd, dus kan er per definitie al niet sprake zijn van 'een spel meespelen'.
pi_48201513
Ben qua OP wel enigszins eens, wij mensen zitten voortdurend met zichzelf en met anderen in de knoop. Absolute waarheid is blind voor de meeste, al dan niet verduisterd door mensen om het te verhoeden van anderen. Tevens valt je pure echte waarheid niet te verduidelijken tot de waarheid, aangezien men niet eens op eigen woorden kan vertrouwen noch beslissen (althans het meeste, moeilijk uit te leggen) of maar ook verduidelijken voor wat hij daadwerkelijk heeft meegemaakt waarbij de andere weet hoe het was/uitzag. Dan nog anderen beslissen voor andere mensen hoe hun leven (moeten) leiden. Zolang mensen bestaan zal er haat en conflict bestaan (vanuit het huidige wereld opzicht), wat tevens weer tot stress/verdriet/pijn/etc. leidt.
pi_48201992
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:29 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Onzin, het heeft er mee te maken dat je moet accepteren wie je bent en je niet blijven afzetten tegen 'de rest'. Het is nooit de wereld tegen jij, jij bent onderdeel van die wereld, of je nu wil of niet. Zodra je gaat roepen dat geluk een chemisch proces is dan spreek je een waardeoordeel uit, alsof dat geluk bij jou oprecht is en geen chemisch proces zou zijn.
Onzin, het roepen van "Geluk is een chemisch proces" is ongezond rationaliseren. Daarmee verhef je jezelf niet boven "de rest". Jou hersenen werken immers ongeveer op dezelfde manier als dat van een ander.
  woensdag 11 april 2007 @ 06:53:41 #106
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48203864
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:57 schreef Prometheus-Rising het volgende:

[..]

Onzin, het roepen van "Geluk is een chemisch proces" is ongezond rationaliseren. Daarmee verhef je jezelf niet boven "de rest". Jou hersenen werken immers ongeveer op dezelfde manier als dat van een ander.
Geluk is toch ook gewoon een chemisch proces? Dat constateren doet niet af aan de lol die je van dat chemische proces hebt.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_48204130
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:57 schreef Prometheus-Rising het volgende:

[..]

Het wordt verheffen zodra je anderen 'apen' gaat noemen.
pi_48207077
Misschien eens tijd voor een bezoekje aan de huisarts Zwammie? Je wordt steeds zwartgalliger...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:24:04 #109
167723 sanni
Acima de seu
pi_48296657
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:03 schreef zwambtenaar het volgende:
Regelmatig maak ik een wandeling door de stad en zie dan al die onbehaarde apen lopen. Ik bedenk me dan dikwijls dat je als mens toch wel het slechtste af bent in vergelijking tot alle andere levende wezens. De mens is in bewuste toestand voortdurend in conflict met zichzelf. Een conflict in de vorm van een duel tussen de primitieve instincten en driften enerzijds en de morele overtuigingen en het gareel anderzijds.

In beginsel voelde ik mij verheven boven die dwazen, maar ik heb me gerealiseerd dat ik zelf ook zo'n zielepoot ben.

Derhalve poneer ik de volgende stelling:
De mens is een zielige soort.
Alleen als je in het hoge Noorden woont of Zaandam..
pi_48296986
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:28 schreef Kjew het volgende:Ik ben het niet eens met je stelling. De mens heeft ten aanzien van andere soorten in ieder geval nog het vermogen zich te ontwikkelen.
Ontwikkelen.

Niets is naar mijn mening zo destructief voor zichzelf en ander leven op aarde als de mensheid.
Hadden we maar gewoon een instinkt ipv extinct. Ik heb het redelijk naar mijn zin maar de aarde is als ik eerlijk ben beter af zonder de mens.
pi_48309084
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:35 schreef e2mtr2 het volgende:

[..]

Ontwikkelen.

Niets is naar mijn mening zo destructief voor zichzelf en ander leven op aarde als de mensheid.
Hadden we maar gewoon een instinkt ipv extinct. Ik heb het redelijk naar mijn zin maar de aarde is als ik eerlijk ben beter af zonder de mens.
Hier ben ik het mee eens. En altijd dat gezeur over dat het voortbestaan van de soort belangrijk is enzovoort! Sodemieter op met die mensensoort. Weg ermee.
pi_48309144
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Misschien eens tijd voor een bezoekje aan de huisarts Zwammie? Je wordt steeds zwartgalliger...
Wat moet ik dan bij een huisarts (of psycholoog)? Gaat diegene mij weer herprogrammeren om in het gareel van de samenleving te geraken?
pi_48309163
quote:
Op woensdag 11 april 2007 07:46 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Het wordt verheffen zodra je anderen 'apen' gaat noemen.
Ik reken mijzelf ook tot die apen waar ik het in de OP over had hoor.
pi_48316838
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:15 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik reken mijzelf ook tot die apen waar ik het in de OP over had hoor.
En later zeg je dat je het spel meespeelt. Dat is tegenstrijdig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')